blussing

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
    Synes det er en smule ironisk at Superbøffel gir tommel opp til sammenligningen mellom blussing og rovmord samtidig som han i gjentatte innlegg klager over at telefonutgifter og bøter settes opp mot hverandre.
    Det er relevante sammenlikninger CFD trekker frem - det handler om respekt for loven, måten man omgås den på og hvordan man opptrer om man har et ønske om å endre loven.

UltraFo har derimot uttrykt at det er bedre å bruke KFL's midler på å betale bøter for blussing enn betale telefonregningen. En telefonregning som er forklart og blitt ferdigdiskutert.

Jeg antar du ser forskjellen Ras?
    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Raskolnikov
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1453

Opprinnelig skrevet av superbøffel
      Det er relevante sammenlikninger CFD trekker frem - det handler om respekt for loven, måten man omgås den på og hvordan man opptrer om man har et ønske om å endre loven.
      Nei, det er ikke en relevant sammenligning. For å respektere loven er det en forutsetning at man respekterer lovgiveren. I dette tilfellet er det NFF, mens det i sammenligningen med straffeloven er Stortinget. Det er fullt mulig å anerkjenne Stortinget uten å anerkjenne NFF. Selv har jeg f.eks store problemer med å anerkjenne NFFs rett til å nekte med å stå på fotballkamper. Hva mener du om det? Forøvrig blir det veldig snevert å se en handling bare i forhold til loven. Må da være høyst relevant å vurdere handlingen i seg selv også og da kan jeg gjenta meg selv i at det ikke er en relevant sammenligning.

Det er heller ikke slik at det finnes noen fast bestemt fasit på hva som er riktig og feil framgangsmåte når man vil forandre loven. Sivil ulydighet kan være et egnet virkemiddel i enkelte tilfeller. Jeg tenker da ikke på tilfeller der man dreper uskyldige. Rosa Parks satt på et bussete, hun slaktet ikke hvite busspassasjerer med motorsag.

Å mene at KFL heller burde bruke pengene på blussbøter enn telefonutgifter er et helt legitimt synspunkt, men jeg er enig i at man nå bør ta utgangspunkt i styrets forklaring i stedet for å fortsette å mase om "Thailand-ringingen". Selv har jeg ikke mottatt en eneste sms og de to oppringningene i forbindelse med sesongkort har vært unødvendige så jeg har hatt liten glede av den pengebruken. Blussingen på cupfinalen og mot trøndera i fjor derimot satt jeg faktisk stor pris på.
      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• CFD
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2319

Jeg siterer mitt eget innlegg for en god stund siden:

Opprinnelig skrevet av CFD
        Les her hva jeg skrev den 13.11.08: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...6&postcount=11
        Her blir bluss regnet som eksplosjonsfarlig stoff.

Her kan man også lese:
        § 10-2. Generelle krav til bruk Det skal bare brukes godkjent eksplosiv vare bestemt for formålet og i samsvar med produsentens anvisninger.

Er det godkjent å bruke et bluss på en fotballbane? Er det i samsvar med produsentens anvisninger?

For å sitere forumkongen som var langt forut for sin tid:
        For å sitere forumkongen:
        Opprinnelig skrevet av Torolf
        Et mer realistisk scenario er at NFF vil øke bøtene for hver gang vi blusser. Når de til slutt innser at bøter ikke hjelper, vil de ty til poengstraff. Bluss er gøy, men jeg synes ikke det er gøy.

Hva personer mener om NFF er revnende likegyldig.
        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

Blir spennende å se hva NFF gjør med dette. LSK får sikkert en bot for dårlig vakthold og søpla for å blusse. Tviler på at det blir noe poengstraff. Hvis de ikke gir poengstraff her så kan de ikke komme med det senere i sesongen når et annet lag blusser.

Kommentar

• Superstefan
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 2180

Ber VIF-fansen skjerpe seg

FYRTE OPP: Vålerenga-supporterne tente bengalske lys under kampen mot Lillestrøm mandag. Foto: Scanpix/Tore Kristiansen

Vålerenga-ledelsen har sett seg lei av at supporterne tenner bluss på tribunen under kamper. Skjerp dere, er oppfordringen til fansen.

Flere Vålerenga-supportere tente bluss under mandagens kamp mot Lillestrøm på Åråsen. Det var annen gang bluss ble tent på klubbens fire kamper til nå i årets sesong.

- Vi har hatt en del tilfeller med blussing på tribunen. Regelverket er blitt innstrammet fra i år, og forbundet vil i verste fall gi poengstraff. Det må vi selvfølgelig unngå, sier klubbdirektør Pål Breen til NRK.

Vålerenga kan også vente seg en bot på rundt 25.000 kroner fra Norges Fotballforbund for hendelsen.

- Det er årsaken til at vi nå sterkt oppfordrer fansen vår til ikke å blusse på tribunen, verken på hjemme- eller bortekamper, sier Breen.

Vålerenga-ledelsen har sett seg lei av at supporterne tenner bluss på tribunen under kamper. Skjerp dere, er oppfordringen til fansen.

EGEN KOMMENTAR:

Latterlige nøff. Har gått hard ut og ga streng beskjed at bluss ble straffet med poengstraff. Nå hadde de to valg. Straffe enga hardt eller la det være fritt frem for alle. Gratulerer med inkompetanse
            Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

Opprinnelig skrevet av Superstefan
              Latterlige nøff. Har gått hard ut og ga streng beskjed at bluss ble straffet med poengstraff. Nå hadde de to valg. Straffe enga hardt eller la det være fritt frem for alle. Gratulerer med inkompetanse
              Er du overrasket? Selvfølgelig straffer ikke NFF med poengstraff. Dem sender ut signal slik at klubbene skal frykte blussing.

Registrer også at ingen i Klanen klikka på blusserne.
              Lurer på hva som hadde skjedd hvis 5 LSKere hadde blussa på Ullevål mot enga av medsupportere
              Last edited by Tony; 14.04.2009, 21:29.

Kommentar

• Petter Ø
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3008

Opprinnelig skrevet av Tony
                Lurer på hva som hadde skjedd hvis 5 stk hadde blussa på Ullevål mot enga av medsupportere
                Hæ? Hva mener du her?
                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

Opprinnelig skrevet av Emil B

Blir spennende å se hva NFF gjør med dette. LSK får sikkert en bot for dårlig vakthold og søpla for å blusse. Tviler på at det blir noe poengstraff. Hvis de ikke gir poengstraff her så kan de ikke komme med det senere i sesongen når et annet lag blusser.
                  Mulig LSK får en bot for dårlig vakthold, men over bortesupporterne er det leiligheter. Det kan jo ikke være noe problem å legge igjen bluss og annet dritt i en av leilighetene uka før kamp og deretter sleppe det ned til tilskuere i forbindelse med kamper.

Hvordan kan LSK kontrollere dette? Er jo helt umulig å få gjort noe med dette. Er jo egentlig latterlig å legge leiligheter der i utgangspunktet.

Kommentar

• ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2511

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                    Hæ? Hva mener du her?
                    Han mener at Klanen har dårligere internjustis enn Kanari-Fansen.

Kommentar

• Hoho
                      -Engasupporter-
                      Forumsadist
                      • Oct 2006
                      • 140

Opprinnelig skrevet av KFL41
                      Mulig LSK får en bot for dårlig vakthold, men over bortesupporterne er det leiligheter. Det kan jo ikke være noe problem å legge igjen bluss og annet dritt i en av leilighetene uka før kamp og deretter sleppe det ned til tilskuere i forbindelse med kamper.

Hvordan kan LSK kontrollere dette? Er jo helt umulig å få gjort noe med dette. Er jo egentlig latterlig å legge leiligheter der i utgangspunktet.
                      Selvfølgelig ett godt poeng, men med den sikkerhetssjekken de hadde i portene kan de umulig tenke på å legge skylda på noe som helst annet. Der var det fritt frem med alt man ville ha med seg, dersom man ønsket det. Jeg sier ikke at blussene kom inn den ene eller andre veien, men de kjente ikke engang på lommene mine hverken på buksa eller forran på gensern. De ba meg spre arma, tok meg på overarmene og sendte meg inn. Da kan de ikke forvente å klare å finne evt bluss i buksekanten på folk hvertfall.
                      Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

JA, det er det

*Hoho er en skapfugl*

Kommentar

• Tony
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4737

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                        Hæ? Hva mener du her?
                        Oppdatert: 5 LSKere

Kommentar

• KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

Opprinnelig skrevet av Hoho
                          Selvfølgelig ett godt poeng, men med den sikkerhetssjekken de hadde i portene kan de umulig tenke på å legge skylda på noe som helst annet. Der var det fritt frem med alt man ville ha med seg, dersom man ønsket det. Jeg sier ikke at blussene kom inn den ene eller andre veien, men de kjente ikke engang på lommene mine hverken på buksa eller forran på gensern. De ba meg spre arma, tok meg på overarmene og sendte meg inn. Da kan de ikke forvente å klare å finne evt bluss i buksekanten på folk hvertfall.
                          Har selvfølgelig en mistanke om at sjekken som blir gjort er for dårlig, men uansett hvilket vakthold man har, kan man ikke kontrollere hva folk tar med seg en tirsdags formiddag inn i leilighetene. Da blir jo en bot for dårlig vakthold litt komisk. Men LSK kan vel takke seg selv for at de har leiligheter der. Et utrolig påfunn da dette kom opp på tegnebrettet.

I praksis vil man aldri kunne få godt nok vakthold til å forhindre blussing, uansett om man har leiligheter eller ei.

Kommentar

• CFD
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 2319

NFF SABOTERER SOM VANLIG

Norges Fotballforbund er som alle vet mer opptatt av å lage tannløse familiearrangementer på alle tribuner enn å støtte opp om de virkelige entusiastene som lager stemning og liv på fotballkampene.

Denne holdningen kommer til å ødelegge fotballen som Norges største publikumsidrett. Fotball
                            er ikke ballett eller golf (Red. Admin), det skal være litt spenning, glød,
                            spetakkel og leven på tribunene, så lenge det ikke fører til vold eller
                            skader. Denne gangen har vi blitt nektet å bruke bluss i
                            grava/kommunikasjonsstreng bak Stormentribuna, noe vi tidligere har bevist
                            at vi kan gjennomføre prikkfritt, uten noen som helst problemer. Dette
                            skulle vært del av et tifoarrangement som ikke er gjennomførbart uten bluss.

Vi har selvsagt forståelse for at enkelte synes det er skummelt med
                            pyroteknikk, men når vi har godkjennelse både fra politi, brannvesen og AaFK
                            så er det komplett uforståelig at NFF tar det som sin jobb å sabotere et
                            tifoarrangement på denne måten. Fra før har NFF innført totalforbud mot
                            røykbomber, noe som har vært vanlig i bruk som stemningsskapende element i
                            årtier. Disse pampene er åpenbart så langt nede i lommene på TVprodusentene
                            at de ikke ser hva de gjør med stemninga på tribuna. Fotball er ikke bare
                            fine røykfrie TVbilder, fotball er entusiasme og glød. Fotball er stemning!
                            Vi nekter å sitte ned og klappe pent, og gjøre som 'mora di' sier.

Det blir ingen tifo mot IK Start.
                            Lykke til på søndag, AaFK og Stormen!
                            Tifogruppa kommer sterkere tilbake.

På vegne av TIFO gruppen
                            SøskenBjørn
                            Stormen Tifo

Her skjønner jeg ikke helt hva NFF holder på med. Når noe har blitt godkjent av politi , Brannvesen og Aafk sentralt så skjønner jeg ikke helt hva NFF holder på med.
                            Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• Emil B
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 5921

Färjestad BK får böta 50 000 kronor för de bengaliska eldar som tändes på ståplatsläktaren i samband med semifinalmatchen mot Skellefteå den 21 mars.
                              http://www.farjestadbk.se/
                              Händelsen var beklaglig och djupt olycklig och föreningen fördömer med kraft det som hände, säger klubbdirektören Håkan Loob. http://www.farjestadbk.se/

Det var jævlig mye i bot for å blusse!! Er vel ikke lenge før det blir bøter i 50000 kr klassen for å blusse i Norge også.

Kommentar

• Cheeky Boy
                                -Rosenborgsupporter-
                                Hoffnarr
                                • Aug 2006
                                • 43

Håkki det der, altså innendørs
                                un99

Kommentar

• Fritz
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2004
                                  • 1033

Opprinnelig skrevet av Cheeky Boy
                                  Håkki det der, altså innendørs
                                  Det spilles fotball innendørs i Norge.

Kommentar

• Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

VIF utestenger 1 på livstid etter blussinga på Åråsen. 1 til er utestengt i 6mnd, og kan bli utestengt på livstid hvis han ikke betaler bota fra forbundet.

Kan bli spennende å se hvordan Klanen tar denne saken og spesielt Cola svingen(Bend it)

Kommentar

• Tobben
                                      Jeg elsker å kjøre trikk
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2005
                                      • 1666

Det er jo helt sinnsykt! Livstid for blussing?! Har karen drept noen på tribunen også eller? Begynner å lure på hva som går igjennom hodet på de som sitter å styrer i enkelte klubber i dette landet, inkludert LSK.

Kommentar

• Superstefan
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 2180

Jeg vil tro at dette er ett resultat av flere saker som har ballet seg opp som tilslutt avsluttet i blussing, Men hvis blussing er eneste grunnen så er dette sykt.
                                        Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

podiet tok fyr:

Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

Working...