blussing

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rovfugl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 3672

bra med sladd på ett av bildene i alle fall, så er det ingen som ser hvem det er
    DØ FOR FUGLA!!!
    http://www.fluefiskebloggen.no
    LSK er min religion
    Ujah er min gud

Kommentar

• Fugla- patriot83
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2005
      • 1241

Nå har ikke jeg lest denne tråden, MEN jeg vil uttrykke min STØRSTE STØTTE til blussinga som kom etter at dommeren blåste av den herlige kampen!!

Jeg fikk regelrett frysninger når blussinga lyste opp KFL-svingen og mørkla stadion. Et ytterst uforglemmelig øyeblikk. Takk skal dere ha!

Jeg og kompisa mine stod på første rad bak UFC og nøt stemninga der.

Og i tillegg får jeg i dag servert de lekreste overskriftene:

- Kanari-fansen har ødelagt over femti seter på Ulevål. De kaller det hærverk. Jeg er enig med Petter og kaller det engasjement. Fotball er følelser. NFF og Ullevål Stadion AS - ta dere ei bolle (Og en vaffel). Lenge leve aktiv tribunekultur!

- TV2 føler seg mobbet av Kanari-fansen i Flisbyen. KFL regelrett MOBBER den fjerde statsmakt. Er det bare meg som vil dra frem Bård Tufte Johansens kyllingdrakt??? Jeg bare spør...

Jeg sier det igjen - et rungende ja til aktiv tribunekultur! Fotballkulturen lever og ånder i Kanari-fansen.

Elsker byen, elsker laget, elsker fansen!
      -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
      Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

Kommentar

• endless
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Oct 2007
        • 5

TIFO er TIFO...

hvem er det som ikke får ståpels av dette her??

dem burde iallefall sitte på kamper neste året og varme halsen med sjerfe..

dem som liker dette og skulle ønske dagen kom om og om igjen.. REIS dere opp

jeg kan med hånda på hjerte si at jeg var med på begge deler og nyter vært øyeblikk av det..

også er det noen som IKKE fikk se utdelinga så har jeg TV2 rip av hele kampen og alt etterpå.. PM meg hah

Kommentar

• skjetten
          Medlem
          Hoffnarr
          • Nov 2006
          • 40

For en gjeng...

Til alle dere som ukritisk synes blussing er så fantastisk: skjerpings. Det er litt fyrverkeri, so what?

LSK vinner endelig noe. Stemningen er på topp. Ting kunne ikke vært bedre. Blussing etter kamp er teit, gjør ikke opplevelsen av å vinne noe bedre og er også både farlig og ulovlig.

Leste i debatten om en dame som fikk svidd hull i genseren sin. Hva om hun hadde fått et svimerke på kinnet i stedet. Det hadde vært et fint minne fra cupfinalen det. Eller hva sier dere? Et skikkelig arr på kinnet som et minne fra cupfinalen og ikke minst fra en gjeng umodne selvopptatte supportere.

Og til alle dere som bagatelliserer det at røyken ødela litt av festen for mange. Det er faktisk ganske surt å ikke se spillerne og Tom feire gullet. At folk med astma blir plaget er heller ikke noe dere skal kimse av. Men det er vel tross alt viktigere for noen få supportere å få blussa litt. Det er da ikke så nøye at mange misliker blussing så lenge vi selv får ha det litt gøy. Jada. Modne er dere!

En del av dere skriver også at folk som misliker blussing og ikke tåler røyken heller kan se kampen på tv. Mener dere virkelig det? Er det så viktig for dere å leke litt med fyrverkeri at det er greit at andre ikke får gått på kampen i det hele tatt?

Aner ikke om det har skjedd noen alvorlige ulykker med blussing andre steder i verden, men man trenger vel ikke mange hjerneceller for å tenke seg at det fort kan bli skummelt enten på grunn av brann eller trengsel fordi folk vil vekk fra der blussinga skjer.

Etter å ha lest denne tråden virker det som om mange synes blussinga er større enn å vinne cupen. Antar at det ikke er slik, men allikevel, skjerp dere. Vi andre blir ikke imponert over blussinga! Det vi blir imponert over er synginga, stemningen, tifo'n og alt det der.

Regner også med at mange av dere som skriver her inne kommer til å si at jeg er en kjiping som er i mot blussing. Vær så god! Men tenk dere godt om før dere gjør det, og spør dere selv om det er så viktig og fantastisk å blusse at sikkerheten og opplevelsen til andre - i tillegg til at det faktisk ikke er tillatt - kommer i andre rekke.

Gratulerer til alle med gullet, ikke minst til alle de fantastiske supporterne som synger, skriker og sørger for at tribunen er gul og sort!

Kommentar

• Ellef
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Feb 2006
            • 112

Kuult, men dyrt for min del...

Jeg syntes blussinga var en kuul visuell greie, toppen på kransekaka, en fantastisk følelse.. Eneste som var jævla kjiipt var at jeg fikk brent hull i den nye Diadora boblejakken (som dere sikkert vet er den ikke gratis).. Hjalp lite at jeg ble advart av de som skulle fyre opp bak meg, når gnistene flyr gjennom luften..

Men moro var det, får vurdere å ha på meg klær jeg ikke vil ha ødelagt i neste cupfinale.

GRATTIS MED NORGESMESTERSKAPET ALLE SAMMEN!!
            Wenche Myhre

Kommentar

• Rovfugl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 3672

jeg synes blussinga var kult, ingen tvil om det.
              Men jeg har også litt forståelse for at enkelte ikke synes det er så kult, kan ikke være så nærsynt at man ikke skjønner at noen ikke liker det mens andre liker det.
              Jeg likte det, men forstår at ikke alle gjorde det
              DØ FOR FUGLA!!!
              LSK er min religion
              Ujah er min gud

Kommentar

• Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

Kjør opp en vote om hvor mange som likte/mislikte blussinga på cupfinalen, så kan vi se hvordan ståa er. Personlig oppfatter jeg det som at flertallet av de supporterne jeg har vært i kontakt med i ettertid synes blussing var en positiv greie. Om blussing var med på å gjøre opplevelsen enda større for 70% så er det kanskje en mulighet for at dere som mislikte blussinga innser at det av og til kan være verdt å ofre litt for andre.

Astma-argumentet er verdiløst i en slik diskusjon. Tinnsoldat-blussing er lovlig på norske fotballarenaer, og skaper akkurat like mye røyk. Blussing medfører selvsagt en risiko, men dersom det er godt organisert, slik det var på cupfinalen, er det relativt lite som kan skje. At et klesplagg ble ødelagt er selvsagt kjiipt, men sånt skjer. De fleste som støtter bluss har vist forståelse for at enkelte ikke synes det var så kult. Man tar det sikkert til etterretning, men jeg kjenner jeg blir passe fornøyd at en ny grinebitter skal inn å skrive det samme sutreinnlegget som har blitt skrevet tidligere i tråden. Det er en del her som synes det var dumt, og det er en del her som synes det var tøft. Synes likevel folk han holde seg for gode til å karakterisere bluss-tilhengere som "umodne" og "selvopptatte", nettopp fordi dette var noe mange ønsket.
                Lauken er vår venn!

Kommentar

• Harald_88
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 550

Opprinnelig skrevet av skjetten

Regner også med at mange av dere som skriver her inne kommer til å si at jeg er en kjiping som er i mot blussing. Vær så god! Men tenk dere godt om før dere gjør det, og spør dere selv om det er så viktig og fantastisk å blusse at sikkerheten og opplevelsen til andre - i tillegg til at det faktisk ikke er tillatt - kommer i andre rekke.
                  Jeg har spurt meg selv, og jeg og meg har kommet fram til at det å kunne gi spillerne en feiring som de fortjente så til de grader, kommer i første rekke.

Etter min mening egoistisk å mene noe annet.
                  Alt For Fugla

Gå Av Grønlund

Kommentar

• Raskolnikov
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1453

Blussing etter kamp er teit, gjør ikke opplevelsen av å vinne noe bedre og er også både farlig og ulovlig.
                    Det gjorde min opplevelse bedre, men jeg er vel teit da. Forresten artig når folk skriver at "tifo er kult, men bluss er teit". Når sluttet bluss å være tifo?
                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Serbern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 5496

Blussinga var rå, en nytelse å se bilder og filmer av tribunen. Skulle bare hatt enda mer fordelt over hele kortsiden.

Kommentar

• Mannschaft Rösler
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Nov 2003
                        • 247

Opprinnelig skrevet av Serbern
                        Skulle bare hatt enda mer fordelt over hele kortsiden.
                        For ikke å snakke om på VG-øvre.
                        Det hadde gjort seg.

Kommentar

• FUGlinho
                          KFL styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2454

Blussinga var jævla kult! Tenk så kult om det hadde vært blussing på hele tribunen, helt til høyre hvis man ser mot banen...

samme gjelder organisering av synging der, savna et forsangerfelt der, men det er vel en annen tråd
                          Kim
                          Styremedlem KFL

Kommentar

• Superstefan
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 2180

LSK vinner endelig noe. Stemningen er på topp. Ting kunne ikke vært bedre.
                            Hele finalen fikk ett verdig punktum pga blussen.

Leste i debatten om en dame som fikk svidd hull i genseren sin. Hva om hun hadde fått et svimerke på kinnet i stedet. Det hadde vært et fint minne fra cupfinalen det. Eller hva sier dere? Et skikkelig arr på kinnet som et minne fra cupfinalen og ikke minst fra en gjeng umodne selvopptatte supportere.
                            Det var en kjempegammel sak hvis du ser på datoen
                            Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• skjetten
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Nov 2006
                              • 40

He he... Hadde ikke ventet å få mye støtte for synspunktene mine her inne nei...

Bare et par kommentarer til de som har kommentert mitt innlegg:

Aner ikke når hun dama fikk svidd hull i jakka si, og det spiller heller ingen rolle. Poenget er at det skal veldig lite til før det skjer en ulykke, og når den skjer kommer det til å være utrolig kjipt.

Jeg skjønner fortsatt ikke at litt blussing er så utrolig kult. Personlig drar jeg på kamp for å se fotball. Har selvfølgelig ikke noe i mot at klubben jeg heier på har norges beste supportergruppe, men det er dere først og fremst fordi dere alltid stiller opp ansett resultater og synger og lager stemning til den store gullmedaljen. Ikke fordi dere blusser, ikke fordi UFC har en logo som får UFC til å se småkriminelle ut og heller ikke fordi dere har en talsmann som ikke har skjønt at det lønner seg å være litt ydmyk i media en gang i blant.

Kjører man en vote på blussing eller ikke blussing her inne sier vel resultatet seg selv. Tror ikke det er et særlig representativt utvalg som bruker disse sidene aktivt.

Og til sist: Til alle dere som sier at folk må tåle blussing og røyk på en fotballkamp. Det er faktisk ulovlig å blusse. Hva med å snu på det og si at dere faktisk må forholde dere til lover og regler hvis dere skal på kamp, uansett hvor kjipe dere synes reglene er? Hvis dere har noe i mot det kan dere heller se kampen på tv og blusse hjemme i stua. Tenker det ja. Og så kan dere også hoppe så mye i sofaen at den blir ødelagt i samme slengen.

Si at vi tar serien neste år da dere! Og cupen! Og holder ut litt lenger i Europa!

Kommentar

• Superstefan
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 2180

Og til sist: Til alle dere som sier at folk må tåle blussing og røyk på en fotballkamp. Det er faktisk ulovlig å blusse. Hva med å snu på det og si at dere faktisk må forholde dere til lover og regler hvis dere skal på kamp, uansett hvor kjipe dere synes reglene er? Hvis dere har noe i mot det kan dere heller se kampen på tv og blusse hjemme i stua. Tenker det ja. Og så kan dere også hoppe så mye i sofaen at den blir ødelagt i samme slengen.
                                Nå er det ikke slik at folk blusser hver eneste kamp heller da,ufc blusset en gang i fjor og ble utestengt resten av sesongen.I år har det ikke vært en eneste episode på Åråsen med bluss.Bare bortesupportere.

Jeg ser synspunktene og forstår dem med Cupfinale er en veldig følelses messig stor kamp jeg synes da reglene burde kunne bøyes litt under slike kamper.Nå har jo NFF tillogmed sagt at de ikke vil følge saken videre så forstår ikke hvorfor vi skal det.
                                Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• Fugla- patriot83
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2005
                                  • 1241

He he... Hadde ikke ventet å få mye støtte for synspunktene mine her inne nei...

Bare et par kommentarer til de som har kommentert mitt innlegg:

Aner ikke når hun dama fikk svidd hull i jakka si, og det spiller heller ingen rolle. Poenget er at det skal veldig lite til før det skjer en ulykke, og når den skjer kommer det til å være utrolig kjipt.

Jeg skjønner fortsatt ikke at litt blussing er så utrolig kult. Personlig drar jeg på kamp for å se fotball. Har selvfølgelig ikke noe i mot at klubben jeg heier på har norges beste supportergruppe, men det er dere først og fremst fordi dere alltid stiller opp ansett resultater og synger og lager stemning til den store gullmedaljen. Ikke fordi dere blusser, ikke fordi UFC har en logo som får UFC til å se småkriminelle ut og heller ikke fordi dere har en talsmann som ikke har skjønt at det lønner seg å være litt ydmyk i media en gang i blant.

Kjører man en vote på blussing eller ikke blussing her inne sier vel resultatet seg selv. Tror ikke det er et særlig representativt utvalg som bruker disse sidene aktivt.

Si at vi tar serien neste år da dere! Og cupen! Og holder ut litt lenger i Europa!
                                  Herregud, slapp av litt, 'a!

Det var tross alt cupfinale. Jeg syns blussinga var prikken over i'en. Svimerket jakker betyr ikke en dritt for meg i det store og hele, faktisk. Skulle vel nesten tro det var verdt det for den personen som det hendte med.

Kanari-fansen LEVER! De som ikke vil være en del av det... Ja...
                                  -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                                  Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

Kommentar

• ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

Jeg fikk noen svimerker i en relativt dyr jakke, men vi vant da for faen cupfinalen? Kunne ikke brydd meg mindre om den jakka gikk til helvette.

Kommentar

• Kdlnor
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Feb 2003
                                      • 76

Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                                      Herregud, slapp av litt, 'a!

Det var tross alt cupfinale. Jeg syns blussinga var prikken over i'en. Svimerket jakker betyr ikke en dritt for meg i det store og hele, faktisk. Skulle vel nesten tro det var verdt det for den personen som det hendte med.

Kanari-fansen LEVER! De som ikke vil være en del av det... Ja...
                                      Slike argumenter kan fort snus andre veien vet du, at de som ikke klarer å holde seg til regelverket som eksisterer og går på kamp for å skape dårlig rykte for LSK, ja de kan bare holde seg unna.

At vi spiller finale og vinenr vupen, betyr da for faan ikke at vi har rett til å bryte regelverk, ødelegge tribunene vi står på og skaffe LSK store bøter. Dersom dere mener at det er å være en gode supportere så er dere helt på jordet.

Kommentar

• Rovfugl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 3672

jeg synes blussinga var kult etc etc, men synes nesten det overdrives litt med tanke på hvilken effekt det hadde.
                                        Finalen fikk et verdig punktum pga blussene ble nevnt etc etc, finalen hadde fått en verdig slutt uansett faen om det var blussing eller ikke., fordi VI VANT! greit nok at det var kult og alt det, men det er da ikke noen verdensnyhet slik man skulle tro når man leser her hva enkelte mener, det var\er en kul effekt på kamp, men det er da også alt !
                                        DØ FOR FUGLA!!!
                                        LSK er min religion
                                        Ujah er min gud

Kommentar

• chrissp
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 2403

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                          jeg synes blussinga var kult etc etc, men synes nesten det overdrives litt med tanke på hvilken effekt det hadde.
                                          Finalen fikk et verdig punktum pga blussene ble nevnt etc etc, finalen hadde fått en verdig slutt uansett faen om det var blussing eller ikke., fordi VI VANT! greit nok at det var kult og alt det, men det er da ikke noen verdensnyhet slik man skulle tro når man leser her hva enkelte mener, det var\er en kul effekt på kamp, men det er da også alt !
                                          Verdensnyhet? NEI

Kul effekt? JA

Verdigere slutt enn hvis vi ikke hadde blussa? UTVILSOMT
                                          Bølerkanaris

Kommentar

Working...