Heksejakt på UFC

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

LSK er selvfølgelig det som betyr mest. Samtidig så betyr supporterkulturen vi brenner for mye for oss. Blir vannsklig å svare på. Vis du skulle velge mellom moren din etter at moren og faren din var skilt, skulle få se en ny mann og et bra liv, men faren din hadde blitt lei seg? Hva hadde du valgt? Vet at det var et spesiellt eksempel, men måtte bruke et så du kanskje forstod hva jeg mente.

Jeg vet ikke hva jeg/vi ville gjort i det dilemaet, men jeg hadde prøvd å komme fram til en ting begge partner kunne leve med, aller først ville jeg bedt om et møte hvor vi fortalte hva vi stod for, og hva vi ikke stod for.

Beklager at ikke jeg iværtfall kan gi noe 100% konkret svar på det scenarioet du kom med.

Kommentar

• Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

Herre min hatt...

Hvilke symboler snakker du om nå?

Flaggene våre består av gule og sorte farger, ingen tekst. Vi har en logo, på lik linje med kgg og noen andre grupper i LSK`s supportermiljø.

Hadde det vært et politisk eller lignende symbol hadde jeg forstått skepsisen. Politikk, verken fra høyre eller venstre siden har noe med fotball å gjøre!

Mye rare teorier du setter fram her. Heldigvis er ingen av dem sannsynlige, LSK bruker jo tilogmed bilder av blussing på hjemmesida si.
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

Kommentar

• artois
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • May 2004
        • 176

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
        Jeg ser ikke helt poenget med den "valgmuligheten(?)" du skisserer. Vi støtter LSK på den måten vi synes er best, det kommer vi ikke til å forandre på!
        Poenget med et scenario som dette, som jeg medgir er satt på spissen (dog ikke helt urealistisk), var for å spørre hva som er viktigst for dere. Personlig syns jeg det du her skriver gir inntrykk av å sette seg selv foran LSK. Hvis det kommer dithen at KFL heller ikke syns for godt om deres måte å støtte LSK på, vil dere da også fortsette som før?
        Personlig kan jeg ikke se poenget av å støtte et lag eller en klubb på en måte som klubben selv ikke ønsker, det medfører kun dårlig PR mot begge parter, noe som begge parter nok ikke ønsker og heller ikke er tjent med.

Dette er kun mine personlige oppfatninger og ikke ment som kritikk av deres måte å lage liv på tribunen på. Bare positivt med sang og vokal støtte fra tribunen, men ting som er ulovlig i følge NFF (les: blussing) mener jeg er sterkt kritikkverdig og noe man faktisk bør holde seg for god til.

Dere er veldig sterke i deres kritikk av LSK som arrangør for deres måte å takle ting som dere finner kritikkverdig. Samtidig gjør dere ting (les: blussing) som dere med sikkerhet (bør hvertfall vite) vet er ulovlig og medfører bøteleggning, og at LSK som klubb og KFL som supportergjeng får et dårlig rykte.

På en måte gir dere ris til egen bak her. En negativ ting overskygger alltid mange positive.
        Eksempelvis skal det i restaurantbransjen ti positive opplevelser på rad før en negativ opplevelse blir oppveid.
        Mortus vivis praecipant
        ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• artois
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • May 2004
          • 176

Herre min hatt...

Hvilke symboler snakker du om nå?

Flaggene våre består av gule og sorte farger, ingen tekst. Vi har en logo, på lik linje med kgg og noen andre grupper i LSK`s supportermiljø.

Symbol og logo, to sider av samme sak, men OK, min bad der å ikke skrive logo.

Hadde det vært et politisk eller lignende symbol hadde jeg forstått skepsisen. Politikk, verken fra høyre eller venstre siden har noe med fotball å gjøre!

Mye rare teorier du setter fram her. Heldigvis er ingen av dem sannsynlige,
          Nå bør du vel være litt forsiktig med å blande kortene dine her. Har jeg nevnt noe som helst om politikk i denne saken? Har det på noen tur, foregående år eller i år, vært politiske banner av noe slag rund LSK supportere?
          Regner med du sikter til avataren jeg har, med den røde stjernen. Da kan jeg fortelle, siden du bringer politikk på banen, at en rød stjerne kan assosieres med så mangt. Blant annet har hjemlandet til Ultras kulturen, Italia, en rød stjerne i riksvåpenet sitt, men det visste du jo selvsagt

Jeg presiserte tenkte scenarioer, ikke teorier. Viktig forskjell der. Og ja, heldigvis er de lite sansynlige.
          Mortus vivis praecipant
          ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• ON
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3639

Bare et spørsmål fra meg, jeg skal ikke blande meg inn i "debatten" deres, den kan dere to ta dere av men er det noe du har i mot denne logoen?

Kom gjerne med at han har "skjerf" rundt munnen, og at dette er en "voldelig logo", men dette blir for dumt. Leser du på siden vår så ser du at det står:

"Ultras Felt C (UFC) er til for å støtte Lillestrøm Sportsklubb,
            dette gjøres fra vår plass på tribunen som er på Felt C på Notar tribunen"

Legg spesiellt merke til "Fra vår plass på TRIBUNEN".

Kommentar

• Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

Opprinnelig skrevet av Nordby
              Bare et spørsmål fra meg, jeg skal ikke blande meg inn i "debatten" deres, den kan dere to ta dere av men er det noe du har i mot denne logoen?

Kom gjerne med at han har "skjerf" rundt munnen, og at dette er en "voldelig logo", men dette blir for dumt.
              Hvorfor har han et skjerf foran ansiktet? Er det fordi det er så jævla kaldt på tribunen, eller er det fordi han prøver å skjule identiteten sin? Hvordan tror du en utenforstående oppfatter det?

En kommentar til debatten om LSKs opptreden overfor UFC: For UFC bør det bare være positivt at klubben er ute etter dem. Et av de sikreste kjennetegn på en ekte ultrasgruppe er jo nettopp at de er i opposisjon til ledelsen i klubben sin.

Kommentar

• MagnetMagne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2004
                • 446

Kjenner heller ikke saken annet enn fra diverse debattfora, så dette er ingen form for kritikk!

Bare stusser på en bitteliten sak. Hva er vitsen med å kle seg i merker som assosieres med casualskulturen? Har jo sett gutter i KFL som har capser som koster mer enn resten av antrekket sitt tilsammen. Om man virkelig syntes at Burburry, LaDetCoste og SI er så fantastisk kule merker, kan man ikke da legge dem igjen i klesskapet en gang i uka når man skal på kamp, og heller finne fram Adidas joggingsen? Mener ikke å henge ut en eneste en på noen som helst måte, men man må jo stikke fingern i jorda å skjønne at det blir vakt oppsikt når man går kledd i merker som assosieres med disse bråkmakerne.

Med vennlig hilsen Magneten
                Snart neste hælj.....

Always Hardcore
                TS05

Kommentar

• mr.Jordbakke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3845

Opprinnelig skrevet av artois
                  ...men ting som er ulovlig i følge NFF (les: blussing) mener jeg er sterkt kritikkverdig og noe man faktisk bør holde seg for god til.
                  Da gjentar jeg noe som har vært skrevet før. LSK har brukt bilde av blussing fra en trening på sin hjemmeside for å beskrive hvor god stemning det var. Dobbeltmoral!

Dere er veldig sterke i deres kritikk av LSK som arrangør for deres måte å takle ting som dere finner kritikkverdig. Samtidig gjør dere ting (les: blussing) som dere med sikkerhet (bør hvertfall vite) vet er ulovlig og medfører bøteleggning, og at LSK som klubb og KFL som supportergjeng får et dårlig rykte.
                  KFL har den siste tiden fått meget god omtale, både i media og fra andre supportergrupper. Det er mange andre supportergrupper i Norge som også blusser. Bortsett fra RB, har det ikke vært skrevet noe negativt om blussing i riksdekkende medier. Så at UFC gir KFL et dårlig rykte, stemmer vel ikke helt?
                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                  Mr.Jordbakke

Kommentar

• artois
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • May 2004
                    • 176

Opprinnelig skrevet av Nordby
                    Nja, den gir jo visse tanker til at her er det noen som har noe å skjule. Men hvilken logo dere velger å kjøre, er opp til dere.
                    Personlig hadde jeg følt at en logo med et stilig tegna sete og Ultras Felt C, skrevet inn i ryggsete på en fet måte, kunne vært en drit fet logo. Men som sagt, er jo deres eget valg når dere kjører en logo.
                    Men like fullt mener jeg at dere faktisk må akseptere at noen stiller spørsmålstegn ved en slik logo, så lenge dere forventer at folk skal ha respekt for nettopp deres valg av logo.

Ikke vanskligere enn det trenger det å bli
                    Mortus vivis praecipant
                    ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• artois
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • May 2004
                      • 176

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                      Da gjentar jeg noe som har vært skrevet før. LSK har brukt bilde av blussing fra en trening på sin hjemmeside for å beskrive hvor god stemning det var. Dobbeltmoral!
                      Blussing på en trening er ikke ulovlig, så vidt meg bekjent (er bare å arrestere meg om jeg tar feil her). Jeg kommenterte også min personlige mening om blussing på kamp, og det var ikke et forsvar av hva LSK har på sine hjemmesider. At det er en noe uheldig kobling, det kan alle se.

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                      KFL har den siste tiden fått meget god omtale, både i media og fra andre supportergrupper. Det er mange andre supportergrupper i Norge som også blusser. Bortsett fra RB, har det ikke vært skrevet noe negativt om blussing i riksdekkende medier. Så at UFC gir KFL et dårlig rykte, stemmer vel ikke helt?
                      Bør kanskje presisere her ja.
                      Spørr man NFF og deres representanter, får man vel et noe mer tvetydig svar. Det at det blir blusset på kamp (som er ulovlig) blant supportere gir det inntrykk av at LSK og KFL ikke har kontroll på dette, eller i værste fall, er ansvarlig for det selv.
                      Og jeg vil også presisere at det er kun i denne sammenheng, altså med blussing på kamp, jeg har kommet med påstanden om at dette gir LSK og KFL et dårlig rykte.
                      Virker jo som om UFC er opptatt av å verbalt støtte klubben fra tribunen, kjempeflott! Er vel også det de er best til, så hvorfor ikke fortsette med det?
                      Hvorfor drive med blussing når man veit det er ulovlig?
                      Føler jeg uansett har sagt mitt i denne saken.
                      Mortus vivis praecipant
                      ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

Poenget her som du tydeligvis ikke klarer å forstå er at LSK HAR GITT OSS LOV TIL Å BRUKE LOGOEN! Og som jeg prata med Arrangementsjefen i LSK om i går så hadde det ikke vært noe problem om vi hadde fått beskjed. Hvordan kan vi lukte at dem plutselig ombestemmer seg (igjen)?

Han sa også til meg at LSK burde løst det som skjedde i går på en mye bedre måte.

Til deg som prater om casualsmerker.. Adidas er mye brukt blant danseglade

Forøvrig har LSK`s supportere aldri fått så mye skryt rundt om på andre supporteres fora som nå. Så den ble litt feil

Sikkert kjennetegn er det jo ikke, det finnes mange eksempler på det motsatte.

I går ble også andre LSK supportere som var igjen på tribunen(ikke UFC medlemmer) trakassert av politiet Er det også greit for dere som til stadighet syter og forsvarer klubben? Er det greit at LSK fortsetter å behandle LSK`s supportere dårlig?
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

Kommentar

• King_Raymond
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4987

Et tenkt scenario;
                          LSK får beskjed fra en potensiell sponsor eller investor om at de er klare for å spytte inn et beløp av grei størrelsesorden, men de ønsker ikke å gjøre det så lenge UFC bruker sine symboler, bannere, flagg og bluss. Dette fordi sponsoren eller investoren anser dette som lite trivielle symboler.
                          Ville dere offret denne tribunekulturen som dere tydeligvis anser som veldig viktig, for at LSK skal få penger i kassen?

Grunnen til at jeg spørr er at jeg lurer på hva som betyr mest for dere.
                          Det som virkelig ville vært interessant er hva LSK hadde gjort i en sånn situasjon, ville de støttet de trofaste som alltid er der å støtter klubben sin, eller ville dem kastet dem på hodet å ræva ut for å få inn litt friske penger. Jeg tror jeg vet svaret.
                          Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• artois
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • May 2004
                            • 176

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            Det som virkelig ville vært interessant er hva LSK hadde gjort i en sånn situasjon, ville de støttet de trofaste som alltid er der å støtter klubben sin, eller ville dem kastet dem på hodet å ræva ut for å få inn litt friske penger. Jeg tror jeg vet svaret.
                            Svaret gir seg selv muligens ja, dersom man ble tvunget til å velge, hvem vet?

Men så kan man spørre seg;
                            Er klubben til for deg, eller er du der for klubben?
                            Klubben velger ikke deg, du velger klubben!

Ikke da sagt at man skal godta alt mulig, men kan jo være greit å reflektere over i ny og ne.
                            Mortus vivis praecipant
                            ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• MagnetMagne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 446

Poenget her som du tydeligvis ikke klarer å forstå er at LSK HAR GITT OSS LOV TIL Å BRUKE LOGOEN! Og som jeg prata med Arrangementsjefen i LSK om i går så hadde det ikke vært noe problem om vi hadde fått beskjed. Hvordan kan vi lukte at dem plutselig ombestemmer seg (igjen)?

Han sa også til meg at LSK burde løst det som skjedde i går på en mye bedre måte.

Til deg som prater om casualsmerker.. Adidas er mye brukt blant danseglade

Forøvrig har LSK`s supportere aldri fått så mye skryt rundt om på andre supporteres fora som nå. Så den ble litt feil

Sikkert kjennetegn er det jo ikke, det finnes mange eksempler på det motsatte.

I går ble også andre LSK supportere som var igjen på tribunen(ikke UFC medlemmer) trakassert av politiet Er det også greit for dere som til stadighet syter og forsvarer klubben? Er det greit at LSK fortsetter å behandle LSK`s supportere dårlig?
                              Er ikke tvil om at KFL yter STOR respekt i fotballnorge, men spørsmålet et da som følger; Er vi mye debattert fordi vi synger høyt og lenge og er rett så mange, eller får vi skryt fordi vi blusser?

UFC bidrar til fantastisk liv på tribunen som har vært nevnt utrolig mange ganger før, men hvorfor kan vi ikke bare synge høyt? Holde oss unna ting som kan tolkes feil av (muligens sneversynte og gammeldagse) pamper i NFF og LSK. Uten å ta noe som helst parti, så regner jeg med at LSK som motpart har sine grunner til å mistenke. De tar ikke dette ut fra løse lufta.

Jeg syntes blussing og røyk er fantastisk kult, men er det ulovlig, så ja, da er det ulovlig! Jeg personlig er redd for at sånne situasjoner som dette kan føre til splittelser innad i KFL på sikt. Vær så snill å ikke la dette skje. KFL er bedre enn på lenge, og dette kan vi fortsette med å være selv uten å gå kledd i SI, Burburry og Adidas på kampene. Tviler på om stemninga blir noe særlig dårliger om vi lar være å blusse også

Fugla på topp! På banen og på tribunen...
                              Snart neste hælj.....

Always Hardcore
                              TS05

Kommentar

• Tobben
                                Jeg elsker å kjøre trikk
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2005
                                • 1666

Hvem er du egentlig artois?

Kommentar

• artois
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • May 2004
                                  • 176

Har faktisk aldri kritisert deres logo, studer innleggene og gi meg linjen hvor jeg skriver at logoen deres stinker.
                                  Første gang jeg kommenterer den er når Nordby spørr hva jeg mener om den, hvorpå jeg kommer med mine kommentarer om den.
                                  Hvis dere har fått beskjed om at det er OK å bruke logoen, så er det jo ikke noe problem. At det tydeligvis er forrvirring om hva som er lov og ikke til tider, gjør jo situasjonen for dere vanskelig, selvfølgelig.
                                  Det virker jo også som Arrangementsjefen i LSK har uttrykt til deg at de har håndtert situasjonen klønete. En innrømmelse dere bør ta med dere videre, i stede for å fortsette å være stae.

Tja, de fleste andre supportere, som supportere flest syns vel at blussing er morro, men uansett hvor mye skryt man får rundt omkring, så ser nok ikke NFF på dette med smil i munnviken, og til syvende og sist er det de som setter grensene for hva som er tillatt og ikke.

Syter og forsvarer jeg klubben?
                                  Har aldri skrevet noe sted at jeg forsvarer fremgangsmåten som ble brukt i går, ei heller ved tidligere anledninger.
                                  Og at opptrinnet i går får ringvirkninger, det skal man nok ikke se bort i fra. Men man må ikke gjøre dtte til noe større enn hva det faktisk er her, dette gjelder vel fortsatt kun et fåtall mennesker, selv om det selvfølgelig er alvorlig nok som det er om bare en blir urettmessig behandlet.

På meg, og dette er kun min personlige mening basert på hva jeg her leser i debatt forumene, virker dette som om dere ønsker å fremstå som martyrer som aldri gjør noe galt.
                                  Hva sannheten er vet jeg ikke, til det er saken ikke godt nok belyst fra begge sider.
                                  Mortus vivis praecipant
                                  ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• JhnY
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 975

Opprinnelig skrevet av Tobben
                                    Hvem er du egentlig artois?
                                    Lurer på det samme selv, virker som en kar som sitter i stua å ser på fugla noen ganger å har veldig mye å mene, men kan så lite om tribunekultur.
                                    Last edited by JhnY; 08.05.2006, 22:35.

Kommentar

• artois
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • May 2004
                                      • 176

Opprinnelig skrevet av JhnY
                                      Lurer på det samme selv, virker som en kar som sitter i stua å ser på fugla noen ganger å har veldig mye å mene, men kan så lite om fotballkultur.
                                      Haha, fantastisk.
                                      Rett og slett utrolig å se hvor mange ganger dere i UFC i løpet av en debatt tar hevd på dette med "fotballkultur".

Men ja, de fleste som vet hvem jeg er kan nok gå god for at jeg har nå sett en og annen kamp jeg også....

Men siden du velger å bringe det ned på et litt barnsligere nivå kan jeg godt svare på det også:

Jeg var blant annet i Bosnia mot Zeljeznicar, var dere der? I såfall, respect! Vi var ikke mange, men morro hadde vi det!
                                      Jeg var nylig på tur til frankrike og så PSG-Lyon i påsken.
                                      Men selvfølgelig, jeg kan jo så lite om denna "tribunekulturen".
                                      Mortus vivis praecipant
                                      ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

Svaret gir seg selv muligens ja, dersom man ble tvunget til å velge, hvem vet?

Men så kan man spørre seg;
                                        Er klubben til for deg, eller er du der for klubben?
                                        Klubben velger ikke deg, du velger klubben!

Ikke da sagt at man skal godta alt mulig, men kan jo være greit å reflektere over i ny og ne.
                                        Jeg er der for klubben og har valgt klubben selv, følger fugla uansett om dem spiller i Kalmar eller på Nadderud, litt respekt tilbake fra klubben hadde ikke vært å forrakte...
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• King_Raymond
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4987

Haha, fantastisk.
                                          Rett og slett utrolig å se hvor mange ganger dere i UFC i løpet av en debatt tar hevd på dette med "fotballkultur".

Men ja, de fleste som vet hvem jeg er kan nok gå god for at jeg har nå sett en og annen kamp jeg også....

Men siden du velger å bringe det ned på et litt barnsligere nivå kan jeg godt svare på det også:

Jeg var blant annet i Bosnia mot Zeljeznicar, var dere der? I såfall, respect! Vi var ikke mange, men morro hadde vi det!
                                          Jeg var nylig på tur til frankrike og så PSG-Lyon i påsken.
                                          Men selvfølgelig, jeg kan jo så lite om denna "tribunekulturen".
                                          Så fordi du har vært å sett kamp i Frankrike så betyr det at du kan noe om tribunekulturen? Jeg vil tippe at du er som "resten" av folket som synes det er kult med bluss på tribunen når man ser det fra andre land, men når det kommer på Lillestrøm kamper så er det plutselig forkastelig, vet ikke hva man skal kalle sånt jeg?
                                          Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

Working...