blussing

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

Opprinnelig skrevet av Eru
    Glad for at du ser at oppfordringen var litt uheldig, håper vi får se en litt tøffere holdning fra KFL i forhold til klubben igjen. Slik dere hadde for noen år siden.
    Jeg henger ikke helt med her. Mener du vi skal gå i opposisjon bare for å gå i opposisjon? Klubben er demokratisk på lik linje med KFL, og måten vi gjør ting på er via de rette kanalene, som feks et årsmøte. Dette har vi gjort tidligere, og det har fungert godt for oss (mange med bakrgrunn i KFL som har vært i styret i LSK de senere årene, sist år hadde en tidligere leder i KFL vervet som nestformann i klubben).
    Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal skape en masse bråk når en god dialog er mye viktigere for oss. Vi kan da vitterlig ikke bare kreve, man må gi og ta, vi føler vi kommer vel så langt med det, om ikke lenger.
    Vi snakker tross alt om (og med) voksne mennesker her, så vi trenger ikke gå på barrikadene for alt her i verden.
    Ja, så klart, enkelte ting er viktigere enn andre, som feks når LSK skal pusse opp øst-tribunen er det viktig for KFL å få frem sitt synspunkt, og det er her det prinsipielle kommer på banen for pss. Det er her vi må snakke medlemmenes tale.

Ellers så handler denne tråden fortsatt om bluss, og ikke noe annet.

Petter

Kommentar

• Chessheim-kanaris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1022

stå på petter!!

god dialog må være det aller beste, opposisjon kommer vi ikke langt med..
      mvh Lsk's nye fysioterapeut

Kommentar

• Fritz
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2004
        • 1033

Opprinnelig skrevet av Eru
        håper vi får se en litt tøffere holdning fra KFL i forhold til klubben igjen. Slik dere hadde for noen år siden.
        Hvorfor er linjen din hele tiden å legge opp til konfrontasjon? Dialog og samarbeid med LSK har bidratt sterkt til at Kanari-Fansen har blitt så store, og så gode som de er blitt. I tillegg har man valgt sine slag med omhu, og tatt konfrontasjon de gangene det har vært nødvendig (eksempelvis: LSK-2000-aksjonen).

Med all respekt for de som synes blussing er fett: KFL gjør klokt i ikke å risikere samarbeidet med LSK over en så liten sak. Det er faktisk ikke sånn at hvis man avstår fra å blusse på tribunen, så er neste steg at LSK skifter navn til Red Bull Lillestrøm og begynner å spille i grå drakter...

Kommentar

• King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

Opprinnelig skrevet av Fritz
          Hvorfor er linjen din hele tiden å legge opp til konfrontasjon? Dialog og samarbeid med LSK har bidratt sterkt til at Kanari-Fansen har blitt så store, og så gode som de er blitt. I tillegg har man valgt sine slag med omhu, og tatt konfrontasjon de gangene det har vært nødvendig (eksempelvis: LSK-2000-aksjonen).

Med all respekt for de som synes blussing er fett: KFL gjør klokt i ikke å risikere samarbeidet med LSK over en så liten sak. Det er faktisk ikke sånn at hvis man avstår fra å blusse på tribunen, så er neste steg at LSK skifter navn til Red Bull Lillestrøm og begynner å spille i grå drakter...
          At Kfl ikke går ut å støtter "blusserne" får være en ting, men at dem aktivt prøver å motarbeide dem synes jeg blir helt feil....
          Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• JhnY
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 975

Nå vet ikke jeg hvordan det er i andre land, men i svergie hvordan funker det for folk der? Feks UB (Ultras Boys) i Hammarby fansen får de ofte bøter eller blir de støtta ?
            Legger til et bilde :

Kommentar

• King_Raymond
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4987

JhnY: Klubbene tar bøtene, dem sender ikke ut til fansen da dem vet at dem ikke har lov til det. Blir blusserne tatt ( noe som aldri skjer) så må dem selv betale boten...
              Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Fritz
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2004
                • 1033

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                At Kfl ikke går ut å støtter "blusserne" får være en ting, men at dem aktivt prøver å motarbeide dem synes jeg blir helt feil....
                Jeg antar at du tenker på "tystinga" til Petter? Enig, det er ikke bra, men der har jo også Petter snudd og innrømmet feil.

Men hvis man vil kan man jo også si at "blusserne" motarbeider KFL; dersom blussing medfører et dårligere samarbeidsklima mellom KFL og LSK, kan det medføre at KFL får problemer med å få gjennomslag for viktige saker i fremtiden (eksempelvis: tribuneplassering, fordeling av cupfinalebilletter).

Er det virkelig verd å risikere alt det som er bygget opp over flere år, bare for å fyre av et par bluss på tribunen?

Kommentar

• JhnY
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 975

JhnY: Klubbene tar bøtene, dem sender ikke ut til fansen da dem vet at dem ikke har lov til det. Blir blusserne tatt ( noe som aldri skjer) så må dem selv betale boten...
                  Ok, sånn det skal være også!

Kommentar

• King_Raymond
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4987

Jeg antar at du tenker på "tystinga" til Petter? Enig, det er ikke bra, men der har jo også Petter snudd og innrømmet feil.

Men hvis man vil kan man jo også si at "blusserne" motarbeider KFL; dersom blussing medfører et dårligere samarbeidsklima mellom KFL og LSK, kan det medføre at KFL får problemer med å få gjennomslag for viktige saker i fremtiden (eksempelvis: tribuneplassering, fordeling av cupfinalebilletter).

Er det virkelig verd å risikere alt det som er bygget opp over flere år, bare for å fyre av et par bluss på tribunen?
                    Vi som blusser gjør det fordi det skaper en bra visuell effekt som gir spillerne ekstra tenning til å yte mere på banen, er fullstendig klar over at LSK ikke er noen stor fan av det, men vi kommer til å kjempe for de sakene vi mener er viktige som supportere, på samme måte som Kfl kjemper for de sakene de mener er viktige...
                    Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Chessheim-kanaris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1022

Vi som blusser gjør det fordi det skaper en bra visuell effekt som gir spillerne ekstra tenning til å yte mere på banen, er fullstendig klar over at LSK ikke er noen stor fan av det, men vi kommer til å kjempe for de sakene vi mener er viktige som supportere, på samme måte som Kfl kjemper for de sakene de mener er viktige...
                      vet du ikke snakker til meg nå, men uansett. skal dere kjempe for blussing, så må dere sørge for at det blir gitt klart uttrykk for at dere som privat personer ønsker dette, og at kfl står utenfor det synspunktet..
                      ellers kan det gi feil signaler ovenfor lsk..

bare synes det er viktig
                      mvh Lsk's nye fysioterapeut

Kommentar

• JhnY
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 975

Noen få bluss vil gjøre så klubben slutter å kommunisere med kfl, så blir lsk så sure at de sprer kfl felte utover hele åråsen..

Kommentar

• King_Raymond
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4987

Opprinnelig skrevet av Chessheim-kanaris
                          vet du ikke snakker til meg nå, men uansett. skal dere kjempe for blussing, så må dere sørge for at det blir gitt klart uttrykk for at dere som privat personer ønsker dette, og at kfl står utenfor det synspunktet..
                          ellers kan det gi feil signaler ovenfor lsk..

bare synes det er viktig
                          De involverte i KFL styret sier at de har en veldig god dialog med LSK, hvis Petter da sier at Kfl står utenfor det synspunktet som vi har, så regner jeg med at LSK tror på KFL med tanke på at dem har en så god dialog...
                          Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• RuneK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 861

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Valget er uansett om KFL ønsker at LSK skal ta støyten for noe som KFLs medlemmer eller hangarounds gjør på tribunen.
                            Valget er nok godt delt tror jeg, skal vi ta en avstemmings test i en annen tråd?

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Uten LSKs velvillighet har KFL ikke noen lokaler på Åråsen, ikke noe krav på et felt der stående syngende supportere kan samles, ingen medlemsfordeler i form av billigere priser eller tillatelse til å ha flere stander på Åråsen. At det står uavhengig supporterklubb i vedtektene spiller ingen rolle, uten samarbeid med LSK er KFL redusert til Saftkokakaradn.

Uten et aktivt syngende KFL er Åråsen et mini Lerkendal og med trykk på mini og får langt mindre presseomtale og blir en langt mindre attraktiv motstander og mindre attraktiv for media.
                            Her påpekes det generelle ting som er like viktige for LSK som for KFL og hverken LSK eller KFL ønsker å endre på disse.
                            Det blir for tynt å si at vi skal være glade for at vi har et stort felt der vi kan boltre oss på, når det er vi som er den aller viktigste støtten og kunden til LSK, så glad nei!! Får vi snart et større felt + seter på feltet så blir jeg gladere, men det er likevel ikke på tale for meg å være mer takknemlig enn det LSK bør være for at vi er der for dem.

Så klart det er en blanding av gi og ta her, men det er uten tvil LSK som tjener på dette, det er bra og det er det vi ønsker for klubben vår. Vi gir alt og får litt tilbake, slik er det.

Kanskje LSK kunne gjort noe positivt for oss, helt uventet for å bygge broen sterkere, det ville være taktisk før de trer alle mulige krav over ørene våre og sier slik er det gutter og jenter og er dere ikke snille så tar vi alle fordelene deres...
                            For det har vel på en måte vært en slik maktbalanse at først må vi gjøre mye flott og smiske, smiske og lire lire bare for å ha et ord med i laget.
                            Det er heller ikke lenge siden KFL ble kastet ut i media som en stor stygg ulv, med bakgrunn i en fylle historie 2005. Frank G var ikke sen om å melde seg på i skittkastingen her og hva fikk vi når det hele viste seg å være laaangt overdrevet? Ikke et unnskyld for å ha tatt feil, nada.
                            LSK ter seg ofte som de vil, når de kan og føler at de har råd til å riste oss litt så gjør de gjerne det, bare for å vise hvem som er sjefen.
                            Ja de er gjerne det, vi er jo gjester i deres stue!!!

Hvem er det LSK fronter i mange av sine reklamer? Kanari-Fansen selger som faan det, og for ikke å glemme våre Tifo`s. Har LSK spurt om de kan bidra? nei
                            Vil de bidra? nei
                            Så da kan vi ta til takke med gratis lokaler da, flott !!!
                            Så leier de lokalene ut til PEAB et halvt år uten å spørre KFL. Svupp så var tingene våre kastet inn på et rom under tribunen, var det noen som spurte om det var greit? nei

Regner med at mange her ser hvordan LSK ser på verdien av KFL når det er slik vi blir behandlet i mange tilfeller.

Vet dette har sklidd helt ut fra opprinnelsen, men nå er vi her. Sorry!!
                            Støtt FuglaTifo
                            Kontonr: 6201 05 41919

Kommentar

• Eru
                              -RBK-supporter-
                              • May 2006
                              • 59

Opprinnelig skrevet av petter
                              Jeg henger ikke helt med her. Mener du vi skal gå i opposisjon bare for å gå i opposisjon?
                              Nei, absolutt ikke. men gå i opposisjon når det er noe å reagere på. Ihvertfall ikke stå på klubbledelsens og forbundets side i en sak som dreier seg om supporternes uttrykksrettigheter

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal skape en masse bråk når en god dialog er mye viktigere for oss. Vi kan da vitterlig ikke bare kreve, man må gi og ta, vi føler vi kommer vel så langt med det, om ikke lenger.
                              Skape masse bråk? Ved å ikke gjøre et stort nummer utav at noen få sjeler blusser på cupkamp? Ved å ikke messe om at man vil ha blussere bøtelagt og slutte med tøvet om at dem som har en annen vinkling på supporterkulturen "ødelegger" for klubben? Det dreier seg om å støtte sine egne, Petter. Ikke nødvendigvis å protestere mot klubben(men jeg skulle gjerne se KFL markere seg langt sterkere mot forfølgelsen av UFC).

Ja, så klart, enkelte ting er viktigere enn andre, som feks når LSK skal pusse opp øst-tribunen er det viktig for KFL å få frem sitt synspunkt, og det er her det prinsipielle kommer på banen for pss. Det er her vi må snakke medlemmenes tale.
                              Dette er litt av kjerneproblemet. Det blir en "lua i hånda"-holdning. Man oppfordrer til "snill gutt"-mentalitet slik at man siden skal håpe på å få et lite hint av makt. I realiteten gir man klubben alle kortene.

Forøvrig; Hvorfor skal man ikke kunne være kritisk til klubbledelsen, men fremdeles ha et godt forhold til dem? Det funker fint i Trondheim. Vi krangler så busta fyker, i og utenfor media, men samarbeidet går utmerket. Jeg klarer ikke å se at det burde være mer problematisk i Lillestrøm? Å spare opp goodwill man kan bruke i diplomati med klubben funker neppe...

Ellers så handler denne tråden fortsatt om bluss, og ikke noe annet.
                              Petter
                              Nei, den handler da om så mye mer enn det. Bluss er en liten detalj i sammenhengen, det kunne vært tromme, flagg, sangsensur eller annet. Det interessante er hvordan man skal forholde seg til klubb og forbund, hva man skal finne seg i og hvor grensene skal gå.

Neida, veien er ikke så kort. Sannsynligvis skjer det aldri. MEN, hvis supporterne blir kuet og sensurert er det plutselig en motvekt til sponsorene som har mistet sin makt. Historien fra andre land viser at jo mer man godtar, jo mer makt får sponsorene, mens supporterne blir maktesløse.

Ved å ikke akseptere alle regler som kommer fra NFF/klubb viser man at man faktisk har noe å stille opp med og holder fast på makten.

Kommentar

• Kef1r
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 730

er artig og lese alle teite innlegg mot bluss, men effekten er driit tøff uansett hva folk sier og man må jo alltid gjøre noe som ikke er lov da. regler er lagd for og brytes.

men røyken er det eneste minuse ble nesten kvalt :P bare og ta skjerfet over munn og nese hjelper litt.

Kommentar

• Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                                  Forøvrig er det interesant og se ta jeg ennå ikke har fått svar på spørsmålet mitt(har spurt 2 ganger).
                                  Når var sist gang en norsk klubb fikk bot for blussing??
                                  Det siste jeg vet var søppla på Tønsberg i vinter, men da var det RL og da bestemte ikke NFF.
                                  Det har ikke skjedd på flere år. Både i cup og seire.
                                  Hvis man ser bortifra Klanen i Skien ifjor, da de fikk 15 000 for BANESTORMING og et par bluss. Men hadde dem ikke storma hadde ikke bota kommet heller.

Kommentar

• volla
                                    Medlem
                                    Bøffel
                                    • Mar 2005
                                    • 31

Hei,
                                    vil dette si det samme som at dere ikke respekter de lover og regler i den foreningen dere er medlemmer i, siden du snakker om vi som i ufc og dem som i kfl? Siden dere skal kjempe for det dere mener er riktig?

volla
                                    Det var det med en bydel da...
                                    -volla
                                    Bydel med sjel

Jeg har sesongkort for 2007, og jeg SPARER penger på det!

Kommentar

• King_Raymond
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4987

Opprinnelig skrevet av volla
                                      Hei,
                                      vil dette si det samme som at dere ikke respekter de lover og regler i den foreningen dere er medlemmer i, siden du snakker om vi som i ufc og dem som i kfl? Siden dere skal kjempe for det dere mener er riktig?

volla
                                      Det var det med en bydel da...
                                      Mulig jeg ordla meg litt feil der, isåfall beklager jeg det. Jeg mener det må være lov å være medlem i en forening uten at man må være enig i alt foreningen foretar seg, i denne saken er KFL og UFC splittet, men om det meste annet så er vi enige...
                                      Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• junior
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2006
                                        • 492

De involverte i KFL styret sier at de har en veldig god dialog med LSK, hvis Petter da sier at Kfl står utenfor det synspunktet som vi har, så regner jeg med at LSK tror på KFL med tanke på at dem har en så god dialog...
                                        Så da kan dere bare ture frem som dere vil?

Blusserne kan gjerne holde på for min del, men de får ta konsekvensene av det de gjør selv.
                                        ------- Forza Fugla! -------

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Oct 2004
                                          • 4583

Noen som husker hva Espen Søgård sa til enkelte i UFC etter blussinga mot Fredrikstad?
                                          LOUD
                                          PROUD
                                          ULTRA

Kommentar

Working...