blussing
Collapse
X
-
Nei det klarte de ikke. Det ble liggende ett "røyk-teppe" i gymmen hele kampen. Det så ut som det lå ca midt i hallen høydemessig. Det var fortsatt litt tåkete når vi gikk etter kampslutt...Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...
JA, det er det
*Hoho er en skapfugl*Kommentar
-
- Poengstraff ved blussing
Ikke overraskende antyder nå NFF at det blir poengstraff i stedet for bøter ved blussing. I vedlagte artikkel fortelles det også om at FFK-supportere får ett års utestengelse dersom de blir tatt med bluss på hjemme- eller bortekamper: http://f-b.no/article/20090310/FFK/170207419/1220/NYHETMvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Ikke overraskende antyder nå NFF at det blir poengstraff i stedet for bøter ved blussing. I vedlagte artikkel fortelles det også om at FFK-supportere får ett års utestengelse dersom de blir tatt med bluss på hjemme- eller bortekamper: http://f-b.no/article/20090310/FFK/170207419/1220/NYHET
Nå får vi bare konstatere at bluss er historie, og at KFL får legge seg i selen for å bli best på alle andre områder av tribunelivet.
Regner med at ingen vil være skyld i at vi går glipp av gullfesten, evt. rykker ned pga. bruk av bluss. Så kult er ikke blussKFL - medlem nr 23Kommentar
-
-Hvor mye er en UEFA-cup plass verdt?
-Hva koster det å rykke ned?Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Gleder meg veldig til vi ser noen utfordre nff på denne regelen. Ser hvordan de kommer til og håndheve den. (helst ikke oss)
Hva skjer hvis mange lag blusser samme runde, hva skjer hvis begge lag blusser på samme kamp? Vil de få lik straff? Lukter ett år med mye urettferdig behandlig fra nFFKommentar
-
Scenario
Første serierunde - alle lag i TL blusser....
Dersom det blir poengstraff går det uttover alle. Dersom det ikke blir det faller vel denne trusselen fra NFF bort?
---------
Tror nok en eller annen luring fra en eller annen klubb kommer til å fyre opp ett bluss i løpet av 09 sesongen, så det kan jo bli spennende å se hva som skjer.Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...
JA, det er det
*Hoho er en skapfugl*Kommentar
-
Scenario
Første serierunde - alle lag i TL blusser....
Dersom det blir poengstraff går det uttover alle. Dersom det ikke blir det faller vel denne trusselen fra NFF bort?
---------
Tror nok en eller annen luring fra en eller annen klubb kommer til å fyre opp ett bluss i løpet av 09 sesongen, så det kan jo bli spennende å se hva som skjer.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Fordi at hvis vi lar dem forstette å ture fram sånn som de holder på så tør jeg ikke tenke på hva de neste blir...
Bøter for å stå på kamper?
Minus poeng hvis man får for mange røde kort?
Og at alle skal holde kjeft på kamper
Pluss at straffen bør være avpasset til forseelsen
Invicta
Ingen er større en klubben
Kommentar
-
Fordi at hvis vi lar dem forstette å ture fram sånn som de holder på så tør jeg ikke tenke på hva de neste blir...
Bøter for å stå på kamper?
Minus poeng hvis man får for mange røde kort?
Og at alle skal holde kjeft på kamper
Pluss at straffen bør være avpasset til forseelsen
Jeg tror ikke du skal trekke likhetstrekk mellom ståplasser og blussing.
Forøvrig sto straffen i forhold til forseelsen i fjor (bøter) men da dette ikke viste seg å preventiv effekt er det naturlig at NFF truer med strengere straffer i år.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Hvorfor er det så ille at blussing er forbudt? Jo, det ser kult ut, men det er ikke vanskelig å se hvilken risiko man løper ved å fyre av nødbluss på en tribune. Det er ikke vanskelig å se bakgrunnen for og å være enig i dette forbudet.
Jeg tror ikke du skal trekke likhetstrekk mellom ståplasser og blussing.
Forøvrig sto straffen i forhold til forseelsen i fjor (bøter) men da dette ikke viste seg å preventiv effekt er det naturlig at NFF truer med strengere straffer i år.
Det er ikke det at jeg trekker likheter, men det er at NFF tar seg til rette og lager regler som passer dem. Får dem til det her så er ståplasser det neste dem går etter. Bare vent og se.
Men det er litt søtt at du er så naiv da
PS. Det er også farlig å stå på kamp, det har nok skadet fler det enn bluss har
Invicta
Kommentar
-
Så du mener at det er automatikk i at man øker straffer hvis de ikke virker prevantive. Så da er det greit at de utvider straffene for gule og røde kort også. Slik at man må sone fler kamper. Siden det ikke ble noen færre kort enn året før.
Det er ikke det at jeg trekker likheter, men det er at NFF tar seg til rette og lager regler som passer dem. Får dem til det her så er ståplasser det neste dem går etter. Bare vent og se.
Men det er litt søtt at du er så naiv da
Dersom du tror kampen for ståplasser kan vinnes gjennom å blusse er jeg stygt redd du tar feil. Det er i beste fall ekstremt naivt å tro man kan endre loven ved å bryte den. Dersom du ønsker å beholde ståplassene kommer du vesentlig lenger ved å vise at det er mulig å ha ståplasser uten at det fører til bråk av ulik art på tribunen og uønsket oppførsel. Det kan passe å sitere Per Mathisen: "Vi vil ikke ha ro og orden, men orden."
PS. Det er også farlig å stå på kamp, det har nok skadet fler det enn bluss harEnøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Det jeg mener er at hvis man stille godtar de straffene som nff nå innfører mot bluss. Og forbundet ikke møter noe motstand. Så er jeg redd at de tenker at dette var jo ikke vanskelig så da tar vi ett skritt til og dermed er plutselig ståplasser i fare og. Jeg har jo ikke skrevet noe sted iår hvertfall om at vi skal blusse. Det jeg mener er en uting er at straffen er alt for høy. men kan vi ikke mye heller ta denne diskusjonen over en øl etter vi har slått stabæk;-)
Invicta
Kommentar
-
Jeg er helt enig i at det er en altfor streng straff å trekke poeng for blussing. Jeg er for øvrig motstander av poengstraff for alt utenomsportslig. Poengstraff er greit når et lag har brukt en spiller som ikke er spilleberettiget, men for andre forseelser bør man bruke andre virkemidler. Selv pålegg om å spille for tomme tribuner er bedre enn poengstraff. Når det er sagt, tror jeg det er nytteløst å teste ut om NFF mener alvor når de truer med poengstraff for blussing. LSK er utvilsomt en av de klubbene som vil bli straffet først, pga. tidligere bøter for blussing. Forslaget om at alle blusser, for da vil alle få samme poengtrekk, er dødfødt. Man vil aldri få med seg alle supportergrupperingene på det, og uansett er man ikke sikker på at NFF vil reagere likt mot alle. Jeg kommer med en innstendig oppfordring til alle blussere som leker med tanken på å teste ut om NFF mener alvor: La hensynet til LSK gå foran din trang til blussing.
Kampen om ståplasser er noe helt annet, men vi må være på vakt her også. Hvis det kommer trusler om å nekte folk å stå på kamper, støtter jeg omfattende aksjoner.Kommentar
-
Videre ønsker du at en 17-åring skal kunne dømmes til erstatningskrav på flere millioner for handlingen å fyre av et bluss på en fotballtribune. Uavhengig av om noen blir skadd av selve handlingen. Hvorfor ikke dødsstraff egentlig?Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
Kommentar