blussing
Collapse
X
-
Det er mulig, men de som klarer å påføre oss poengstraff ved bruk av pyro vil neppe bli særlig populære. Man kan også stille spørsmål ved klubbfølelsen deres hvis det er viktigere å fyre opp bluss enn å sikre LSK en best mulig tabellplassering.Kommentar
-
Tviler sterkt på at dette er noe NFF kommer til å gjennomføre. Mistenker at det er snakk om en lignende greie som i sverige. Hvor det åpnes for at man kan trekke ved bråk eller veldig mye pyro som gjør at man må stanse kampenLast edited by MobBoss; 16.02.2009, 17:53.
Invicta
Ingen er større en klubben
Kommentar
-
Hvis NFF virkelig innfører slike regler, at pyrobruk gir poengtrekk, synes jeg det er en fallitterklæring. Jeg er veldig i mot at utenomsportslige ting skal avgjøre tabellposisjon. Straff tilskuerproblemer med sanksjoner på tribunen, ikke tabellen.
Det vil være mye lettere for meg å godta straffen hvis klubben må spille for tomme tribuner etter blussing, enn hvis de mister poeng.Kommentar
-
Hvis NFF virkelig innfører slike regler, at pyrobruk gir poengtrekk, synes jeg det er en fallitterklæring. Jeg er veldig i mot at utenomsportslige ting skal avgjøre tabellposisjon. Straff tilskuerproblemer med sanksjoner på tribunen, ikke tabellen.
Det vil være mye lettere for meg å godta straffen hvis klubben må spille for tomme tribuner etter blussing, enn hvis de mister poeng.
Jeg synes det ser dritkult ut med bluss på tribunen, men jeg har absolutt ingen forståelse for de som mener at dette er 100% ufarlig. Det er bokstavelig talt å leke med ilden. Det er ikke vanskelig å lage ett skrekkscenario som følge av blussing inne i en folkemengde på tribunen. At NFF ikke kan akseptere blussing på deres klubbers arrangement har jeg forståelse for, og da er det naturlig at NFF legger opp til straffer som svir for de som måtte bryte dette forbudet.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Jeg synes det ser dritkult ut med bluss på tribunen, men jeg har absolutt ingen forståelse for de som mener at dette er 100% ufarlig. Det er bokstavelig talt å leke med ilden. Det er ikke vanskelig å lage ett skrekkscenario som følge av blussing inne i en folkemengde på tribunen. At NFF ikke kan akseptere blussing på deres klubbers arrangement har jeg forståelse for, og da er det naturlig at NFF legger opp til straffer som svir for de som måtte bryte dette forbudet.Kommentar
-
Det er ikke vanskelig å lage ett skrekkscenario som følge av blussing inne i en folkemengde på tribunen. At NFF ikke kan akseptere blussing på deres klubbers arrangement har jeg forståelse for, og da er det naturlig at NFF legger opp til straffer som svir for de som måtte bryte dette forbudet.
Jeg tror det er bare propaganda da denne ikke vil funkere i lengden.. Som sagt, det kan utnyttes av andre supportere fra andre lag til å faktisk avgjøre serien når det er gjevnt nok i toppen. Leder vi med 3 og kan ta gullet kan hvem som helst blusse blandt oss for eks. for at vi ikke skal få gullet.UFC ~ Gulsvarte Brødre
Kommentar
-
Jeg er helt uenig med deg.
Med fallitterklæring mener jeg at forbundet sier at de har gitt opp å finne fornuftige sanksjoner, nå bruker vi slegge.Kommentar
-
Men det har da til gode å komme ett stort skrekk scenario da. Fortsatt ikke hørt noen store skrekkscenarior i noen land men er mulig det er jeg som er litt lite oppdatert da.
Jeg tror det er bare propaganda da denne ikke vil funkere i lengden.. Som sagt, det kan utnyttes av andre supportere fra andre lag til å faktisk avgjøre serien når det er gjevnt nok i toppen. Leder vi med 3 og kan ta gullet kan hvem som helst blusse blandt oss for eks. for at vi ikke skal få gullet.
Selvfølgelig kan det benyttes av andre lags supportere, men jeg har tillitt til at den type stunts vil bli avslørt og rett lag får sin straff. Ikke helt ulikt slettingen av enkelte klubbers trafikk på nettsidene. Tipper de klubbene det angikk føler stor takknemlighet til de supporterne som forsøkte å "lure" systemet.
(Jeg synes som sagt det er dritkult med bluss på tribunen, men jeg har heller ingen vanskeligheter med å se problemene med dette. At det ikke ønskelig å fyre av nødbluss på en tribune med 4-5.000 mennesker er dessverre veldig fornuftig.)Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Er mange som ser den, men pyroen på cupfinalen er jo ett perfekt bevis at på at det går fint ann å gjøre det uten skader. Største brann skaden som var jo en mann som sølte kaffe på seg og da ble det fyrt av omkring 80 bluss +- blandt en fullsmekka sving (usikker på antall). Så det er fullt mulig å skape steming med bluss blandt mange mennesker uten at noen blir skadet. Men er ikke annet å gjøre enn å la tiden vise og se hva som skjer. Noen fyrer før eller siden selvom ikke nødvendigvis noen blandt fugla gjør det.UFC ~ Gulsvarte Brødre
Kommentar
-
Hvis du synes det er dritkult med bluss på tribunen, men du er i mot at det blir brukt. Hvor skal man blusse da? Utenfor stadion i pausen?Kommentar
-
Jeg synes også det er dritkult å runde 200 på motorveien. Jeg gjør det ikke alikevel. Må man gjøre alt som er kult? Er det om å gjære å aldri se konsekvensene av det man gjør?Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Først så må NFF gå ut og si at dem vil gjenomføre dette. Den eneste dokumentasjonen jeg har sett er et løst rykte fra Frodethai.
Er derfor jeg skrev at jeg ikke tror noe på det.
Er jo ikke noe vits å ta alle sorgene på forskudd.
Før NFF går ut med dette så mener jeg egentlig at hele diskusjonen rundt det er tullete.
For at dette skal tre i kraft så må det vel en regel endring til i arangements bestemelse også.
Så slapp av dette kommer nok ikke til å bli gjenomført
Invicta
Ingen er større en klubben
Kommentar
-
Hvis det fyres av bluss i Telenor Arena vil røyken bli trekt ned på banen av trykket som er i hallen. Dette i tillegg til at lufteluker i taket vil bli åpnet og dermed suge luften ut pga samme trykket vil føre til at kampen blir stoppet.
Kilde: Arrangementsansvarlig i StabækPetter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Blussing gir en vanvittig bra visuell effekt, og det er ingen tvil om at blussing burde vært lov på norske fotballarenaer.
MEN å blusse inne mot stabæk er noe av det mest idiotiske forslaget jeg har hørt på lenge. Regner med det er en spøk.I med- og motgang, vi er Lillestrøm!Kommentar
-
Med NFF's sakbehandling kan vi vel være sikre på at første bot kommer til åråsen helt uavhengig av hva andre gjør, og vi kan være like trygge på at vi ikke får samme behandlling som Søpla, Brann og Bart City.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Saksopplysning:
Hvis det fyres av bluss i Telenor Arena vil røyken bli trekt ned på banen av trykket som er i hallen. Dette i tillegg til at lufteluker i taket vil bli åpnet og dermed suge luften ut pga samme trykket vil føre til at kampen blir stoppet.
Kilde: Arrangementsansvarlig i Stabæk
Superbøffel: Selvsagt vil man ikke bidra til poengtap for klubben. MEN den "regelen" der kommer NFF aldri til å tørre å kjøre. Isåfall håper jeg alle klubber i Norge går sammen om en felles blusserundeKommentar
-
Jeg tror IKKE noen i LSK fyrer først da det er rimelig mye strengere her enn for eks hos Rosenborg og ingen vil bli utestengt nå.
Større sjanse for at noe skjer ved anledninger som cupfinale, seriegull eller vis vi klarer å holde oss oppe som ifjor.UFC ~ Gulsvarte Brødre
Kommentar
-
Tidenes antiklimaks: Fugla redder plassen i siste serierunde, en luring fyrer av et bluss i lykkerusen og gambler på at NFF ikke trekker poeng, noe de ikke gjør og LSK rykker ned?Enøyd i de blindes dal.Kommentar
Kommentar