Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Jeg vet også at man ikke synes det er nødvendig å respektere forbud man ikke er enig i (filming fra tribunen).
Nå skal jeg være litt usaklig.
Det står ingen informasjon om at det er forbudt å filme på Åråsen på mitt sesongkort. Det står ingen informasjon ved inngangen til Åråsen om fotoforbud. Det blir ikke opplyst på høyttalerne om et fotoforbud. Hvordan kan jeg da, hvis jeg ikke har lest her på forumet, vite at det ikke er lov?
Jeg har aldri blitt ransaket av hverken vakter eller politi på Åråsen. Jeg har tidligere hatt med fotoutstyr, for å ta bilder, uten at noen har vist antydning til at det er forbudt. Jeg har aldri blitt snakket til av vakter, selv om jeg har stått langs gjerdet og tatt bilder under kampen.
Jeg forstår at tv2, som har betalt store summer for tv-rettigheter, ikke ønsker "snyltere", men tror neppe at de vil reagere på at bilder/film fra tribuneliv blir lagt ut på et nettsted som, ut fra antall treff, ikke er en stor konkurrent.
Er det av redsel for at dette skal få innvirkning på Kanari-TV at enkelte har uttrykt seg negativt til slik filming? Jeg bare spør.
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Nå ble denne diskusjonen egentlig drept av JhnY, men jeg var visst ikke helt ferdig, så jeg tillater meg å blusse den opp igjen (det liker vel UFC?).
Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
For å gjenta meg selv atter en gang er det kun et par tre stk i UFC av over 20 medlemmer som "kler seg" resten gjør ikke det. Så hvor du tar det fra at "alle" i UFC prater om klær og merker aner jeg ikke.
Jeg tar det for gitt at det er mine uttalelser du sikter til her. Jeg var nok litt generaliserende, men du skal ikke se bort i fra at det ble skrevet slik for å provosere en smule. Jeg kjenner ingen av dere i UFC, så jeg har ingen forutsetninger for å vite hva slags klær dere har på. Det jeg vet er at noen her inne har lagt ut om at de liker å gå med en viss type klær, og at det i andre innlegg har blitt fortalt at denne klesstilen forbindes med en spesiell type fotballsupportere. Det at de aller fleste i UFC går på kamp i gult og svart har lett for å komme i skyggen av at to eller tre "kler seg". Det er sånn med grupperinger, at enkeltmenneskets fremtreden blir assosiert med hele gruppa, dette er jo artikkelen i RB et godt bevis på. Det jeg lurer på er om det ikke bekymrer dere i UFC at det er slik dere oppfattes av utenforstående?
De fleste som er her inne på formuet vet at dere ikke er pøbler, men så lenge noen standhaftig forsvarer sin rett til å gå i visse merkeklær på kamp må dere forvente at ikke alle i og rundt LSK eller i media er nyanserte i sitt syn på UFC.
Jeg har ingenting personlig i mot dere i UFC, og jeg synes at dere tidvis har veldig gode og saklige innlegg som forklarer denne ultrasmentaliteten. Det er nok mange årsaker til at ikke alle supporterne i KFL står samlet i saken mellom UFC og LSK, som VK reagerer på. Jeg er ikke mot UFC på noen måte, men jeg forbeholder meg likevel retten til å stå spredt.
Jeg vet også at man ikke synes det er nødvendig å respektere forbud man ikke er enig i (filming fra tribunen). Utfra dette har jeg ingen forutsetning for å være en del av en samlet støtteerklæring i en sak der jeg ikke kjenner detaljene.
På samme måte som kanari-fansen synes det var nødvendig å aksjonere ved å stå på sitteplasstribunen på Nadderud for noen år siden, så synes vi det er nødvendig å vise at vi synes det er feil å nekte oss å filme fra tribunelivet...
Synes denne diskusjonen er i ferd med skli litt ut, og jeg mener LSK snart må ta bladet fra munnen og komme med sine argumentasjoner mot UFC.
Jeg kjenner vel ingen i UFC, men jeg er på "hils" med de fleste der. Jeg har aldri registrert at de har vært i noe type bråk i det hele tatt.
Var inne på siden til UFC, og det noen kanskje kan reagere på, er hva dere skriver om dere selv: Supporterkultur handler ikke bare om å støtte vårt lag, men også om prestisje mot andre supportere. Jeg har fulgt LSK siden slutten av 70 tallet, og til tider har det vært atskillig større problemer enn det er nå. Kan jo nevne "pisserenna" på Bislet, plastbåndet på Åråsen som var skillet mellom "apeberget" og "bøffelberget" på den gamle ståtribunen, en viss togtur fra Tr.heim i 85, storming av tribunen i Tønsberg (+ gratis mat fra en veikro på vei hjem ) Det var på den tiden ikke noe fokus på supportere i det hele tatt, utenom de vanlige skribentene i Akersgata.
Strengt tatt tror jeg ikke problemet med organiserte casuals som er ute etter bråk eller lignende har kommet til Lillestrøm enda, men jeg har forståelse for at "de" (LSK og politiet) følger med, men de bør være ydmyke nok til å innse at de har tatt feil denne gangen.
Det er jo etablert i andre byer (selv om det er i en liten skala enda), så det er vel ett spørsmål om tid før det også kommer til oss.
Det har jo vært ett par små hendelser med noen som har forsøkt seg de siste par årene, men det har jo blitt ryddet greit opp i med det samme. De som har ryddet opp, har ingenting med UFC eller andre grupperinger.
Håper dette går i orden, og at alle tar til fornuft og ser UFC som noen veldig bra supportere.
Så kutt ut den ryggsleikinga av klubben. Hadde LSK brukt halvparten så mye tid og krefter på salg av billetter/sesongkort hadde Åråsen vært utsolgt til hver kamp.
Med en så subjektiv argumentasjon kommer du aldri noen vei.
.. når det er sagt forstår jeg at frustrasjonen kan bli vel stor overfor personer som ikke svarer på henvendelser. Når man tilbyr seg ting, er det ren høflighet å gi et svar.
På samme måte som kanari-fansen synes det var nødvendig å aksjonere ved å stå på sitteplasstribunen på Nadderud for noen år siden, så synes vi det er nødvendig å vise at vi synes det er feil å nekte oss å filme fra tribunelivet...
En mulig konsekvens av dette kan være at Kanari-Fansen blir nektet av TV2 å filme på egen hjemmebane. Hadde det ikke da vært en idé å ta opp dette i KFL-regi? .. eller har egen undergruppering blitt viktigere enn selve supporterklubben?
.. og til og med TVRomerike og de andre tv-kanalene som er på Åråsen må følge TV2s regler. Alle kameraer blir låst ned under kampen, og man får ikke engang lov til å filme pølsekøen før etter dommeren har blåst av.
Jeg har ingenting personlig i mot dere i UFC, og jeg synes at dere tidvis har veldig gode og saklige innlegg som forklarer denne ultrasmentaliteten. Det er nok mange årsaker til at ikke alle supporterne i KFL står samlet i saken mellom UFC og LSK, som VK reagerer på. Jeg er ikke mot UFC på noen måte, men jeg forbeholder meg likevel retten til å stå spredt.
Jeg får gi min støtte til dette innlegget. Jeg har heller ingenting i mot UFC eller noen av dere som liker å være sammen som en kompisgjeng. Dere er engasjerte, og ifølge Ronnie er dere også hyggelige ;-)
Likevel må jeg få lov til å se saken fra en objektiv vinkel, og sette spørsmålstegn ved det jeg er uenig i. Da også uten å bli kalt for en ryggsleiker.
En mulig konsekvens av dette kan være at Kanari-Fansen blir nektet av TV2 å filme på egen hjemmebane. Hadde det ikke da vært en idé å ta opp dette i KFL-regi? .. eller har egen undergruppering blitt viktigere enn selve supporterklubben?
-okb! - akkurat som vanlig. i beste hensikt.
Jeg tror ikke det at vi har filmet har noen innvirkningen på den dialogen KTV og TV2 har sammen. TV2 er vel såpass profesjonelle at dem klarer å skille det.
Var på Briskeby i går og så på fotball kamp , noen spm ang dette.
når spillerne entrer banen i 1. hvorfor står frank grønlund og per mathisen og titter opp mot kfl. samt at sikkerhetssjefen sto blant oss.. er de redde for det som skjedde i fredrikstad?
Var på Briskeby i går og så på fotball kamp , noen spm ang dette.
når spillerne entrer banen i 1. hvorfor står frank grønlund og per mathisen og titter opp mot kfl. samt at sikkerhetssjefen sto blant oss.. er de redde for det som skjedde i fredrikstad?
hmmm noen som veit ?
Ikkerhetsjefen sto da ikke blant oss? tror du forveksler han med den gamle sjefen.
Når det gjelder det andre så er vi vel pene å se på da.
Og selvfølgelig vil vi få et ekstra øye fra klubben når slike ting som det i fradikstad skjer. Er bare sånn det er det.
Redde er vel ikke det rette ordet, men de dersom det skulle bli noe blussing er det greit å prøve å se hvem som gjør det, sånn at bøtene kan rettes til de ansvarlige. Det er greit for LSK å slippe å betale sure kroner i bøter til NFF.
Ikkerhetsjefen sto da ikke blant oss? tror du forveksler han med den gamle sjefen.
Når det gjelder det andre så er vi vel pene å se på da.
Og selvfølgelig vil vi få et ekstra øye fra klubben når slike ting som det i fradikstad skjer. Er bare sånn det er det.
Hvis LSK har fått ny sikkerthetssjef så beklager jeg det,mener jeg dro kjennsel fra han. men kan jo seff ha tatt feil :=)
Var han gammle sikkerhetssjefen ja. Og etter hva jeg har forstått jobber han fortsatt i LSK, men er ikke lenger sikkerhetssjef. Forøvrig en veldig ålreit kar.
ja stemmer nok det da. han var hvertfall veldig inntresert i å se på UFC og hva de gjorde istedenfor å se på kamp men men skjedde jo ingen ting i går og det er egentlig helt uhørt...
men det er morsomt at dere gir alt for fugla uansett da
Ja, må få lov å si at det var bra stemmning rundt UFC gutta i Hamar. Vi var vel rundt 11 stykker i Hamar, og det var hopping, og synging stort sett hele kampen i gjennom.
Bra jobba av alle andre også, alt i alt syns jeg det var et bra trøkk.
Kommentar