Heksejakt på UFC

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    Heksejakt på UFC

    Hva er det som skjer?

    Hvorfor driver politi/LSK en heksejakt på utvalgte supportere i KFL? Her er gutter som i flere år har brukt masse tid på å følge og STØTTE Fugla, både hjemme og borte. De ønsker å bidra mer enn gjennomsnittssupporteren ved å synge hele tiden, hoppe, vifte med flagg og lage best mulig stemning på tribunen. De er også med som forsangere for å dra med seg flest mulig på sangene.

    Nå har de, i Køben, blitt utpekt som Casuals, til tross for at ingen forsøker å provosere andre supportere eller har vært med på noe form for bråk i det hele tatt. Har du hvite sko og caps av "feil" merke, så er du ute etter å lage bråk, mener enkelte i politi/LSK.

    I tillegg har de, uten at det legges fram noen form for dokumentasjon, blitt stemplet som nazister! Det er en ganske drøy påstand å komme med, hvis dette skulle vise seg å ikke hold vann. Hvor mye skal gutta i UFC finne seg i? Hva de hevder selv de står for kan man lese her: http://www.ultrasfeltc.com/

    Ønsker LSK å drepe enhver form engasjement for å støtte laget, som går utover hva hvermannsen i KFL gjør?

    Så lenge hverken politi eller LSK kan legge fram noen konkrete bevis på at UFC driver med ulovlig eller farlig virksomhet, har de min fulle støtte!

    Hvis bluss og røykbomber er det eneste dere kan komme med, trenger dere ikke svare.

    KFL bør være en plass for alle som ønsker å støtte LSK.
    Last edited by mr.Jordbakke; 10.04.2006, 10:22.
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke
  • Kølla Riisa
    Seniormedlem
    • Jun 2004
    • 1021

    #2
    Hørte at de hadde fått dratt inn to-stangsene sine igår.
    Og hvis de tok dem opp under kampen ble dem kastet ut!?!

    Dette begynner og ligne på hvordan nissene på brakka i trondheim behandler sine egne supportere.
    Er veldig trist og høre om en sak som dette, et steg tilbake for supporterkulturen på Åråsen.

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      #3
      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
      Hva er det som skjer?

      Hvorfor driver politi/LSK/KFL en heksejakt på utvalgte supportere i KFL? Her er gutter som i flere år har brukt masse tid på å følge og STØTTE Fugla, både hjemme og borte. De ønsker å bidra mer enn gjennomsnittssupporteren ved å synge hele tiden, hoppe, vifte med flagg og lage best mulig stemning på tribunen. De er også med som forsangere for å dra med seg flest mulig på sangene.

      Nå har de, i Køben, blitt utpekt som Casuals, til tross for at ingen forsøker å provosere andre supportere eller har vært med på noe form for bråk i det hele tatt. Har du hvite sko og caps av "feil" merke, så er du ute etter å lage bråk, mener enkelte i politi/LSK/KFL.

      I tillegg har de, uten at det legges fram noen form for dokumentasjon, blitt stemplet som nazister! Det er en ganske drøy påstand å komme med, hvis dette skulle vise seg å ikke hold vann. Hvor mye skal gutta i UFC finne seg i? Hva de hevder selv de står for kan man lese her: http://www.ultrasfeltc.com/

      Ønsker LSK/KFL å drepe enhver form engasjement for å støtte laget, som går utover hva hvermannsen i KFL gjør?

      Så lenge hverken politi, LSK eller KFL kan legge fram noen konkrete bevis på at UFC driver med ulovlig eller farlig virksomhet, har de min fulle støtte!

      Hvis bluss og røykbomber er det eneste dere kan komme med, trenger dere ikke svare.

      KFL bør være en plass for alle som ønsker å støtte LSK.

      Det er en skandale at vaktene og klubben med Lars Stang og Frank G. kommer inn. Her viser dem at dem ikke har peiling på supporterkultur i det hele tatt.
      Kan ta et ålreit eksempel.

      En av guttene går med en svart caps med en hvit stjerne på. En Stone Island cap. Han får da beskjed av Frank Grønlund om at han går med nazicap.
      Hva gjør lederen av KFL da Frank? Eller meg? Er vi alle nazister plutselig?

      Uansett, KFL skal ta dette videre.
      Last edited by Tony; 10.04.2006, 11:45.

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #4
        Bare så det er sagt :

        KFL skal ta opp dette med klubben.

        Det er ikke tilstander vi ønsker.

        Petter

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          #5
          Opprinnelig skrevet av petter
          Bare så det er sagt :

          KFL skal ta opp dette med klubben.

          Det er ikke tilstander vi ønsker.

          Petter
          Flott!

          Og til LSK: Det er lov for dere også å komme med en unnskyldning for tomme påstander.
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • okb
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2377

            #6
            Opprinnelig skrevet av Tony
            Uansett, KFL skal ta dette videre.
            .. eneste som hjelper er dialog.

            Synd bare å se at det er mer poppis å kle seg i kule klær på kamp, enn det er å vise farger!

            -okb! - i beste hensikt!
            Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

            Kommentar

            • mr.Jordbakke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3845

              #7
              Opprinnelig skrevet av okb
              Synd bare å se at det er mer poppis å kle seg i kule klær på kamp, enn det er å vise farger!
              Det stemmer vel ikke, Ole? Det mest populære er vel å kle seg i LSK-farger? At noen få velger noe annent må vel være greit?
              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

              Mvh
              Mr.Jordbakke

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #8
                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                Flott!

                Og til LSK: Det er lov for dere også å komme med en unnskyldning for tomme påstander.
                Og det er lov for mr. Jordbakke å redigere innlegget sitt slik at beskyldningene mot KFL ikke blir stående.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • mr.Jordbakke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3845

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Og det er lov for mr. Jordbakke å redigere innlegget sitt slik at beskyldningene mot KFL ikke blir stående.
                  Done!

                  Tony må ordne sitt innlegg selv...
                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                  Mvh
                  Mr.Jordbakke

                  Kommentar

                  • fotball_marthe
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1069

                    #10
                    Så alt dette med at kanaris i Østfold lager bråk er det bare tomme rykter da???
                    Fordi faren sa at de hadde problemer med det..men jeg aner ikke jeg ass:???:
                    Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                    Kommentar

                    • mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                      Så alt dette med at kanaris i Østfold lager bråk er det bare tomme rykter da???
                      Fordi faren sa at de hadde problemer med det..men jeg aner ikke jeg ass:???:
                      Ingen av disse gutta er fra Østfold.
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                      Mvh
                      Mr.Jordbakke

                      Kommentar

                      • JhnY
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 975

                        #12
                        Nå er det vel flere fra fetsund\lillestrøm enn vestfold i UFC tror jeg da

                        Kommentar

                        • Matti
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 895

                          #13
                          Gutta fra UFC fortjener enorm respekt. Gutta er pådriverene for en nyskapende og revolusjonerende trenden vi finner i dagens KFL. Slik har vi blitt norges beste supportere, og flere og flere henger seg på denne Ultras holdning.


                          HERLIG!

                          Æ får stå pæsselur men blir så førrbanja på konstruktive idiota som ikkje skjønne ka faen dæm står for så å forhåndsdømme dæm. Lenge leve Ultras Felt C!

                          Kommentar

                          • Vestfold Kanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Oct 2004
                            • 4583

                            #14
                            Bare for å opplyse OKB! og andre uvitende: 2 av ca 25 UFC medlemmer bærer SI caps. Alle i UFC bærer farger i gult og sort. Vi bruker gule og sorte flagg og to stangs gjennom hele kampen. Vi har også bestilt egne GULE og SVARTE skjerf. Så at vi bærer noe mindre farger enn andre LSK`fans stemmer nok ikke. Jeg vil heller si at UFC bruker mer farger enn gjennomsnittssupporteren i KFL, da vi gjerne bruker flagg og tostangs så ofte som mulig i forbindelse med sangene! UFC har laget ca 40 flagg/tostangs/bannere i gult og sort. Uansett, at noen ikke velger å kjøpe LSK drakt, lue, ørevarmere osv og går med det på match betyr ikke at de ikke støtter LSK like mye!

                            LSK vil nok helst se at alle sitter pent på stolene sine, spiser smørbrød i pausa og klapper høflig ved scoring.

                            Jeg hadde ikke for alt i verden trodd at Lars Stang og co skulle ta i bruk rein løgn for å prøve å bli kvitt oss. At det ble holdt opp naziflagg på djurgårdskampen er selvsagt løgn. Hadde noen holdt opp høyreekstreme symboler hadde vi vært blant de første til å si i fra! Alle vet at sånt møkk blir slått knallhardt ned på i KFL.

                            I tillegg er det tydeligvis ikke mulig at LSK henter fans andre steder enn fra romerike. At vi var fra Vestfold og holdt med LSK trodde dem ikke på.. De ca 70 medlemmene KFL har i Vestfold er nok nazister hele gjengen.. Noen av oss har vært på Åråsen siden 80-tallet, da fikk vi til svar at det kanskje hadde vært smartere å holde med Sandefjord, så hadde vi unngått det her... Nevøen min på 15, med LSK skjerf ble nærmest avhørt på tribunen i går av politi og vakter når han sa han var fra Sandefjord.
                            LOUD
                            PROUD
                            ULTRA

                            Kommentar

                            • Matti
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 895

                              #15
                              I helvete? Hva er det her for en oppførsel? det der er faen meg helt sykt, er det noen som skulle vært ekskludert er det idiotene som oppfører seg sånn mot en så fin gjeng. Rett og slett tragisk at innkompetente og uvitende idioter skal få holde på sånn. For min del kan dem bare brenne i helvete, dette er jo helt vilt. Diskriminering står vel oppført i straffeloven og her bør det gå mot annmeldelse.

                              Få søpla ut!

                              Kommentar

                              • Harvest
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2006
                                • 855

                                #16
                                Skammelig oppførsel fra LSK/vaktene sin side. De bør komme knelende tilbake med en god unnskyldning... full støtte til UFC!
                                Iron Maiden's gonna get you.

                                Kommentar

                                • Kølla Riisa
                                  Seniormedlem
                                  • Jun 2004
                                  • 1021

                                  #17
                                  Kjenner jeg får en dårlig smak i munnen av det her. Blir skikkelig forbanna, rett og slett! En fantastisk måte og behandle sine mest trofaste på virkelig.

                                  Kan vi ikke alle gå sammen og slenge inn noen slanter og sende amatørene på sikkerhetskurs til utlandet?

                                  Kommentar

                                  • 10.09.50
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1410

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                    LSK vil nok helst se at alle sitter pent på stolene sine, spiser smørbrød i pausa og klapper høflig ved scoring.
                                    Dette stemmer overhodet ikke, og må anses som en helt urimelig utlegning av LSK-ånden. Det gjelder ikke noe påbud om smørbrød i pausen. Tvert imot er oppfordringen vaffel, med unntak for på VIPen, der det går i wienerbrød. Det skal klappes høflig ved hjørnespark, ved scoring skal det derimot klappes taktfast. Går Sportsklubben opp i tremålsledelse, er det sågar comme il faut å reise og komme med oppmuntrende tilrop. Kun på ett punkt er du inne på noe, nemlig at man opprinnelig skulle sitte pent på stolene sine. Men da Asbjørn Fjærestrand ble formann, ble det lov til å henge over på nabostolen. Hva enten den var ledig eller ikke.

                                    Kommentar

                                    • Tobben
                                      Jeg elsker å kjøre trikk
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2005
                                      • 1666

                                      #19
                                      Dette er så provoserendes at jeg rett og slett blir forbannet! Dett er en utrolig dårlig holdning fra vaktene og LSK sin side.

                                      Latterlig og provoserende. Dette burde bli tatt opp med EN gang!

                                      Full støtte til UFC!

                                      Kommentar

                                      • mr.sandass
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2005
                                        • 972

                                        #20
                                        Min opplevelse av det hele er at snuten ikke har noe som helst peiling på hva dem holder på med. Rett og slett. Sku tru dem var høye på noe slikt som dem var igår. Forkastelig
                                        www.ultrasfeltc.net

                                        Kommentar

                                        Working...