Heksejakt på UFC

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

    Det må noen andre få svare på. Jeg hadde en burberry cap (som jeg ikke bruker lenger, bruker henry lloyd capsen for det meste nå), og hvite sko også før jeg ble med i noensom helst gruppering.

    Kommentar

    • Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

      Klæra har ikke så veldig mye med dette å gjøre. Jeg har blitt stoppet av Politiet 3 ganger hittil i år på LSK match og blitt spurt om leg osv. uten verken merkecaps eller noen andre spesielle merker.

      I køben ble alle UFC medlemmer stoppet og filmet, Jeg hadde ingen merker på meg da heller. Men gikk med LSK skjerf. På denne turen var det endel andre LSK supportere som gikk i såkalte casuals merker, uten at disse ble viet noen oppmerksomhet fra politiet.

      Så at klesmerkene er hovedgrunnen til politiets og LSK`s trakassering er feil.

      Forøvrig er det en håndfull i UFC som "kler seg", 90% prosent gjør det ikke. dermed er det også feil å si at det er en stor gruppe som står samlet som "kler seg".


      Vi har heller ikke fått noen unnskyldning fra LSK.


      Nei til en supporterkultur styrt av klubben!
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

      Kommentar

      • MagnetMagne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 446

        Opprinnelig skrevet av Nordby
        Det må noen andre få svare på. Jeg hadde en burberry cap (som jeg ikke bruker lenger, bruker henry lloyd capsen for det meste nå), og hvite sko også før jeg ble med i noensom helst gruppering.
        Den er god Nordby. Grunnen til at jeg er så nysgjerrig er at jeg er redd for at det kan oppstå splittelser i KFL om det oppstår flere situasjoner som nå. Misforståelser ender oftest med uenighet.

        Jeg er veldig nøytral i denne saken da jeg som tidligere nevnt kjenner særdeles lite til den, men jeg står inne for at LSK som klubb har grunn til å reagere når det dukker opp symboler som kan tolkes i retning bråkmakere..
        Snart neste hælj.....

        Always Hardcore
        TS05

        Kommentar

        • Vestfold Kanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Oct 2004
          • 4583

          Såkalte casuals merker finnes det ganske mye av blant LSK`s supportere nå. Folk må få lov til å gå i det man selv vil. Hvis noen tror at det er kun i UFC det finnes folk som bruker noen av "merkene" så bør de ta en ny runde på feltet og se bedre etter.
          LOUD
          PROUD
          ULTRA

          Kommentar

          • Vestfold Kanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Oct 2004
            • 4583

            Hvorfor skal det oppstå splittelser i KFL? Fordi LSK er ute etter UFC?

            UFC er til for å bidra til at LSK`s supporterkultur blir enda bedre!

            LOUD
            PROUD
            ULTRA

            Kommentar

            • Kain
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Feb 2006
              • 108

              Opprinnelig skrevet av MagnetMagne
              Nå har jeg vel repetert meg selv i samtlige innlegg, men føler fortsatt ikke at jeg har fått noe sabla godt svar
              Det er nok ikke så rart. Hvis du har lest hele denne tråden har du nok oppdaget at et fremtredende kjennetegn ved UFC, i tillegg til hopping, banner og bluss, er at de helst unngår å svare når de blir stilt direkte spørsmål.
              Hasle kanaris

              Kommentar

              • Dinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2006
                • 884

                kan du gi konkrete eksempler på det kain? takker på forhånd
                twitter @amundsakis
                ΘΥΡΑ 13

                Kommentar

                • Vestfold Kanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Oct 2004
                  • 4583

                  Og hvis du leser tråden nøye oppdager du at enkelte kverulanter må ha alt inn med teskje!
                  LOUD
                  PROUD
                  ULTRA

                  Kommentar

                  • MagnetMagne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 446

                    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                    Og hvis du leser tråden nøye oppdager du at enkelte kverulanter må ha alt inn med teskje!
                    Jamen kan dere ikke bare svare med et enkelt svar på et enkelt spørsmål? Mye mulig andre i KFL kler seg i samme type klær, men nå handler jo denne tråden i bunn og grunn om UFC..

                    Har enda ikke fått et godt svar fra UFC hvorfor enkelte føler det er så utrolig viktig å ha en kleskode som assosieres med casualskulturen.. Vet at ikke alle i UFC går kledd som noen juletrær, men ville satt pris på om en av gutta med rutete caps kan gi meg et godt svar på hvorfor de absolutt må velge en burburry caps framfor noe annet hodeplagg?
                    Snart neste hælj.....

                    Always Hardcore
                    TS05

                    Kommentar

                    • MagnetMagne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2004
                      • 446

                      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                      Hvorfor skal det oppstå splittelser i KFL? Fordi LSK er ute etter UFC?

                      UFC er til for å bidra til at LSK`s supporterkultur blir enda bedre!
                      Det jeg mener å si er at det kan oppstå konflikter og misforståelser innad i fansen. Og det mener jeg er unødvendig...

                      Selvfølgelig bidrar dere til å gjøre supporterkulturen bedre, ingen tvil! Men det føler jeg at mange andre på feltet også gjør.. Selv uten symboler som kan bli tolket på en feil måte...
                      Snart neste hælj.....

                      Always Hardcore
                      TS05

                      Kommentar

                      • King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

                        Jeg tror ikke man kommer noe særlig lenger i denne "klesdebatten" og foreslår at vi avslutter den debatten nå. Vi i UFC har forklart så godt vi kan hvorfor noen av oss går med de klæra vi gjør.
                        Ultras Felt C Lillestrøm

                        Kommentar

                        • Bongen
                          Medlem
                          Bøffel
                          • Jan 2006
                          • 37

                          Det er jo ganske merkelig når enkelte av gutta i UFC (les. tony) har på seg burberry caps på tribunen, men når man skal gå hjemover så er kæppsen tatt av.

                          Ler av dere fuckings tullinger.

                          Dere satt på toget til fredrikstad å stura så jævlig, KGG-gutta prøvde å få med dere på noen sanger men ingen reaksjon. Så ut som dere var på vei til en begravelse.

                          Kommentar

                          • Blakk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 1860

                            Opprinnelig skrevet av Bongen
                            Ler av dere fuckings tullinger.

                            .
                            Ta en tur bort på feltet på en kamp og le da

                            Kommentar

                            • Kølla Riisa
                              Seniormedlem
                              • Jun 2004
                              • 1021

                              Ler av dere fuckings tullinger.
                              Dette er ikke VGD, oppfør deg som folk a!

                              Kommentar

                              • KristofferØ
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 587

                                HVORFOR kler enkelte av oss i dyre merkeklær?`Jo - fordi de trives med å være bra kledd

                                HVORFOR kan vi ikke bare bytte ut klæra på kamp? Jo - fordi det er et prinsipp å bli akseptert

                                HVORFOR er vi så dumme at vi ikke skjønner at det blir problemer rundt dette? Vel, for dere som lurer på dette: lag en egen tråd som HANDLER om det.. Her er det snakk om forfølgelse!

                                HVORFOR kan vi ikke bare brenne, slik som enkelte brukere på forumet ønsker? Det må du nesten spørre meg om i virkeligheten, så skal du få et seriøst svar..

                                Foreslår at de som kritiserer oss for å ikke klare å svare på spørsmål forstår at vi tar disputen med LSK litt mer seriøst enn 13 kverulanter og et par rasshøl som kritiserer oss fordi vi ikke kommer i drakt hver match..

                                Og bare helt til slutt: For de som mener det er en splittelse i Kanarifansen, så er det feil.. Vi er kun en liten del av Kanarifansen, som har valgt å gjøre hva vi kan for å bidra til bedre liv slik som alle andre - den eneste forskjellen er at vi er organisert! "Splittelsen" er det dere sjæl som lager oppe i huet..
                                I år så tar vi ostepop
                                Vi elsker Lillestrøm
                                HEI!

                                Kommentar

                                • smilefjes
                                  -Engasupporter-
                                  Hoffnarr
                                  • Apr 2006
                                  • 57

                                  Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                  I køben ble alle UFC medlemmer stoppet og filmet, Jeg hadde ingen merker på meg da heller. Men gikk med LSK skjerf. På denne turen var det endel andre LSK supportere som gikk i såkalte casuals merker, uten at disse ble viet noen oppmerksomhet fra politiet.
                                  Bare et kjapt, lite spørsmål fra en uvitende forumbruker:
                                  Hvordan visste politiet i Danmark hvem som var UFC og hvem som ikke var det?


                                  Personlig liker jeg at det kommer flere og flere seriøse ultrasgrupper som gjør alt for at tribunelivet skal bli bedre. Det er synd at klubbene gjør hva de kan for å ødelegge for de mest engasjerte.

                                  Og når det gjelder bruk av logo/banner/tostangs så er det dessverre ikke noe nytt at supporterne møter forbud fra klubben. I Trondheim fikk de ikke lov til å vifte med tostang med bilde av en krokodille og Unge Enga fikk ikke lov til å bruke det første banneret sitt på Ullevål.

                                  UFC har iallefall min fulle blå-røde støtte!

                                  Kommentar

                                  • Bongen
                                    Medlem
                                    Bøffel
                                    • Jan 2006
                                    • 37

                                    Opprinnelig skrevet av Blakk
                                    Ta en tur bort på feltet på en kamp og le da
                                    Står på feltet like ved dere

                                    Kommentar

                                    • MagnetMagne
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2004
                                      • 446

                                      Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                                      HVORFOR kler enkelte av oss i dyre merkeklær?`Jo - fordi de trives med å være bra kledd
                                      Trives med å gå bra kledd? Det eneste jeg ser på de gutta som kan minne om merkeklær er jo den Burburry capsen...
                                      Snart neste hælj.....

                                      Always Hardcore
                                      TS05

                                      Kommentar

                                      • artois
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • May 2004
                                        • 176

                                        Opprinnelig skrevet av Nordby
                                        Iværtfal lfor meg, har det nå blitt en prinsippsak.
                                        Når klesmerker blir en prinsippsak, da er man vel kommet litt langt ut på viddene?

                                        Ellers har jeg en kommentar til den debatteringsformen som enkelte UFC medlemmer legger opp til. Dere inntar en særdeles snever holdning og er ikke spesielt opptatt av å reflektere over andres meninger og innspill.
                                        Hvis det er slik dere ønsker å føre en dialog med Sportsklubbens representanter på de berørte områdene, så kan jeg faktisk skjønne at LSK ikke vil inngå en dialog. Hva er poenget med en dialog dersom det eneste man får til svar er;

                                        - Dere har ikke peiling på hverken fotballkultur eller supporterkultur!
                                        - Vårt felt, våre regler!
                                        - Blussing er tøft, derfor gjør vi det, selv om det er ulovlig!

                                        Store deler av deres argumentasjon i denne "debatten" går på å skylde på andre folks uvitenhet og faktisk henge ut enkelte som ikke er av samme oppfatning som dere.

                                        Fikk bare lyst å kommentere det her, selv om det sansynligvis fører med seg X antall innlegg av overnevnte type, og "vi har aldri gjort noe galt, de trakaserer oss.."
                                        Mortus vivis praecipant
                                        ¤ Brigate Giallo ¤

                                        Kommentar

                                        • MagnetMagne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2004
                                          • 446

                                          Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                                          Og bare helt til slutt: For de som mener det er en splittelse i Kanarifansen, så er det feil.. Vi er kun en liten del av Kanarifansen, som har valgt å gjøre hva vi kan for å bidra til bedre liv slik som alle andre - den eneste forskjellen er at vi er organisert! "Splittelsen" er det dere sjæl som lager oppe i huet..
                                          Det ingen som sier at det ER splittelse i KFL, men det KAN bli... Om sånne situasjoner dukker opp flere ganger kan det som jeg tidligere ha nevnt oppstå misforståelser og uenigheter. Vi kan passere 5000 medlemmer i løpet av sesongen, og da sier det seg selv at folk tenker og forholder seg forskjellig til slike situasjoner..
                                          Snart neste hælj.....

                                          Always Hardcore
                                          TS05

                                          Kommentar

                                          Working...