blussing

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MobBoss
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 900

Opprinnelig skrevet av gorken
    Vanskelig å stoppe en kamp som ikke har begynt. Det ble blussa samtidig som lagene gikk på banen, og de klarer vel å lufte ut på de 3-4 minuttene det tok før avspark.
    Men var mer det med at røyken ble presset ned på banen som var poenget da. Virket som om røyken bare gikk rett ut og ikke ble presset ned.

Invicta

Ingen er større en klubben

Kommentar

• Hoho
      -Engasupporter-
      Forumsadist
      • Oct 2006
      • 140

Opprinnelig skrevet av gorken
      Vanskelig å stoppe en kamp som ikke har begynt. Det ble blussa samtidig som lagene gikk på banen, og de klarer vel å lufte ut på de 3-4 minuttene det tok før avspark.
      Nei det klarte de ikke. Det ble liggende ett "røyk-teppe" i gymmen hele kampen. Det så ut som det lå ca midt i hallen høydemessig. Det var fortsatt litt tåkete når vi gikk etter kampslutt...
      Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

JA, det er det

*Hoho er en skapfugl*

Kommentar

• borkis
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Jun 2008
        • 1

Røyken lå rett under dragerne. Så ut som de øverste par radene på tribunene akkurat fikk de laveste slørene av røyken. Ikkeno stress.

Kommentar

• gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

- Poengstraff ved blussing

Ikke overraskende antyder nå NFF at det blir poengstraff i stedet for bøter ved blussing. I vedlagte artikkel fortelles det også om at FFK-supportere får ett års utestengelse dersom de blir tatt med bluss på hjemme- eller bortekamper: http://f-b.no/article/20090310/FFK/170207419/1220/NYHET
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

Kommentar

• egil
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1119

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Ikke overraskende antyder nå NFF at det blir poengstraff i stedet for bøter ved blussing. I vedlagte artikkel fortelles det også om at FFK-supportere får ett års utestengelse dersom de blir tatt med bluss på hjemme- eller bortekamper: http://f-b.no/article/20090310/FFK/170207419/1220/NYHET

Nå får vi bare konstatere at bluss er historie, og at KFL får legge seg i selen for å bli best på alle andre områder av tribunelivet.

Regner med at ingen vil være skyld i at vi går glipp av gullfesten, evt. rykker ned pga. bruk av bluss. Så kult er ikke bluss
            KFL - medlem nr 23

Kommentar

• superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

Opprinnelig skrevet av egil
              Regner med at ingen vil være skyld i at vi går glipp av gullfesten, evt. rykker ned pga. bruk av bluss. Så kult er ikke bluss
              Skulle noen mot formodning være så lite smarte at de utfordrer NFF på dette og blusser alikevel håper og tror jeg klubben vil gå til erstatningssøksmål mot vedkommende.

-Hvor mye er en UEFA-cup plass verdt?
              -Hva koster det å rykke ned?
              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Superstefan
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 2180

Gleder meg veldig til vi ser noen utfordre nff på denne regelen. Ser hvordan de kommer til og håndheve den. (helst ikke oss)

Hva skjer hvis mange lag blusser samme runde, hva skjer hvis begge lag blusser på samme kamp? Vil de få lik straff? Lukter ett år med mye urettferdig behandlig fra nFF
                Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• Hoho
                  -Engasupporter-
                  Forumsadist
                  • Oct 2006
                  • 140

Scenario
                  Første serierunde - alle lag i TL blusser....

Dersom det blir poengstraff går det uttover alle. Dersom det ikke blir det faller vel denne trusselen fra NFF bort?

---------

Tror nok en eller annen luring fra en eller annen klubb kommer til å fyre opp ett bluss i løpet av 09 sesongen, så det kan jo bli spennende å se hva som skjer.
                  Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

JA, det er det

*Hoho er en skapfugl*

Kommentar

• superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

Opprinnelig skrevet av Hoho
                    Scenario
                    Første serierunde - alle lag i TL blusser....

Dersom det blir poengstraff går det uttover alle. Dersom det ikke blir det faller vel denne trusselen fra NFF bort?

---------

Tror nok en eller annen luring fra en eller annen klubb kommer til å fyre opp ett bluss i løpet av 09 sesongen, så det kan jo bli spennende å se hva som skjer.
                    Noen luringer har jo gjort det allerede. Jeg satser på at Kålenga starter med -3 poeng.
                    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

Jeg tar ansvaret og kjøper meg en vif drakt, går på alle vif sine hjemme kamper og blusser....Endelig skal jeg få vif ned en divisjon...

Kommentar

• MobBoss
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 900

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Noen luringer har jo gjort det allerede. Jeg satser på at Kålenga starter med -3 poeng.

Du gjør det ja, så du håper virkelig at NFF setter i gang med den håreisende og helt sinnsyke straffen?
                        Er jo helt sinnsykt hvis dem gjør det

Invicta

Kommentar

• Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Jeg tar ansvaret og kjøper meg en vif drakt, går på alle vif sine hjemme kamper og blusser....Endelig skal jeg få vif ned en divisjon...
                          Jeg tar på meg samme ansvaret for Molde!!!

Kommentar

• superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

Opprinnelig skrevet av MobBoss
                            Du gjør det ja, så du håper virkelig at NFF setter i gang med den håreisende og helt sinnsyke straffen?
                            Er jo helt sinnsykt hvis dem gjør det
                            Hvorfor er det sinnsykt? Fordi blussing er kult? :???:
                            Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• MobBoss
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 900

Hvorfor er det sinnsykt? Fordi blussing er kult? :???:
                              Fordi at hvis vi lar dem forstette å ture fram sånn som de holder på så tør jeg ikke tenke på hva de neste blir...

Bøter for å stå på kamper?
                              Minus poeng hvis man får for mange røde kort?
                              Og at alle skal holde kjeft på kamper

Pluss at straffen bør være avpasset til forseelsen

Invicta

Kommentar

• superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

Fordi at hvis vi lar dem forstette å ture fram sånn som de holder på så tør jeg ikke tenke på hva de neste blir...

Bøter for å stå på kamper?
                                Minus poeng hvis man får for mange røde kort?
                                Og at alle skal holde kjeft på kamper

Pluss at straffen bør være avpasset til forseelsen
                                Hvorfor er det så ille at blussing er forbudt? Jo, det ser kult ut, men det er ikke vanskelig å se hvilken risiko man løper ved å fyre av nødbluss på en tribune. Det er ikke vanskelig å se bakgrunnen for og å være enig i dette forbudet.

Jeg tror ikke du skal trekke likhetstrekk mellom ståplasser og blussing.

Forøvrig sto straffen i forhold til forseelsen i fjor (bøter) men da dette ikke viste seg å preventiv effekt er det naturlig at NFF truer med strengere straffer i år.
                                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• MobBoss
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 900

Hvorfor er det så ille at blussing er forbudt? Jo, det ser kult ut, men det er ikke vanskelig å se hvilken risiko man løper ved å fyre av nødbluss på en tribune. Det er ikke vanskelig å se bakgrunnen for og å være enig i dette forbudet.

Jeg tror ikke du skal trekke likhetstrekk mellom ståplasser og blussing.

Forøvrig sto straffen i forhold til forseelsen i fjor (bøter) men da dette ikke viste seg å preventiv effekt er det naturlig at NFF truer med strengere straffer i år.
                                  Så du mener at det er automatikk i at man øker straffer hvis de ikke virker prevantive. Så da er det greit at de utvider straffene for gule og røde kort også. Slik at man må sone fler kamper. Siden det ikke ble noen færre kort enn året før.
                                  Det er ikke det at jeg trekker likheter, men det er at NFF tar seg til rette og lager regler som passer dem. Får dem til det her så er ståplasser det neste dem går etter. Bare vent og se.
                                  Men det er litt søtt at du er så naiv da

PS. Det er også farlig å stå på kamp, det har nok skadet fler det enn bluss har

Invicta

Kommentar

• superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

Så du mener at det er automatikk i at man øker straffer hvis de ikke virker prevantive. Så da er det greit at de utvider straffene for gule og røde kort også. Slik at man må sone fler kamper. Siden det ikke ble noen færre kort enn året før.
                                    Det er ikke det at jeg trekker likheter, men det er at NFF tar seg til rette og lager regler som passer dem. Får dem til det her så er ståplasser det neste dem går etter. Bare vent og se.
                                    Men det er litt søtt at du er så naiv da
                                    Å bli beskyld for å være søt opplever jeg sjelden, men takk skal du ha!

Dersom du tror kampen for ståplasser kan vinnes gjennom å blusse er jeg stygt redd du tar feil. Det er i beste fall ekstremt naivt å tro man kan endre loven ved å bryte den. Dersom du ønsker å beholde ståplassene kommer du vesentlig lenger ved å vise at det er mulig å ha ståplasser uten at det fører til bråk av ulik art på tribunen og uønsket oppførsel. Det kan passe å sitere Per Mathisen: "Vi vil ikke ha ro og orden, men orden."

PS. Det er også farlig å stå på kamp, det har nok skadet fler det enn bluss har
                                    Det står kanskje fler på kamp enn antall bluss som blir fyrt av kanskje? Det dør nok fler i trafikken som kjører med bilbelte enn uten, men det blir vel i beste fall bare misbruk av statistikk å si det er tryggere å kjøre uten?
                                    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• MobBoss
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 900

Det jeg mener er at hvis man stille godtar de straffene som nff nå innfører mot bluss. Og forbundet ikke møter noe motstand. Så er jeg redd at de tenker at dette var jo ikke vanskelig så da tar vi ett skritt til og dermed er plutselig ståplasser i fare og. Jeg har jo ikke skrevet noe sted iår hvertfall om at vi skal blusse. Det jeg mener er en uting er at straffen er alt for høy. men kan vi ikke mye heller ta denne diskusjonen over en øl etter vi har slått stabæk;-)

Invicta

Kommentar

• Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

Jeg er helt enig i at det er en altfor streng straff å trekke poeng for blussing. Jeg er for øvrig motstander av poengstraff for alt utenomsportslig. Poengstraff er greit når et lag har brukt en spiller som ikke er spilleberettiget, men for andre forseelser bør man bruke andre virkemidler. Selv pålegg om å spille for tomme tribuner er bedre enn poengstraff. Når det er sagt, tror jeg det er nytteløst å teste ut om NFF mener alvor når de truer med poengstraff for blussing. LSK er utvilsomt en av de klubbene som vil bli straffet først, pga. tidligere bøter for blussing. Forslaget om at alle blusser, for da vil alle få samme poengtrekk, er dødfødt. Man vil aldri få med seg alle supportergrupperingene på det, og uansett er man ikke sikker på at NFF vil reagere likt mot alle. Jeg kommer med en innstendig oppfordring til alle blussere som leker med tanken på å teste ut om NFF mener alvor: La hensynet til LSK gå foran din trang til blussing.

Kampen om ståplasser er noe helt annet, men vi må være på vakt her også. Hvis det kommer trusler om å nekte folk å stå på kamper, støtter jeg omfattende aksjoner.

Kommentar

• Raskolnikov
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1453

Merkelig logikk. Enkelte normbrudd tilsier at straffen ikke har noen preventiv effekt? Lovene i Norge har med andre ord ingen preventiv effekt?

Videre ønsker du at en 17-åring skal kunne dømmes til erstatningskrav på flere millioner for handlingen å fyre av et bluss på en fotballtribune. Uavhengig av om noen blir skadd av selve handlingen. Hvorfor ikke dødsstraff egentlig?
                                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

Working...