Har KFL hatt noen problemer med causuals og hooligans miljøer? og i så fall hvilke?
miljøer
Collapse
X
-
Opprinnelig skrevet av hennernHar KFL hatt noen problemer med causuals og hooligans miljøer? og i så fall hvilke?
Gamle bøffelberget hadde vel en periode på slutten 80 tidlig 90 tallet med noen som herpa en bobil osv...Kommentar
-
-
Opprinnelig skrevet av Kef1rjeg har heller ?kke sett h0rt noe spes?elt fra m?n t?d pA feltet.. men ? f0lge vakter osv er ufc casuals :P kjempe sant det hahh.... (iron?)Kommentar
-
Lillestrøm SportsKlubbs Offisielle SupporterKlubb.....
Lillestrøm SportsKlubb Offisielle SupporterKlubb....
Det har i alle år vært forskjellige miljøer som har reist rundt og sett på fugla.
På 80 tallet, før bøffelberget ble startet, var også iveren etter å reise rundt
å se fugla stor, men da var det også endel annet som stod på spill, best med nevene...
Høres kansje litt sprøtt ut, men i "gamle" dager var det ikke sjelden at det var både to og tre kamper i forbindelse med fotballkampen, det var nevekampen, av og til før kampen, men som oftest etter kampen.
Man hadde sine lag og regioner man likte mindre enn andre, og dengang var det spesielt Hamar foruten Enga somvar arena for disse "morsomme" kampene.
Av en eller annen grunn kom alltid LSK supporterne rimelig godt ut av det. Om det skyltes at "vi var bønder og hadde svært få hemninger" eller om det skyltes gode fighte kunnskaper er jeg litt usikker på, uansett gikk det rimelig bra med nevekampene, om man kan kalle det bra å vinne en slik kamp.
Samholdet som var dengangen var svært spesielt.
Her var det en for alle, alle for en som gjaldt.
Ble en eller flere av gutta tatt av politiet og kjørt på et eller annet politikammer, ja da var det bare å be sjåførene på bussene å sette kursen til dette "kammeret".
Ved ankomst kammeret var det ikke uvanlig at politiet møtte oss med sjold og lange trekøller.
Man hadde et krav, det var at de som var blitt huket av politiet skulle frigis, og bli med bussene tilbake til Lillestrøm.
Som oftest var det lite gehør å få av politiet, men et par tre ganger skjedde det at "fangene" ble sluppet fri.
Da var det stor, nesten "helteaktig" "fangefest" på City pub og Grill, eller på Magneten pub, spesielt om man også hadde vunnet kampen.
Mimre mimre...... :lsk:
Men dette var gamledager, og slik oppfører man seg ikke i den nyere tid.
I BESTE HENSIKT
Frodethai
Last edited by Frode Thai; 13.07.2006, 21:39.Frode Johansen
styremedlem KFLKommentar
-
Jada, det glade 80-tallet, ja. Avisene kan prøve å fyre oppunder angsten for fotballpøbler så mye de vil, men jeg vil påstå at det faktisk var verre før. Husker jeg var på en kvartfinale i cupen i Tønsberg mot gamle, gode Eik. Vi tapte 3-1 (?) etter en begredelig innsats (Kan det ha vært i -86?).
Når fløyta gikk, kom det en høyt fra en av de "tøffeste" gutta fra Volla: "Vi tapte på banen, men vi skal faenimeg ikke tape på tribunen!" Dermed begynte "tribuneryddinga". Glemmer aldri ansiktet på den gamle mannen som prøvde å stoppe horden ved å pirke med paraplyen sin. Den kvelden lærte han nok at briller og alder ikke alltid er en hindring for å bli knøvla.
Nå for tida er vi jo reine førskolen i forhold.
Stian
Gammelkanari"Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner MüllerKommentar
-
Opprinnelig skrevet av frodethaiAv en eller annen grunn kom alltid LSK supporterne rimelig godt ut av det. Om det skyltes at "vi var bønder og hadde svært få hemninger" eller om det skyltes gode fighte kunnskaper er jeg litt usikker på, uansett gikk det rimelig bra med nevekampene, om man kan kalle det bra å vinne en slik kamp.
Mila-gjengen?
Stian"Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner MüllerKommentar
-
Opprinnelig skrevet av Fjeller'nMila-gjengen?
Stian
Den frykta...hehe...Mila-Gjengen!
Frodethai:lsk:Frode Johansen
styremedlem KFLKommentar
-
Høy temperatur var det alltid når bygutta kom til Åråsen, men å stikke av med halen mellom beina er jeg rimelig sikker på aldri skjedde.
FrodethaiFrode Johansen
styremedlem KFLKommentar
-
Han sikter nok til en episode hvor et par klansfolk jaga bøfler fra egen ståtribune.Kommentar
-
On topic: Casuals og LIllestrøm...
Har hørt rykter om at det bygges opp et casuals miljø rundt LSK i disse tider.. Nå skal jeg ikke sitte her å påstå at dette er sant, men er interresert i å høre om andre har hørt det samme som meg.
For de som lurer på hvor jeg har kildene fra: div. forum, pøbb prat, generel snakk med supportere fra andre lag..
Klart, disse kildene er ikke de beste, men man vet aldri.
Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Vestfold KanarisHan sikter nok til en episode hvor et par klansfolk jaga bøfler fra egen ståtribune.
PetterKommentar
-
Opprinnelig skrevet av keepernMener å huske at jeg var på stadion da. Satt i trappa opp til komentator bua. Når var det egentlig? 94?
Var det da Rønner'n fikk navnet sitt? (sorry Rønner, mener ikke å rippe opp i vonde minner :lol: )
Og for de som lurer, så var Ronnie "The Runner" Pat Sharpe sin sidekick. Jeg var med på showet en gang og fikk en t-skjorte hvor det stod: I was a winner, with Ronnie "The Runner". Og siden jeg heter Ronnie så......Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Jeg husker også denne episoden. Jeg sto i "den harde kjerne", og jeg husker Tommy skreik ut: "Ingen løper! Vi står igjen og sloss!" eller noe i den duren.
Og vi sto. Så at apeberget skryter på seg at de jaget KFL er bare piss. De som sto nærmest apeberget var ikke KFL medlemmer. :lsk:
Skal innrømme at jeg er glad for at apene ikke kom, for jeg er ikke veldig glad i å sloss... Men må man så må man... Og man forsvarer jo territoriet sitt
Var jo litt andre tilstander før. Jeg husker når vi dro til Kongsvinger tidlig på 90-tallet, og bussen stoppet på en bensinstasjon. Halve bussen hadde jo bøffa varer, og på vei hjem skulle vi stoppe på sammen bensinstasjon, og dama i disken forta seg å låse døre
Det var hvertfall hva de andre sa. Jeg var aldri inne i denne sjappa (snill gutt sjø!).
På samme tur sneik vi oss inn på Gjemselund. Jeg tror flesteparten av oss kom gratis inn (ikke fullt SÅ snill sjø!)
Og på samme Gjemselund skulle vi jo også ta dommeren, og dura rundt bak ved garderobene! Dette holdt også på å skje på Åråsen ved ett par annledninger, der vi sto og ventet på dommeren som måtte ha politieskorte.
Vi har jammen blitt en gjeng med snille pusegutter/jenterKommentar
-
Jeg leste en gang en historie om LSK supportere som tidlig i forrige århundre kjeppjaget Vålerenga supportere ut av byen!! Haha!! De ble banket opp og jaget ned til stasjonen av sinte Lillestrømfolk. Tøffere miljø i norsk fotball i de senere åra?? Neppe. :oKommentar
Kommentar