Bruken av Tromma i de siste bortematchene - bruker vi den riktig?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Bruken av Tromma i de siste bortematchene - bruker vi den riktig?

    Folkens, er usikker på om dette temaet fortjener en ny tråd, men jeg prøver.

    Etter gårsdagen overkjøring av klansskallene på tribunen sitter jeg alikevel med en følelse av at vi kan bli mye bedre - dette særlig i forhold til hvordan vi bruker tromma.

    Tromma er glimrende til å starte "klappesangene" som "Fugla", Lillestrøm" osv, MEN: når trommisen ikke holder samme takta som fansen (eller motsatt) skjærer det seg ganske fort. (i går ble det spøkt mye om at trommisen var drita i område jeg sto)

    Hva med å la tromma starte disse sangene, og kun starte de? Med en gang tromma og klappene er i utakt blir det fort stille og tamt.

    Generellt sett er jeg kjempefan av tromma - den har utvilsomt gitt oss en egen dimensjon på tribunen og understreker at vi er norges mest innovative og modige supportergruppe. Jeg synes dog vi skal være flinkere til å bruke den riktig, ikke "bruke den opp" og komplimentere med mange sanger uten tromma (noe vi delvis gjør.)

    Til slutt: All ære til ALLE i gult og svart på Tullevål i går! Fy f... så bra vi var!
    Enøyd i de blindes dal.
  • Canário
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1471

    #2
    Jeg er enig. Det ble litt mye rot om hvem som skulle starte sangene, og som oftes ble det litt ujevn takt. Da synes jeg tromma bare skal begynne å starte sangen, spesielt i de perioder da ingen synger. Det skal faen meg være synging i samtlige minutter, og er det ikke det, synes jeg tromma skal dra i gang sangen, så alle, fort og effektivt, kan henge seg på.

    Ellers var det bra trøkk i går! Har sett kampen i opptak og har hørt at komenatorene langet ut med noen rosene ord om Kanari-Fansen.

    Kommentar

    • King_Raymond
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4987

      #3
      Jeg tror at en av grunnene til at tromma er blitt en ekstra dimensjon for kfl er at det blir trommet veldig riktig. Trommingen er alltid i bakgrunn så man holder takten, i tillegg så blir den brukt veldig riktig for å holde sangene ved live.
      Ultras Felt C Lillestrøm

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #4
        Opprinnelig skrevet av King_Raymond
        Jeg tror at en av grunnene til at tromma er blitt en ekstra dimensjon for kfl er at det blir trommet veldig riktig. Trommingen er alltid i bakgrunn så man holder takten, i tillegg så blir den brukt veldig riktig for å holde sangene ved live.
        Mener du med dette at det ble trommet riktig på Tullevål i går?
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #5
          Sto du på høyre side av feltet, altså nærmest Klanen? Isåfall forklarer nok dette noen av problemene du forteller om:

          "Eneste jeg vil si i dag var at tromma var feilplassert, den burde vært plassert midt i Kanari-Fansen, og ikke ute på den ene siden."

          Slik tromma sto plassert nå, var det omtrent 50 meter fra tromma til de som sto helt ytterst til høyre på feltet. Derfor ble de som sto nærmest Klanen hengende ganske langt etter.

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #6
            Opprinnelig skrevet av Lars
            Sto du på høyre side av feltet, altså nærmest Klanen? Isåfall forklarer nok dette noen av problemene du forteller om:

            "Eneste jeg vil si i dag var at tromma var feilplassert, den burde vært plassert midt i Kanari-Fansen, og ikke ute på den ene siden."

            Slik tromma sto plassert nå, var det omtrent 50 meter fra tromma til de som sto helt ytterst til høyre på feltet. Derfor ble de som sto nærmest Klanen hengende ganske langt etter.
            Det gjorde jeg, men det er ikke bare under gårsdagens kamp dette har vært ett problem. Det ser ut som det er vrient å få klappene og tromma til å holde samme takten på det klassiske "klappesangene".
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • King_Raymond
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4987

              #7
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Mener du med dette at det ble trommet riktig på Tullevål i går?
              Problemet i går var som Lars sier at tromma var feilplasert. Tromma burde alltid være på midten av klackseksjonen, hvis ikke så tar det altfor lang tid før lyden kommer fra tromma og til de som er lengst unna.

              Jeg synes trommingen har vært bra de siste kampene ja. Problemet er at folk ikke er flinke nok til å følge tromma, hvis folk klapper i samme takt som tromma slår så er det ikke noe problem...
              Ultras Felt C Lillestrøm

              Kommentar

              • Trondeo
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3062

                #8
                Merket det samme selv, problemet ligger sikkert i at jeg har alltid stått på den andre siden av hvor tromma er. I fredrikstad sto jeg på andre siden, samme gjorde jeg i går.

                Det at hvor tromma plasseres burde tenkes litt mer grundig gjennom.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4384

                  #9
                  Kanskje littegrann enig at tromma var plasser litt for langt ut på siden, men tony gjorde som alltid er utrolig bra jobb han! All ære til hele KFL egentlig. Utrolig morsomt om dagen
                  ..................

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    #10
                    Jeg stod 3 1/2 meter fra tromma og synes det ble trommet riktig, velger da å legge skylda på feilplassering. Dette du mener er feilbruk er jo aldri ett tema på fort Åråsen
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • SolaDenSkinner
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Dec 2003
                      • 44

                      #11
                      Jeg sto rett bak forsangerfelt nr 2, sett fra vestbredden. Jeg la flere ganger merke til at vi var i utakt med tromma, men da er det jo sånn at vi må la tromma bestemme takten!
                      Det er jo de som synes tromma er i utakt, som faktisk er i utakt. Er det ikke dette tromma er der for?

                      Dette problemet var vel egentlig mest merkbart på "Kom igjen Fugla, nå har vi trua"-sangen. Vær så snill, ikke syng neste strofe før tromma har slått sine slag....

                      Ellers så må jeg si meg ganske fornøyd med innsatsen vår på fredagen. Skulle ønske jeg kunne sett når hele tribunen hoppet....

                      Kommentar

                      • Per Arne
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2347

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av SolaDenSkinner
                        Jeg sto rett bak forsangerfelt nr 2, sett fra vestbredden.
                        Hæ? Denne blei jeg ikke klok på.
                        Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                        Kommentar

                        • SolaDenSkinner
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Dec 2003
                          • 44

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av gulost
                          Hæ? Denne blei jeg ikke klok på.
                          Vel, kanskje det ikke var helt klart.
                          Jeg vet ikke hvor mange forsangerfelt det var i VG-svingen på fredag, men fra min plass kunne jeg, hvis jeg strakk hals, se Tommy langt der borte. Litt nærmere sto Mykle. Rett foran meg sto en gruppe mennesker jeg ikke helt tar på navn, men med propp i øret og walkie talkie regner jeg med at det var forsangere det var snakk om. Lenger til høyre sto UFC-gutta.

                          Ble det klarere nå?

                          Det sto sikkert noen bortenfor Tommy også, men det så ikke jeg fra min plass...

                          Kommentar

                          • Vestfold Kanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Oct 2004
                            • 4583

                            #14
                            Du stod nok sammen med Pat og Scooter gutta.
                            LOUD
                            PROUD
                            ULTRA

                            Kommentar

                            Working...