det er vel ikke at klubben reagerte, men måten de reagerte på som muligens plager folk her..
Heksejakt på UFC
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Undertegnede har på vegne av UFC tatt kontakt med LSK både på mail og tlf. Jeg har også tilbydd meg å stille opp på et møte for hjelpe til med å oppklare ting som LSK tydeligvis ikke forstår.
LSK har ikke svart på noen av delene. I steden fortsetter de å behandle oss som bråkmakere, helt uten grunn. Ingen av oss har noen gang vært innblandet i bråk i forbindelse med LSK`s kamper.
Jeg ser du hele tiden snakker om dialog OKB! Det er rimelig håpløst når LSK ikke er interessert overhodet!
LSK nekter oss først bruk av logoen, en logo som har hengt på Åråsen de tre siste sesongene uten så mye som en kommentar. Den kan forøvrig skimtes på årets KFL medlemskort.
Her bruker klubben masse ressurser på noe som kunne vært løst i starten. Jeg hadde gladelig kjørt to timer inn til Lillestrøm for å bidra til at "heksejakten" på oss ble avslutta. Jeg har sendt LSK 3 mail og ringt flere ganger. Ikke et pip i retur.
Jeg har vært på Lillestrøm kamper siden 80-tallet, og har alltid følt meg velkommen på Åråsen. Den gleden er ikke på langt nær det samme nå!
Tror du ikke jeg er lei av spørsmål om legitimasjon, adresse og 10 000 kroners spørsmålet: Hvorfor er dere på LSK kamper når dere kommer fra Vestfold? Finnes det ikke lag å holde med der?
LSK beskyldte KFL for å ha nazister på feltet. At de ikke vet hva slags indre justis som gjelder blant LSK`s supportere, viser bare hvor inkompetente noen av dem er! Nazisme og rasisme er det ikke plass til på Åråsen!
Jeg tviler i det hele tatt på om LSK klarer å stave supporterkultur...
Så kutt ut den ryggsleikinga av klubben. Hadde LSK brukt halvparten så mye tid og krefter på salg av billetter/sesongkort hadde Åråsen vært utsolgt til hver kamp.Kommentar
-
Det er så sinnsykt dårlig gjort av klubben å behandle supporterne sine på den måten! Og til de som forsvarer klubben: Dette kan faktisk ikke forsvares..!Kommentar
-
Enkelte forsvarer klubben sin uansett om den gjør noe feil. Jeg tror ikke det er bra. At ikke alle supportere i KFL står samla om denne saken er et stort svakhetstegn for hele supporterkulturen rundt LSK.Kommentar
-
En sak har alltid to sider, og vi har fått saken grundig referert fra UFCs synspunkt. At menigmann ikke har fått vite hva Lsk sier om denne situasjonen kan jo tolkes fritt. Jeg var fra starten av fullstendig på UFCs side, da jeg synes de ble utsatt for svært dårlig og nedverdigende behandling. Men etter å ha sett (lest) hvor vanvittig kjepphøye enkelte i UFC har blitt av denne massive støtten fra medsupportere har jeg beveget meg mer og mer i motsatt retning, uten at jeg vil forsvare måten Lsk har opptrådt på.
At jeg ikke vet så mye om hverken casuals- eller ultraskulturen skyldes nok at jeg er mer opptatt av fotball og det LSK presterer på banen enn av hva jeg har på hodet eller på beina når jeg er på kamp. Meg om det, men jeg har en sterk følelse av at enkelte går kledd på et vis som forbindes med casualskulturen nettopp for å provosere og for å tiltrekke seg oppmerksomhet, og da må man tåle å få det. Nazibeskyldingene både håper og regner jeg med var uberettiget, og det synes jeg LSK burde holdt seg for gode til.
Opprinnelig skrevet av Vestfold KanarisAt ikke alle supportere i KFL står samla om denne saken er et stort svakhetstegn for hele supporterkulturen rundt LSK.Hasle kanarisKommentar
-
Opprinnelig skrevet av KainDette er selvfølgelig ren gjetting, men kan det hende at det er flere enn meg som reagerer på måten dere har opptrådt på i etterkant av denne episoden?NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Opprinnelig skrevet av mr.JordbakkeKan du utdype det?
Det jeg har reagert mest på er hvordan enkelte har oppført seg som "supporterpoliti" i diskusjoner rundt sanger i Kanarifansen og atferd på tribunen, med til tider veldig usaklig argumentasjon.
I tillegg synes jeg det er påfallende at de "eier" hele emnet 'Tribunekultur', mens deres innlegg i kamptrådene er nærmest fraværende.Hasle kanarisKommentar
-
Opprinnelig skrevet av KainÉn ting er hvordan de forklarer sin fremtreden, særlig i klesveien. Det minner meg om når fjortisjenter påstår at de går kledd i åletrange bukser og høyhælte sko fordi det er behagelig.
Det jeg har reagert mest på er hvordan enkelte har oppført seg som "supporterpoliti" i diskusjoner rundt sanger i Kanarifansen og atferd på tribunen, med til tider veldig usaklig argumentasjon.
I tillegg synes jeg det er påfallende at de "eier" hele emnet 'Tribunekultur', mens deres innlegg i kamptrådene er nærmest fraværende.
At vi har hatt andre meninger enn flertallet på Krogstad ropet er ingen hemmelighet, er vel ikke alle av oss som er noen utpregede diplomater, så hvis vi har vært for krasse så beklager jeg det.
Kan ikke helt skjønne at det er negativt at vi er opptatt av tribunekultur delen på forumet. Jeg for min del synes det er påfallende at så få er innom Tribunekultur delen...Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Opprinnelig skrevet av King_RaymondEr ingen som sier nå på at lederen i Kanari-fansen går i de samme merkene som noen av oss i UFC gjør, noen spesiell grunn til det?
Jeg synes at UFC gjør en kjempejobb med å skape stemning på tribunen, men slik jeg har oppfattet det har dere liten respekt for andre supporteres måter å støtte laget på. Det er en av årsakene til at jeg synes dere har vært litt kjepphøye i det siste.Last edited by Kain; 28.04.2006, 20:27.Hasle kanarisKommentar
-
Opprinnelig skrevet av King_RaymondEr ingen som sier nå på at lederen i Kanari-fansen går i de samme merkene som noen av oss i UFC gjør, noen spesiell grunn til det?
PetterKommentar
-
Opprinnelig skrevet av KainJeg synes at UFC gjør en kjempejobb med å skape stemning på tribunen, men slik jeg har oppfattet det har dere liten respekt for andre supporteres måter å støtte laget på. Det er en av årsakene til at jeg synes dere har vært litt kjepphøye i det siste.
At de her på forumet kommer med konstruktiv kritikk for å bedre tribunelivet oppfattes som at de ikke viser respekt for andre supporteres måte å støtte laget på, synes jeg er trist. Jeg oppfatter det ikke slik. Jeg er blant "juletrærne", men føler meg respektert for mitt syn og viser UFC min respekt for deres. Det er synd at enkelte tar seg selv så høytidlig at man ikke tåler kritikk, hvor målet er å bli bedre.
Sett ut fra arbeidslivet: Hvordan kan man bli bedre i sin profesjon hvis man ikke takler kritikk fra medarbeidere eller arbeidsgiver?NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Opprinnelig skrevet av mr.JordbakkeAt de her på forumet kommer med konstruktiv kritikk for å bedre tribunelivet oppfattes som at de ikke viser respekt for andre supporteres måte å støtte laget på, synes jeg er trist. Jeg oppfatter det ikke slik. Jeg er blant "juletrærne", men føler meg respektert for mitt syn og viser UFC min respekt for deres. Det er synd at enkelte tar seg selv så høytidlig at man ikke tåler kritikk, hvor målet er å bli bedre.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Gale IsbreNå er det vel ikke den konstruktive kritikken enkelte her har reagert på, men heller den usaklige delen av kritikken. Dessuten må det være lov å være uenig begge veier, uten å bli beskyldt for å være selvhøytidelig.NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
For å gjenta meg selv atter en gang er det kun et par tre stk i UFC av over 20 medlemmer som "kler seg" resten gjør ikke det. Så hvor du tar det fra at "alle" i UFC prater om klær og merker aner jeg ikke.
Jeg tør påstå at UFC er blant de på feltet som bruker mest farger av alle. UFC har brukt et 5 sifret beløp hittil i år på produksjon av bannere/flagg/skjerf.
Angående "Krogstad ropet" er det mange fler enn UFC medlemmer som har debattert dette i den aktuelle tråden. At du kun ser UFC og at vi ser ned på andre supportere er totalt feil! Derimot har vi sagt hele tiden at vi skal bidra til at LSK`s supportere utvikler seg videre og blir enda bedre i sin støtte fra tribunen til LSK.
At du har fått inntrykket at vi ikke respekterer andres måte å støtte LSK på er beklagelig. Alle må få støtte klubben på sin egen måte, men verbal og visuell støtte er noe vi setter høyest.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Vestfold KanarisFor å gjenta meg selv atter en gang er det kun et par tre stk i UFC av over 20 medlemmer som "kler seg" resten gjør ikke det. Så hvor du tar det fra at "alle" i UFC prater om klær og merker aner jeg ikke.
Opprinnelig skrevet av Vestfold KanarisJeg tør påstå at UFC er blant de på feltet som bruker mest farger av alle. UFC har brukt et 5 sifret beløp hittil i år på produksjon av bannere/flagg/skjerf.
Opprinnelig skrevet av Vestfold KanarisAngående "Krogstad ropet" er det mange fler enn UFC medlemmer som har debattert dette i den aktuelle tråden. At du kun ser UFC og at vi ser ned på andre supportere er totalt feil! Derimot har vi sagt hele tiden at vi skal bidra til at LSK`s supportere utvikler seg videre og blir enda bedre i sin støtte fra tribunen til LSK.
Opprinnelig skrevet av Vestfold KanarisAt du har fått inntrykket at vi ikke respekterer andres måte å støtte LSK på er beklagelig. Alle må få støtte klubben på sin egen måte, men verbal og visuell støtte er noe vi setter høyest.
Selvfølgelig må du få lov til å argumentere på denne måten. Men da må du også tåle å bli oppfattet som kjepphøy. Og når du klager over at KFL ikke står samlet bak UFC i en sak der vi bare kjenner én side, så bommer du. Jeg kjenner ingen i UFC. Jeg tror ikke dere er nazister, men som LSK-supporter er det LSK jeg bryr meg om, ikke undergrupperinger. Det eneste jeg vet om UFC er at enkelte (nei, jeg skrev ikke alle) ikke helt behersker god debattskikk. Jeg vet også at man ikke synes det er nødvendig å respektere forbud man ikke er enig i (filming fra tribunen). Utfra dette har jeg ingen forutsetning for å være en del av en samlet støtteerklæring i en sak der jeg ikke kjenner detaljene.Kommentar
-
Aner ikke, jeg bryr meg ikke nevneverdig om klær, utover det at de er praktiske, både med tanke på temperatur og enkelte deler av norsk lovgivning. Så var heller ikke klær et særlig vesentlig tema i noen av de forrige innleggene her.
Tror forøvrig jeg har sagt det jeg mener om denne saken, og trekker meg ut av debatten igjen - med mindre det dukker opp noe revolusjonerende nytt.Kommentar
-
Kanskje du selv skulle begynne med å lese før du kommenterer
Jeg stilte kun spørsmål, ikke slang usakligheter etter deg. Det er en viss forskjell.
Klart du ikke har hørt det fra noen annen side enn vår. LSK nekter å gå i dialog for å få saken ut av verden.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Vestfold KanarisKanskje du selv skulle begynne med å lese før du kommenterer
Jeg stilte kun spørsmål, ikke slang usakligheter etter deg. Det er en viss forskjell.
Klart du ikke har hørt det fra noen annen side enn vår. LSK nekter å gå i dialog for å få saken ut av verden.
Dette er ikke en ball jeg har behov for å sparke rundt så mye lenger, som sagt. Bare for å oppsummere: kritikken har gått på diskusjonsmåte, og dette er ikke verdens største sak. Langt ifra. Vil understreke nok en gang at jeg ikke er motstander av UFC, bare uenig med enkelte medlemmer på enkelte områder. Og at vi er uenige bør vel selv vi klare å være enige om.Kommentar
Kommentar