Å tromme eller ikke tromme, fra stangut.no

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vestfold Kanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Oct 2004
    • 4583

Å tromme eller ikke tromme, fra stangut.no

Sakset fra www.stangut.no

Å tromme eller ikke tromme

Ja, det er spørsmålet. Noen mener at Kanarifansen har maltraktert norsk supporterkultur med introduksjonen av en basstromme som etter sigende hjelper dem å synge bedre, mer rytmisk og muligens med færre tilløp til ufrivillige annen- og tredjestemmer. For andre representerer trommen en betimelig fornyelse av den samme supporterkulturen.

Les resten av artikkelen her: http://www.stangut.no/modules.php?na...rticle&sid=282
    LOUD
    PROUD
    ULTRA

• gorken
    Administrator
    • May 2006
    • 1483

Han fokuserer veldig på at det fjerner noe av spontaniteten i syngingen, og hvordan det man synger har sammenheng med spillet på banen.

Jeg mener at det ikke blir svekket av tromme. Riktignok synger vi evighetssanger, men sånn jeg ser det erstatter disse stillhet. Mange av sangene er lette å synge i lang tid uten å anstrenge seg altfor mye. Så istedenfor å være stille lager vi liv og lyd.

Dessuten er det åpent for sanger direkte rettet mot hendelser på banen. En tromme betyr ikke nødvendigvis at man kun må synge evighetssanger.
    I have this condition.

Kommentar

• Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

Helt enig med gorken. Jeg synes vi har en fin mix av trommesanger og andre sanger. Vi mister nok litt spontanitet, men vi vinner utrolig mye på at vi kan holde det gående i 90 minutter.

Lars

Lars Raastad

Mob: 90139647

Kommentar

• Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

Savner noe av spontaniteten fra tidligere år, men alt det positive ved at vi sjelden er stille overgår.
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

Kommentar

• Mr.Lee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2006
          • 736

Avsnitt er noe dritt.

Kommentar

• Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

For en tulling. En skikkelig hverdagssynser som ikke kommer med noen nytt, men derimot klarer mesterstykket å bruke 1800 ord på å fortelle et budskap som greit kunne vært forklart med en tre setninger.

Dust. Eneste formålet er å legitimere at Klanen slår på tromma innen den nærmeste fremtid. Hadde han enda brukt litt avsnitt og delkonkludert underveis så kanskje, kanskje jeg ville lest hele saken.

Nå sitter'n vel å leser innlegget sitt om og om igjen og gir seg selv gudestatus for å ha komplett analysert norsk tribunekultur og utvikling.

lol

Kommentar

• holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

hehe ja orka ikke lese hele en gang jeg... som tidligere nevnt så burde noen opplyse han om at fenomenet avsnitt er funnet opp...

Lære å skrive før mene
              Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5102

Man kan være uenig i mye av det han skriver, men han har ett par poenger når det kommer til spontanitet. Der har vi tapt oss litt.

F.eks når det kommer til spillersanger. Sist mot Lyn, så banker Shane ballen i tverrliggeren fra 30 meter, og en mann som tydligvis er vaksinert mot å score, er millimetre fra å sette sin første. Hva skjer? Ingen Stefanutto-sang, så og si ingen reaksjon.. Fordi vi er midt inne i en evighetssang.

Misforstå meg rett, jeg påstår ikke at evighetssanger er døllt, og tromme er rævva. For det er det absolutt ikke, det er det som har gjort oss Norges beste på tribunen. Men jeg sier at vi må bare innse at vi har mistet litt av det vi hadde før, humor, spontanitet, og kanskje litt sjarm.

McGuffy

Kommentar

• Harald_88
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 550

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                  Man kan være uenig i mye av det han skriver, men han har ett par poenger når det kommer til spontanitet. Der har vi tapt oss litt.

F.eks når det kommer til spillersanger. Sist mot Lyn, så banker Shane ballen i tverrliggeren fra 30 meter, og en mann som tydligvis er vaksinert mot å score, er millimetre fra å sette sin første. Hva skjer? Ingen Stefanutto-sang, så og si ingen reaksjon.. Fordi vi er midt inne i en evighetssang.

Misforstå meg rett, jeg påstår ikke at evighetssanger er døllt, og tromme er rævva. For det er det absolutt ikke, det er det som har gjort oss Norges beste på tribunen. Men jeg sier at vi må bare innse at vi har mistet litt av det vi hadde før, humor, spontanitet, og kanskje litt sjarm.

McGuffy
                  Mener vi har endel spontanitet enda, vi brukte da endel spillersanger rett etter gode prestasjoner mot lyn. Og evighetssangene våre gjør jo bare at det blir færre sekunder hvor det er stille enn det hadde blitt med mange korte sanger. Syns vi skal ha som mål å være en supportergruppe som synger i 2 ganger 45 + tillegg, og det klarer vi ikke uten evighetssangene
                  Alt For Fugla

Gå Av Grønlund

Kommentar

• Jeffers
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2005
                    • 186

Opprinnelig skrevet av Mr.Lee
                    Avsnitt er noe dritt.
                    Argh! Satt og irriterte meg over akkurat det samme; seksjoner og avsnitt! I tillegg står ikke forfatterens navn der - selv om han refererer til seg selv i hvertfall en gang som "undertegnede".

Ellers er jeg forsåvidt enig i en god del av det han skriver - og uenig i andre ting.

--larsw
                    Votis subscribunt fata secundis

Kommentar

Working...