Stemningstråd LSK-ODD G.

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vestfold Kanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Oct 2004
    • 4583

Hva er vitsen med sangmøter når det som blir bestemt der ikke følges?
    LOUD
    PROUD
    ULTRA

Kommentar

• mr.sandass
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2005
      • 972

Jeg syns at piaf sangen overhodet ikke passer som en tribune sang. Og når piaf sangen i tillegg blir diskutert på et sangmøte og det blir enighet om å droppe den, så kan ikke forsanger og alle de rundt han på felt b bare stå og drive å synge for seg sjøl!

I den beste hensikt som fins selvfølgelig
      www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

Christa...

Til din informasjon finnes det forsangere også på felt c. Blant annet Arild Myklebust som prøvde å dra i gang denne sangen. At enkelte folk i kfl hever seg over alle andre er jo ikke noe nytt.
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

Kommentar

• Vestfold Kanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Oct 2004
          • 4583

Gidder ikke å stille opp på sangmøtene når det som blir bestemt der likevel ikke følges!
          LOUD
          PROUD
          ULTRA

Kommentar

• Gale Isbre
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2005
            • 1164

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
            Det høres utrolig jalla ut.
            Kan vi ikke bare si at Edith Piaf høres jallé (jallez) ut? Da blir den jo en skikkelig fullgod tribunesang.

Kommentar

• Per Arne
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2347

Møtet før kamp er jo et diskusjonsforum, hvor man treffes og snakker ansikt til ansikt, og ikke noe strengt, lovgivende apparat. Man blir enige om ditt, og forblir uenige om datt, akkurat som her inne i det varme og trygge forumet.

Det ble ikke hugget i stein at Piaffen skulle dø, VK, så det er feil. Det ble derimot hevdet at den lettere kan bli kjørt inn på en middels bortetur og ikke ville passe nå på et "fullt" felt - så man lar den ligge. På den annen side er det mye rart og kanskje uventa ting som har slått ut i full blomst likevel. Jeg tenker for eksempel på da Gospelen fikk sitt gjennombrudd med tromma, eller Oliviers to mål mot Molde som satte jo fyr på den ene melodien hans vi synger nå.

Et eksempel på noe som kan bli bestemt på et møte før kamp, er at en forsangergruppe tar ansvar for å lufte en ny sang, starte visse sanger/rop. Eksempel fra Odd-kampen: C-feltet tar og lufter Non molare...
              Så kan noen føle at enkelte slitte låter bør få litt mindre spilletid (eks. Ascoli), og ta opp det.. og evt. møte forståelse fra de andre med det resultat at man ikke får så mange repetisjoner av enkelte sanger.
              Enda et eksempel fra Odd-matchen, var å bruke gospelen igjen, ved scoring.
              Jeg regner med folk kjenner igjen dette fra onsdag, og kan se at bestemte ting blir fulgt opp.

Poenget er selvfølgelig å ha en dialog mellom forsangere og forsangergruppene, det kan vi ikke være uten.
              Last edited by Per Arne; 14.07.2006, 03:14.
              Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

Kommentar

• _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4390

Opprinnelig skrevet av Thomas_sprit
                jonern: hehe..da er det vel kansje på tide å innse att dette er en tragisk sang??
                Ja, du har nok rett du
                ..................

Kommentar

• trond21
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Jan 2006
                  • 49

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                  Hva er vitsen med sangmøter når det som blir bestemt der ikke følges?
                  kan ikke bare ufc innse at de lager dårlige sanger?
                  maken til mediekåt gjeng skal du jaggu lete lenge etter
                  Forza Fugla

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Oct 2004
                    • 4583

Morsomt innlegg, UFC har ikke "laget" noen av de siste sangene. Dette er sanger som synges i Italia, Frankrike etc.
                    LOUD
                    PROUD
                    ULTRA

Kommentar

• holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

litt sein med å poste her men men... Var på besøk hos madammen sine foreldre på vestlandet og fulgte kampen på vg-nett samt P1. Hørte brått "Måååål!" og løp som en gal ut på kjøkkenet hvor radioen i huset stod, og tryna selvfølgelig midtveis! 27 år og klarer ikke stå på beina i svigers sitt hus mens mor i huset satt med strikketøyet og selvfølgelig fikk med seg hele C-momentet mitt! (det gikk bra alt i alt da).

Det værste var at det ikke var en fugla-scoring jeg tryna for...!
                      Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• mr.sandass
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2005
                        • 972

Opprinnelig skrevet av trond21
                        kan ikke bare ufc innse at de lager dårlige sanger?
                        maken til mediekåt gjeng skal du jaggu lete lenge etter
                        Flott innlegg må jeg si...
                        www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• ON
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3639

Edith Piaf sangen er jall. Jeg var villig til å gi den en sjanse, men nå ser alle at den ikke kommer til å fungere. Kan vi ikke snart droppe den sangen?

Ja, UFC lager jo selvfølgelig bare sanger for å framheve oss selv. Et par-tre fire av gutta drar helt fra Larvik på matcher KUN for å framheve seg selv, har selvfølgelig ikke noe med å støtte Lillestrøm å gjøre.

Nå for noen folk her på forumet skjerpe seg!

Og Gulost, Edith-Piaf sangens far. Selvom jeg slakter sangen litt nå, så må du ikke ta det personlig

Kommentar

• Fugla- patriot83
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2005
                            • 1241

Opprinnelig skrevet av Nordby
                            Edith Piaf sangen er jall. Jeg var villig til å gi den en sjanse, men nå ser alle at den ikke kommer til å fungere. Kan vi ikke snart droppe den sangen?

Og Gulost, Edith-Piaf sangens far. Selvom jeg slakter sangen litt nå, så må du ikke ta det personlig
                            Hehe.. hvis noen slakter sangen skal jeg i hvert fall si imot.

Jeg er helt klart for Edith Piaf-sangen.

Hvorfor:
                            - orginalitet: Ingen andre supportergrupper synger denne sangen. Jeg synes orginalitet blir mer og mer viktig. Ta f.eks. "elsket, forhatte" som det føles som halve Norge synger på, t.o.m. noen som vil avskaffe denne trallen fordi så mange bruker den.
                            - klappe-sang: Ikke at jeg har noe i mot hoppesanger(hoppe gjerne i 2*45 og litt til.. Elsker egentlig disse hoppesangene), men jeg vet at det ikke er alle som elsker å ha så mange hoppesanger på rappen og gjerne kunne hatt noen klappesanger(á la Greker'n) innimellom. Her kommer Piaf-melodien perfekt inn.
                            - potensiale for å dra med seg hele stadion på klappingen: Etter min mening har denne sangen potensiale til å være en av få sanger som kan få med alle på Åråsen til å klappe med. De få gangene jeg ikke har stått i Kanari-fansen har jeg lagt merke til at de som sitter gjerne er med og klappe hvis sangene byr opp til det. Denne synes jeg har potensiale til å få med hele stadion og derfor synes jeg det skal jobbes videre med denne!
                            - teksten: God tekst! Godt å av og til ha litt flere ord med i noen sanger. Og ikke Allez/alé/ole eller forza. Ikke at det er noe galt i det, men godt med noen sanger som kan slappe litt av med disse uttrykkene. God tekst som er laget her!

MIN mening er altså et rungende ja til å jobbe videre med Edith Piaf-låta!
                            -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                            Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

Kommentar

• Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

Min mening er at låta er seig som sirup og aldri vil ta av. Men jeg har tatt feil før.

Kommentar

• veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

Må innrømme at jeg ikke er noen fan av denne Edith Piaf låta...

Kommentar

• iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

Opprinnelig skrevet av veiron
                                  Må innrømme at jeg ikke er noen fan av denne Edith Piaf låta...

Det er en slik låt som ikke trykker noe særlig, men den sitter når man har hørt den en del ganger.

Akkurat som lillestrøm evig og for alltid, så var det mange som sa den var en sippesang og aldri kom til å ta av.

Se på oss nå, nå er den en av våres flotteste sanger.
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5102

Opprinnelig skrevet av iL
                                    Akkurat som lillestrøm evig og for alltid, så var det mange som sa den var en sippesang og aldri kom til å ta av.

Se på oss nå, nå er den en av våres flotteste sanger.
                                    Ja, hvis det ikke trommes slik som mot Odd, det var tragisk!

Kommentar

• Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                      Ja, hvis det ikke trommes slik som mot Odd, det var tragisk!
                                      Er mange som vil at man skal speede opp den sangen, og Per Arne som tromma fikk til tempoet på den som folk etterlyser

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Oct 2004
                                        • 4583

Piaf sangen er seig og dårlig. Det var min mening!

Dessuten må den vel ha satt rekord i KFL sammenheng hva angår hvor mange forsøk en sang skal gis. Ikke engang når vi er i medgang og leder matcher klart er det mulig å få dratt i gang denne sangen!

RIP.
                                        LOUD
                                        PROUD
                                        ULTRA

Kommentar

• McGuffy
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 5102

Opprinnelig skrevet av Tony
                                          Er mange som vil at man skal speede opp den sangen, og Per Arne som tromma fikk til tempoet på den som folk etterlyser
                                          Ja, vel og bra at det ble forsøkt, men hadde han holdt takten, så hadde det vært en fordel

Kommentar

Working...