Heksejakt på UFC

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

det er vel ikke at klubben reagerte, men måten de reagerte på som muligens plager folk her..
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

Undertegnede har på vegne av UFC tatt kontakt med LSK både på mail og tlf. Jeg har også tilbydd meg å stille opp på et møte for hjelpe til med å oppklare ting som LSK tydeligvis ikke forstår.

LSK har ikke svart på noen av delene. I steden fortsetter de å behandle oss som bråkmakere, helt uten grunn. Ingen av oss har noen gang vært innblandet i bråk i forbindelse med LSK`s kamper.

Jeg ser du hele tiden snakker om dialog OKB! Det er rimelig håpløst når LSK ikke er interessert overhodet!

LSK nekter oss først bruk av logoen, en logo som har hengt på Åråsen de tre siste sesongene uten så mye som en kommentar. Den kan forøvrig skimtes på årets KFL medlemskort.

Her bruker klubben masse ressurser på noe som kunne vært løst i starten. Jeg hadde gladelig kjørt to timer inn til Lillestrøm for å bidra til at "heksejakten" på oss ble avslutta. Jeg har sendt LSK 3 mail og ringt flere ganger. Ikke et pip i retur.

Jeg har vært på Lillestrøm kamper siden 80-tallet, og har alltid følt meg velkommen på Åråsen. Den gleden er ikke på langt nær det samme nå!

Tror du ikke jeg er lei av spørsmål om legitimasjon, adresse og 10 000 kroners spørsmålet: Hvorfor er dere på LSK kamper når dere kommer fra Vestfold? Finnes det ikke lag å holde med der?

LSK beskyldte KFL for å ha nazister på feltet. At de ikke vet hva slags indre justis som gjelder blant LSK`s supportere, viser bare hvor inkompetente noen av dem er! Nazisme og rasisme er det ikke plass til på Åråsen!

Jeg tviler i det hele tatt på om LSK klarer å stave supporterkultur...

Så kutt ut den ryggsleikinga av klubben. Hadde LSK brukt halvparten så mye tid og krefter på salg av billetter/sesongkort hadde Åråsen vært utsolgt til hver kamp.
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

Kommentar

• Bærumskanari
        Medlem
        Bøffel
        • Apr 2006
        • 36

Det er så sinnsykt dårlig gjort av klubben å behandle supporterne sine på den måten! Og til de som forsvarer klubben: Dette kan faktisk ikke forsvares..!

Kommentar

• Kef1r
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 730

gir bare opp lsk styret jeg makan til latterlige saker de tar opp enig med VK de burde tenke mer på billett salget sitt.

Kommentar

• Vestfold Kanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Oct 2004
            • 4583

Enkelte forsvarer klubben sin uansett om den gjør noe feil. Jeg tror ikke det er bra. At ikke alle supportere i KFL står samla om denne saken er et stort svakhetstegn for hele supporterkulturen rundt LSK.
            LOUD
            PROUD
            ULTRA

Kommentar

• Kain
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Feb 2006
              • 108

En sak har alltid to sider, og vi har fått saken grundig referert fra UFCs synspunkt. At menigmann ikke har fått vite hva Lsk sier om denne situasjonen kan jo tolkes fritt. Jeg var fra starten av fullstendig på UFCs side, da jeg synes de ble utsatt for svært dårlig og nedverdigende behandling. Men etter å ha sett (lest) hvor vanvittig kjepphøye enkelte i UFC har blitt av denne massive støtten fra medsupportere har jeg beveget meg mer og mer i motsatt retning, uten at jeg vil forsvare måten Lsk har opptrådt på.

At jeg ikke vet så mye om hverken casuals- eller ultraskulturen skyldes nok at jeg er mer opptatt av fotball og det LSK presterer på banen enn av hva jeg har på hodet eller på beina når jeg er på kamp. Meg om det, men jeg har en sterk følelse av at enkelte går kledd på et vis som forbindes med casualskulturen nettopp for å provosere og for å tiltrekke seg oppmerksomhet, og da må man tåle å få det. Nazibeskyldingene både håper og regner jeg med var uberettiget, og det synes jeg LSK burde holdt seg for gode til.

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
              At ikke alle supportere i KFL står samla om denne saken er et stort svakhetstegn for hele supporterkulturen rundt LSK.
              Dette er selvfølgelig ren gjetting, men kan det hende at det er flere enn meg som reagerer på måten dere har opptrådt på i etterkant av denne episoden?
              Hasle kanaris

Kommentar

• mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

Opprinnelig skrevet av Kain
                Dette er selvfølgelig ren gjetting, men kan det hende at det er flere enn meg som reagerer på måten dere har opptrådt på i etterkant av denne episoden?
                Kan du utdype det?
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                Mr.Jordbakke

Kommentar

• Kain
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Feb 2006
                  • 108

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                  Kan du utdype det?
                  Én ting er hvordan de forklarer sin fremtreden, særlig i klesveien. Det minner meg om når fjortisjenter påstår at de går kledd i åletrange bukser og høyhælte sko fordi det er behagelig.

Det jeg har reagert mest på er hvordan enkelte har oppført seg som "supporterpoliti" i diskusjoner rundt sanger i Kanarifansen og atferd på tribunen, med til tider veldig usaklig argumentasjon.

I tillegg synes jeg det er påfallende at de "eier" hele emnet 'Tribunekultur', mens deres innlegg i kamptrådene er nærmest fraværende.
                  Hasle kanaris

Kommentar

• King_Raymond
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4987

Én ting er hvordan de forklarer sin fremtreden, særlig i klesveien. Det minner meg om når fjortisjenter påstår at de går kledd i åletrange bukser og høyhælte sko fordi det er behagelig.

Det jeg har reagert mest på er hvordan enkelte har oppført seg som "supporterpoliti" i diskusjoner rundt sanger i Kanarifansen og atferd på tribunen, med til tider veldig usaklig argumentasjon.

I tillegg synes jeg det er påfallende at de "eier" hele emnet 'Tribunekultur', mens deres innlegg i kamptrådene er nærmest fraværende.
                    Er ingen som sier nå på at lederen i Kanari-fansen går i de samme merkene som noen av oss i UFC gjør, noen spesiell grunn til det?

At vi har hatt andre meninger enn flertallet på Krogstad ropet er ingen hemmelighet, er vel ikke alle av oss som er noen utpregede diplomater, så hvis vi har vært for krasse så beklager jeg det.

Kan ikke helt skjønne at det er negativt at vi er opptatt av tribunekultur delen på forumet. Jeg for min del synes det er påfallende at så få er innom Tribunekultur delen...
                    Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Kain
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Feb 2006
                      • 108

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                      Er ingen som sier nå på at lederen i Kanari-fansen går i de samme merkene som noen av oss i UFC gjør, noen spesiell grunn til det?
                      Jeg har i hvert fall ikke reagert på at han er spesielt opptatt av å fortelle om det her på forumet..

Jeg synes at UFC gjør en kjempejobb med å skape stemning på tribunen, men slik jeg har oppfattet det har dere liten respekt for andre supporteres måter å støtte laget på. Det er en av årsakene til at jeg synes dere har vært litt kjepphøye i det siste.
                      Last edited by Kain; 28.04.2006, 20:27.
                      Hasle kanaris

Kommentar

• sniper
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 5254

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                        Gikk i samme klær. Ikke går. Ikke lenger.

Petter

Kommentar

• mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

Jeg synes at UFC gjør en kjempejobb med å skape stemning på tribunen, men slik jeg har oppfattet det har dere liten respekt for andre supporteres måter å støtte laget på. Det er en av årsakene til at jeg synes dere har vært litt kjepphøye i det siste.
                          Jeg synes det er flott at vi har noen supportere som ønsker å dra KFL til nye høyder. Mye er bra, mye har blitt bedre de siste årene, mye kan bli enda bedre (selv om Rønner'n da vil si at jeg pisser på egne supportere ). Team Scooter, UFC, Arild Myklebust, Rønner'n, Tommy m.fl. gjør en kjempejobb på tribunen for å få med seg alle rundt til å bli med på å lage god tribunestemning.

At de her på forumet kommer med konstruktiv kritikk for å bedre tribunelivet oppfattes som at de ikke viser respekt for andre supporteres måte å støtte laget på, synes jeg er trist. Jeg oppfatter det ikke slik. Jeg er blant "juletrærne", men føler meg respektert for mitt syn og viser UFC min respekt for deres. Det er synd at enkelte tar seg selv så høytidlig at man ikke tåler kritikk, hvor målet er å bli bedre.

Sett ut fra arbeidslivet: Hvordan kan man bli bedre i sin profesjon hvis man ikke takler kritikk fra medarbeidere eller arbeidsgiver?
                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                          Mr.Jordbakke

Kommentar

• Gale Isbre
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2005
                            • 1164

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                            At de her på forumet kommer med konstruktiv kritikk for å bedre tribunelivet oppfattes som at de ikke viser respekt for andre supporteres måte å støtte laget på, synes jeg er trist. Jeg oppfatter det ikke slik. Jeg er blant "juletrærne", men føler meg respektert for mitt syn og viser UFC min respekt for deres. Det er synd at enkelte tar seg selv så høytidlig at man ikke tåler kritikk, hvor målet er å bli bedre.
                            Nå er det vel ikke den konstruktive kritikken enkelte her har reagert på, men heller den usaklige delen av kritikken. Dessuten må det være lov å være uenig begge veier, uten å bli beskyldt for å være selvhøytidelig. Ellers må jeg si meg veldig enig i innlegget ditt.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3845

Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                              Nå er det vel ikke den konstruktive kritikken enkelte her har reagert på, men heller den usaklige delen av kritikken. Dessuten må det være lov å være uenig begge veier, uten å bli beskyldt for å være selvhøytidelig.
                              Uenig begge veier? Selvsagt! Det er det som gir en god debatt. Så får vi heller ta høyde for at det som blir skrevet på et tastatur ofte blir litt mer "syrlig" enn når man står face-to-face. Jeg er sikker på at alle medlemmer i KFL ønsker at vi skal være best mulig på tribunen med tanke på å støtte laget og at alle skal være velkomne i KFL.

Mvh
                              Mr.Jordbakke

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Oct 2004
                                • 4583

For å gjenta meg selv atter en gang er det kun et par tre stk i UFC av over 20 medlemmer som "kler seg" resten gjør ikke det. Så hvor du tar det fra at "alle" i UFC prater om klær og merker aner jeg ikke.

Jeg tør påstå at UFC er blant de på feltet som bruker mest farger av alle. UFC har brukt et 5 sifret beløp hittil i år på produksjon av bannere/flagg/skjerf.

Angående "Krogstad ropet" er det mange fler enn UFC medlemmer som har debattert dette i den aktuelle tråden. At du kun ser UFC og at vi ser ned på andre supportere er totalt feil! Derimot har vi sagt hele tiden at vi skal bidra til at LSK`s supportere utvikler seg videre og blir enda bedre i sin støtte fra tribunen til LSK.

At du har fått inntrykket at vi ikke respekterer andres måte å støtte LSK på er beklagelig. Alle må få støtte klubben på sin egen måte, men verbal og visuell støtte er noe vi setter høyest.
                                LOUD
                                PROUD
                                ULTRA

Kommentar

• Gale Isbre
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2005
                                  • 1164

For å gjenta meg selv atter en gang er det kun et par tre stk i UFC av over 20 medlemmer som "kler seg" resten gjør ikke det. Så hvor du tar det fra at "alle" i UFC prater om klær og merker aner jeg ikke.
                                  Hvis du leser de siste innleggene i tråden, og argumenterer ut fra det som faktisk står der, så vil du oppdage at ingen har påstått at "alle" i UFC kler seg. Tvert imot går ordet "enkelte" igjen.

Jeg tør påstå at UFC er blant de på feltet som bruker mest farger av alle. UFC har brukt et 5 sifret beløp hittil i år på produksjon av bannere/flagg/skjerf.
                                  Igjen, LES det som blir skrevet, og forsøk å svare utfra det. Ingen har beskyldt UFC for ikke å ha farger på tribunen. Derimot ble det poengtert at enkeltes behov for å gå i visse klær KAN oppfattes som et forsøk på å provosere.

Angående "Krogstad ropet" er det mange fler enn UFC medlemmer som har debattert dette i den aktuelle tråden. At du kun ser UFC og at vi ser ned på andre supportere er totalt feil! Derimot har vi sagt hele tiden at vi skal bidra til at LSK`s supportere utvikler seg videre og blir enda bedre i sin støtte fra tribunen til LSK.
                                  Det er kjempebra at folk engasjerer seg for at trøkket skal bli bedre. Det kan likevel stilles spørsmål ved hvorvidt dette gjøres med eller uten respekt for andres syn.

At du har fått inntrykket at vi ikke respekterer andres måte å støtte LSK på er beklagelig. Alle må få støtte klubben på sin egen måte, men verbal og visuell støtte er noe vi setter høyest.
                                  Fint at du påpeker det. Men kanskje du skulle tenke litt på hvordan du argumenterer? Da jeg tillot meg å være uenig med deg angående bruken av "Krogstad-ropet", fikk jeg slengt en hel del usakligheter tilbake, som at jeg dermed sannsynligvis er for å bruke Enga-rop, stjele alle Hammarbys sanger, etc.

Selvfølgelig må du få lov til å argumentere på denne måten. Men da må du også tåle å bli oppfattet som kjepphøy. Og når du klager over at KFL ikke står samlet bak UFC i en sak der vi bare kjenner én side, så bommer du. Jeg kjenner ingen i UFC. Jeg tror ikke dere er nazister, men som LSK-supporter er det LSK jeg bryr meg om, ikke undergrupperinger. Det eneste jeg vet om UFC er at enkelte (nei, jeg skrev ikke alle) ikke helt behersker god debattskikk. Jeg vet også at man ikke synes det er nødvendig å respektere forbud man ikke er enig i (filming fra tribunen). Utfra dette har jeg ingen forutsetning for å være en del av en samlet støtteerklæring i en sak der jeg ikke kjenner detaljene.

Kommentar

• Blakk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2005
                                    • 1860

Bare lurer,er det egentlig noen kleskoder man må bruke i Lillestrøm?

Kommentar

• Gale Isbre
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2005
                                      • 1164

Aner ikke, jeg bryr meg ikke nevneverdig om klær, utover det at de er praktiske, både med tanke på temperatur og enkelte deler av norsk lovgivning. Så var heller ikke klær et særlig vesentlig tema i noen av de forrige innleggene her.
                                      Tror forøvrig jeg har sagt det jeg mener om denne saken, og trekker meg ut av debatten igjen - med mindre det dukker opp noe revolusjonerende nytt.

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Oct 2004
                                        • 4583

Kanskje du selv skulle begynne med å lese før du kommenterer

Jeg stilte kun spørsmål, ikke slang usakligheter etter deg. Det er en viss forskjell.

Klart du ikke har hørt det fra noen annen side enn vår. LSK nekter å gå i dialog for å få saken ut av verden.
                                        LOUD
                                        PROUD
                                        ULTRA

Kommentar

• Gale Isbre
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2005
                                          • 1164

Kanskje du selv skulle begynne med å lese før du kommenterer

Jeg stilte kun spørsmål, ikke slang usakligheter etter deg. Det er en viss forskjell.

Klart du ikke har hørt det fra noen annen side enn vår. LSK nekter å gå i dialog for å få saken ut av verden.
                                          Usaklige spørsmål, da.
                                          Dette er ikke en ball jeg har behov for å sparke rundt så mye lenger, som sagt. Bare for å oppsummere: kritikken har gått på diskusjonsmåte, og dette er ikke verdens største sak. Langt ifra. Vil understreke nok en gang at jeg ikke er motstander av UFC, bare uenig med enkelte medlemmer på enkelte områder. Og at vi er uenige bør vel selv vi klare å være enige om.

Kommentar

Working...