Heksejakt på UFC

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

Først å fremst vil jeg få takke for all støtten vi har fått, sånt varmer. Vi i UFC (med hjelp fra styret i Kfl) kommer til å drive dette videre til vi har fått oppklart hva som egentlig skjer. Jeg er en person som tåler ganske så mye, men det som skjedde på Søndag gjorde at jeg ble helt satt ut. Gleden ved å være på Åråsen var ikke i nærheten av det den pleier å være.

Men vi i UFC kommer ikke til å gi oss, vi satser knallhardt videre for å få fram en supporterkultur som Norge aldri har sett makan til!

Avgå Stang!
    Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Fugla- patriot83
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2005
      • 1241

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
      Først å fremst vil jeg få takke for all støtten vi har fått, sånt varmer. Vi i UFC (med hjelp fra styret i Kfl) kommer til å drive dette videre til vi har fått oppklart hva som egentlig skjer. Jeg er en person som tåler ganske så mye, men det som skjedde på Søndag gjorde at jeg ble helt satt ut. Gleden ved å være på Åråsen var ikke i nærheten av det den pleier å være.

Men vi i UFC kommer ikke til å gi oss, vi satser knallhardt videre for å få fram en supporterkultur som Norge aldri har sett makan til!

Avgå Stang!
      Jeg satt på buss fire ned til Køben og der satt det noen karer fra UFC. Og jeg må si de bare var hyggelige og snille som noen lam.

Alle grupperingene er jo bare som kompisgjenger med unntak av at de gjør en gimmick ut av det og lager en faens rungende stemning på feltet.

UFC(og KGGsc og hva enn dere andre kaller dere..) ; dere har min fulle støtte! Jeg får mer og mer sansen for dette. Stå på!

En for alle, alle for fugla!
      -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
      Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

Kommentar

• Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

Avgå Stang!
        En liten digresjon. Avgå betyr noe a la å dø på norsk....
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• semper fi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 823

Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Det gjør nok ikke det, Ronnie. "Å avgå med døden" er riktignok et vanlig uttrykk, men ordet "avgå" brukes i mange andre sammenhenger. Det kan dog fort assosieres med død..
          -After Dark Ultras-

Kommentar

• King_Raymond
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4987

Som du vet, så er jeg halvsvenske. Så du skjønner godt hva jeg mener

Gå av Stang!
            Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

Opprinnelig skrevet av Blakk
              Tydelig at man skal kle seg etter kodekser på romeriket og ikke stikke seg ut med litt dyerere merkeklær.
              Ser på Nettavisen at bydelsklubben går til kamp mot Unge Enga. Et av argumentene er leflingen med casualskulturen, hvor det kleskodeksen påpekes.

Når snuten er så på tuppa, er det vel ikke det beste sjakktrekket å være evig ironiske og fortsatt sverge til klær som blant fotballsupportere kun er synonymt med bråk og slåssing.

Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Opprinnelig skrevet av semper fi
                Det gjør nok ikke det, Ronnie. "Å avgå med døden" er riktignok et vanlig uttrykk, men ordet "avgå" brukes i mange andre sammenhenger. Det kan dog fort assosieres med død..
                Og dermed går ballen tilbake til deg. Nevn _alle_ de andre sammenhengene avgå brukes på norsk. Gjerne med en henvisning til en ordbok
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kommentar

• Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

Som du vet, så er jeg halvsvenske. Så du skjønner godt hva jeg mener
                  He, he. Bra tur i går?
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Oct 2004
                    • 4583

På samme måte som Raymond ble jeg ganske satt ut på Åråsen søndag. Noe av gleden over å være på Åråsen var ikke der. Man følte seg ikke akkurat velkommen. Men men, vi får håpe dem LSK tar til fornuft. Vi kommer i allefall aldri til å gi oss!

Avgå Lars Stang!
                    LOUD
                    PROUD
                    ULTRA

Kommentar

• semper fi
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 823

Og dermed går ballen tilbake til deg. Nevn _alle_ de andre sammenhengene avgå brukes på norsk. Gjerne med en henvisning til en ordbok
                      [FONT=Times New Roman]Kverulant [/FONT]
                      [FONT=Times New Roman][/FONT]
                      [FONT=Times New Roman]avgåskipet a-r herfra klokka 17 / a- ved døden dø[/FONT]
                      [FONT=Times New Roman]avgått a2 som har falt for aldersgrensen en a- lærer, prest / forhenværende en a- statsråd[/FONT]
                      [FONT=Times New Roman]http://www.dokpro.uio.no/perl/ordbok...bet=n&renset=j[/FONT]
                      [FONT=Times New Roman]Ponget mitt var at det IKKE betyr "å dø"...Ordet har dog sine begrensninger, jeg ser den![/FONT]
                      -After Dark Ultras-

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

Du tar som vanlig feil Glenn Rodney. Henry Lloyd er et meget vanlig klesmerke i Norge, det selges i alle byer(Kanskje ikke i Lillestrøm). Et par stk har SI capser, det må de selvsagt få lov til å gå med uten at man skal forhåndsdømmes!

I KFL har jeg sett sikkert 50 forskjellige personer med sånne typer merker. Hvor mange ganger har det vært bråk med LSK fans ikledd disse merkene di siste åra?

Bråkmakere kler seg i SI, Lacoste, Henry Lloyd, Napapijri, Adidas, Fred Perry, Armani, D&G, Burberry, Aquascutum, CP Company osv osv. Listen er uendelig. De aller fleste har et eller annet plagg av disse merkene som bråkmakere bruker. du skal ikke dømmes for hva du har på deg men hva straffbart har gjort.

Og ikke bland inn UE her. UE står sammen med Isko Boys (Enga Casuals) på hjemmekampene og bortekampene. Det er ikke sammenlignbart i det hele tatt!
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

Kommentar

• Ted Nugent
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 851

Ser på Nettavisen at bydelsklubben går til kamp mot Unge Enga. Et av argumentene er leflingen med casualskulturen, hvor det kleskodeksen påpekes.

Når snuten er så på tuppa, er det vel ikke det beste sjakktrekket å være evig ironiske og fortsatt sverge til klær som blant fotballsupportere kun er synonymt med bråk og slåssing.

http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle609332.ece
                          Merkelige greier dette. Nå er ikke jeg noen ekspert, men mitt inntrykk er ikke at Unge Enga Enga er bråkmakere, men at de er en gjeng med gutter som prøver å lage litt liv i Klanen. Dvs prøver å dra supporterkulturen der borte mer i retning av KFL's. Er rimelig sikker på at Unge Enga er keen på å bruke tromme feks, men at de rett og slett ikke tør pga av makten til alle de gamle traverne i Klanen. Bråkmakerne der er vel andre casuals-grupperinger der borte som jeg har skjønt.

Angående UFC vil jeg bare gi de gutta full støtte. KFL trenger noen som gir full gass og er med på å utvikle oss videre. Mitt inntrykk er at det er en del av gutta som nå tilhører diverse undergrupperinger som var pådrivere for å dra i gang tromma i fjor. Hadde det ikke vært for at vi vi turte å ta det skrittet for å utvikle oss hadde vi ikke vært der vi er i dag.

Fakta er at vi er per i dag er den supportergjengen i landet som lager mest trøkk, og det skal vi være stolte av. Men det nytter ikke å være fornøyd med status quo, det vil hele tiden være supportere som puster oss i nakken, Kjernen feks overrasket meg positivt på søndag. Mye hopping og bra liv der i gården. Poenget er at vi trenger folk som kan utvikle oss videre for å fortsatt være nummer en, derfor trenger vi folk som de i UFC. (Og andre grupperinger for den saks skyld.) La oss ikke la uvitende mennesker i styre og vaktmannskap ødelegge dettte.

PS: Glad for å lese at styret i KFL stiller opp for gutta i denne saken.

FORZA FUGLA!!

Kommentar

• Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

Opprinnelig skrevet av semper fi
                            [FONT=Times New Roman][/FONT][FONT=Times New Roman]Ponget mitt var at det IKKE betyr "å dø"...Ordet har dog sine begrensninger, jeg ser den![/FONT]
                            Jeg skrev ikke det, jeg skrev noe a la å dø, altså betyr det ikke det UFC legger i ordet. Men, som Raymond skriver, så er han nærmest for svensk å regne og der er nok ordet avgå flittig brukt bøant diverse supportergrupperinger.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

Kommentar

• semper fi
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 823

Jeg skrev ikke det, jeg skrev noe a la å dø, altså betyr det ikke det UFC legger i ordet. Men, som Raymond skriver, så er han nærmest for svensk å regne og der er nok ordet avgå flittig brukt bøant diverse supportergrupperinger.
                              Point taken

Semper fi - med sine ord i behold
                              -After Dark Ultras-

Kommentar

• Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                Du tar som vanlig feil Glenn Rodney.
                                Som vanlig feil? Nå begynner du å bli vel tøff i trynet...

Et par stk har SI capser, det må de selvsagt få lov til å gå med uten at man skal forhåndsdømmes!
                                Selvfølgelig, det er heller ikke poenget mitt. Jeg bare påpeker at det nødvendigvis ikke er det smarteste av en gruppering å delvis uniformere seg med det LSK og snuten anser som kjennetegn av bråkemakere. Ingen som benekter at dette er klær som mange bruker i det daglige, men i fotballmiljøet er det utpreget negative assosiasjoner.

Og når snuten er på tuppa, så ville kanskje jeg valgt å legge igjen effektene hjemme. De capsene er ikke så kule.

Og ikke bland inn UE her. UE står sammen med Isko Boys (Enga Casuals) på hjemmekampene og bortekampene. Det er ikke sammenlignbart i det hele tatt!
                                Ingen sammenligning fra min side, jeg bare illustrerer at det ikke bare er LSK som er på allerten om dagen. UE blir (etter hva jeg forstår) ganske så uskyldig dratt inn i en sak om EC.
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

Kommentar

• Blakk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 1860

jeg kler meg akkurat slik det passer meg,vil ikke la de som lager problemer med samme merkene ødelegge.det finnes ordentlige mennesker som bruker de samme merkene,deriblant meg.

jeg kaller meg blakk,men siden du er så interessert,ja jeg bruker litt penger på klær,derfor kjøper jeg merkeklær som jeg liker og passer min kropp.
                                  bare så synd at bråkete gutter de samme,men de får vel bestemme hva de skal ha på seg sjøl.sjelv om jeg heter blakk så er jeg rik,hvis du fårstår....
                                  blakk er etter min favoritt sang av raga rockers.

er du egentlig litt misunnelig eller rønnern?virker sann.

Kommentar

• sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

Som vanlig feil? Nå begynner du å bli vel tøff i trynet...

Selvfølgelig, det er heller ikke poenget mitt. Jeg bare påpeker at det nødvendigvis ikke er det smarteste av en gruppering å delvis uniformere seg med det LSK og snuten anser som kjennetegn av bråkemakere. Ingen som benekter at dette er klær som mange bruker i det daglige, men i fotballmiljøet er det utpreget negative assosiasjoner.

Og når snuten er på tuppa, så ville kanskje jeg valgt å legge igjen effektene hjemme. De capsene er ikke så kule.

Ingen sammenligning fra min side, jeg bare illustrerer at det ikke bare er LSK som er på allerten om dagen. UE blir (etter hva jeg forstår) ganske så uskyldig dratt inn i en sak om EC.
                                    TV2 viste ikke akkurat som de har god oversikt over det som skjer nei, selv om det var UE som var i klammeri med de og de andre på Belfry. UE er i utgangspunktet en Ultrasgruppe, ikke en bråkmakergjeng.

Jeg er redd dette kommer til å gjøre ting enda vanskeligere for oss fremover, alle blir på tuppa for Ultras-grupperinger og merkeklær, men jeg kan ikke se hvorfor vi skal slutte med det.
                                    Og ja, politi og vakter kommer sikkert til å fortsette med forhåndsdømmingen, men vi får bare fortsette for å motbevise de.

Det er ikke klærne som gjør folk til bråkmakere. Ei heller at flere enn 2 stk sammen med SI-caps står sammen.

Petter
                                    for utvanning

Kommentar

• sniper
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 5254

Fra VGD:

Kommentar

• Blakk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 1860

Opprinnelig skrevet av petter
                                        TV2 viste ikke akkurat som de har god oversikt over det som skjer nei, selv om det var UE som var i klammeri med de og de andre på Belfry. UE er i utgangspunktet en Ultrasgruppe, ikke en bråkmakergjeng.

Jeg er redd dette kommer til å gjøre ting enda vanskeligere for oss fremover, alle blir på tuppa for Ultras-grupperinger og merkeklær, men jeg kan ikke se hvorfor vi skal slutte med det.
                                        Og ja, politi og vakter kommer sikkert til å fortsette med forhåndsdømmingen, men vi får bare fortsette for å motbevise de.

Det er ikke klærne som gjør folk til bråkmakere. Ei heller at flere enn 2 stk sammen med SI-caps står sammen.

Petter
                                        for utvanning
                                        jeg er ikke så flink med ord,men synes du svarer greit her Petter.
                                        det er ikke klæra som gjør folk til bråkmakere men folka under klæra....
                                        nå har jeg vært på Åråsen siden 1985 og har aldri jeg sier aldri lagd noe bråk.Bortsett fra å synge her skal det bli ett helvete...

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Oct 2004
                                          • 4583

Du burde vite at jeg ikke er spesielt tøff i tryne Rønner`n

Poenget mitt er at du tar feil om dette gang på gang.

Skal ikke folk få lov til å kle seg i hva dem vil? Det er jo Sikkerhetssjefen og politiet som viser at dem ikke har peiling i det hele tatt. Jeg gikk ikke i noen av de ovennevnte merkene, verken i køben eller nå på Åråsen sist. Likevel blir jeg avhørt, må vise legitimasjon og må svare på spørsmål som: Hvorfor er du på kamp i Lillestrøm når du er fra Vestfold? Og alt mulig annet piss. Hva du synes om disse capsene har du sagt ca 117 ganger nå. Skjønner ikke hvorfor du skal blande deg inn i hva andre fans kler seg i.

En annen ting er at det er rimelig spesielt av LSK å forby logoen vår, en logo som vi har hatt på de aller fleste LSK kampene i de tre foregående sesongene. På hver eneste hjemmekamp i fjor hang et 2x5 meter stort flagg med logoen på under nordea reklamen i flomlysmasta nærmest Kanarifeltet, uten at det ble nevnt en eneste gang av politi eller vakter!
                                          LOUD
                                          PROUD
                                          ULTRA

Kommentar

Working...