Kanari: Skutt og drept (mini-klanen)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • okb
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2377

Kanari: Skutt og drept (mini-klanen)

Tenkte jeg fikk dele en liten observasjon på Ullevaal igår. Mini-Klanen hadde laget plakat som hang over reklamen på den lille tribunedelen de hadde. De konsentrerte seg kun om å skrike dritt om Kanari-Fansen, men det gjør meg ingenting. Det jeg imidlertid reagerer ganske sterkt er denne plakaten med tekst: "Kanari: Skutt og drept".

Mini-Klanen (rett på meg hvis jeg tar feil) er klanens svar på Kanari-Fansens barnefelt. Barn i alderen 5 til 12 år organiseres til å synge. Bra for rekrutteringa sikkert, men burde ikke dette skje i sømmelige former? Oppfordring til å drepe kanarifugler er i alle fall noe som jeg synes er totalt lavmål fra klanen. Og når det nå i tillegg kommer fra deres barnegruppe, reagerer jeg i avsky. Mine barn ville vært tatt ut raskest mulig hvis Kanari-Fansen gjorde noe som dette.

Dette er et hatderby ok, men man behøver ikke å henvise til vold og drap selv om man følger et fotballag. Jeg er kanskje overfølsom og bør se humoren i dette, men det gjør jeg faktisk ikke. Jeg synes dette bare er trist.

-okb!
    Last edited by okb; 14.05.2006, 02:25.
    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

• okb
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2377

Opprinnelig skrevet av okb
    Det jeg imidlertid reagerer ganske sterkt er denne plakaten med tekst: "Kanari: Skutt og drept".
    Her er bilde av plakaten.

-okb!
    Last edited by okb; 14.05.2006, 12:52.

Kommentar

• Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

Dette er faktisk for drøyt..

Men hva kan man vente seg av den Gjengen der ?
      Håkon Henriksen
      -
      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
      -
      ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Kef1r
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 730

hahah.. barnemisshandling.. barnevernet må nok kontaktes... *litt ironi*

men er enig at det er litt drøyt, men de er vist vanlig og tenke sånn i klanen, når jeg gikk i lillestrøm og så sånne små unger på max 6-7 år med vålenga utstyr. rope "lillestrøm ned i 1." osv. og slenge masse stygge ord osv som jeg aldri trodde en 6-7 åring kunne og vise fingeren ... så vet ikke helt hva som er med oppdragelsen der. ikke at det bryr meg driter langt i hva de apene gjør egentlig

Kommentar

• Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

Trist, først og fremst på vegne av barna som tydeligvis ikke har spesielt bra forbilder i livet.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

Når jeg hører uttalelser fra Klansskaller, får jeg en følelse av at de har mindreverdighetskomplekser overfor oss...
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
            Mr.Jordbakke

Kommentar

• Harvest
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 855

Når det gjelder IQen på vålerenga-supportere der så er det ingenting som overrrasker meg lenger.
              Iron Maiden's gonna get you.

Kommentar

• Vegar Hjermundrud
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 423

Opprinnelig skrevet av Harvest
                Når det gjelder IQen på vålerenga-supportere der så er det ingenting som overrrasker meg lenger.
                IQen på Klanens medlemmer ligger nok ganske like gjennomsnittet hos oss. Banneret er helt klart tegnet av et barn og en kan ikke forvente at barn har samme fingerfølelse for hvor grensene går som voksne har. Derfor burde det vært noen voksne som fjernet banneret og når det ikke skjer blir det for dumt, spesielt når begge lags supportergrupper bidro til et verdig farvel med en av Vifs gamle spillere som døde i uka før kampen.
                Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

Kommentar

• Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
                  IQen på Klanens medlemmer ligger nok ganske like gjennomsnittet hos oss.
                  Du er så jævlig snusfornuftig. Slå deg løs og kast ut påstander som at alle i Klanen er uekte barn av horer osv. Det føles godt

Skal jeg tippe, så vil jeg tro det er avkom fra den beryktede Blåbussen, eller Ultrasbussen som de vel kaller seg i dag, som har tegnet den tegninga. Mange av oss har opplevd den gjengen på nært hold og man kan si mye om de gutta, men spesielt hyggelige og sjarmerende er de ikke.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

Kommentar

• Petter Ø
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3008

Rett å slett tragisk.. Håper aldri å se noe lignende på åråsen
                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• Gale Isbre
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2005
                      • 1164

I fjor hadde jeg "gleden" av å se en tre-fire år gammel Enga-supporter med "Fuck Lyn"-t-skjorte, mens faren ravet full rundt på Oslo S før kampen. Idrettsforeningen er muligens ikke det aller beste stedet for de søte små, nei...

Kommentar

• Vegar Hjermundrud
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 423

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Du er så jævlig snusfornuftig. Slå deg løs og kast ut påstander som at alle i Klanen er uekte barn av horer osv. Det føles godt

Skal jeg tippe, så vil jeg tro det er avkom fra den beryktede Blåbussen, eller Ultrasbussen som de vel kaller seg i dag, som har tegnet den tegninga. Mange av oss har opplevd den gjengen på nært hold og man kan si mye om de gutta, men spesielt hyggelige og sjarmerende er de ikke.
                        Ja, jeg er fornuftig og vet at fotballsupportere stort sett er like store idioter alle sammen (smilefjes). I en supporterklubb på over 10 000 er det vel imidlertid slik at mengden kronidioter blir så stor at de kan organisere seg og bli mer synlige.
                        Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

Kommentar

• okb
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2377

... spesielt når begge lags supportergrupper bidro til et verdig farvel med en av Vifs gamle spillere som døde i uka før kampen.
                          Helt enig, Vegar. Det faller egentlig helt på sin egen urimelighet. At det var "barnegruppa" som gjorde dette, gjør det hele usmakelig. Jeg håper de ansvarlige foreldrene i etterpåklokskapens ånd forstår at dette ikke var særlig smart. .. men jeg tviler.

-okb!

Kommentar

• Bolsen3
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 1061

Å begynne å snakke om at vi har høyere iQ enn klanen, blir vel litt feil, når iQ vel mer eller mindre er en måling av matamatiske kunnskaper og forståelse, og lignende. iQ har ingenting med sosial inntilegens å gjøre... Så en som ikke skjønner at det er feil å oppfordre barn til vold og drap, kan alikevel ha en høy iQ... Dette var vel også en relativt liten plakat, så det er neppe noe den offisielle tifo-gruppa til klanen har laga...

Men like fullt er det tragisk at noen i det hele tatt tenker på å lage en slik tegning til barn...

Kommentar

• frua
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Nov 2005
                              • 151

Banneret er helt klart tegnet av et barn og en kan ikke forvente at barn har samme fingerfølelse for hvor grensene går som voksne har. Derfor burde det vært noen voksne som fjernet banneret og når det ikke skjer blir det for dumt, spesielt når begge lags supportergrupper bidro til et verdig farvel med en av Vifs gamle spillere som døde i uka før kampen.
                              Hvor er foreldrene til disse som får lov å tegne sånt??!!!!!!

Jeg sto helt innpå disse stakkars barna som hylte og ropte "kyllinger" og viste finger'n og jeg veit ikke hva. Det står flere klassekamerater av barna mine inni der - fint å rope "jævla bønder" til kanaris når du bor på gard på Kløfta!!Hadde vel knekkt finger'n til mine barn om de oppførte seg sånn!!

En ting til: så flere VOKSNE kanarifans som sto å viste fingern til denne lille gjengen etter kampen.... ærlig talt...

Kommentar

• Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

Opprinnelig skrevet av frua
                                Det står flere klassekamerater av barna mine inni der - fint å rope "jævla bønder" til kanaris når du bor på gard på Kløfta!!
                                Ikke det at jeg hørte det selv, lydnivået tillot det ikke, men folk rundt studiosendingen til TV2 som står like ved, undret seg over dette enorme hatet som disse unga hadde. Ble stort sett bare ropt at de hater LSK og hater bønder, ingen støtte til eget lag.
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

Kommentar

• okb
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 2377

Opprinnelig skrevet av frua
                                  En ting til: så flere VOKSNE kanarifans som sto å viste fingern til denne lille gjengen etter kampen.... ærlig talt...
                                  Selvsagt ingenting å unnskylde. Man skal absolutt ikke vise et sånt hat til barn (forvillede barn), men man kan jo undres hvorfor de har en slik plassering. Ingen forbindelse med verken klanen eller cola-tribunen.

.. og Ronnie har rett. Det var ikke særlig mye støtte til eget lag. Kun fokus på traktor, ljå og hater kanari.

-okb!

Kommentar

• Kvittre
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 265

Jøje.. Har selv en gutt på 10, og hadde ALDRI tillatt den slags oppførsel. Jeg lot faktisk være å ta han med på kamper mot VIF da han var yngre, fordi jeg ikke synes det var nødvendig å lære han alle de stygge glosene, sånn med det samme..

Kommentar

• okb
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2377

Opprinnelig skrevet av Kvittre
                                      Jøje.. Har selv en gutt på 10, og hadde ALDRI tillatt den slags oppførsel. Jeg lot faktisk være å ta han med på kamper mot VIF da han var yngre, fordi jeg ikke synes det var nødvendig å lære han alle de stygge glosene, sånn med det samme..
                                      Nå brukte ikke jeg kampen på å følge mini-klanen, og jeg veit derfor ikke hva slags språk de brukte. Det jeg reagerte på i første omgang var plakaten de hadde hengende.

-okb!

Kommentar

• Kvittre
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 265

Snodig at ingen foreldre tok affære... Jeg mener.. greit at ikke alle foreldre er like oppegående, men av 20-30 unger, bør det vel være EN voksen med litt antenner til stede..??

Kommentar

Working...