Tromma

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Danzig
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Apr 2006
    • 13

    Tromma

    Må innrømme jeg var skeptisk til å innføre tromme i kfl, men er meget positivt overrasket over hvordan det har blitt på åråsen, der den er et fantastisk supliment til alle som synger. Her hører man et fantastisk syngene kor fra kfl med tromma i bakgrunnen.

    Men på bortebane der vi er under 100 personer, er min personlige mening at den ikke fremstår som et særlig bra tiltak, da man nesten hører tromma mer enn synginga, som f.eks i Bergen nå.


    Hva er dere andres syn på dette?
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    #2
    Jeg synes trøkket på bortebane har bedret seg etter at vi fikk tromma, så jeg mener at den må være med på kamper som igår selvom vi da ikke var mer enn 100 stk...
    Ultras Felt C Lillestrøm

    Kommentar

    • jan-erik
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • May 2004
      • 171

      #3
      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
      Jeg synes trøkket på bortebane har bedret seg etter at vi fikk tromma, så jeg mener at den må være med på kamper som igår selvom vi da ikke var mer enn 100 stk...
      Ja kunne ikke blitt mer enig. hvis man husker tilbake før vi hadde tromma og nå så er det stor forskjell GO tromma
      FORZA FUGLA


      Kommentar

      • Lillestrøm Kirke
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2004
        • 1470

        #4
        Opprinnelig skrevet av jan-erik
        Ja kunne ikke blitt mer enig. hvis man husker tilbake før vi hadde tromma og nå så er det stor forskjell GO tromma
        Jeg mener trådstarter er inne på noe, poenget med tromma er vel at den kun skal være taktholder og ikke solist. Vi trommer mye mer på kampene i år enn i fjor, alle nye sanger har trommekomp.

        Begynner tromma å virke mer sanghemmende enn sangfremmende ?
        "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

        Kommentar

        • JhnY
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 975

          #5
          Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
          Begynner tromma å virke mer sanghemmende enn sangfremmende ?
          BULLSHIT, tromma gjør så folk gidder å synge. Trenger ikke gå lengere tilbake enn til bergen for å bevise det

          Kommentar

          • Lillestrøm Kirke
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 1470

            #6
            Opprinnelig skrevet av JhnY
            BULLSHIT, tromma gjør så folk gidder å synge. Trenger ikke gå lengere tilbake enn til bergen for å bevise det
            På tv var det flere perioder man kun hørte tromma, så jeg er bare delvis enig med deg, vi har vel også trommefrie sanger som trøkker vel så bra som trommesangene, feks Kjempe, Stolte LSK. Jeg er for tromme, men syns vi godt kan være litt selvkritiske til bruken av den.
            "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

            Kommentar

            • Vestfold Kanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Oct 2004
              • 4583

              #7
              Jeg mener bestemt at tromma skal være med på de aller fleste kampene. Vi så i fjor på de bortekampene den ikke var med på så falt synginga enormt! Tromma gjør så folk synger.
              LOUD
              PROUD
              ULTRA

              Kommentar

              • King_Raymond
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4987

                #8
                Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
                På tv var det flere perioder man kun hørte tromma, så jeg er bare delvis enig med deg, vi har vel også trommefrie sanger som trøkker vel så bra som trommesangene, feks Kjempe, Stolte LSK. Jeg er for tromme, men syns vi godt kan være litt selvkritiske til bruken av den.
                Lyden som kommer frem på tv gjenspeiler ikke hvordan det er i "virkeligheten" Problemet hadde vært løst hvis flere folk hadde blitt med på bortekamper også
                Ultras Felt C Lillestrøm

                Kommentar

                • Vegar Hjermundrud
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 423

                  #9
                  Er ikke løsningen så enkel at en tilpasser slagkraften etter hvor mange lyden skal nå fram til? Det er kanskje ikke nødvendig å bruke stortromma som John Bonham(?) når det er hverdagskamp i Bergen.
                  Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                  Kommentar

                  • Lillestrøm Kirke
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2004
                    • 1470

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                    Lyden som kommer frem på tv gjenspeiler ikke hvordan det er i "virkeligheten" Problemet hadde vært løst hvis flere folk hadde blitt med på bortekamper også
                    Lyden på TV er det folk flest hører, og vi vil bli bedømt deretter.
                    "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #11
                      Hvilket får meg til å lure på om man skal synge for de som er på banen, eller for de som har på lyden på TV?
                      (For min del er det ikke mye tvil i den saken...)

                      Tromma MÅ være med etter min mening. Dersom noe bør gjøres, så er det ganske enkelt å slå litt svakere. For min del gjør det ingenting om tromma høres godt. Det er blitt et varemerke for KFL!
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Danzig
                        Må innrømme jeg var skeptisk til å innføre tromme i kfl, men er meget positivt overrasket over hvordan det har blitt på åråsen, der den er et fantastisk supliment til alle som synger. Her hører man et fantastisk syngene kor fra kfl med tromma i bakgrunnen.

                        Men på bortebane der vi er under 100 personer, er min personlige mening at den ikke fremstår som et særlig bra tiltak, da man nesten hører tromma mer enn synginga, som f.eks i Bergen nå.


                        Hva er dere andres syn på dette?

                        Få hyper-spastisk-Tony til å dempe slaga sine når vi er få. Den skal ikke brukes til å lage lyd, det er vi jo alle enige om!
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • Tony
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4737

                          #13
                          Min personlige mening er at feks i Bergen hvor tribunene generelt er flinke til å synge, så blri stemmene våres drukna i lyden fra bergensera. Men hører man tromma i bakgrunn så veit man hele tida hvor man er i sangen også videre.

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            #14
                            Min personlige mening er at feks i Bergen hvor tribunene generelt er flinke til å synge, så blri stemmene våres drukna i lyden fra bergensera. Men hører man tromma i bakgrunn så veit man hele tida hvor man er i sangen også videre.

                            Kommentar

                            • veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

                              #15
                              En veldig positiv greie med tromma er at den irriterer enkelte andre supportergrupper enormt!
                              I tillegg til det opplagte, at den hjelper med samstemt synging og at flere synger oftere.

                              Kommentar

                              • Helen
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Jan 2006
                                • 126

                                #16
                                Tromma...

                                Jeg så brann kampen på tv,og jeg hørte fansen godt når de sang, synes ikke tromma overdøvet så mye. Uansett er tromma en genial idè som vi må fortsette med. Den lager trøkk og får flere til å være med å synge. Den er også fin å ha pga at da veit alle hvor i sangen vi er slik at de ikke blir sånn at noen plutselig begynner å synge refrenge mens andre fortsatt er på verse.

                                Nei fortsett med tromma




                                *Veldig klar for varme sol dager på Åråsen fremover*
                                Forza Fugla!!!

                                Kommentar

                                • Woia
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Sep 2005
                                  • 108

                                  #17
                                  Tony: Jeg hørte nesten ikke bergenserne i det hele tatt jeg hørte bare noen få ganger "brann, bergens stolthet" elns...
                                  Enig med det Helen sier over
                                  slap that ho like a domino

                                  Kommentar

                                  • King_Raymond
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4987

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                                    Hvilket får meg til å lure på om man skal synge for de som er på banen, eller for de som har på lyden på TV?
                                    (For min del er det ikke mye tvil i den saken...)

                                    Tromma MÅ være med etter min mening. Dersom noe bør gjøres, så er det ganske enkelt å slå litt svakere. For min del gjør det ingenting om tromma høres godt. Det er blitt et varemerke for KFL!
                                    Veldig bra sagt! Så lenge spillera er fornøyd med trøkket vi lager så synes jeg vi skal drite i hva de som sitter å ser kampen på tv synes.
                                    Ultras Felt C Lillestrøm

                                    Kommentar

                                    • Lillestrøm Kirke
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2004
                                      • 1470

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                      Veldig bra sagt! Så lenge spillera er fornøyd med trøkket vi lager så synes jeg vi skal drite i hva de som sitter å ser kampen på tv synes.
                                      100% enig. For å si det kort, jeg er kun i mot trommesoloer.
                                      Det kan hvilken som helst en-manns supportergruppering klare.
                                      "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                      Kommentar

                                      • King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
                                        100% enig. For å si det kort, jeg er kun i mot trommesoloer.
                                        Det kan hvilken som helst en-manns supportergruppering klare.
                                        Med tanke på at det er Tony som styrer tromma så trenger vi ikke å være redd for noe misbruk, gutten har tross alt litt peil
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        Working...