blussing

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Eru
    -RBK-supporter-
    • May 2006
    • 59

Opprinnelig skrevet av xeR
    sorry da, Applaus for et kjempeinnlegg! Folk kommer dmed den ene enkle løsningen etter den andre på hvordan man kan ungå å få litt røyk i trynet... den beste måten er hvis folk klarer og forholde seg til de reglene som er satt av fotballforbundet. de er ganske klare...
    Og den dagen NFF finner ut at de skal gjøre som FA og forby ståtribuner? Den dagen du blir nektet å stå på en sittetribune, selv om alle bak deg også ønsker å stå. Vil du sette deg ned, eller vil du si ifra at dette finner du deg faen ikke i, og stå likevel.

Blussing utført på ansvarlig måte, med godt utstyr(altså kvalitetssikret pyroteknikk som fås kjøpt i norske båtsjapper) innebærer ingen sikkerhetsrisiko. Røyken er tett, men løser seg fort opp og er ikke til større sjenanse, selv for asmatikere(som uten problemer kan flytte seg noen meter mens blusset spyr ut røyk).

Som supportere - uansett klubb - må vi ikke akseptere alt av lover og regler forbundet og klubbene ønsker å tre nedover oss. Dette har vært prøvd før av Stabæk Support(Fair Fans), man utstøtte de ivrigste. Disse sitter nå på en annen tribune. Stabæk Support som faktisk hadde potensiale er i dag en verdiløs supporterklubb. En buss fra Trondheim som var mindre enn halvfull samt en god del bosatte i oslo-området hadde null problemer med å synge ut Pappa Jansen og gjengen.

Når supporterne overlesses med regler og tvang burde motstanden øke. Når organisasjonen i stedet finner seg i hva som helst og aksepterer alle krumspring fra klubb og forbund, drepes spontaniteten.

Jeg er lettere sjokkert over at en episode som dette skaper en så hissig debatt innad i en supportergruppering som en gang har vært kjent for å stå opp mot klubb og sponsorer for å sikre supportermakt. Når man nå istedet svinger øksa mot resurspersoner i FT og fortsetter hysteriet mot UFC(hva galt har UFC gjort annet enn å kle seg annerledes enn saueflokken, og bidra langt mer til trøkket enn gjenomsnittskanarien?) lurer jeg på hva som har skjedd.

Kommentar

• Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

Opprinnelig skrevet av Eru
      Og den dagen NFF finner ut at de skal gjøre som FA og forby ståtribuner? Den dagen du blir nektet å stå på en sittetribune, selv om alle bak deg også ønsker å stå. Vil du sette deg ned, eller vil du si ifra at dette finner du deg faen ikke i, og stå likevel.

Blussing utført på ansvarlig måte, med godt utstyr(altså kvalitetssikret pyroteknikk som fås kjøpt i norske båtsjapper) innebærer ingen sikkerhetsrisiko. Røyken er tett, men løser seg fort opp og er ikke til større sjenanse, selv for asmatikere(som uten problemer kan flytte seg noen meter mens blusset spyr ut røyk).

Som supportere - uansett klubb - må vi ikke akseptere alt av lover og regler forbundet og klubbene ønsker å tre nedover oss. Dette har vært prøvd før av Stabæk Support(Fair Fans), man utstøtte de ivrigste. Disse sitter nå på en annen tribune. Stabæk Support som faktisk hadde potensiale er i dag en verdiløs supporterklubb. En buss fra Trondheim som var mindre enn halvfull samt en god del bosatte i oslo-området hadde null problemer med å synge ut Pappa Jansen og gjengen.

Når supporterne overlesses med regler og tvang burde motstanden øke. Når organisasjonen i stedet finner seg i hva som helst og aksepterer alle krumspring fra klubb og forbund, drepes spontaniteten.

Jeg er lettere sjokkert over at en episode som dette skaper en så hissig debatt innad i en supportergruppering som en gang har vært kjent for å stå opp mot klubb og sponsorer for å sikre supportermakt. Når man nå istedet svinger øksa mot resurspersoner i FT og fortsetter hysteriet mot UFC(hva galt har UFC gjort annet enn å kle seg annerledes enn saueflokken, og bidra langt mer til trøkket enn gjenomsnittskanarien?) lurer jeg på hva som har skjedd.
      Nå ble det stille gitt...

Kommentar

• Kølla Riisa
        Seniormedlem
        • Jun 2004
        • 1021

For og sette ting litt i perspektiv så kan vi jo se på VM nå.

Der er det ingen som får lov og stå og alle skal sitte på setene. Trommer kan man heller ikke ta med inn på stadion for dette er farlig. Jeg blir jævlig skremt!
        Er det ingen andre?!?

Dette er noe arrangørene og FIFA har bestemt og vaktene har fått streng beskjed om at alle skal sitte.

Man kan si hva man vil, men dette er utviklingen. Idag er det bluss som er farlig,(er jo ikke det, er noen harmløse bluss) imorgen er det kanksje stående supportere, trommestikker eller noe annet.

Nei til en styrt supporterkultur!

Kommentar

• Christa
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 326

Jeg vet ikke helt om det er noe vits i å argumentere mer.:neutral:
          Denne debatten utviklet seg til å bli en debatt med usaklige argumenter og ekle personangrep, noe jeg ikke finner meningen med. Jeg har sagt det jeg trenger å si i denne saken, og gidder ikke kommentere innlegg her som støtter et anarki på tribunene.

Kommentar

• JhnY
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 975

Anarki er faktisk bra, bare bruke kardemomeby loven så funker alt

Kommentar

• Mannschaft Rösler
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Nov 2003
              • 247

All makt til tribunen!!
              Nok er nok.
              Last edited by Mannschaft Rösler; 13.06.2006, 17:06.

Kommentar

• mr.sandass
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2005
                • 972

Er ikke snakk om no Anarki på tribunen her. Det er snakk om og skape en fantastisk visuell atmosfære under matcher. Grøndlund's mening om en supporter, er at supporteren skal sitte pent på setet sitt og klappe kun under bra spill.
                Dette skaper hverken en flott atmosfære eller no særlig trøkk.

Vi holder på og utvikle oss til å bli en av de bedre supportergruppene i skandinavia.

Så ikke la oss stoppe av at enkelte tydelivis dør av og få litt røyk i trynet.

La oss heller bli bedre og større. La oss fortsette med og skape kjempetrøkk.

Så kan de med ekstremastma sette seg på RB eller cont'n.
                www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                  Grønlund's mening om en supporter, er at supporteren skal sitte pent på setet sitt og klappe kun under bra spill.
                  Nuvel, det er selvfølgelig rom for visse overdrivelse når markere et poeng, men slik jeg kjenner Grønlund og de andre i LSKs administrasjon, er dette langt unna sannheten.

KFL har sjelden vært gjenstand for noe forfølgelse fra LSKs side med hensyn til oppførselen på tribunen. De er stort sett enig i KFLs uttrykksmåte.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• elsker78
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Jan 2004
                    • 217

Opprinnelig skrevet av Chessheim-kanaris
                    jeg også har egentlig tenkt litt på dette, at "profilerte" tifo medlemmer går forran med blussingen. grunnen til at jeg har reagert litt på det er at de blir assosiert med tifo gruppa, selv om de blusser som privat personer.
                    akkurat som at du representerer kfl når du er på tur med den gule drakta.

vet at det er folk i tifo gruppa som er mot blussing, men inntrykket kan fort bli at hele tifo gruppa var for å blusse. derfor er det vel ikke helt riktig å kutte støtten til tifo heller, de har jo gjort en kjempe jobb så langt i år

Hvor har du dette fra? Jeg er selv med i FuglaTifo og pr idag er det ingen som jeg vet om som er imot blussing. da må det nok være en eller annen som har utgitt seg for å være med i gruppa. Vi blusser og da er alle med i gruppa.hvis de ikke er for annimerte da Vi hat strenge regler mot dette at fulle folk blusser. DET ER IKKE LOV. så til dere som tror at vi tillater fulle folk og blusse,så tar dere feil. Da kunne det nok gått veldig galt. Det er selvfølgelig utrolig leit at enkelte har fått skade på personlige saker under blussing,men det går ann og trekke litt tilsiden eller bare flytte seg lengre bordt fra dem som blusser. selv med stappa tribune så går det ann og flytte på seg. Når det gjelder røyken,så gjør som mange andre,ta skjerfet ditt rundt munn og nese. da slipper du røyk i halsen. ta det gjerne over øynene også,men da får du jo ikke settpå heller da. da blir vel det feil også.

Sorry folkens,ser ikke problemet. har dere hørt om noen som har fått varig men av røyken fra blussing i noe annet land? tror ikke det.
                    nr 7

Kommentar

• Mannschaft Rösler
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Nov 2003
                      • 247

Ja, la oss føye oss etter Frankie Grønlund.

Han har svikta oss supportere. Sånn blir det når de nye vennene har penger og dress. Drit og dra. Kjøpt og betalt.

Regner med at de fleste kanaris har ryggrad, og mot til å slå denne totalitære utviklingen tilbake.

Kjør bluss!

Hilsen Mannschaft Rösler.
                      Last edited by Mannschaft Rösler; 13.06.2006, 21:53.

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

Ble veldig stille her etter noen meget gode innlegg av Mr. Eru.

De fleste bør framover klare å trekke litt ut på sidene hvis røyken plager dere så voldsomt. Det skulle ikke forundre meg om det kommer mere røyk i framtiden!

Nei til en supporterkultur styrt av nff/klubben!
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

Kommentar

• elsker78
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jan 2004
                          • 217

Til dere som skal kutte ut og gi penger til Tifo gruppa heretter. dere burde tenke dere om en gang til. hvis det tar slutt på pengene hos FuglaTifo så blir det heller ingen tifo. da snakker jeg om bannere,OHer(store bannere,alla mot viking og vif i år),flagg,kasteruller,konfetti,strips,balonger etc etc......
                          Da kan dere sitte der el stå der og vifte med cupfinaleflagget deres og heie. Da blir det liv. rai rai.....

Tifo er så meget mer enn bare bluss og røykbomber og det koster.

Bare for og nevne en ting.LSK skyter seg selv i leggen litt når de forbyr enkelte banner og flagg og også bluss og truer med utestengelse. Les bare om supporterne til Malmøff, i fjor var det vel,de boikottet en kamp og det så skikkelig tampt ut på tribunen. Klubben tapte mange penger av dette. nå husker jeg ikke helt hva grunnen var,men det dreide seg vel om at supporterne og klubben var uenige om enkelte ting. Nå er jo ikke det aktuelt hos oss ennå,det med boikotting av kamene til LSK,men det blir jo tampt på tribunen hvis vi ikke har tifo og da mener jeg også de litt ekstreme tifoene.
                          FG nektet oss og ha et banner for noen år siden,hvor vi "drepte" Runar Normann. vet ikke om alle her på forumet vet hvem han er,men en tidligere spiller hos oss og vif.(skikkelig dust type,han Runar) (gamble med penger,nei det har vi aldri sett)
                          nr 7

Kommentar

• Eru
                            -RBK-supporter-
                            • May 2006
                            • 59

Opprinnelig skrevet av Christa
                            Jeg vet ikke helt om det er noe vits i å argumentere mer.:neutral:
                            Det er gjerne sånt man sier når man ikke har mer å komme med
                            Denne debatten utviklet seg til å bli en debatt med usaklige argumenter og ekle personangrep

Hvor?
                            Jeg har sagt det jeg trenger å si i denne saken, og gidder ikke kommentere innlegg her som støtter et anarki på tribunene.
                            Hva vil du ha da, Christa? En supporterkultur hvor man føyer seg 100% etter klubb og forbund og finner seg i alt av usaklige regler? Fotball uten supportermakt? Husker du stemnigen i premier league på 80-tallet? Etter innføringen av All-seaters. Hvordan er det nå?

Mener du virkelig at supporterne skal finne seg i regler av alle slag og dermed legge kreativtet ot spontanitet under streng kontroll? Hva tror du skjer med supporterkulturen da? Hva tror du til slutt skjer med produktet fotball når det ikke lenger er noen igjen som orker å bruke krefter på å støtte en klubb og en sport som konstant motarbeider dem?

Hvem skal så være motvekten til sponsorene? Hvem skal si ifra når rike klubbeiere vil bytte klubbnavn, klubbfarver, flytte til en annen by? Ser du ikke at vi med å akseptere alt som blir forsøkt påtvunget gir klubbene makt til å gjøre som de vil?

KFL har tatt sjumilssteg de siste 3 årene, skal utviklen for deres skyld fortsette så må det være rom for alternativ supporterkultur, det må være rom for å si ifra og kritisere klubben man er glad i, det må være rom for trofaste supportere som liker caps fra Stone Island, det må være rom for dem som viser litt mer engasjement, blir litt sintere, litt gladere og uttrykker seg på en litt annen måte enn den jevne sau i flokken. Det må være rom for dem som mener det motsatte av signaturen din: at fotball ér blodig alvor.

Kommentar

• Matti
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 895

Får bare takke Eru for hans innsats, glimrende.
                              Dere som av div. utrolige grunner ikke liker bluss syns jeg fint bør sette seg på Strømmen-Storsenter.

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Oct 2004
                                • 4583

Enig med den. Skal man på død og liv absolutt stille seg på en ståtribune må man regne med litt svinn.
                                LOUD
                                PROUD
                                ULTRA

Kommentar

• okb
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 2377

Opprinnelig skrevet av Matti
                                  Dere som av div. utrolige grunner ikke liker bluss syns jeg fint bør sette seg på Strømmen-Storsenter.
                                  Jeg håper virkelig du var full eller tilnærmet full når du skrev dette.

-okb!
                                  Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Oct 2004
                                    • 4583

Tja, deler vel det synspunktet. Feltet er for syngende! Skal man absolutt stå blant de syngende må man regne med litt røyk osv.
                                    LOUD
                                    PROUD
                                    ULTRA

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Oct 2004
                                      • 4583

Skriver du på vegne av LSK nå OKB?

Mvh VK, som alltid i beste hensikt
                                      LOUD
                                      PROUD
                                      ULTRA

Kommentar

• JhnY
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 975

enig med VK felte er for syngende hoppende fulger som tåler litt svinn

-JhnY I beste hensikt!

Kommentar

• King_Raymond
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4987

Er det lov a?
                                          Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

Working...