Opprinnelig skrevet av MagnetMagne
Heksejakt på UFC
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Opprinnelig skrevet av artoisOg det er vel en kjent sak, (kan hende jeg tar feil her, jeg har jo ikke bæret peiling på hverken fotball- eller tribunekultur, men men) at typen bråkmakere og casuals ikke setter seg på VIP'en og spiser snitter, men liker å innfiltrere de stående syngende supporterne.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av MagnetMagneNordby... Bare svar meg på en eneste ting som jeg har spurt om tidligere i debatten? Selvfølgelig skal hver enkelt få kle seg hvordan man vil. Det jeg ikke skjønner er at en del av gutta kler seg i merker som assosieres tvert med Casuals kulturen. Det er ikke til å putte under en stol! Og vi snakker ikke no gjennomført stil, med Burburry caps og skjerf, Coco Chanel genser, Gucci Jeans, Louis Vuitton Loafers og Prada jakke. Dere har gjerne kun dette ene plagget, og dette plagget er jo plassert et sted hvor det syntes utrolig godt. Nemlig på hodet! Hva er pointet.. Kan du ikke heller kjøpe deg en Burburry boxer?
Jeg kritiserer ingen og er ikke ute etter å putte folk i bås her. Bare litt nysgjerrig på klesvalget til enkelte.
Magneten som håper på et svar denne gangen.
På føttene har jeg oftest Adidas tennissokker, grunnen til det er fordi jeg synes kvaliteten er god og dem er ikke så altfor dyre heller. Av sko så bytter jeg på mellom Adidas, Lacoste, Reebok, Etnies og Globe, alle de skoene har jeg valgt fordi jeg synes dem er fete og behagelige å gå i, prisen er heller ikke avskrekkende. Jeg går alltid i olabukser, G-star og henry choice er de jeg bruker mest. Av gensere bruker jeg stort sett gensere kjøpt på sportsbutikker som er såkalte no-brands. Capsen jeg bruker for tiden er Stone Island, men har planer om å gå til innkjøp av en ny etterhvert, usikker på hvilket merke jeg skal kjøpe
Er det noe mere dere du lurer på så ikke nøl med å ta kontakt...Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Opprinnelig skrevet av artoisHadde egentlig trkt meg ut av "debatten" her, men vil bare kommentere denne.
Nordby, her tror jeg du er ved problemets kjerne. En gjeng som går samlet med slike klær er noe man lettere legger merke til, enn en og annen i mengden. Og det er vel en kjent sak, (kan hende jeg tar feil her, jeg har jo ikke bæret peiling på hverken fotball- eller tribunekultur, men men) at typen bråkmakere og casuals ikke setter seg på VIP'en og spiser snitter, men liker å innfiltrere de stående syngende supporterne.
Jeg har dermed ikke sagt at du eller dere i UFC er slike, dette var bare en utgreining om hvorfor dere nok blir lettere lagt merke til ved å bære disse merkene.
Et lite tips til de andre av oss (og det er tydeligvis enormt mange) som ikke har peiling på fotball- eller tribunekultur, syns jeg Hans Hognestads "Norway between Bergen and Middlesbrough – Football Identities in Motion" var en veldig bra avhandling. Men det er klart, han har sikkert ikke peiling på kulturene han heller, selv med sin doktorgrad i Idrett og Samfunn.Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Opprinnelig skrevet av gulsortForstår du ikke at klubben er redd dere skal tiltrekke dere casuals når flere av dere går med casual-kleskode?
Og hadde ikke jeg visst at dere er supportere og ikke casuals ville jeg vegret meg for å stå i nærheten av dere på feltet.
Hvis det hadde vært casuals på feltet så tror jeg ikke du hadde trengt å være redd for å stå i nærheten, dem banker ikke opp egne supportereUltras Felt C LillestrømKommentar
-
Opprinnelig skrevet av vollaSå ved å aktivt bryte regler så føler dere ikke at dere setter klubben og KFL i et dårlig lys?
Og hva med Vår tribune, våre regler? Hva ligger bak det? Når banneret i tillegg er merket med UFC, så tyder det nok en gang på at dere er mere interessert i å fremheve dere selv, fremfor LSK/KFL.
Etter det jeg erfarer, så har UFC fått en unnskyldning fra LSK, hvorfor kommer ikke det frem fra UFC her?
Volla
Mere enn bare en bydelUltras Felt C LillestrømKommentar
-
I likhet med flere så har jeg lest meg igjennom en lang og bra debatt (med enkelte unntak ).
Jeg savner et godt svar på MagnetMagnes spørsmål fremdeles. Hvis det er slik at enkelte stiller i klær/merker som dere VET skaper usikkerhet hos politi og sikkerhetsmannskap- hvorfor er det da så sinnsykt viktig å ha den på akkurat på Åråsen??
Og nei- jeg trenger ingen avhandling i om hvorfor den og den jakka/capsen/sokka er behaglig eller stilig- simpelthen bare høre hvorfor det er så enormt viktig å fortsette med slike klær når man vet de er kilden til klubbens usikkerhet. (klar over at det er flere momenter som logo og blussing- men isolert er det klær jeg lurer på).En kjeeempescoring av tommy!!Kommentar
-
Synes det blir for dumt å si klærer provoserer vaktene. Selv hadde jeg hvite lacoste sko som jeg brukte på åråsen før jeg viste hva ultras og casuals var for noe. Nå som jeg vet hva det er, føler jeg at jeg provoserer folk med å ha de samme skoene jeg hadde på åråsen for 4 år siden.Kommentar
-
Men sakens fakta er at disse klærne nettopp gjør det nå, ikke for 4 år siden. Hvis dere absolutt vil ta avstand fra casual-kulturen så virker det litt dobbeltmoralistisk å på død å liv måtte gå i akkurat den capsen/jakka eller for den saks skyld skoa.
For øvrig så har jeg sansen for mange av disse merkene og bruker de mer enn gjerne fremfor joggebukse, så dette handler ikke om klær men holning til klubben, kfl og andre supportere.En kjeeempescoring av tommy!!Kommentar
-
Ja, mulig det er litt for isolert å "henge" seg opp i klærne, og ingen har bevist for meg at politiet har noe som helst hold i sine mistanker- og det er jeg glad for. Uansett er det allikevel slik at klær er et av grunnlagen politiet har for å opprettholde mistanken og observasjonen av dere- og da kan jeg ikke forstå hvorfor ikke èn eneste av dere kan si at- ok, hvis det er slik at capsen blir hengende hjemme så blir mye av mistenkligheten og mystikken borte- ja så gjør jeg selvfølgelig gjerne det.En kjeeempescoring av tommy!!Kommentar
-
Iværtfal lfor meg, har det nå blitt en prinsippsak. Lsk vet GODT at vi ikke er casuals, og det er ikke værre for de enn å fortelle det til politiet?
Prinsippet mitt har blitt nå at, folk må få gå i det de vil, de klærene de liker. Om jeg hadde gått på åråsen i joggebukse på åråsen, og noen hadde begynnt å nekte meg det. Vel, da hadde jeg bare begynnte å gå med det vær gang jeg var der i stede. Ikke for å bryte en regel bare for å bryte den, men får å gå i de klærene jeg selv vil.
Ingen kan bestemme hva andre folk syns er behaglig å gå i,og når lsk holder på sånn, vel så får jeg bare enda mer lyst til å gå i capsen min.Kommentar
-
Dette kan jeg veldig godt forstå- og det er også merkelig at ikke lsk/politiet skjønner at denne fremferden nettopp fremkaller disse følelsene.
-Men da regner jeg med at du skjønner at kampen om å "frifinne" seg selv fra mistanker/anklager blir litt mer utfordrende Nordby?
Siste spørsmål fra meg: Er det ikke slik at dette prinsippet vil kunne bli oppfatett litt dobbeltmoralistisk når dere også ønsker å ta avstand fra casualskulturen som kjennetegnes ved slike effekter??En kjeeempescoring av tommy!!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Flisby`nDette kan jeg veldig godt forstå- og det er også merkelig at ikke lsk/politiet skjønner at denne fremferden nettopp fremkaller disse følelsene.
-Men da regner jeg med at du skjønner at kampen om å "frifinne" seg selv fra mistanker/anklager blir litt mer utfordrende Nordby?
Siste spørsmål fra meg: Er det ikke slik at dette prinsippet vil kunne bli oppfatett litt dobbeltmoralistisk når dere også ønsker å ta avstand fra casualskulturen som kjennetegnes ved slike effekter??
Så for meg blir det feil å bare slutte å gi klæra, fordi LSK har gjort dette på den måten de har gjort vis du skjønner? Ville uansett vært feil for meg vis LSK hadde bedt meg om å ikke gå i de klæra, uansett hvor fint de hadde spurt meg, ettersom jeg ikke har noen spesielle hensikter ang klæra.
Men, vis LSK iværtfall hadde takla det på en litt annen måte, så hadde jeg iværtfall RESPEKTERT MENINGA dems, selvom jeg ikke hadde sluttet å gå i klæra.
Fikk ikke gitt deg et ordentelig svar, men det er fordi dette rett og slett er meninga mi.Kommentar
-
I mange land er det jo vanlig og gå "pent kledd" på kamp uten at man hverken er casual eller ultras. Den gjennomsnittlige tilskuer kler seg fint, gjerne med et skjerf, noen uten.
I Norge er det ikke det enda, det er derfor det skiller seg sånn ut fra mengden.
Hvis man retter seg etter trakkaseringen fra LSK (og ja det er trakkasering) og velger og la de vanlige klærene bli igjen hjemme sier man også ja til en styrt supporterkultur av LSK ledelsen.Kommentar
-
Ingen synspunkter på dette fra UFC?
Opprinnelig skrevet av vollaSå ved å aktivt bryte regler så føler dere ikke at dere setter klubben og KFL i et dårlig lys?
-Jeg trodde ultras skulle støtte klubben - ikke krige med den?
Opprinnelig skrevet av vollaOg hva med Vår tribune, våre regler? Hva ligger bak det? Når banneret i tillegg er merket med UFC, så tyder det nok en gang på at dere er mere interessert i å fremheve dere selv, fremfor LSK/KFL.
Nå har jeg sluppet ut min dose (og vel så det) edder og galle - jeg regner med reaksjoner fra UFC medlemmer på dette?
Jeg vil samtidig understreke hvor viktig det er for klubben og gutta banen med skikkelig entusiastiske supportere som er villige til å gå ett skritt ekstra for klubben - her har UFC vært fantastiske, det skal dere ha, jeg er bare ikke enig alle måtene dere gjør det på.
Opprinnelig skrevet av King_RaymondHer er min liste og begrunnelse over mine klær.
På føttene har jeg oftest Adidas tennissokker, grunnen til det er fordi jeg synes kvaliteten er god og dem er ikke så altfor dyre heller. Av sko så bytter jeg på mellom Adidas, Lacoste, Reebok, Etnies og Globe, alle de skoene har jeg valgt fordi jeg synes dem er fete og behagelige å gå i, prisen er heller ikke avskrekkende. Jeg går alltid i olabukser, G-star og henry choice er de jeg bruker mest. Av gensere bruker jeg stort sett gensere kjøpt på sportsbutikker som er såkalte no-brands. Capsen jeg bruker for tiden er Stone Island, men har planer om å gå til innkjøp av en ny etterhvert, usikker på hvilket merke jeg skal kjøpe
Er det noe mere dere du lurer på så ikke nøl med å ta kontakt...
Nå har jeg vel repetert meg selv i samtlige innlegg, men føler fortsatt ikke at jeg har fått noe sabla godt svarSnart neste hælj.....
Always Hardcore
TS05Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av NordbyIværtfal lfor meg, har det nå blitt en prinsippsak. Lsk vet GODT at vi ikke er casuals, og det er ikke værre for de enn å fortelle det til politiet?
Prinsippet mitt har blitt nå at, folk må få gå i det de vil, de klærene de liker. Om jeg hadde gått på åråsen i joggebukse på åråsen, og noen hadde begynnt å nekte meg det. Vel, da hadde jeg bare begynnte å gå med det vær gang jeg var der i stede. Ikke for å bryte en regel bare for å bryte den, men får å gå i de klærene jeg selv vil.
Ingen kan bestemme hva andre folk syns er behaglig å gå i,og når lsk holder på sånn, vel så får jeg bare enda mer lyst til å gå i capsen min.Snart neste hælj.....
Always Hardcore
TS05Kommentar
Kommentar