Fotballpøblene skal forfølges..

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vestfold Kanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Oct 2004
    • 4583

Fotballpøblene skal forfølges..

http://www.sb.no/apps/pbcs.dll/artic...BILDEGALLERIER

– Fotballpøblene skal forfølges

– Vi kommer til å forfølge alle fotballpøbler som kommer til Sandefjord, lover Lars Reiersen i Sandefjord-politiet.
    Tekst: Sigurd Øie
    sigurd.oie@sb.no

Et brev han forfattet til politisjefen i Vestfold og Norges Fotballforbund skapte furore i forrige uke. I mediene het det at politiet fryktet fotballpøblene.
    – Det er ikke riktig. Vi ønsker kun tiltak som kan stoppe denne bermen, sier politimannen.
    To norske fotballklubber har ifølge Reiersen såkalte "casuals", personer som er ute etter å skape bråk for bråkets skyld. Den ene klubbens tilhengere har besøkt Sandefjord allerede – Brann. Den neste kommer i aller siste serierunde – Vålerenga.
    – Det er allment kjent at Brann og Vålerenga har fotballpøbler og bråkmakere som bare er ute etter å lage bråk i forbindelse med kampene. Men det finnes mindre grupperinger også i andre klubber, som Lillestrøm, Rosenborg, Start og Ham-Kam. Derfor må mange politidistrikter samarbeide om etterretning og informasjon, sier politimannen.

Kalt "politistat"

Brann hadde et stort antall bråkmakere som var i "aksjon" i Sandefjord. Politiet fotfulgte dem hele tida, både med uniformerte politimenn og sivile spanere.
    – Bråkmakerne kalte Sandefjord for en "politistat". Det tar jeg som en hedersbetegnelse. Vi slo ned på absolutt alt vi kunne ta dem for – selv den minste bagatell. Hadde de blitt "sluppet løs" på egen hånd, tror jeg det hadde blitt mye mer bråk, sier Reiersen.
    Brann-tilhengerne gjorde skadeverk flere steder, de sto bak to legemsfornærmelser. De slo til tilfeldige forbipasserende uten grunn. De sjikanerte, spyttet på og trakasserte folk. De gjorde skadeverk på tre biler. Fire av dem ble pågrepet og satt i arresten.

Samme behandling

Nå lover Reiersen at alle bråkmakere skal få samme behandling.
    – Vi må ikke la dette gryende problemet få lov til å utvikle seg, vi må kvele det i starten, sier Reiersen, som vil ha et samarbeid med alle politidistrikter som har Tippeligalag.
    – Vi vil vite hvem som kommer til Sandefjord, når de kommer til byen vår og hvilke tiltak vi bør iverksette, sier politimannen.
    – Ingen ønsker besøk av denne bermen med bråkmakere. De er uønsket overalt.

Forbereder seg grundig

Politiet vil kalle inn ekstramannskaper i risikokamper. Ingen gjestende supportere vil slippe politiets oppmerksomhet, selv om Reiersen skryter av noen besøkende lag.
    – Supporterne til Ham-Kam, Fredrikstad og Tromsø var godt organisert, og det skjedde ikke noe tull. Start-supporterne hadde også "snill gutt"-stempelet, men her oppdaget vi en gruppe på 20 bråkmakere som vi forfulgte så lenge de var i Sandefjord.

Ingen ønsker besøk av denne bermen med bråkmakere
    Lars Reiersen, Sandefjord-politiet
    LOUD
    PROUD
    ULTRA

• ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

Vis det er UFC dem sikter til ang "lillestrøm", så får dem bare følge etter oss, vi gjør ikke noe galt,så dem får lite å gjøre.

Kommentar

• Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

Paranoia er vel et dekkende ord. Greit og prøve å kvele noe som kan bli et problem. Men de vet jo ikke engang hva de skal stoppe.
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

Kommentar

• tHuLu
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 730

Suverent om de kommer til å fotfølge UFC, hadde vært helt glimrende å lese en artikkel dagen derpå om hvor fine supportere man har fra Lillestrøm. Ser ut som Sandefjordfolka har fått et sjokk i møte med tippeligaen. Om man ikke har noe å frykte så trenger man ikke frykte onkel...
        For det er bedre å værra døv enn vålenga!

Kommentar

• Vestfold Kanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Oct 2004
          • 4583

Nettopp
          LOUD
          PROUD
          ULTRA

Kommentar

Working...