blussing

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • scages
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1292

Opprinnelig skrevet av LSK-jenta
    Jeg forstår at andre syns det er mer gøy med røyk og spetakkel enn å se laget feire men at dere kaller folk både det ene og det andre fordi de har andre ønsker enn dere forstår jeg virkelig ikke!!
    Hvem var det som dro i gang med å kalle nærmest hele KFL for en gjeng med idioter?
    Sorry, men denna sutringa er bare pinlig, og jeg finner det smått utrolig, - på en dag da LSK endelig er mestre igjen.
    Ja ja, noen grinebitere finnes det jo over alt, heldigvis lar vi ikke de ødelegge for majoriteten.

At dere ikke bare blei hjemme. Tenk så gode tv bilder vi har i våre dager.

Kommentar

• ForZaFugLa
      Medlem
      Møteplager
      • Oct 2005
      • 78

Hehe..... Så jævlig morro så mange sinte folkj her a :P det var jo århundrets feiring
      så sinnsykt bra organisert
      Vil Takke ALLE som bidra til et helsykes pyroshow
      A.C.A.B
      * LSK 1917 *

* Gulsvarte Brødre *

-- Frihet for ultras --

Kommentar

• Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

ja det var drit kult å se på!! mange bra bilder i media også , men jegt har enda ikke fått sett dette på tv
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

Kommentar

• Øyvind
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2006
          • 292

Se på dette bildet, legg merke til VG-øvre, hvem kan seriøst mene at denne røykutviklingen er noe tilskuerne må regne med? Det er jo en i tråden som har fortalt han fikk astma anfall.

Fant også et bilde som viser litt hvor røyklagt stadion var.

Så et par ting. Jeg har virkelig fått gjennomgå i denne tråden, artig å være nærmest alene mot røkla. Delig med organisasjoner hvor det å reise en kritisk røst blir mottatt med kollektiv fordømmelse. Godt tegn!

La meg presisere en del ting.

Alder og bitterhet blir brukt som forklaring på min reaksjon: Jeg er 23.

Jeg blir bedt om å holde meg hjemme neste gang: Jeg har fulgt LSK i 17 år, og seieren på søndag er noe av det største jeg har opplevd. Dette var første gangen i mitt liv at jeg gråt av glede. Jeg har spilt over ti år i LSK, og elsker den gule og svarte drakta. Men i følge mange av dere er jeg ikke verdi å se Lillestrøm ta gull.

Jeg blir bedt om å komme meg tidligere på kamp: Ofte pleier en time og ti minutter før å være nok.

Jeg blir bedt om å ta meg en bolle: Uten rosiner takk!

Jeg får vite at jeg er kjip som ikke liker bluss: Har en lei tendens til å respektere lover og regler. Det er jo for guds skyld en grunn til at pyro ikke er lov på fotballarenaer. Det kan skade andre. Hva om noen fikk alvorlig brannskader? Hår eller klær kan lett antennes.

Jeg strekker det for langt da jeg ytrer bekymring for andre mennesker med astma med tanke på røyken: Har igjen en lei tendens til å se konsekvensen av ting.

Jeg får vite at røyken var borte etter 20 sekunder: Der jeg sto, på VG-øvre, lettet røyken i det gutta var på vei opp til kronprisessen.

Jeg er en dust som ikke tåler å gå glipp av fuglas feiring på banen:

Dette gjelder ikke bare meg, såpass skal jeg tørre å påstå. Rundt der jeg satt, satt det også mange gamle lillestrømlinger. Å vite at mange av disse fikk oppleve suksessen på 70- og 80-tallet gjør meg misunnelig. Man kunne se i øynene deres at dette var spesielt.

Så skjer det altså.. Ullevaal stadion røyklegges, vi ser ingenting. Andre har vi hørt får astma-anfall. Vi kan så vidt skimte Søgård nede ved cornerflagget. Og for endte gang, røyken ble liggende helt til fugla skulle opp å ta i mot pokalen. Dere på VG-nedre så tydeligvis bedre. Den gleden gutta utviser i seiersrusen blir vi snytt for. Jeg og mange andre, som har fugt gutta mye lenger enn dere som blussa. Regner med at ingen blussere var over seksti år..Hva gir dere rett til å ødelegge mye av opplevelsen av gullet for så mange, mange andre?

Jeg kan bare ikke fatte at dette skal være akseptabelt! Det gjør meg sint, og jeg har uttrykt det. Det som gjør meg aller mest frustrert er at det er ulovlig i tillegg. Som Rønnern påpeker, Mathisen og Grønlund ville aldri godkjent dette, om det så hadde vært 43 år siden forrige tittel. At NFF ikke kommer til å reagere på blussinga gjør ikke for meg at den er mer akspetabel. Det er interessant å se at de som legger ut bilder av blussinga, og får kred, har sladda ansiktene sine. Det er mange som banker kona si som ikke blir straffeforfulgt, det er ikke mer lov av den grunn.

Jeg skjønner at min frustrasjon ikke har særlig gjennomslagskraft blant forumets lesere. Men klarer jeg med mine tre innlegg i denne tråden å sette igang en smule kritisk tankegang så er jeg fornøyd. Da får jeg ta rekord i "tommel ned" på lasset.

Takk for meg i denne tråden. Har vært en interessant opplevelse..
          Last edited by Øyvind; 13.11.2007, 14:42.

Kommentar

• UltraFo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2007
            • 800

for mg ser det ut som røyken legger seg under taget og siger fort opp, men jeg sto ikke der og veit ikke selv. men en hadde flere kjente der oppe og de sa de ikke tenkte over det i gledes rusen over at fugla tokk gull.det gikk i klemmer og skriking. og som andre har sagt, som var på ØVRE: at den gikk fort bort. og på cupfinalen er ikke 1 time nok når ca hele ullevåll skal fylles og det kommer mange busser samtidig. blir kaos og da går ting treigt.

og "Jeg og mange andre, som har fugt gutta mye lenger enn dere som blussa"
            du veit ikke hvem som blussa. så akkurat DET der hadde jeg vell ikke sagt tror jeg.
            UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

Opprinnelig skrevet av Øyvind
              Så et par ting. Jeg har virkelig fått gjennomgå i denne tråden, artig å være nærmest alene mot røkla. Delig med organisasjoner hvor det å reise en kritisk røst blir mottatt med kollektiv fordømmelse. Godt tegn!
              Jeg vil gi deg all mulig honnør for dette innlegget Øyvind. La meg legge selve saken (for/mot blussing) til side litt, og fokusere litt på de mer forum-relevante aspektene.

I det siste har nivået på forumet falt betraktelig igjen, spesielt relatert til finalen. Trollingen har vært massiv, og de færreste innlegg har vært meningsbærende.

Det er derfor hyggelig å se at noen evner en saklig argumentasjon. Det som gjør det ekstra sterkt, er at du gjør det i en tråd som florerer av en rekke lavpannede innlegg. Kort oppsummert, så synes jeg innleggene dine her bør beundres for:

1. Evne til saklig, faktabasert argumentasjon

2. Vilje til å gå mot en stor gruppe med sementerte oppfatninger

3. Rolige beherskede svar på mer utbruddsbaserte motinnelgg

Takk for meg i denne tråden. Har vært en interessant opplevelse..
              Håper å se deg aktivt i andre tråder. Du får en meter og en Winsnes rompefinte fra meg for anti-troll oppførsel.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Raskolnikov
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1453

Det er også interessant å merke seg at mange setter tilgangen til ulovlig blussing, foran flere tusen andres opplevelse av feiringa. En herlig moral, og virkelig rørende evne til å sette seg i andre menneskers situasjon/opplevelse av ting.
                De som blusset satte seg inn i min opplevelse. Jeg digget det og det samme gjorde de jeg stod sammen med.

Takk til dere som stod bak blussingen for å ha satt en ekstra spiss på en magisk dag!
                Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Anders_Aa
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Nov 2006
                  • 76

Det Øyvind her diskuterer er ikke om hvorvidt blussingen skapte ekstra stemning eller ikke. Problemet i denne debatten har vært at mange ikke klarer å sette seg inn i andres situasjon. Det er ikke slik at alle synes bluss er en fantastisk måte å feire et gull på.

Svarene som kommer er derfor total lavmål, er det ikke slik at vi er på forumet for å diskutere forskjellige områder rundt klubben vi er så glad i.
                  Det hadde vært mye bedre at de personer som er uenige med Øyvind hadde tatt debatten med saklige innlegg.

Ønsker Øyvind Lykke til videre på forumet!!!
                  Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

Kommentar

• scages
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1292

Ett saklig og greit innlegg Øyvind.
                    Den store blundern fra din side var å gå knallhardt ut med å kalle de som blussa for idioter. Ganske mange mil fra saklig argumentering.Tror ikke akkurat det talte til din fordel her, og derfor disse krasse kommentarene. Uten at jeg har noe empirisk belegg for det, vil jeg anta at langt de fleste av LSK fans på Ullevaal satte pris på blussinga, noe denne tråden indikerer.

Lykke til videre på forumet!

Kommentar

• Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

Jeg og mange andre, som har fugt gutta mye lenger enn dere som blussa. Regner med at ingen blussere var over seksti år..Hva gir dere rett til å ødelegge mye av opplevelsen av gullet for så mange, mange andre?
                      Om du er 23 år så har du vært med på å oppleve både at LSK har vunnet cup og seriemesterskap. Alle som er yngre enn 22 år har aldri opplevd at LSK har vunnet cupen før i år, mens alle under 18 aldri har opplevd at LSK har vunnet en jævla dritt. Ikke tro at du er den eneste i verden som har holdt med LSK siden du var 6 år, og bruk av argumenter hvor du sier at du har holdt med LSK lengre enn andre holder ikke mål. Om det er sekstiåringer eller femtenåringer som blusser spiller liten rolle, dette var noe Kanari-Fansen sto bak. Jeg registrerer din misnøye over at du ikke fikk sett spillerne feire, og jeg registrerer at andre er enig. Det er likevel ingen tvil om at flertallet synes dette var en positiv greie. Ingen ble skadet, jeg sto sammen med en gjeng hvor minst en av mine kammerater sliter med astma, og han synes blussinga var en vanvittig opplevelse.

Når det kommer til argumentet at du ikke så, så er det forståelig nok frustrerende for deg. Personlig var det viktigst for meg å se gutta løfte pokalen, da jeg har sett jubelscener på matta tidligere. Utifra ditt innlegg skriver du at røyken letta rett før de var oppe hos kronprinsessen, og da fikk du hvert fall med deg noe. Hvor godt man ser på match har vi diskutert i det uendelige, blant annet i tråder hvor enkelte har flagga og holdt to-stangs oppe under matcher. Også her er det delte synspunkter. Fordelen er at det ligger opptak av hele kampen ute på nett, hvor det helt sikkert er masse jubelscener på tv osv så man kan se alt på nytt. Man hadde muligheten til å blusse den ene gangen, og jeg takker Kanari-Fansen for at vi benyttet oss av den muligheten. Kanskje velger man å ta selvkritikk neste gang, ellers får dere som forventer 100% sikt vurdere å sette dere på nøytral plass hvor ikke flagg, røyk og skjerf kommer i veien for sikten deres.
                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• Mr.Lee
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2006
                        • 736

Opprinnelig skrevet av Anders_Aa
                        Det er ikke slik at alle synes bluss er en fantastisk måte å feire et gull på.
                        Vel, nå er det slik at det alltid vil være noen som ikke er fornøyd uansett.

Kan ikke gå rundt å ta hensyn til alle, da blir det aldri noe av noenting.

Kommentar

• lsk4ewah
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Oct 2006
                          • 72

Om ingen av blusserne var 60 så hvertfall godt over 50. Du prater om at du ikke fikk se feiringa men du sier også at røyken forsvant når spillera gikk opp til kronprinsessa. Holder ikke det? Det er hvertfall det største jeg har opplevd i mitt liv. Tror enkelte har en tendens til å ikke ville se eller ikke se ting for å ha noe å klage over etterpå. Prøv å studer suportere over hele verden ett helt år å tell hvor mange bluss/røykbomber som blir fyrt av og tell antall skader. Jeg er sikker på at du kan telle de på en hånd. Så lenge man setter sikkerhets regler på forhånd og har en gruppe personer som organiserer til punkt og prikke på forhånd så kan svært lite skje.

Flott organiseringav alle blusserne. Lykke til neste gang Dette var herlig!!!!!!!!!!
                          Ultras Felt C

Kommentar

• UltraFo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2007
                            • 800

Opprinnelig skrevet av lsk4ewah
                            Lykke til neste gang Dette var herlig!!!!!!!!!!
                            seriegull neste år ;D
                            UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Rovfugl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 3672

100 bluss ved tippeligaseier neste år
                              DØ FOR FUGLA!!!
                              http://www.fluefiskebloggen.no
                              LSK er min religion
                              Ujah er min gud

Kommentar

• UltraFo
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2007
                                • 800

Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.
                                UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• lsk4ewah
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Oct 2006
                                  • 72

Last edited by lsk4ewah; 13.11.2007, 21:12.
                                  Ultras Felt C

Kommentar

• e.d
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 688

Her har det blitt jobbet utrolig mye for for å planlegge og organisere denne blussinga og ikke minst å sørge for sikkerheten. Det ble lagt til sluttsignalet slik at det ble en markering som ikke skulle ødelegge i forhold til selve kampen. Det som jeg ikke skjønner er at ikke gleden over at vi vant overskygger det at sikten i en kort periode under feiringa var dårlig. Hva er man egentlig villig til å ofre for et bedre tribuneliv da? Er man i det hele tatt villig til å ofre noe som helst? Er tribunelivet et forstyrrende element for ens egen opplevelse som tilskuer og at man kun er på kampen for å bli underholdt?

Hva med tifoen på øvre vg før kampen? -Den gjorda at mange ikke så bl.a innmarsjen. Skulle vi ha kutta ut tifoen fordi dette ødelela helhetsopplevelsen for noen? (Vet at noen faktisk er forbannet på dette). Eller er dette noe de bare må finne seg i? Det samme gjelder ulike opplevelser folk har i forhold til bruk av trommer, flagg, hopping på tribunen, litt dytting, ras ved scoringer, mentalitet osv.

Poenget mitt er at alt det vi gjør vil ha noen sideeffekter, men det er ikke til å unngå hvis vi skal utvikle tribunekulturen videre.

Så får det heller være dialog innad i KFL da om retningen og videre utvikling av tribunelivet. Og da oppfordrer jeg alle til å delta og engasjere seg i KFL om disse spørsmålene for da kan man også være med å påvirke dette. Det er veldig god dialog internt i KFL om utviklinga av tribunelivet, -ifra styret til undergrupper, til forsangere og forsangerfelt og til andre medlemmer som engasjerer seg i disse tingene.

KFL ruler i forhold til stemning og utvikling av tribunelivet!!
                                    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• morten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2156

Opprinnelig skrevet av lsk4ewah

ehhh.db
                                      Badekar
                                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

Ikke alle som var like fornøyde med blussinga

Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Tony
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4737

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                          Ikke alle som var like fornøyde med blussinga

Haha...konge. Forøvrig et meget bra bilde
                                          Må ha med i samlingen

Kommentar

Working...