Opprinnelig skrevet av Matti
blussing
Collapse
X
-
-
Vi (eller jeg) har ikke snakket om prinsippet om regler og annet som kommer fra LSK/NFF. Det er i første omgang snakk om bruken av bluss. Det har seg nemlig slik at dersom folk ikke gjør opp for seg, så sitter KFL igjen med regninga, og den har vi ikke råd til å betale.
Så, som sagt, ikke en prinsippiel diskusjon fra min side, kun snakk om bruk av bluss sesongen 2006.
PetterKommentar
-
Opprinnelig skrevet av Vestfold KanarisSkriver du på vegne av LSK nå OKB?
Mvh VK, som alltid i beste hensikt
-okb!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Vestfold KanarisTja, deler vel det synspunktet. Feltet er for syngende! Skal man absolutt stå blant de syngende må man regne med litt røyk osv.
Likevel. Jeg forstår hvor du skal, men jeg har problemer med å forstå hvorfor?
-okb! - ifa, fau, ha, uukac&d.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av petterVi (eller jeg) har ikke snakket om prinsippet om regler og annet som kommer fra LSK/NFF. Det er i første omgang snakk om bruken av bluss. Det har seg nemlig slik at dersom folk ikke gjør opp for seg, så sitter KFL igjen med regninga, og den har vi ikke råd til å betale.
Det jeg likevel virkelig reagerer på er at du oppfordrer medsupportere til å tyste på sine egne. Det er lavmål og jeg håper du selv ser det. Ved å gjøre dette tar du side med klubb, forbund og ordensmakt, mot supporterne. når du da har en sentral rolle i en av de største norske grupperingene, er det ødeleggende for norsk supportermakt.Kommentar
-
Kunne ikke sagt det bedre ERU. Petter jeg har alltid hatt sansen for deg, men når du begynner sånn her, og gå i mot dine egene supportere (litt mer ok vis du hadde tatt det internt, å prata med oss), PÅ ET FORUM? HVA ER DET FOR NOE? Du er et forbilde for mange av supporteren Petter, og det å prøve å få folk til å tyste på sine egene er lavmål.Kommentar
-
Hvis ikke vi tar boten, hvem får boten da? Ja, nettopp. LSK.
Meg som person trenger du ikke diskutere nå Ole, jeg snakker på vegne av styret i KFL, altså på vegne av deg også. Årsmøtet ga meg ihvertfall den retten. Men det er ikke mine personlige meninger jeg legger frem her.
Greit nok, tystementalitet er ikke heldig, og det samme kan sies om utsagnet mitt der.
Men noen må ta ansvar for sine handlinger. Det er det det hele dreier seg om.
PetterKommentar
-
Opprinnelig skrevet av petterGreit nok, tystementalitet er ikke heldig, og det samme kan sies om utsagnet mitt der.
Over til blussing, Jeg er redd for en evt bot kan komme, jeg er redd for at de ansvarlige er over alle hauger når den bota kommer, KFL har ikke råd til å betale den og det tror jeg ikke akkurat taler til kfl sin fordel når det gjelder f.eks utvidelse av feltet, hvor vi skal stå, fordeling av biletter til diverse turneringer. Kommer til å bli vanskelige arbeidsforhold for KFL i fremtiden.Tror det eneste vi får ut av dette er ett negativt forhold Mellom LSK og KFL som igjen går utover medlemmene.
Støtter KFL fullt ut i denne saken. (altså KFL sitt offisielle syn, hva enkeltmedlemmer av styret mener på fritia si driter jeg i)Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av xeR
Over til blussing, Jeg er redd for en evt bot kan komme, jeg er redd for at de ansvarlige er over alle hauger når den bota kommer, KFL har ikke råd til å betale den og det tror jeg ikke akkurat taler til kfl sin fordel når det gjelder f.eks utvidelse av feltet, hvor vi skal stå, fordeling av biletter til diverse turneringer. Kommer til å bli vanskelige arbeidsforhold for KFL i fremtiden.Tror det eneste vi får ut av dette er ett negativt forhold Mellom LSK og KFL som igjen går utover medlemmene.
PetterKommentar
-
Opprinnelig skrevet av EruFra et supportersynspunkt er det heller ingen grunn til at KFL skal betale av samvittighetsgrunner. Enkeltmedlemmers oppførsel kan ikke KFL lastes for.
Nå er det ikke gjort noen undersøkelser på dette, men jeg vil tro at flesteparten av KFLs medlemmer helst ser at Sportsklubben ikke lider økonomisk på grunn av blussing. LSK er ingen rik klubb og jeg vil tro at det faktisk er LSK som må betale bøtene, ikke LSK AS og da går det fort utover andre aktiviteter klubben bedriver.
Derfor bør de som blusser ta ansvaret for at eventuelle bøter blir betalt. Og så lenge det er såpass mange som er i mot blussing, vil du alltid ha angivere.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Nok en gang en lang debatt, og jeg datt av etter mitt forrige innlegg.
Men hovedbudskapet mitt er at dersom det kommer en bot, så må de som faktisk blusser selv kunne være såpass voksne at de står opp og tar ansvar for sine handlinger. Ikke skjule seg bak alle mulige søkte unnskyldninger og anonymitet.
Og for all del, jeg synes også blussing er kult (bl.a. jevnfør et Fredrikstad-bilde). Men i likhet med at jeg kunne ha syntes sjokoladebøffing også er kult så gjør jeg det ikke likevel (for å fortsette der jeg slapp sist).Kommentar
-
Men hallo.. Flere av dem som har blussa i år er ikke medlemmer av verken LSK eller KFL. Tar KFL fortsatt en eventuell bot?
Uansett, at KFL skal godta en eventuell bot videresendt fra LSK er helt håpløst. Hva med å bytte navn til Lillestrøms offisielle fanklubb?Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Vestfold KanarisMen hallo.. Flere av dem som har blussa i år er ikke medlemmer av verken LSK eller KFL. Tar KFL fortsatt en eventuell bot?
Opprinnelig skrevet av Vestfold KanarisUansett, at KFL skal godta en eventuell bot videresendt fra LSK er helt håpløst. Hva med å bytte navn til Lillestrøms offisielle fanklubb?
Uten LSKs velvillighet har KFL ikke noen lokaler på Åråsen, ikke noe krav på et felt der stående syngende supportere kan samles, ingen medlemsfordeler i form av billigere priser eller tillatelse til å ha flere stander på Åråsen. At det står uavhengig supporterklubb i vedtektene spiller ingen rolle, uten samarbeid med LSK er KFL redusert til Saftkokakaradn.
Uten et aktivt syngende KFL er Åråsen et mini Lerkendal og med trykk på mini og får langt mindre presseomtale og blir en langt mindre attraktiv motstander og mindre attraktiv for media.
I det siste så kan en også si at KFL har vært både igangsettere og gjennomførere av tiltak for å fylle stadion.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Eru: Da denne debatten pågikk som verst var det endel usaklig argumentasjon mot oss som støtter KFL styrets syn på denne saken. Mulig at enkelte inlegg ble moderert bort. Har faktisk ikke orket å lese hele tråden på nytt igjen for å sjekke det..
Men i alle fall:
LSK blir skadelidene for det som vi supportere gjør, dersom vi ikke tar ansvar. Både økonomisk og ryktemessig. Det er også sånn at KFL bør ha ett godt samarbeid med LSK framover. Da nytter det ikke å stille seg på kollisjonskurs med klubben og NFF. Alle ønsker vi fordeler ut av et slikt samarbeid, som bedre plass på tribunen, billetter etc.
Til alle dere som mener at supportere som ikke liker bluss burde finne seg et annet sted å sitte på tribunen: Nå er det engang sånn at jeg er faktisk en syngende og hoppende supporter. Og jeg har faktisk like stor rett som dere til å stå på feltet selv om jeg ikke støtter pyroKommentar
-
Jeg reagerer på at en del folk sier at en eventuell blussing vil skade LSK sitt rykte. Hos hvem da, NFF?
Hvis norske fotballsupportere generelt skal begynne og bry seg om ryktet sitt hos NFF da mener jeg vi er på feil vei her.
Forøvrig er det interesant og se ta jeg ennå ikke har fått svar på spørsmålet mitt(har spurt 2 ganger).
Når var sist gang en norsk klubb fikk bot for blussing??
Det siste jeg vet var søppla på Tønsberg i vinter, men da var det RL og da bestemte ikke NFF.
Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Kølla RiisaNår var sist gang en norsk klubb fikk bot for blussing?
Dersom man i praksis har sluttet å få det, så kan jeg leve med at det er ulovlig.
Dersom det ramler inn en og annen bot i ny og ne så er jeg i mot.
Tror det er ganske mange som tenker sånn.
Få fakta på bordet!
Når var sist gang noen norske lag fikk blussingbøter? i Eliteserien? i cupen?
Når var sist gang LSK/KFL fikk blussingbøter?
Noen som kan antyde hvor mange ganger man i snitt må blusse, eller hvor mye man må blusse, før risikoen er høy for bot?
Finnes det eksempler på alvorlige ulykker i utlandet som følge av blussing?RoyVaadal.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RoyVaadalDet virker som dette er det avgjørende punktet. Får man fortsatt blussingbøter eller ikke?
Dersom man i praksis har sluttet å få det, så kan jeg leve med at det er ulovlig.
Dersom det ramler inn en og annen bot i ny og ne så er jeg i mot.
Tror det er ganske mange som tenker sånn.
Få fakta på bordet!
Når var sist gang noen norske lag fikk blussingbøter? i Eliteserien? i cupen?
Når var sist gang LSK/KFL fikk blussingbøter?
Noen som kan antyde hvor mange ganger man i snitt må blusse, eller hvor mye man må blusse, før risikoen er høy for bot?
Finnes det eksempler på alvorlige ulykker i utlandet som følge av blussing?
Virker helt tilfeldig hvem som får på pukkel`n.
Så lenge ståa er slik, er det vel bare å brenne av.Last edited by scages; 14.06.2006, 18:25.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av petterHvis ikke vi tar boten, hvem får boten da? Ja, nettopp. LSK.
Meg som person trenger du ikke diskutere nå Ole, jeg snakker på vegne av styret i KFL, altså på vegne av deg også. Årsmøtet ga meg ihvertfall den retten. Men det er ikke mine personlige meninger jeg legger frem her.
Greit nok, tystementalitet er ikke heldig, og det samme kan sies om utsagnet mitt der.
Men noen må ta ansvar for sine handlinger. Det er det det hele dreier seg om.
Petter
Glad for at du ser at oppfordringen var litt uheldig, håper vi får se en litt tøffere holdning fra KFL i forhold til klubben igjen. Slik dere hadde for noen år siden.Kommentar
Kommentar