Heksejakt på UFC

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
    Har fått referert innholdet nå. Er dette offisielt fra kfl?

    Er det mulig!
    Langt ifra! Dette er ikke noe offisielt fra styre. Som Jan sa til meg på telefonen så hadde detet blitt blåst opp alt for mye. Og UFC er jo de guttene som lager minst bråk av alle. Så nok et tragisk utfall av politiets oppførsel på forrige hjemmekamp!

    Kommentar

    • LSK-jenta
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2004
      • 656

      Opprinnelig skrevet av Tony
      yvonne skal skrive det inn nå, kommer vel i løpet av 30min. Men hun leste det opp for meg og det var mye håpløst der.
      Etter oppfordring fra Tony prøver jeg å husker touch-metoden fra skolen og skriver av artikkelen fra dagens RB.

      FRYKTER PØBLER PÅ ÅRÅSEN.

      Supporterpøblene "casuals" har så langt holdt seg borte fra Åråsen. Men både Kanari-Fansen og politiet har registert en gjeng som flørter med kulturen.

      For en undergruppe av Kanari-Fansen følger nemlig kleskoden til de beryktede casuals-supporterne. foreløpig er det bare klærne de har til felles med de beryktede supporterne som kan sammenliknes med hooligans. Bråk har nemlig ikke Åråsen-versjonen lagd.
      Likevel er man på tå hev i LSK. For casuals-kulturen som har sin opprinnelse fra England er på vei inn på norske fotballarenaer.
      Fraksjonen, som er mellom 15 og 20 i tallet, er hjemmehørende i Larvik-området og tar seg til Åråsen med felles buss.
      Styremeldem i Kanari-Fansen, Jan Jensen, kjenner godt til gruppen. Han er livredd for å få slike folk inn på Åråsen.
      -Dette er mennesker som går rundt i klesmerker som Bureberry, Stone Island og Lacoste. De bærer ikke supporterutstyr. vi har registert dem og er veldig på vakt, sier han.
      Men legger til:
      -Foreløpig har ikke grupperingen stilt i stand noen som helst form for problemer. De hevder at de er "ultras". Det vil si at de er blandt de ivrigste supporterne. Men i motsetning til vanlige ultras, som bestandig er kledd i lagets drakt og har andre effekter, kler disse seg som casuals, forklarer han.

      Møter
      Jensen og Kanari-Fansen har en jevnlig dialog med politiet. Neste uke skal de også ha et møte, hvor denne supportergrupperingen vil stå på agendaen.
      -Vi har mange undergrupper i Kanari-Fansen. Dette er en av dem som lager mest liv. De har bannere og opptrer som sklikkelig supportere, bortsett fra klærne. Men i motseting til de fleste casuals, som ofte er høyreekstreme, har disse intet politisk ståsted, presiserer han.

      Flørt
      Politiførstebetjent Hallvard Askilsrud ved Romerike politidistrikt, som er mannen som jobber tettest mot Kanari-Fansen, bekrefter at man har observert gruppen, og holder dem under oppsikt.
      Men også han er rask med å presisere at man ikke har noe som helst på disse personene. Han har også vært med LSK på noen av deres borteturer i Royal League, uten å registrere noen form for bråk blandt LSK-supporterne.
      -Foreløpig vriker det som en guttegjeng som flørter litt med casuals-kulturen. vi har dem under oppsikt, og vil slå hard ned på slik form for kultur og bråk på Åråsen, opplyser Askilsrud.
      Han vet godt at casuals-kulturen er et voksende problem rundt i Oslo, rundt vålerengas kamper, på Hamar, i Bergen og dels i Stavanger. På Åråsen har ikke dette vært noe problem - ennå.
      -Det er svært viktig å ta dette i starten. Casuals-kulturen har vokst i en rekke land, og blitt et stort problem. Men som sagt, vi har ingen grunn til åhevde at disse personene er casuals. Vi har ikke registert noe miljø for slikt rundt LSKs kamper, kommenterer Hallvard Askilsrud.
      Yvonne

      Kommentar

      • LSK-jenta
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2004
        • 656

        Det eneste det her kan føre til er jo at folk som elsker klubben mister lysten på å dra på kamp.
        Disse guttene er jo snille som dagen er lang.
        Yvonne

        Kommentar

        • Fugla- patriot83
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2005
          • 1241

          Men som sagt, vi har ingen grunn til åhevde at disse personene er casuals. Vi har ikke registert noe miljø for slikt rundt LSKs kamper, kommenterer Hallvard Askilsrud.
          Amen!

          Gutta i UFC er jo faen meg snille som lam. Digger Ultras- mentaliteten! Digger den sydlandske stemningen de bidrar med!

          Dette var mildt sagt skuffende av RB. Virkelig skuffende. Snakk om å blåse oppom ingenting. Det er ikke ett støvfnugg engang.

          Jeg foreslår at Kanari-fansen lager ett banner til neste gang hvor man skriver på definisjon på en Ultras- supporter eller noe...

          Forslag:

          "Kanari- Fansen mot vold (Ja, RB, det stemmer!)"

          eller noe...

          Jeg er ikke med i noen undergruppe, men jeg støtter de som er det...

          ...Fordi de oppfører seg eksemplarisk!
          -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
          Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

          En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

          Kommentar

          • Blakk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 1860

            Opprinnelig skrevet av LSK-jenta
            Det eneste det her kan føre til er jo at folk som elsker klubben mister lysten på å dra på kamp.
            .
            Det har du helt rett i,har mistet litt av gnisten jeg,det er jo kjipt med tanke på at vi er i april.

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              Nå ble jeg rett og slett skremt!

              Her har vi en gruppe supportere som støtter klubben i tykt og tynt, lager skikkelig liv på tribunen og trekker med seg flere tilskurere - takken fra Sportsklubben (og for den del Jan J) - de overvækes av politiet fordi de bærer klær av samme merke som bråkmakere i England!

              Her bør klubben, politiet og Jan J stille seg følgende spørsmål:
              1. Har UFC laget bråk i forbindelse med kamp/LSK-arrangement?
              2. Bør vi forby bruk av Burberry, Stone Island og Lacoste på Åråsen? - de kan jo være bråkmakere?
              3. Bør vi forby bruk av fotballdrakter på stadion? Vi vet de som går med fotballdrakter i England tidvis havner i slagsmål.


              Årlig talt - hadde UFC vært av annen etnisk opprinnelse ville holdningene LSK, politiet og Jan J skaffet førstesider i alle landets aviser. Jeg skammer meg over holdningene til klubben i denne saken.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Lillestrøm Kirke
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2004
                • 1470

                Scann av artikkel i RB

                "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                Kommentar

                • sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    Opprinnelig skrevet av petter
                    Bra Petter!

                    Dog, kan jeg foreslå at Jan J presiserer dette i fremtidige intervju med RB?
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • ON
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3639

                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Bra Petter!

                      Dog, kan jeg foreslå at Jan J presiserer dette i fremtidige intervju med RB?
                      Støttes. Dette bør RB korrigere. Eventuellt Jan J vis han ikke er feilsitert.

                      Kommentar

                      • Fugla- patriot83
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2005
                        • 1241

                        Og så går de jo ikke alle i casual- klær. Ser mange av disse gutta som går i hvite gensere med UFC på brystet og med ultras- logoen sin.
                        -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                        Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                        En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                        Kommentar

                        • Dinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2006
                          • 884

                          for meg er det uproblematisk hva Rb mener, skriver eller rykter om. Kanskje litt feil å si at det er 15-20 fra vestfold når over halvparten av oss kommer fra lillestrøm området... men, men.. Vi skal vise hvordan ultras oppfører seg på søndag, og vi skal lage stemning uten like!
                          twitter @amundsakis
                          ΘΥΡΑ 13

                          Kommentar

                          • Di Merda
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Feb 2006
                            • 105

                            Så det finnes ingen "dansere" blant UFC ?
                            Viking Stavanger

                            Kommentar

                            • Vestfold Kanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Oct 2004
                              • 4583

                              Tror ikke det er noen som tar dansetimer i UFC. Ikke helt sikker, men det ville i såfall overraske meg
                              LOUD
                              PROUD
                              ULTRA

                              Kommentar

                              • Di Merda
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Feb 2006
                                • 105

                                Hehe Bra svar.

                                Gleder meg til Søndag, da får jeg se om dere er noe bra
                                Viking Stavanger

                                Kommentar

                                • Vestfold Kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Oct 2004
                                  • 4583

                                  Hmm.. spørs om du får se så mye til oss. Regner med at et 50-talls politi med køller og skjold tar oppstilling rundt oss

                                  Hvordan er ståa i Stavanger? Hører det er ting på gang.
                                  LOUD
                                  PROUD
                                  ULTRA

                                  Kommentar

                                  • ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

                                    og pepperspray

                                    Kommentar

                                    • Di Merda
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Feb 2006
                                      • 105

                                      Hehe, har lest om det, ja. Blir vel polit hengende rundt dere hele tiden

                                      Jo, er mye bra på gang i Stavanger. Vi har fått stabla sammen ei stor og skikkelig bra Tifo-Gruppe, blir en del bra tifoshow utover sesongen. Når det kommer til tribuneliv så har vi fått til tre "forsangergrupper" Og det virka ganske bra første hjemmekampen, hvert fall frem til FFK skåra, vi har litt å gå på når det gjelder synging når motstanderne har skårt og det er uavgjort, eller at vi ligger under.

                                      Men det er absolutt positive tedenser her i byen, fått flere folk til å stå med oss under kamper også
                                      Viking Stavanger

                                      Kommentar

                                      • Vestfold Kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Oct 2004
                                        • 4583

                                        Nuvel, tydeligvis lite å skrive om for tiden. Eller så er det bare agurkene som har kommet tidligere i år!

                                        Forresten trodde jeg at det var Lederen i KFL som stod for uttalelsene til pressen. Eller er det sånn at hvem som helst kan uttale seg?
                                        LOUD
                                        PROUD
                                        ULTRA

                                        Kommentar

                                        • ON
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3639

                                          Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                          Nuvel, tydeligvis lite å skrive om for tiden. Eller så er det bare agurkene som har kommet tidligere i år!

                                          Forresten trodde jeg at det var Lederen i KFL som stod for uttalelsene til pressen. Eller er det sånn at hvem som helst kan uttale seg?
                                          Er vel to talsmenn. Ene er Petter, andre er jeg usikker på, men det er iværtfall ikke jan.

                                          Kommentar

                                          Working...