blussing

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • krisruds
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 839

Så utrolig dum det er mulig og bli?? Faen meg værre en de fjortisa som på DØD og LIV MÅ kaste kasterullene lenge før man skal..
    Idiotisk!!

Hvis man synes det er så kult med bøter og negativ oppmerksomhet fra klubben og NFF så kom dere på et eget felt der ikke en organisert fans står.
    krisruds medlem av KFL siden 1996

OI OI OI nå har vi det morro :)

BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

Kommentar

• Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

Og det hele endte med slåssing internt i fansen. Dog er jeg usikker på hvor internt dette er, for ryktene skal ha det til at UFC valgte å holde seg for seg selv i Molde før kampen og ikke sammen med resten av KFL.

Det er dog bare rykter, men svært uheldig dersom det er tilfellet.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• jew
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Sep 2006
        • 12

Det jeg har fått høre fra de jeg kjenner som var der, så var ufc på egen pub. Noen som viser hvor de står enn. De vil ikke stå på feltet, ikke skal de på samme pub og egen buss skal de også ha. Kan de ikke starte eget lag de kan følge også. Dette er patetisk, trodde at vi sto sammen om å støtte laget vårt. Men det viser vel litt om hva ufc står for det da. Ta dere sammen, skal dere ikke vokse opp snart? Det er vedlig mange av dere som er utrolig bra mennesker, det blir feil at dere blir slik når dere kommer i "gjengen" deres...
        Når det blir bråk oss fugler imellom har det gått alt for langt!!!
        Sammen for klubben

Kommentar

• Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

Opprinnelig skrevet av jew
          Det jeg har fått høre fra de jeg kjenner som var der, så var ufc på egen pub. Noen som viser hvor de står enn. De vil ikke stå på feltet, ikke skal de på samme pub og egen buss skal de også ha. Kan de ikke starte eget lag de kan følge også. Dette er patetisk, trodde at vi sto sammen om å støtte laget vårt. Men det viser vel litt om hva ufc står for det da. Ta dere sammen, skal dere ikke vokse opp snart? Det er vedlig mange av dere som er utrolig bra mennesker, det blir feil at dere blir slik når dere kommer i "gjengen" deres...
          Kanskje la enkelte fra UFC få lov til å forklare sitt syn på saken før du slakter dem som klubbsvikere?
          Lauken er vår venn!

Kommentar

• Ballkunstneren
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 780

Ufc

Er ikke du sammen med venna dine kanskje?

Dessuten så var UFC nok en gang (Repeterer meg selv) behjelpelig ved å stille opp som igangsettere for det nye KFL feltet på RB... takk...

MR. Jeg har skrevet 2 innlegg... Men må innrømme at det er unødvendig å blusse siden det ikke er lov, men jeg håper etterhvert at det blir lov, blussing er fett!

23:00 - Har fått bekreftet at det var slossing... Det var spessielt en som klikka pga blussinga.

Jeg håper for guds skyld at de som har noe med blussingen å gjøre har baller nok til å stå frem. Skal dere være så jævla tøffe å blusse på kamper for dere være tøffe nok å betale bota. Dere ødelegger så sinnsykt for andre som jobber for å få det bra på stadion. Spiller ikke rolle hvor tøft det er, er hvor kule dere føler dere når dere gjør slikt. Ta dere sammen og betal bota
            Det var nok UFC ja...
            Last edited by Ballkunstneren; 24.09.2006, 22:13. Begrunnelse: Ny info

Kommentar

• Thomas_sprit
              Medlem
              Hoffnarr
              • Jul 2005
              • 48

Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
              Er ikke du sammen med venna dine kanskje?

Dessuten så var UFC nok en gang (Repeterer meg selv) behjelpelig ved å stille opp som igangsettere for det nye KFL feltet på RB... takk...

hva i H..... har dette med saken å gjøre? betyr det da att dem får lov til å blusse? herregud. blussing er overhodet ikke lov å bruke så da får du akseptere det.. og det er IKKE fett i det hele tatt. det er helt patetisk å se på.

og UFC ødlegger kun for LSK og KFL.. dette får en kanari fan som er glad i klubben sin til å eksplodere

Kommentar

• Trondeo
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3062

Det vil ikke bli mindre lovlig å blusse, ved å blusse.

Hvorfor heller ikke lage noen staver, med signalrøde pinner på? Kan vel bli kult det også..Lovlig er det vel også?!

Kommentar

• Christa
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 326

KFL er lite tjent med en gjeng som hele tiden utfordrer grensene..
                  Blussing er ikke lov..! Basta!! På tide folk er voksne nok til å innse det..

Kommentar

• okb
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2377

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                    Kanskje la enkelte fra UFC få lov til å forklare sitt syn på saken før du slakter dem som klubbsvikere?
                    Hm. Jew skrev vel ikke noe i den grad som kunne tolkes som klubbsvikere? Jeg vil selv ikke gå så langt, i og med at mange av dem er engasjerte LSK-supportere. Likevel er det rart at man blusser med tanke på at man VET om regelverket. Har Kanari-Fansen kommet i trassalderen?

-okb! - tilbake etter 104 km på veien i løpet av et døgn
                    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• okb
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2377

.. og ja Fugl1220. UFC bør også få lov til å forklare seg i denne saken. Det ligger til ytringsfrihetens prinsipper. Likevel påberoper jeg meg retten til å fortelle om min opplevelse i Molde.

-okb!

Kommentar

• holmiz
                        The kjøkken-kanariz
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6064

Opprinnelig skrevet av okb

-okb! - tilbake etter 104 km på veien i løpet av et døgn
                        litt offtopic, men det var da ikke lange kjøreturen?
                        Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• jew
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Sep 2006
                          • 12

Grunnen til at jeg ikke har skrevet før kommer av at det ikke har vært grunn før! Jeg mener ikke at UFC er klubb svikere, men hvorfor i H kan dere ikke menge dere med resten av gruppa? Hvorfor kan vi ikke stå sammen?
                          Og hvis man leser hva jeg skriver, så har jeg ikke skrevet at UFC er de som har blussa, hvem det er driter jeg i! Der jeg skriver er: DE SOM HAR GJORT DET BØR HA BALLER NOK TIL Å BETALE BOTA!!! Skjønner ikke hvorfor vi ikke kan stå sammen om å støtte gutta!
                          Sammen for klubben

Kommentar

• okb
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2377

Opprinnelig skrevet av holmiz
                            litt offtopic, men det var da ikke lange kjøreturen?
                            Fortsatt off topic.

104 mil. Jeg var rimelig forvirra når jeg kom hjem til Bislett i natt.

-okb!

Kommentar

• TurboJenta_FALSK_IDENTITET
                              Utestengt
                              • Sep 2005
                              • 768

Opprinnelig skrevet av Trondeo
                              Det vil ikke bli mindre lovlig å blusse, ved å blusse.

Hvorfor heller ikke lage noen staver, med signalrøde pinner på? Kan vel bli kult det også..Lovlig er det vel også?!
                              Man får jo kjøpt slike plastpinner som man knekker så de lyser neongult.
                              Hva med å gi en slik til alle på feltet? Hadde blitt litt av ett lysshow iallefall.
                              Ikke er de ulovlige. De holder lenge. De svir ikke hull i klær og er barnevennlige.
                              Hadde hele feltet vifta med sånne hadde det blitt lagt merke til på en positiv måte iallefall.

Kommentar

• 19LSK17
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Sep 2006
                                • 4

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Skal man bidra i debatten, er det en fordel med en viss innsikt i hva utfordringen dreier seg om. De fleste i styret i KFL synes blussing er kult og nær sagt samtlige har vært med å dratt ulovlige bluss tidligere.

Det som gjør saken noe delikat er at mange i KFL generelt og fra styret har forsvart UFC ovenfor LSK, politi og paranoide medsupportere. "Slapp av, det er greie gutter som ikke gjør noe galt" eller "Blir ikke noe trøbbel med de gutta, la dem få være i fred".

Nå får LSK nok et påskudd til å stramme skruen ovenfor UFC og de av oss som har brukt tid og energi på å snakke positivt om UFC og forsvare dem, blir stående igjen som idioter i så henseende.

Så kan man spørre seg om det er så galt at det blusses. Nei, i utgangspunktet ikke, men KFL er avhengig av å ha et godt samarbeid med LSK og har valgt å legge seg på en linje hvor blussing ikke er ok. Dette først og fremst på grunn av at KFL ikke ønsker at LSK skal få svi økonomisk i form av bøter.

Dette er kommunisert ut til medlemmene, også UFC og etter hva jeg forstår så har UFC uttalt at de aksepterer de retningslinjene. Da blir det feil å utnytte feltet til KFL for å få utløp for sin trang til pyro. Skjønner godt at flere i KFL er skuffet over UFC nå.
                                Problemet med blussing, er at det faktisk er en ganske stor andel av befolkningen som sliter med astma / allergi. Blussing, bruk av annet fyrverkeri og tildels også røyking, kan eksludere en del mennesker fra og dra på kamp. Er det noe vi ønsker.

Jeg synes UFC er et artig tilskudd til KFL. De lager liv og drar med seg RB-tribunen.

19LSK17. Sittende, syngende supporter.:lsk:

Kommentar

• Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

Opprinnelig skrevet av 19LSK17
                                  Problemet med blussing, er at det faktisk er en ganske stor andel av befolkningen som sliter med astma / allergi. Blussing, bruk av annet fyrverkeri og tildels også røyking, kan eksludere en del mennesker fra og dra på kamp. Er det noe vi ønsker.
                                  Mulig jeg er uten empati her, men for min del er ikke astma og allergi noe argument mot bluss. Vi snakker om 40 sekunder med røyk og noen minutter etterpå med litt ettervirkning.

Tror neppe det er veldig mange som dropper KFL dersom NFF skulle tillate blussing og den aktiviteten tar seg opp.

Mulig jeg tar feil, men jeg tror de fleste dette gjelder tåler det midlertidige ubehaget, dersom alternativet er å finne seg en annen tribune kontra det å stå sammen med KFL.
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

Kommentar

• 19LSK17
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • Sep 2006
                                    • 4

Mulig jeg er uten empati her, men for min del er ikke astma og allergi noe argument mot bluss. Vi snakker om 40 sekunder med røyk og noen minutter etterpå med litt ettervirkning.

Tror neppe det er veldig mange som dropper KFL dersom NFF skulle tillate blussing og den aktiviteten tar seg opp.

Mulig jeg tar feil, men jeg tror de fleste dette gjelder tåler det midlertidige ubehaget, dersom alternativet er å finne seg en annen tribune kontra det å stå sammen med KFL.
                                    Hadde det bare vært snakk om midlertidig ubehag så, men dette kan medføre langt mer alvorlige plager enn det. Når halsen snører seg helt igjen, kan vedkommende faktisk miste bevistheten. Plagene for en allergiker vil vare lenge etter at røyken har lagt seg og vil i tillegg til pollenaktiviteten på sommeren, være meget ubehagelig lenge.

Jeg plages ikke spesiellt med det selv, men kjenner en god del hyperallergikere, som får pusteproblemer når en røyker i nærheten. Tenk da hva mengden blussrøyk vil gjøre.

Når 20% av befolkningen har disse plagene, må det taes alvorlig.

19LSK17:lsk:

Kommentar

• Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

Opprinnelig skrevet av 19LSK17
                                      Hadde det bare vært snakk om midlertidig ubehag så, men dette kan medføre langt mer alvorlige plager enn det. Når halsen snører seg helt igjen, kan vedkommende faktisk miste bevistheten. Plagene for en allergiker vil vare lenge etter at røyken har lagt seg og vil i tillegg til pollenaktiviteten på sommeren, være meget ubehagelig lenge.

Når 20% av befolkningen har disse plagene, må det taes alvorlig.
                                      Flyttet denne diskusjonen over til tråden om blussing, da dette ikke er spesielt med UFC.

Mener du virkelig at 20% av befolkningen får seriøse plager på grunn av bluss, bør du nok finne en eller annen kilde som kan bekrefte det, for jeg har liten tro på tallmaterialet ditt.

Når det gjelder folk som har så store plager med pollen, røyk osv. at det er fare for liv dersom de er i nærheten av bluss, så mener jeg helt seriøst at da må de finne seg en annen tribune i fremtiden dersom bluss blir lovlig vare på tribunen.

KFL har blusset mye gjennom historien, både på tribunen og på indre bane på stadion og jeg synes det er for mye forlangt at et lite mindretall skal forhindre bruken av dem, vel å merke dersom det blir lovlig eller KFL selv vedtar å betale eventuelle bøter.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

Kommentar

• Fjeller'n
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 905

Feltet egner seg heller ikke for rullestolbrukere, gravide, svært kortvokste, klaustrofobikere, sarte ører osv.osv. osv.....
                                        Blir nok litt manglende empati her i gården også gitt.

Stian
                                        "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

Kommentar

• 19LSK17
                                          Juniormedlem
                                          Ferskenpels
                                          • Sep 2006
                                          • 4

Flyttet denne diskusjonen over til tråden om blussing, da dette ikke er spesielt med UFC.

Mener du virkelig at 20% av befolkningen får seriøse plager på grunn av bluss, bør du nok finne en eller annen kilde som kan bekrefte det, for jeg har liten tro på tallmaterialet ditt.

Når det gjelder folk som har så store plager med pollen, røyk osv. at det er fare for liv dersom de er i nærheten av bluss, så mener jeg helt seriøst at da må de finne seg en annen tribune i fremtiden dersom bluss blir lovlig vare på tribunen.

KFL har blusset mye gjennom historien, både på tribunen og på indre bane på stadion og jeg synes det er for mye forlangt at et lite mindretall skal forhindre bruken av dem, vel å merke dersom det blir lovlig eller KFL selv vedtar å betale eventuelle bøter.
                                          Det er bare å følge med i mediene det. Astma og allergiforbundet angir dette tallet. Som sagt, plages ikke jeg av det. Det ser kult ut da:lsk:

Kommentar

Working...