blussing

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 19LSK17
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Sep 2006
    • 4

Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Flyttet denne diskusjonen over til tråden om blussing, da dette ikke er spesielt med UFC.

Mener du virkelig at 20% av befolkningen får seriøse plager på grunn av bluss, bør du nok finne en eller annen kilde som kan bekrefte det, for jeg har liten tro på tallmaterialet ditt.

Når det gjelder folk som har så store plager med pollen, røyk osv. at det er fare for liv dersom de er i nærheten av bluss, så mener jeg helt seriøst at da må de finne seg en annen tribune i fremtiden dersom bluss blir lovlig vare på tribunen.

KFL har blusset mye gjennom historien, både på tribunen og på indre bane på stadion og jeg synes det er for mye forlangt at et lite mindretall skal forhindre bruken av dem, vel å merke dersom det blir lovlig eller KFL selv vedtar å betale eventuelle bøter.
    Hvis det skulle bli lovlig stiller jo saken seg også anderledes. De som plages med det vil da, forhåpentligvis, stille seg litt unda de tribunedelene der dette vil foregå.

Kommentar

• Kopperud
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2006
      • 1697

jeg sto sammen med gjengen fra UFC å er 100% for blussing å annen pyro på tribunen...

til astmatikere som ikke tåler denna røyken: du merker ganske fort om noen tenner opp et bluss da kan du jo bare trekke deg litt unna i noen minutter... eller bare ta et skjerf foran munn...

å bota den er jeg enig i at UFC skal ta sjøl... å jeg skal være med å betale for den for jeg støtter blussinga på kamper:lsk:
      Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• Kenneth
        Medlem
        Hoffnarr
        • Oct 2005
        • 51

hehe, er det mulig og grine over litt blussing? det skjer jo over hele verden, jeg har astma selv og har ikke noe problemer med og stå med folk som blusser! folk overdriver jo så jævelig! suttreunger!
        gjør faen ikke annet en og klage!

offfff offfff offfff

Å! Vold er en bra måte og løse deg på eller?
        Last edited by Kenneth; 25.09.2006, 13:03.

Kommentar

• jew
          Juniormedlem
          Bøffelpromp
          • Sep 2006
          • 12

Opprinnelig skrevet av Kenneth
          hehe, er det mulig og grine over litt blussing? det skjer jo over hele verden, jeg har astma selv og har ikke noe problemer med og stå med folk som blusser! folk overdriver jo så jævelig! suttreunger!
          gjør faen ikke annet en og klage!

offfff offfff offfff

Å! Vold er en bra måte og løse deg på eller?
          Det er ikke det som er saken. Blussing er ikke lov, dermed gjør vi ikke det!! Det går utover KFL & LSK! noe vi vil unngå.

Vold er ikke tingen for å løse dette! Dette er noe som sikekrt kommer til å bli tatt opp også.

Men saken er at når de som blusser gjør dette, vil de gå utover alle. Ikke bare dem, derfor blir folk sinte!

Men la oss heller stå sammen for fugla:lsk:
          Sammen for klubben

Kommentar

• Kopperud
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2006
            • 1697

det er ulovlig ja men det er jo det samma med røyking det er jo ikke lovlig det heller plager å plager andre... så skal man kaste ut de folka som røyker og gi dem bøter da eller?:lsk:
            Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• jew
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Sep 2006
              • 12

Opprinnelig skrevet av Kopperud
              det er ulovlig ja men det er jo det samma med røyking det er jo ikke lovlig det heller plager å plager andre... så skal man kaste ut de folka som røyker og gi dem bøter da eller?:lsk:
              Får LSK en diger bot av at noen røyker på stadion?
              Hvis noen er plaget av røyking, tror jeg ikke det er noen som nekter å stumpe røyken hvis du ber om det
              Sammen for klubben

Kommentar

• Kopperud
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2006
                • 1697

nei man får ikke bot men jeg tenker over det lovlige ved dette

har faktisk vært borti folk som nekter å stumpe røyken ja :lsk:
                Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• jew
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Sep 2006
                  • 12

Da får du heller snakke litt hardere til dem!
                  Jeg skjønner hva du mener med lovlighet, men alt er relativt!
                  Men det er viktig at vi ikke drar på oss dyre bøter! Dette er gjør at vi får dyrere bussturer, at det ikke kan være noe spesielle ting som kan gjøres. Er det noe vi vil? Tur - retur Molde 1000kr? Tror ikke det blir mange på tur da ( dette er satt på spissen )
                  Sammen for klubben

Kommentar

• Frode Thai
                    KFL styremedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 380

Om man synes LSK håndhever røykeloven / problemet dårlig, er min oppfordring at man får ta kontakt med LSK å fortelle dem hva man mener i forhold til dette.

Drita fulle folk som tydelig er "på feil sted", bør selvfølgelig nektes adgang til en arena. Dette står det også i tribunereglene til LSK/KFL.

Tror også den som blir bortvist fra en arena er enig i at bortføringen var riktig dagen etter, om man hadde tatt en liten prat med vedkommende da...

Litt off topic, sorry for that..

Frodethai
                    :lsk:

Frode Johansen

Frode Johansen
                    styremedlem KFL

Kommentar

• Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

Opprinnelig skrevet av jew
                      Får LSK en diger bot av at noen røyker på stadion?
                      Hvis noen er plaget av røyking, tror jeg ikke det er noen som nekter å stumpe røyken hvis du ber om det
                      Skal ikke være nødvendig å be folk om å stumpe røyken, da det ikke er lov i utgangspunktet. Hvis en røyker trekker opp en røyk rett foran deg, og med en gang han/hun har tent den spør du "Unnskyld, gidder du å slukke røyken?" så kan jeg love deg at røykern ikke slukker den uten en meget god grunn. Forøvrig skal ingen i KFL trenge å være barnehagetante for røykerne heller, de får akseptere reglene som de er, akkurat som alle andre.
                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• e.d
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 688

Veldig moralistiske alle plutselig ble i forhold til blussing. Folk røyker på stadion, og det er ikke lov. og det er imot reglemantet å reise seg opp der det er stoler. folk tar med seg flasker inn på stadion og det er ikke lov. osv. Tidligere i forumet har det vært masse tråder om hvor kult der er med bluss. Jeg tror reaksjonene etter Molde kampen ikke handler om blussing i seg selv, og ikke om regler, men det er fordi det var ufc som stod bak. Hadde noen andre fyrt opp et bluss tror jeg det bare ville skapt et skuldertrekk.
                        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• jew
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Sep 2006
                          • 12

Greit nok hvis du mener det! Jeg kjenner ingen røykere som ikke stumper røyken hvis man ber dem om det. Men folk er forskjellige! Enig det at det bør opprettholdes, men det er ikke like lett! Snakk med LSK og KFL, prøv og skaff en kampanje eller lignene som får røykere til og ikke ville røyke på stadion!
                          Ikke bare være negativ
                          Sammen for klubben

Kommentar

• okb
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2377

Opprinnelig skrevet av e.d
                            Veldig moralistiske alle plutselig ble i forhold til blussing. Folk røyker på stadion, og det er ikke lov. og det er imot reglemantet å reise seg opp der det er stoler. folk tar med seg flasker inn på stadion og det er ikke lov. osv. Tidligere i forumet har det vært masse tråder om hvor kult der er med bluss. Jeg tror reaksjonene etter Molde kampen ikke handler om blussing i seg selv, og ikke om regler, men det er fordi det var ufc som stod bak. Hadde noen andre fyrt opp et bluss tror jeg det bare ville skapt et skuldertrekk.
                            e.d. Følger du med i timen?

Når man blusser ulovlig på en stadion betyr det bøter fra Norges Fotballforbund. De går direkte til klubben, og deretter videresendt til supporterklubben. Ønsker du at Kanari-Fansen skal bruke 40 000 kr på en bot pga noen synes fyrverkeri er kult? Jeg synes de bør være såpass tøffe at de står for dette, og betaler den selv. I går tørte de ikke å vise ansiktene sine mens de gjorde det. Jeg tviler på at de betaler boten. Godt da at Røkkeløkka har god overvåking.

Hadde noen andre fyrt opp et bluss hadde det samme skjedd. Jeg hadde vært like forbanna.

-okb!
                            Last edited by okb; 25.09.2006, 15:15.
                            Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• Kopperud
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2006
                              • 1697

[quote=e.d;Jeg tror reaksjonene etter Molde kampen ikke handler om blussing i seg selv, og ikke om regler, men det er fordi det var ufc som stod bak. Hadde noen andre fyrt opp et bluss tror jeg det bare ville skapt et skuldertrekk.[/quote]

jeg er ganske enig der hade det vært f.eks KGG som hadde fyrt opp så tviler jeg på at det hadde blitt så store reaksjoner... hadde vi ikke tapt så hadde helle rikke reaksjonene blitt så store:lsk:
                              Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• Frode Thai
                                KFL styremedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 380

Opprinnelig skrevet av e.d
                                . Hadde noen andre fyrt opp et bluss tror jeg det bare ville skapt et skuldertrekk.

Jeg er rimelig sikker på at den samme reaksjonen hadde kommet om noen andre hadde blusset slik som i går.

Vi er ikke lengre en liten klakk under TV bua, vi er blitt stooore, og derfor er det viktig å ha og følge et regelverk til enhver tid.

Frodethai
                                Frode Johansen
                                Frode Johansen
                                styremedlem KFL

Kommentar

• okb
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 2377

jeg er ganske enig der hade det vært f.eks KGG som hadde fyrt opp så tviler jeg på at det hadde blitt så store reaksjoner... hadde vi ikke tapt så hadde helle rikke reaksjonene blitt så store:lsk:
                                  Kopperud. Stol på meg. Det har ingenting å si hvilken gruppering / enkeltperson om hadde gjort det.

Saken er imidlertid såpass enkel at det er UFC som blusser for andre gang i år, mens ingen andre grupperinger / enkeltpersoner har tidligere gjort det samme.

-okb!
                                  Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• Franken
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2004
                                    • 1036

De som blusset tar naturligvis boten. Sånn bør det i hvert fall være. Jeg har tidligere uttalt mine meninger om disse grupperingene, og etter det som skjedde i Molde står jeg fast ved min mening.

Stod på utkanten av resten av KFL igår, så blussingen, men fikk ikke med meg noe mer av det som skjedde. Så det var hektisk aktivitet blant enkelte medlemmer, men det var også alt.
                                    Fra Baillsund

Kommentar

• Kopperud
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2006
                                      • 1697

Opprinnelig skrevet av okb
                                      Kopperud. Stol på meg. Det har ingenting å si hvilken gruppering / enkeltperson om hadde gjort det.

Saken er imidlertid såpass enkel at det er UFC som blusser for andre gang i år, mens ingen andre grupperinger / enkeltpersoner har tidligere gjort det samme.

-okb!
                                      er jo klar over dette men poenget mitt er at personen som blei så jævli forbanna ikke hadde gjort det han gjorde mot KGG:lsk:
                                      Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• e.d
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 688

Opprinnelig skrevet av frodethai
                                        Jeg er rimelig sikker på at den samme reaksjonen hadde kommet om noen andre hadde blusset slik som i går.

Vi er ikke lengre en liten klakk under TV bua, vi er blitt stooore, og derfor er det viktig å ha og følge et regelverk til enhver tid.

Frodethai
                                        Frode Johansen
                                        For å gjøre det helt klart. Alle skal følge regelverket til KFL. Det er ikke lov å blusse og UFC burde ikke ha gjort det. Dette kommer klart til uttrykk i kamp reglementet som ligger ute på forsiden, og de i UFC måtte være klar over dette. Det er altså ikke NFF eller LSK sine regler som er brutt, men det er KFL sine. Og det er helt nødvendig av styre i KFL å reagere mot dette, fordi hvis ikke er det ikke noe poeng i å ha disse reglene.

Det jeg påpekte er de voldsomme reaksjonene under kampen og den voldsomme fordømmelsen her på forumet som jeg ikke tror ville vært på samme måte dersom noen andre enn UFC hadde gjort dette.

Kommentar

• e.d
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2005
                                          • 688

Å håndheve brudd på reglene slik som det skjedde igår er helt feil måte. UFC bør beklage blussingen og styret i KFL bør beklage måten dette ble håndtert på etter at det skjedde.

Kommentar

Working...