Et poeng er vel at blussinga kanskje ikke ødela så mye for sikten for de som sto på VG nedre (der alle ville blusse), men at røyken ødela sikten mer for de som var på VG øvre (der ingen ville blusse)... Noen fysikere som kan uttale seg om dette??
blussing
Collapse
X
-
Kommentar
-
All den tid blussing faktisk er forbudt på tribunene, så skal man ikke behøve å forvente at blussing vil forekomme. Spesielt ikke etter den reaksjonen som var etter en tilsvarende sak i fjor.
Forøvrig er det ikke så veldig mange andre tribuner "man kan velge å stå på" under en cupfinale.
Personlig syntes jeg blussinga var megabra, men det forhindrer meg allikevel ikke fra å forstå de som har ytret sine motforestillinger.Knurr...Kommentar
-
Styret valgte å gjennomføre et pyro show av den enkle grunnen her:
Vi har ikke vunnet en dritt på 18 år og endelig skjedde det.
Store bragder fortjener å få litt mer oppmerksomhet og denne gangen valgte vi å gjøre det på denne måten
Mvh Styret
Invicta
Ingen er større en klubben
Kommentar
-
(flyttet over i riktig tråd)
Jeg synes synd på de som fikk ødelagt deler av feiringen, brennmerker på klær og liknende pga blussene. Jeg er også mot blussing til vanlig, både fordi jeg ikke ser det oh-ultra-super-kule i det, og at det pr i dag ikke er lov.
Men, akkurat på cupfinalen skal jeg innrømme at det var en ekstra prikk over i-en, iallefall for oss som ikke fikk mesteparten av røyken imellom seg og banen.
Når det er sagt, håper jeg at jeg ikke ser bluss på "våre" tribuner, enten det er i regi av KFL eller ikke, før tidligst neste gull. Helst ikke da heller.LasseNKommentar
-
Jeg synes synd på de som fikk ødelagt deler av feiringen, brennmerker på klær og liknende pga blussene.
Når det er sagt, håper jeg at jeg ikke ser bluss på "våre" tribuner, enten det er i regi av KFL eller ikke, før tidligst neste gull. Helst ikke da heller.Kommentar
-
Blussing er forbudt på norske tribuner, og det skal selvsagt respekteres. Etter nesten 20 år uten en tittel, forsvarer jeg likevel blussingen som skjedde etter at seieren var sikret og vi fikk både nyttårsaften og julaften på forskudd. Til og med Fotballforbundet tok dette pent. Nettopp det unike, norgesmesterskapet etter 18 magre, forsvarer etter min mening blussingen i dette tilfellet - timingen var perfekt.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av UFM1hvis man skal stå i Kanari-Fansen på cupfinalen så kan det bli bluss, og hvis de har tatt avgjørelsen å stå på KFL så må man tåle det, så enkelt er det, de som ikke vil ha bluss kan stå på en annen tribune.
Da får heller de som blusser ta regninga da. Da er det vel greit.Kommentar
-
Selvfølgelig er det beklagelig at klær har blitt ødelagt.
Men dette skjer hele tiden. Iallefall med meg. Har ødelagt utallige klesplagg denne sesongen på grunn av tribunerelaterte årsaker.
For min egen del så kunne jeg ikke gitt mer faen på søndagen som var. Alt som var på kroppen min kunne like gjerne brent opp for min del.
Lillestrøm Sportsklubb vant noe for første gang siden jeg var 9 måneder gammel.Kommentar
-
Helt enig med mr.sandass, jeg har aldri opplevd noe lignende, og det å bare stå å se på når vi har vunnet er helt meningsløst! Blussing var en kjempeide men synd at folk fikk anfall og ødelagt klær. Til dere på vg øvre som klager: De fleste som blusset er fugler som flyr landet rundt for å se klubben spille og synger 2x45 minutter på alle kamper. Da synes jeg disse er de som bør prioriteres framfor de som kommer på store kamper en gang imellom. Nok en gang TAKK til dere som fikk til dette...Kommentar
-
Det da full mulig å hoppe rett opp og ned, eller bortover mellom benkeradene, det står ingensteder at man må kaste seg fremover så alle på tribunen stuper fremover? Og når man blusser så står man tross alt rolig (om det skal være trygt i det hele tatt da), uten bluss kan man vifte flagg eller skjerf o.l. i tillegg til at man hyler å skriker. Man behøver altså ikke være passiv fordi om man ikke får lov til å blusse eller stupe fremover på tribunen.
Virker som om enkelte her mener at man må bryte lover og regler og risikere helsa for å få feiret skikkelig.
Til dere på vg øvre som klager: De fleste som blusset er fugler som flyr landet rundt for å se klubben spille og synger 2x45 minutter på alle kamper. Da synes jeg disse er de som bør prioriteres framfor de som kommer på store kamper en gang imellom. Nok en gang TAKK til dere som fikk til dette...
Videre er det jo tydligvis stor uenighet internt i kanarifansen om hvordan man som gruppe ønsker å fremstå. Det er ganske mange etterhver som gir uttrykk for at man ikke er villig til å akseptere hverken blussing eller at man må regne med ødeleggelser på tribunene, kasting av gjenstander inn på banen osv fra kanarifansen som medfører negative oppslag i media. Rett og slett fordi dette ikke er bra for klubben LSK.Kommentar
-
Kommentar
-
Er vi ikke lei denne blussdiskusjonen nå, kan ikke se at det kommer noe nytt her på lang tid nåKommentar
-
Elendig sammenliging? Du viser fullstendig mangel på innsikt.
Det er krefter i NFF som jobber iherdig med å få gjennomslag for at stå-forbudet skal håndheves. Både NFF og de fleste klubbene opplever klager fra publikum som har forvillet seg inn på supporterfeltet og er forbannet fordi de må stå.
Realiteten er at supporterne i Norge ikke må begynne å krangle internt om filleting som bluss og hopping på stoler. Hvis en ikke klarer å akseptere at supporterkultur strekker seg helt fra han trommisren i klovnehatt på cupfinalen, til dem som liker å hoppe/blusse. Hvis en skal begynne å legge bånd på egne supportere. Da har en tapt kampen for suporterne allerede.
Forøvrig: Masse Cred til KFL-styret.Kommentar
-
Dere unge er de som skriker høyest når eldre folk argumenterer med at "jeg har nå fulgt sportsklubben siden 1975....".
Hvorfor skal da en som har reist på alle kamper det siste året kategoriseres foran førstnevnte (den gamle)?
Den som har vært på alle kamper de to siste år burde få lov til å blusse, mens den gamle på øvre som så Tommy ta fugla til Eliteserien, bare skal holde kjeft?
Jeg sier ikke at blussing nødvendigvis er galt. Men jeg syns det er sjofelt å bruke samme typen argument man har nektet en annen gruppe å bruke tidligere.Kommentar
-
Jeg sier at det er engasjerte mennesker som feirer en seier på sin måte...
Et bluss brenner i 60 sekunder, og røyken var mer eller mindre borte etter 5 minutter.
Dette var en kjempe opptur for de som gjorde det, og 5 minutter med røyk for de som ikke var med på det...Kommentar
-
Realiteten er at supporterne i Norge ikke må begynne å krangle internt om filleting som bluss og hopping på stoler. Hvis en ikke klarer å akseptere at supporterkultur strekker seg helt fra han trommisren i klovnehatt på cupfinalen, til dem som liker å hoppe/blusse. Hvis en skal begynne å legge bånd på egne supportere. Da har en tapt kampen for suporterne allerede.
Forøvrig: Masse Cred til KFL-styret.
For å få sagt det nok en gang; Ja til engasjement, men det betyr ikke at de som ikke hopper og spretter er dårlige supportere. Alle se supportere på sin måte.Trommer er for bønderKommentar
-
Jeg sier at det er engasjerte mennesker som feirer en seier på sin måte...
Et bluss brenner i 60 sekunder, og røyken var mer eller mindre borte etter 5 minutter.
Dette var en kjempe opptur for de som gjorde det, og 5 minutter med røyk for de som ikke var med på det...
Det må da være mulig å ha litt forståelse for andre??? Slå opp empati i fremmedordboka til moren og faren din.
Ikke ta dette som om jeg ikke likte blussinga, jeg synes det var dritkult der og da, men man trenger ikke 20/20 vision for å se at det kanskje ikke slo like bra ut for alle.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
Kommentar