Heksejakt på UFC

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • artois
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • May 2004
    • 176

    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
    Så fordi du har vært å sett kamp i Frankrike så betyr det at du kan noe om tribunekulturen? Jeg vil tippe at du er som "resten" av folket som synes det er kult med bluss på tribunen når man ser det fra andre land, men når det kommer på Lillestrøm kamper så er det plutselig forkastelig, vet ikke hva man skal kalle sånt jeg?
    Jeg syns blussing i Norge er morro jeg, men det er ulovlig, og det er jeg, som alle andre, nødt til å innrette meg etter.

    Diskusjon er ikke nødvendig på det tema, over og ut!
    Mortus vivis praecipant
    ¤ Brigate Giallo ¤

    Kommentar

    • artois
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • May 2004
      • 176

      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
      Jeg er der for klubben og har valgt klubben selv, følger fugla uansett om dem spiller i Kalmar eller på Nadderud, litt respekt tilbake fra klubben hadde ikke vært å forrakte...
      Så absolutt!
      Men du kan vel være enig i at å gjøre ulovligheter på tribunen ikke innbyr til respekt, eller?
      Mortus vivis praecipant
      ¤ Brigate Giallo ¤

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        Opprinnelig skrevet av King_Raymond
        Jeg vil tippe at du er som "resten" av folket som synes det er kult med bluss på tribunen når man ser det fra andre land, men når det kommer på Lillestrøm kamper så er det plutselig forkastelig, vet ikke hva man skal kalle sånt jeg?
        Det er fremdeles mulig å synes blussing er kult, men samtidig ikke ønske det på LSK sine kamper, rett og slett fordi det er ulovlig og fører til bøter for klubben.

        artois er ingen novise innen KFL og har mange år bak seg som syngende og reisende supporter.

        Nå er han blitt gammal (fyllt 30 artios?) og trives best med en stol under ræva
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          Opprinnelig skrevet av artois
          Så absolutt!
          Men du kan vel være enig i at å gjøre ulovligheter på tribunen ikke innbyr til respekt, eller?
          Hva for noe ulovligheter på tribunen hadde vi gjort når vi ble trakasert av politiet i København og på Rosenborg kampen?
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • King_Raymond
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4987

            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Det er fremdeles mulig å synes blussing er kult, men samtidig ikke ønske det på LSK sine kamper, rett og slett fordi det er ulovlig og fører til bøter for klubben.

            artois er ingen novise innen KFL og har mange år bak seg som syngende og reisende supporter.

            Nå er han blitt gammal (fyllt 30 artios?) og trives best med en stol under ræva
            Samtidig som der mulig å synes blussing er kult i tillegg til at man ønsker det på LSK sine kamper.
            Ultras Felt C Lillestrøm

            Kommentar

            • artois
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • May 2004
              • 176

              Opprinnelig skrevet av Rønnern
              artois er ingen novise innen KFL og har mange år bak seg som syngende og reisende supporter.
              Nå er han blitt gammal (fyllt 30 artios?) og trives best med en stol under ræva
              Ah, du gamle rekkekamerat fra serieåpningen i '99. Hvordan vi jodlet over fjellet! Jeg minnes de glade dager når jeg sitter med min pipe i gyngestolen foran peisen, men 30 har jeg ei blitt (selv om det ser ut til å nærme seg med stormskritt! hvite hår og greier).

              Og stol ja... noen må jo passe på dommern fra Conten siden også...
              Borte derimot, trives man best blant sine egne!
              Mortus vivis praecipant
              ¤ Brigate Giallo ¤

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                Samtidig som der mulig å synes blussing er kult i tillegg til at man ønsker det på LSK sine kamper.
                For et tilsvar! Du er mannen med de rette ordene
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • vamundse
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • May 2006
                  • 4

                  Ufc

                  Jeg tror politiet og alle som er imot og ute for å ta disse gruppene skaper problemet og ikke fansen... Man føler seg urettferdig behandlet, men jeg håper og synes at det skal stoppe der.


                  Syng høyere, hopp høyere og bevis at de tar feil!

                  Kommentar

                  • Vestfold Kanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Oct 2004
                    • 4583

                    Blussing på tribunene i Frankrike er forøvrig også ulovlig.


                    Det ble blussa i cupkampen mot Strømmen i fjor også. Hvorfor var det ingen som reagerte på det tro?


                    LOUD
                    PROUD
                    ULTRA

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                      Blussing på tribunene i Frankrike er forøvrig også ulovlig.
                      Blåser vel glatt i om det er ulovlig, det er ikke LSK som får smekk for at en fransk klubb har blussa. Hadde reaksjonene fra NFF vært av typen, fy deg gutten min, skulle jeg faen meg fyrt opp bluss på hver fåkkings kamp.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • gulsort
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Mar 2004
                        • 166

                        Lurer på hvor alle i UFC har lært om tribunekultur siden så mange andre i KFL (les: de som sier imot noen i UFC) ikke har peiling. Hva er snittalderen i UFC?
                        For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også. (Arne Scheie)

                        Sesongkortinnehaver. http://www.billettluka.no/LSKsesongkort#

                        Kommentar

                        • King_Raymond
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4987

                          Opprinnelig skrevet av gulsort
                          Lurer på hvor alle i UFC har lært om tribunekultur siden så mange andre i KFL (les: de som sier imot noen i UFC) ikke har peiling. Hva er snittalderen i UFC?
                          Hvem har sagt at så mange andre i Kfl ikke har peiling? Hvorfor lurer du på snittalderen i UFC?
                          Ultras Felt C Lillestrøm

                          Kommentar

                          • Vestfold Kanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Oct 2004
                            • 4583

                            Jeg er 29 forresten. Noen andre som vil oppgi alderen sin her? Rønner`n har akkurat runda 49 vet jeg
                            LOUD
                            PROUD
                            ULTRA

                            Kommentar

                            • Vestfold Kanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Oct 2004
                              • 4583

                              Det bør vel være mulig for oss å svare for oss når det er direkte feil som skrives? Eller hur?
                              LOUD
                              PROUD
                              ULTRA

                              Kommentar

                              • Jan Jensen
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Jun 2004
                                • 43

                                tribunekultur

                                Opprinnelig skrevet av JhnY
                                Lurer på det samme selv, virker som en kar som sitter i stua å ser på fugla noen ganger å har veldig mye å mene, men kan så lite om tribunekultur.
                                Deler av denne debatten er et realt lavmål på nivå med "faren min er sterkere enn din og onkelen min er polti"
                                Det som imponerer meg er hvilken innsikt enkelte av deltagerne har om tribunekultur rundt omkring i verden, særlig når jeg jeg vet alderen på en del av dere, for med så bastante meninger om hva som er bra tribunekultur kan dere vel ikke bare ha lest dere opp på nettet. KFL trenger engasjerte undergrupper som skaper trøkk på tribunen, vi har aldri i min fartstid på Åråsen vært bedre (siden 1974) Dette skyldes selvsagt de nevnte grupper. Det jeg har trøbbel med å forstå er at man må kle seg i casualsrelatert klær og fyre av bluss som en del av pakka. 997 av 1000 tilskuere digger bluss, problemet i Norge og enkelte andre land er at det er forbudt og medfører bøter og annet helvete hvis man ikke har søkt ørten instanser på forhånd og i tillegg må stille seg opp på et angitt sted og passe på vindretningen, da er ikke bluss kult.

                                Kommentar

                                • gulsort
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Mar 2004
                                  • 166

                                  Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                  Hvem har sagt at så mange andre i Kfl ikke har peiling? Hvorfor lurer du på snittalderen i UFC?
                                  For meg virker det som dere går i forsvarsposisjon med en gang noen sier noe negativt om dere. For meg er det ikke tribunekultur å kle seg i noe annet enn lagets farger, som noen i UFC gjør.

                                  Jeg lurer på snittalderen i UFC av den enkle grunn at noen av innleggene her er direkte lavmål.
                                  For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også. (Arne Scheie)

                                  Sesongkortinnehaver. http://www.billettluka.no/LSKsesongkort#

                                  Kommentar

                                  • ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

                                    "SeniorFugl/JJ"

                                    Jeg må da få kle meg i det jeg vil, du som "kjenner" meg bør vite rimelig godt at jeg ikke akkurat er casual?

                                    GulSort:

                                    Hva har alderen med det å gjøre? Jeg er 18, syns du jeg har hatt mye lavmål her? ( bare lurer litt på om du sikter på meg).

                                    Kommentar

                                    • gulsort
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Mar 2004
                                      • 166

                                      Opprinnelig skrevet av Nordby

                                      [SIZE=2
                                      GulSort:[/SIZE]

                                      Hva har alderen med det å gjøre? Jeg er 18, syns du jeg har hatt mye lavmål her? ( bare lurer litt på om du sikter på meg).
                                      Akkurat nå husker jeg ikke nicket på de innleggene jeg har reagert på, så kan ikke si sikkert at det er deg eller andre Nordby. Men det er bastantheten fra (stort sett) alle i UFC på at dere har definisjonen på supporterkultur jeg reagerer mest på. I min egen definisjon innebærer det at man kler seg i gult på kamp, uten at jeg påstår det er den riktige.
                                      For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også. (Arne Scheie)

                                      Sesongkortinnehaver. http://www.billettluka.no/LSKsesongkort#

                                      Kommentar

                                      • ON
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3639

                                        Jeg har heller aldri påstått at "vår" måte er den riktige for alle. Jeg mener derimot at den supporterkulturen VI brenner for, er den riktige for OSS.

                                        Kommentar

                                        • gulsort
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Mar 2004
                                          • 166

                                          Opprinnelig skrevet av Nordby
                                          Jeg har heller aldri påstått at "vår" måte er den riktige for alle. Jeg mener derimot at den supporterkulturen VI brenner for, er den riktige for OSS.
                                          Dersom dere ikke påstår at deres måte er den riktige for andre bør man kanskje være litt forsiktig med å belære andre i hva som er riktig tribunekultur?

                                          (egentlig hadde jeg ikke tenkt å engasjere meg i denne debatten, men blei bare litt lei av at enkelte skal kunne påstå at de vet alt om tribunekultur her på forumet. Følte for å komme med litt surt opgulp tilbake. Forøvrig er jeg glad vi har engasjerte undergrupper som bidrar til økt trøkk på stadion).
                                          For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også. (Arne Scheie)

                                          Sesongkortinnehaver. http://www.billettluka.no/LSKsesongkort#

                                          Kommentar

                                          Working...