Opprinnelig skrevet av Torolf
Heksejakt på UFC
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Opprinnelig skrevet av KristofferØTrur alle i kanari-fansen unntatt de som er svære på nettet og gjemmer seg i mengden på Åråsen er enige om at UFC er noe helt annet enn en gjeng bråkmakere.. Så hvis du vil prøve å spore opp noen "fakta" som du så fint kaller det, så er det bare å leite ivei, men slikt finnes ikke =) Vi går for bedre tribuneliv vi..
Allez alleeeez, allez alleeeeez BLI MED Å HOPPE HVIS DU ELSKER LILLESTRØM!
- Kristoffer Ø (som fikk seg ny favorittsang i går)
Når jeg etterlyser "fakta" og i tillegg bruker "gåseøyne" så er det fordi vi i denne saken kun kjenner den ene sidens syn. Personlig synes jeg at UFC har gjort veldig grei rede for hvordan de oppfatter situasjonen. MEN jeg vet ikke en dr... om hvorfor LSK plutselig etter tre år har fattet sånn enorm interesse for en prosentvis liten andel av tilskuermassen på Åråsen. Derfor etterlyser jeg det jeg i gåseøyne kaller "fakta".
Fra LSK sin side.
Vær så snill å ikke se alle innlegg som er en liten smule spørrende som personlige angrep på dere. Om du velger å klassifisere meg som breial på nett og bortgjemt i mengden på Åråsen, så værsågod. Dessverre er situasjonen ikke sånn. Til det har jeg altfor sjelden mulighet til å være på Åråsen. Det koster å ha passert 40 å ha både familie og en krevende jobb. Men jeg kan love deg at LSK har en like stor plass i mitt hjerte i dag som det har hatt siden '73.
Og da er det ikke særskilt hyggelig å se at en sånn sak som dette har begynt å drive en kile inn i organisasjonen KFL. Liten foreløpig, men merkbar.Last edited by Leif A; 09.05.2006, 06:50.Knurr...Kommentar
-
Noe feil må det være når UFC bevisst bryter fastsatte regler og setter klubben i et dårlig lys.
Da setter man seg selv ganske så høyt, og det er det samme inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest denne tråden.
Man kan lure på hva en sånn liten gjeng som er mere opptatt av tribunekultur og kleskoder synes om selve spillet fotball. Kan dere offside-regelen?
volla
Bydel med stolthet-volla
Bydel med sjel
Jeg har sesongkort for 2007, og jeg SPARER penger på det!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Eksil-kanariHei, hei, hei!
Når jeg etterlyser "fakta" og i tillegg bruker "gåseøyne" så er det fordi vi i denne saken kun kjenner den ene sidens syn. Personlig synes jeg at UFC har gjort veldig grei rede for hvordan de oppfatter situasjonen. MEN jeg vet ikke en dr... om hvorfor LSK plutselig etter tre år har fattet sånn enorm interesse for en prosentvis liten andel av tilskuermassen på Åråsen. Derfor etterlyser jeg det jeg i gåseøyne kaller "fakta".
Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Opprinnelig skrevet av vollaNoe feil må det være når UFC bevisst bryter fastsatte regler og setter klubben i et dårlig lys.
Da setter man seg selv ganske så høyt, og det er det samme inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest denne tråden.
Man kan lure på hva en sånn liten gjeng som er mere opptatt av tribunekultur og kleskoder synes om selve spillet fotball. Kan dere offside-regelen?
volla
Bydel med stolthetUltras Felt C LillestrømKommentar
-
Opprinnelig skrevet av King_RaymondDu er ikke den eneste som etterlyser "fakta" i denne saken. Det vi har fått høre er at dem er redd for at vi er casuals eller at vi kommer til å tiltrekke oss casuals.
Og hadde ikke jeg visst at dere er supportere og ikke casuals ville jeg vegret meg for å stå i nærheten av dere på feltet.Last edited by rEPPA; 09.05.2006, 07:56.For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også. (Arne Scheie)
Sesongkortinnehaver. http://www.billettluka.no/LSKsesongkort#Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Nordby"SeniorFugl/JJ"
Jeg må da få kle meg i det jeg vil, du som "kjenner" meg bør vite rimelig godt at jeg ikke akkurat er casual?
GulSort:
Hva har alderen med det å gjøre? Jeg er 18, syns du jeg har hatt mye lavmål her? ( bare lurer litt på om du sikter på meg).Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av King_RaymondJeg tror ikke vi har satt klubben i noe dårlig lys. De som kjenner oss vet at vi er litt mer enn middels fotballinteresserte, men akkurat den offside regelen har jeg store problemer med å skjønne hvordan fungerer...
Og hva med Vår tribune, våre regler? Hva ligger bak det? Når banneret i tillegg er merket med UFC, så tyder det nok en gang på at dere er mere interessert i å fremheve dere selv, fremfor LSK/KFL.
Etter det jeg erfarer, så har UFC fått en unnskyldning fra LSK, hvorfor kommer ikke det frem fra UFC her?
Volla
Mere enn bare en bydel-volla
Bydel med sjel
Jeg har sesongkort for 2007, og jeg SPARER penger på det!Kommentar
-
For å gjøre en ting klart:
UFC har ikke fått en unnskyldning fra LSK.
Greit nok at jeg er 18 år, men jeg har vært supporter siden jeg ble født, jeg har vært på kamper med muttern fra jeg var 5, og jeg har vært på kamper aleine fra jeg var 8. Jeg har alltid stått på feltet, og syngi for fugla. Jeg har støtta fugla i alle utenom 2 RL matcher (den ene hadde jeg ikke penger til, og den andre var jeg ikke gammel nok til på det tidspunktet (brøndby, båt).). Jeg har også diverse regninger liggende å vente fordi jeg har prioritert Fugla foran dem. Vis jeg hadde vært en bråkemåker, tror du ikke at jeg da virkelig hadde lagd bråk, vis jeg først hadde brukt pengene?
Ikke rart at man reagerer når LSK da begynner å kalle deg nazizt (ja, dem sa det rett ut).
Danske og Norsk sivilsnut står å venter på hele UFC i køben og vi får beskjed om at "dette er det lsk som har bedt om", og ALLE må avgi full personalia, bli FILMA, osv. Når de i tillegg kommer opp på en kamp på åråsen senere, begynner å spørre ut den yngste av oss om "Hvorfor han er lsk supporter når han er fra Sandefjord området?" blir alt helt latterlig.
Han må da få være lsk supporter selvom han er fra sandefjord. Hadde blitt litt ensidig om det bare var folk fra Alex.Kiellands gate som fikk være LSK supportere.Når de tillegg begynner å AVHØRE en gutt på 15 år, som ikke har gjort noen verdens ting, da begynner det å bli litt drøyt. Vi har dessuten for lengst bedt om et møte med LSK, uten å få det.
Etter dette så går beskjedene sånn: Jo da, dere kan bruke logoen deres, men ikke teksten "Ultras". Neste kamp får vi beskjed om at vi ikke kan bruke logoen, men teksten den er helt grei? Sånn har det omtrent bytta på i samtlige serierunder nå. Sier seg selv at dette blir vannsklig å forholde seg til. Og når purken da kommer opp på forrige serierunde, og TAR 3 av to-stangsa våre, da er begeret rimelig fullt.
NordbyLast edited by ON; 09.05.2006, 09:38.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Nordby"SeniorFugl/JJ"
Jeg må da få kle meg i det jeg vil, du som "kjenner" meg bør vite rimelig godt at jeg ikke akkurat er casual?
GulSort:
Hva har alderen med det å gjøre? Jeg er 18, syns du jeg har hatt mye lavmål her? ( bare lurer litt på om du sikter på meg).
Jeg kritiserer ingen og er ikke ute etter å putte folk i bås her. Bare litt nysgjerrig på klesvalget til enkelte.
Magneten som håper på et svar denne gangen.Snart neste hælj.....
Always Hardcore
TS05Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av vollaSå ved å aktivt bryte regler så føler dere ikke at dere setter klubben og KFL i et dårlig lys?
-Jeg trodde ultras skulle støtte klubben - ikke krige med den?
Opprinnelig skrevet av vollaOg hva med Vår tribune, våre regler? Hva ligger bak det? Når banneret i tillegg er merket med UFC, så tyder det nok en gang på at dere er mere interessert i å fremheve dere selv, fremfor LSK/KFL.
Nå har jeg sluppet ut min dose (og vel så det) edder og galle - jeg regner med reaksjoner fra UFC medlemmer på dette?
Jeg vil samtidig understreke hvor viktig det er for klubben og gutta banen med skikkelig entusiastiske supportere som er villige til å gå ett skritt ekstra for klubben - her har UFC vært fantastiske, det skal dere ha, jeg er bare ikke enig alle måtene dere gjør det på.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Et eksempel; Jeg går i den hvite Henry LLoyd capsen min fordi jeg syns den er stilig. Når jeg fant den på nettet, så ville jeg kjøpt den uansett om det var et "casual-merke" som enkelte her inne kaller det, eller ikke.
Flesteparten av oss i UFC som går i noe som dere mener er "casual-klær, og lite passende på åråsen", går også i en eller to supporter effekter. Foreksempel skjerf. Grunnen til at akkurat UFC blir lagt merke til av dere pga at noen går i casual-relaterte merker er kanskje fordi vi går samla? Tviler på at det bare er oss i KFL som har lacoste sko, caps, eller en prada t-trøye foreksempel.Last edited by ON; 09.05.2006, 09:58.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av eLSKer`Kef1rhadde alle tenkt som deg hadde det ikke vært noe artig og stå på feltet mer.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av NordbyEt eksempel; Jeg går i den hvite Henry LLoyd capsen min fordi jeg syns den er stilig. Når jeg fant den på nettet, så ville jeg kjøpt den uansett om det var et "casual-merke" som enkelte her inne kaller det, eller ikke.
Flesteparten av oss i UFC som går i noe som dere mener er "casual-klær, og lite passende på åråsen", går også i en eller to supporter effekter. Foreksempel skjerf. Grunnen til at akkurat UFC blir lagt merke til av dere pga at noen går i casual-relaterte merker er kanskje fordi vi går samla? Tviler på at det bare er oss i KFL som har lacoste sko, caps, eller en prada t-trøye foreksempel.
Jeg tviler STERKT på at vi i det hele tatt har noen Casuals i KFL, men syntes uansett at kleskoden man har sett tilfeller av bidrar til økt oppmerksomhet fra onkel politi og LSK som klubb. Jeg kaller det i hvertfall flørting med noe vi bør holde oss for gode til...Snart neste hælj.....
Always Hardcore
TS05Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av MagnetMagneSelvfølgelig er det ikke bare folk i KFL som har merkene. Er med deg på den. Men hvorfor dukker det opp unggutter i Burburry caps på tribunen? Kan umulig skjønne at alle dissa gutta syntes kæppern er så forbanna kul.
Jeg tviler STERKT på at vi i det hele tatt har noen Casuals i KFL, men syntes uansett at kleskoden man har sett tilfeller av bidrar til økt oppmerksomhet fra onkel politi og LSK som klubb. Jeg kaller det i hvertfall flørting med noe vi bør holde oss for gode til...Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av NordbyFlesteparten av oss i UFC som går i noe som dere mener er "casual-klær, og lite passende på åråsen", går også i en eller to supporter effekter. Foreksempel skjerf. Grunnen til at akkurat UFC blir lagt merke til av dere pga at noen går i casual-relaterte merker er kanskje fordi vi går samla? Tviler på at det bare er oss i KFL som har lacoste sko, caps, eller en prada t-trøye foreksempel.
Nordby, her tror jeg du er ved problemets kjerne. En gjeng som går samlet med slike klær er noe man lettere legger merke til, enn en og annen i mengden. Og det er vel en kjent sak, (kan hende jeg tar feil her, jeg har jo ikke bæret peiling på hverken fotball- eller tribunekultur, men men) at typen bråkmakere og casuals ikke setter seg på VIP'en og spiser snitter, men liker å innfiltrere de stående syngende supporterne.
Jeg har dermed ikke sagt at du eller dere i UFC er slike, dette var bare en utgreining om hvorfor dere nok blir lettere lagt merke til ved å bære disse merkene.
Et lite tips til de andre av oss (og det er tydeligvis enormt mange) som ikke har peiling på fotball- eller tribunekultur, syns jeg Hans Hognestads "Norway between Bergen and Middlesbrough – Football Identities in Motion" var en veldig bra avhandling. Men det er klart, han har sikkert ikke peiling på kulturene han heller, selv med sin doktorgrad i Idrett og Samfunn.Mortus vivis praecipant
¤ Brigate Giallo ¤Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av NordbyMente ikke bare at det det ikke bare er folk i kfl som har merkene. Mente også at det er ANDRE folk, "vanlige" folk som går i merken (dvs andre lsk supportere, både på kfl feltet, og på andre tribuner). Hvorfor får akkurat VI pes for det? Jo, fordi vi står samla. Hva har egentlig det med saken å gjøre? Alle vet at vi ikke er bråkemakere.
Jeg rettferdiggjør verken poli10ets eller vaktenes oppførsel på noen som helst måte, men jeg mener at dere kanskje kan bidra til å hive litt mer bensin på bålet enn hva som strengt tatt er nødvendig..Snart neste hælj.....
Always Hardcore
TS05Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av TonyHva med alle jentene på feltet som går i Lacoste sko og pene klær. Tenk om de samler seg og blir en gruppering da?!
*skjelve*
Men en ting.. Var vel ikke mange av gutta i UFC som hadde Burburry caps før de blei medlem av grupperinga? Eller bommer jeg veldig på mål akkurat der...Snart neste hælj.....
Always Hardcore
TS05Kommentar
Kommentar