blussing

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode Thai
    KFL styremedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 380

Bluss er ikke Tifo...

Blussingen på Lørenskog var patetisk dårlig, faktisk noe av det dårligste jeg noen sinne har sett.

Tror kasterullene man hadde mot rbk i1996 var bedre...
    Faktisk ble det solgt hele 114 ruller i gult og svart denne dagen,
    halvparten ble kastet før spillerne entret banen....

Bluss er ikke tifo.... det er heller ikke kasteruller i krepp.....

Frodethai

www.freewebs.com/baht-boyz
    Frode Johansen
    styremedlem KFL

Kommentar

• Blakk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 1860

hva var så dårlig med blussinga i lørenskog?

Kommentar

• Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

Opprinnelig skrevet av frodethai
        Bluss er ikke tifo.... det er heller ikke kasteruller i krepp.....
        Hva er det som er godkjent tifo da, o store tifo-konge?

Kommentar

• King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

Det er vel ferdig trykte bannere som gjelder tenker jeg. Made in Thailand for en billig penge..
          Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Frode Thai
            KFL styremedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 380

Tifo Og Bluss......

Jeg mener at når man fyrer av 4??? bluss og samtidig greier å miste et av de foran seg på bakken, så ser det hele latterlig ut...
            Det blir på en måte ikke akkurat et "mektig syn"...

Et ferdig laget banner fra Thailand har heller ingen ting med tifo og gjøre.... Et banner er bare et banner.....

TIFO-gjengen har mange ganger laget stooore floootte tifoèr, synes man skal samle seg om tifo gruppa, og sammen dra lasset slik at man kan få til ytterligere bra tifos.

Mye bedre det enn at flere grupperinger kjører sin egen greie.

Frodethai

Mob: 45022064
            Frode Johansen
            styremedlem KFL

Kommentar

• Blakk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 1860

... ...
              Last edited by Blakk; 27.06.2006, 12:42.

Kommentar

• Bakern
                Medlem
                Møteplager
                • Sep 2005
                • 91

Stiger boten i takt med omfanget av blussingen?
                Bakern
                *Stolt medlem nr. 1000*

Kommentar

• King_Raymond
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4987

Opprinnelig skrevet av Bakern
                  Stiger boten i takt med omfanget av blussingen?
                  Det finnes ingen retningslinjer for dette. Nff avgjør dette ettersom hvordan humør dem er i den dagen dem skal sette boten.
                  Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• King_Raymond
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4987

Opprinnelig skrevet av frodethai
                    Jeg mener at når man fyrer av 4??? bluss og samtidig greier å miste et av de foran seg på bakken, så ser det hele latterlig ut...
                    Det blir på en måte ikke akkurat et "mektig syn"...

Et ferdig laget banner fra Thailand har heller ingen ting med tifo og gjøre.... Et banner er bare et banner.....

TIFO-gjengen har mange ganger laget stooore floootte tifoèr, synes man skal samle seg om tifo gruppa, og sammen dra lasset slik at man kan få til ytterligere bra tifos.

Mye bedre det enn at flere grupperinger kjører sin egen greie.

Frodethai

Blusset som "ble mistet" på bakken ble lagt ned fordi det begynte å brenne i det, og det ble derfor lagt ned så ikke det skulle skje noe piss med det.

Hvor mange bluss burde det være før det ikke er latterlig? Eller er bluss latterlig uansett?

Flere grupperinger kjører sin egen greie? Hva mener du med det?
                    Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Frode Thai
                      KFL styremedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 380

Bluss bluss bluss....TIFO TIFO TIFO......

Virkelig flott at de som brenner av bluss også tenker sikkerhet i det de foretar seg...

Jeg er for mektige tifos, og bretter gjerne opp ermene og hjelper til den dagen tifogruppa skulle ønske hjelp fra meg...

Når det gjelder bluss....må og skal man følge lovverket.
                      Det blir feil når egne ødelegger for egne med å gjøre ulovlige ting, enkelt og greit.
                      MEN jeg skal være ening i at bluss kan være kult, men da nytter det ikke å stå som tinnsoldater bak et mål eller langs sidelinja....det blir for kjedelig, men derimot massiv blussing, gjerne 100 vis av bluss overalt på tribunen, da begynner det å svinge......

MEN SÅ VAR DET DET MED LOVVERKET IGJEN DA....
                      -ettersom det er forbudt, må man finne frem andre måter å fremme tifoen på, og slik det er i Norge, er det bare maleskrinet og kreativiteten som må settes i livet.....

Med det engasjementet i UFC, KGG, Baht-Boyz, Ultraz, Brasseberget, Team Scooter, Team Werni mfl, kunne vi hatt de beste tifos i Norden, om vi hadde gått sammen og jobbet sammen med det mål å lage det beste...

Frodethai

Frode Johansen
                      styremedlem KFL

Kommentar

• Thomas_sprit
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Jul 2005
                        • 48

jeg er helt enig med Frode her..

hvorfor skal dere blusse når reglene sier att det ikke er lov? helt idiotisk..går utover alle i KFL. men som man sier: barn hører bare der og da..en annen dag gjør dem noe annet...føler dere, dere truffet gutter??

og king_raymond, når det gjelder billigere bannere i Thailand så er d mer kvalitet over det enn det utstyret dere noen gang kommer til å få..desuten er banner`ne i lsk farger..ikke hvite og svarte...

Kommentar

• JhnY
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 975

Opprinnelig skrevet av Thomas_sprit
                          og king_raymond, når det gjelder billigere bannere i Thailand så er d mer kvalitet over det enn det utstyret dere noen gang kommer til å få..desuten er banner`ne i lsk farger..ikke hvite og svarte...
                          Tifo skal være "hjemmelagd" ikke lagd på trykkeri, det er ikke tifo.

Kommentar

• Thomas_sprit
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Jul 2005
                            • 48

hva legger du i ordet `trykkeri`? sant att tifo skal lages, men ble det ikke i ett tidligere innlegg fremvist att banner ikke kan ses på som tifo??

Kommentar

• JhnY
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 975

hva legger du i ordet `trykkeri`? sant att tifo skal lages, men ble det ikke i ett tidligere innlegg fremvist att banner ikke kan ses på som tifo??
                              Greit nok det at banner kanskje ikke er tifo, men banner skal fremdeles ikke være trykt.

Kommentar

• Thomas_sprit
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Jul 2005
                                • 48

sant, men da spør jeg nok en gang: hva legger du i ordet trykkeri??

Kommentar

• Kølla Riisa
                                  Seniormedlem
                                  • Jun 2004
                                  • 1021

Artig at du sier det. Idag har 4 UFC medlemmer laget et 8 meter langt hengebanner i gult og svart med Sportklubben på.

Er det godkjent LSK-banner eller?
                                  Last edited by Kølla Riisa; 27.06.2006, 19:04.

Kommentar

• sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

Opprinnelig skrevet av JhnY
                                    Greit nok det at banner kanskje ikke er tifo, men banner skal fremdeles ikke være trykt.
                                    Hvorfor ikke?

Kommentar

• Trondeo
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3062

Nå begynner vel dette å gå litt utenfor trådens tema, men jeg hoppet inn på google.no å søkte på "Hva er tifo"

Der fant jeg ingenting om hva som kjennertegner tifo innenfor om det er "hjemmelaget" enn lagd på et trykkeri...

Men nå kan vi vel ikke stole på internett heller kan vi det?

Selv om banneret er trykt på et trykkeri, blir det vel tifo for det, men jeg syntes selvsagt at det er litt mer kosli ut når det er lagd selv, bare det ikke slurves for mye

Viss noen har ønsker om å titte innom det jeg fant, så har jeg noe her:

HVA ER TIFO?
                                      Tifo er et italiensk ord som betyr "fantastisk entusiasme for sport". På norsk ville vi heller sagt supporter. Ordet har etter hvert fått en helt ny betydning og brukes nå over hele verden. I dag er den korrekte oversetningen snarere; tribunearrangement, utført av supporterne selv. Eksempel på tifo-arrangement er for eksempel flagghav, kasteruller, konfetti, papirark man danner mønstre med osv. I tillegg brukes røykbomber og bluss, men det er dessverre ulovlig i Norge. Et viktig mål med tifoen er å minske volden rundt fotballen, selv om dette kanskje ikke er like aktuelt i Norge som i mange andre land.[/quote]

Kommentar

• ON
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3639

Vel. Jeg ser på et banner også som en Tifo. Tifo er noe som er lagd for å skape stemmning på stadion, og "inspirere" spillerene.

Tifo skal IKKE bli ferdig opptrykkt på verken en fabrikk i thailand eller norge. Det er jo det som er litt av poenget, at supporterene LAGER dette til spillerene etc.

Kommentar

• King_Raymond
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4987

jeg er helt enig med Frode her..

hvorfor skal dere blusse når reglene sier att det ikke er lov? helt idiotisk..går utover alle i KFL. men som man sier: barn hører bare der og da..en annen dag gjør dem noe annet...føler dere, dere truffet gutter??

Fordi reglene er håpløse.

Jeg jobber til daglig med barn, og det stemmer ikke i det hele tatt at dem hører bare der og da.

Vi har nok ett par ting som er lagd i LSK`s farger lillegutt.

Skriver du forresten noe som helst på forumet her som ikke handler om UFC?
                                          Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

Working...