blussing

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

Opprinnelig skrevet av xeR
    ser poenget ditt, men det er fortsatt ikke lov til å kjøre for fort selvom du velger å gjøre det. du bryter en lov og kan bli straffa for det.
    Hadde du sett poenget mitt, ville du oppfattet at der er forskjell på holdninger til lovbrudd, avhengig av hva slags lovbrudd.

For eksempel den typen lovbrudd jeg begår av typen mindre alvorlig enn å bryte seg inn og bærsje i noens kjølskap. Det er også langt mer allment akseptert å kjøre for fort kontra det å legge ekskrementer i andres mat.

Ingen som ugleser en fyr som innrømmer å ha blitt knipsa av en fotoboks, nettopp fordi folk flest anser det som en så liten overtredelse av loven at det er greit. Det samme synet har jeg på blussing. Det er ulovlig, men har såpass lite respekt for den loven at det ikke koster meg mer enn bota å bryte den loven. Og dersom jeg skulle innrømme for min mor at jeg har fått bot for blussing, tror jeg neppe at jeg hadde blitt arveløs av den grunn.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

det jeg skulle frem til var at ett lovbrudd er ett lovbrudd uansett. blir man tatt nytter det ikke å si at han foran deg kjørte også for fort.. akkurat som at argumentet at vi har bllussa før, da er det greit å fortsette er ett tulleargument..
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• mr.sandass
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2005
        • 972

det jeg skulle frem til var at ett lovbrudd er ett lovbrudd uansett. blir man tatt nytter det ikke å si at han foran deg kjørte også for fort.. akkurat som at argumentet at vi har bllussa før, da er det greit å fortsette er ett tulleargument..
        Som Rønnern sier, så er noen lovbrudd mer allment akseptert enn andre. Så det og bryte seg inn hos noen og drite i stua er ikke det samme som og fyra av et bluss på tribunen.

Det ene bruddet kan du få fengsels straff for og det andre kan du få en ussel liten bot for.
        Forskjellen er markant og stor

Forresten så er ØLET meget godt og VM er helt fantastisk
        www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• Bæng
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Nov 2005
          • 146

du fortjener premie for den. må være dagens mest saklige argument...
          hva får jeg da? skjønner ikke problemet..bluss er kult sånn er det.. man burde tåle litt røyk synes jeg da.
          Fetsund Kanris...

Ufc www.ultrasfeltc.com

Kommentar

• Eru
            -RBK-supporter-
            • May 2006
            • 59

Jeg husker noen få år siden. Det var ikke måte på hvor mye harselas det ble bedrevet med Kjernen. Vi var Rosenborgs snille nikkedukker, med styreuttalelser som slo fast at man ikke ville ha samvittighetskvaler med å utpeke blussere og overlevere deres navn til politiet. Hos oss er det heldigvis slutt på slike tilstander.

Hva i helvete er det kanaristyeret driver med? Petter sitter her og ber medlemmer tyste på hverandre. "Gi meg navnene på pm, rønnern". Andre styremedlemmer sier klart ifra at de er imot blussing fordi det bryter med reglene til NFF. Kjerringer og fjortiser syter over litt stakkarslig røyk på en cupkamp og politisk korrekte medlemmer kaster seg inn i debatten for å "ta" de som blussa. Sannsynligvis folk som har stått på kanarifeltet "litt" lenger enn gjennomsnittet.

Dere syter om at KFL kan få bot og at enkeltmedlemmer må ta ansvar. I helvete heller! KFL skulle ALDRI ha akseptert å betale boten fra Nadderud, dere var med å skape en ukultur hvor klubbene forventer at supporterklubben skal ta ansvar og betale for enkeltmedlemmers handlinger. Dette burde være fullstendig utelukket. Kommer det en bot til LSK i dette tilfellet(Det har vært blusset på de tidlige cuprundene fra forskjellige supportere i mange år nå, jeg kan ikke huske en eneste klubb som er blitt bøtelagt for det) så skal LSK betale den. NFF har ikke myndighet til å bøtelegge KFL eller enkeltmedlemmer i Kanarifansen. Politiet kan bøtelegge KFL hvis de kan sannsynliggjøre at dere har gjennomført noe som en gruppe og at det var planlagt fra ledelsen(altså er dette fullstendig uaktuellt som straffereaksjon) eller de kan bøtelegge enkeltpersoner hvis de blir tatt.

Greit det. Hold blusset til det brenner ut, ikke kast det om politiet kommer, ikke behandle bluss om du har tatt mer enn 3 øl, gi beskjed til de rundt så de kan ta et skritt til siden, ikke veiv uvettig mye med blusset, brennende fosfor holder 2500 grader. Utvis forsiktighet. Og ikke angi deres egne. Da kommer dere til å ende opp som en jævla pk-supporterklubb som Klanen. Stemningen på Ullevål er i dag ingenting uten UE, hvorfor? Jeg tror dere vet det.....Ikke gå i den fella selv.

Cred til FT og UFC i denne saken. Cred også for at dere gjør opp for dere(ref. den ødelagte drakten) litt mindre cred for at dere nærmest unnskylder dere, tar imot dritten og omtrent sier dere skal betale bota til klubben, hvis den kommer.
            Ta tribunen tilbake

Eru - UN

Kommentar

• LSK N/B
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 830

I lys av denne tråden, er det ikke lurt om folka i styret kan logge seg inn som "sivile" og som styremedelmmer, slik at det blir lettere for folk å se hvilke meldinger som kommer fra styret og hva som er private innlegg. Synd at TIFO-gruppa skal få svi for at en av dem legger ut personlige kommentar...Bare en tanke
              03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

Nei til NFF!

Kommentar

• Koren10
                Medlem
                Bøffel
                • Apr 2006
                • 34

Kunne ikke vært mer enig

Kommentar

• Dandy
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 346

må si meg enig jeg også
                  UFC 05!

Kommentar

• King_Raymond
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4987

Opprinnelig skrevet av Eru
                    Jeg husker noen få år siden. Det var ikke måte på hvor mye harselas det ble bedrevet med Kjernen. Vi var Rosenborgs snille nikkedukker, med styreuttalelser som slo fast at man ikke ville ha samvittighetskvaler med å utpeke blussere og overlevere deres navn til politiet. Hos oss er det heldigvis slutt på slike tilstander.

Hva i helvete er det kanaristyeret driver med? Petter sitter her og ber medlemmer tyste på hverandre. "Gi meg navnene på pm, rønnern". Andre styremedlemmer sier klart ifra at de er imot blussing fordi det bryter med reglene til NFF. Kjerringer og fjortiser syter over litt stakkarslig røyk på en cupkamp og politisk korrekte medlemmer kaster seg inn i debatten for å "ta" de som blussa. Sannsynligvis folk som har stått på kanarifeltet "litt" lenger enn gjennomsnittet.

Dere syter om at KFL kan få bot og at enkeltmedlemmer må ta ansvar. I helvete heller! KFL skulle ALDRI ha akseptert å betale boten fra Nadderud, dere var med å skape en ukultur hvor klubbene forventer at supporterklubben skal ta ansvar og betale for enkeltmedlemmers handlinger. Dette burde være fullstendig utelukket. Kommer det en bot til LSK i dette tilfellet(Det har vært blusset på de tidlige cuprundene fra forskjellige supportere i mange år nå, jeg kan ikke huske en eneste klubb som er blitt bøtelagt for det) så skal LSK betale den. NFF har ikke myndighet til å bøtelegge KFL eller enkeltmedlemmer i Kanarifansen. Politiet kan bøtelegge KFL hvis de kan sannsynliggjøre at dere har gjennomført noe som en gruppe og at det var planlagt fra ledelsen(altså er dette fullstendig uaktuellt som straffereaksjon) eller de kan bøtelegge enkeltpersoner hvis de blir tatt.

Greit det. Hold blusset til det brenner ut, ikke kast det om politiet kommer, ikke behandle bluss om du har tatt mer enn 3 øl, gi beskjed til de rundt så de kan ta et skritt til siden, ikke veiv uvettig mye med blusset, brennende fosfor holder 2500 grader. Utvis forsiktighet. Og ikke angi deres egne. Da kommer dere til å ende opp som en jævla pk-supporterklubb som Klanen. Stemningen på Ullevål er i dag ingenting uten UE, hvorfor? Jeg tror dere vet det.....Ikke gå i den fella selv.

Cred til FT og UFC i denne saken. Cred også for at dere gjør opp for dere(ref. den ødelagte drakten) litt mindre cred for at dere nærmest unnskylder dere, tar imot dritten og omtrent sier dere skal betale bota til klubben, hvis den kommer.
                    Ta tribunen tilbake

Eru - UN
                    Meget bra skrevet!
                    Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                      Meget bra skrevet!
                      Du har verdens dårligste quoteteknikk. Quote 70 linjer med utbrudd for å komme med et svar på tre ord og som til alt overmål var av typen "helt enig".

Du skulle fått pisk på pung og strenge advarsler for denne, men jeg lar det gå for denne gangen.

Ikke sikkert RoyVaadal er like snill som meg
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

Helt enig med Rønner`n
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

Kommentar

• JhnY
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 975

Opprinnelig skrevet av Eru

Ta tribunen tilbake

Eru - UN
                          Bra skrevet, MEGET bra skrevet... AMEN

Kommentar

• RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Hehe. Veit ikke hvordan jeg har fått dette tyrannstemplet?
                            Når det gjelder sitering og strenghet så skyldes det sikkert min fortid som listeansvarlig.

Her på Forumet derimot så er det teknisk sett en veldig forbedret verden. Når sitert tekst skiller seg klart ut i blått så har vi ikke noe problem med å se hva som er gammelt og nytt. Da blir det ganske uproblematisk, selv om Rønnerns anbefaling er god den.
                            RoyVaadal.

Kommentar

• iL
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 10771

Folkens, der var det en 3-4 "enig" posts på rad, de bryter med regel 8

Bare en påminnelse, fordi slike posts blir som regel bare slettet uten PM.
                              Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• King_Raymond
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4987

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Du har verdens dårligste quoteteknikk. Quote 70 linjer med utbrudd for å komme med et svar på tre ord og som til alt overmål var av typen "helt enig".

Du skulle fått pisk på pung og strenge advarsler for denne, men jeg lar det gå for denne gangen.

Meget bra skrevet

Vi i UFC er tydeligvis ikke like bra som dere i IFA/FAU når det gjelder viktige ting som quoteteknikker, men jeg lover at jeg skal tenke nøye igjennom før jeg quoter neste gang...
                                Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Gullstrupa
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Sep 2005
                                  • 190

Opprinnelig skrevet av iL
                                  Folkens, der var det en 3-4 "enig" posts på rad, de bryter med regel 8

Bare en påminnelse, fordi slike posts blir som regel bare slettet uten PM.
                                  Bra påpekt!
                                  Vålrenga gutta ække som andre, driter i fitta og puler hverandre.

Kommentar

• JhnY
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 975

oh no ikke regel 8 :S

Kommentar

• Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                      Vi i UFC er tydeligvis ikke like bra som dere i IFA/FAU når det gjelder viktige ting som quoteteknikker, men jeg lover at jeg skal tenke nøye igjennom før jeg quoter neste gang...
                                      IFA er overlegne UFC ikke bare innenfor quoteteknikker. Vi synger høyere, oftere og penere enn dere samt at vi har enorm kondis som gjør at vi hopper 90 minutter, mens dere liksom mer disser

Dette blei en gedigen avsporing fra tråden og jeg gir herved meg selv en advarsel (spørsmål: hvordan sender jeg PM til meg selv?)
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

Kommentar

• JhnY
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 975

http://www.kanari-fansen.no/debatt/p...?do=newpm&u=30 Skriv inn Rønnern på brukernavn ? hf

Kommentar

• Eru
                                          -RBK-supporter-
                                          • May 2006
                                          • 59

dobbelpost...
                                          Last edited by Eru; 11.06.2006, 20:08. Begrunnelse: Dobbel

Kommentar

Working...