Stemningstråd LSK-Brann

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

Stemningstråd LSK-Brann

Fullt hus, her må det bli liv!
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

kjør på med argentina sangen, og dropp ZzzZZZz sangen.
    Da blir det stemning!
    Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Cruz
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 398

Opprinnelig skrevet av iL
      kjør på med argentina sangen, og dropp ZzzZZZz sangen.
      Da blir det stemning!
      Kjør på med begge! Da snakker vi :lsk: - stemning
      Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

Kommentar

• Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

Møt opp tidlig på Åråsen!

Forsangera oppfordrer alle til å møte opp i god tid før kampen mot Brann sparkes i gang. Målet er et tilnærmet fullt Kanarifelt som møter spillera når de kommer ut til oppvarming. Det betyr at Tommy, Arild, Tony og Ronnie forventer å se deg på feltet seinest tre kvarter før kampstart, dvs. kl. 18.15.

Nå skal vi faen meg trøkke til!!!
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

kort oppsummering:

1. omgang: karakter 3
          2. omgang: karakter 7
          Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

Opprinnelig skrevet av iL
            kort oppsummering:

1. omgang: karakter 3
            2. omgang: karakter 7
            Jeg synes du er litt streng, men jeg er enig i at vi ikke tok ut alt. Vi er tydeligvis bedre desto færre vi er.

Kommentar

• scages
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1292

Enkelte bør fra neste sesong melde seg in i Tornekrattet.
              Utrolig mange som ikke synger!

Kommentar

• Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

Måtte stå ute å vente på at en kompis av meg fikk tak i billett, fordi han har rota bort sitt sesongkort, vi kom inn 1 minutt før kampstart og fikk derfor dårlige plasser. Sto ytterst på felt A, og der er det HÅPLØST dårlig. Massevis av folk som står og sturer, gidder ikke være med på noen ting. Når det er sagt så ser det ut som den ene av forsangerne(ikke Rønner'n) skremmer enkelte med litt grove pepringer. Det er første gang jeg står så langt ute, men jeg må si meg skuffet over ræva stemning der ute. Kan ikke si jeg synes det hørtes ut som Felt B eller C var veldig gode heller, var bare noen få ganger vi fikk fullt trykk.
                Lauken er vår venn!

Kommentar

• Kanarijenta
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 504

Jeg satt midt i Brann-land i dag.. Var godt å få stoppa kjeften dems da Mifsud putta.. Bra trøkk på slutten i dag, og dere sang så og si i 90 minutter.. Men savna bare det lille ekstra trøkket
                  Super Kanaris

Kommentar

• okb
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2377

Fra mitt sted foran skjermen (web-tv pga feber) rulet Kanari-Fansen bula. Brann-supporterne ga bare lyd fra seg når de kjørte Brann-sangen blant annet. Ellers var det mye KFL. Min karakter er 8.

-okb!
                    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• Anders_Bakken
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 542

Hva skal jeg si....de som synger trøkker til dem...men alt daukjøttet helt bakerst på blant annet felt c og b...hva faen gjør dere på feltet??Latterlig...jeg snudde meg da vi trøkka på...hva ser jeg...jo....en hel haug med nisser som ikke åpner kjeften!Skjerp dere!

Kommentar

• Harald_88
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 550

Opprinnelig skrevet av Anders_Bakken
                        Hva skal jeg si....de som synger trøkker til dem...men alt daukjøttet helt bakerst på blant annet felt c og b...hva faen gjør dere på feltet??Latterlig...jeg snudde meg da vi trøkka på...hva ser jeg...jo....en hel haug med nisser som ikke åpner kjeften!Skjerp dere!
                        Er så enig med deg. Bak oss på felt c i dag var det utrolig mange som ikke hadde noe der å gjøre, sang ikke og kom stadig med nedsettende kommentarer om spillerne våre.

Skal dere ha den holdningen på kamp anbefaler jeg dere å kjøpe billett på sittetribunen neste gang.
                        Alt For Fugla

Gå Av Grønlund

Kommentar

• Kølla Riisa
                          Seniormedlem
                          • Jun 2004
                          • 1021

En ting er å ikke synge, men på øvre felt c er det i ferd med å bli en sport å slenge mest mulig dritt til egne spillere og være negativ.

Er helt utrolig, trodde ikke det gikk an å være så negativ på kamp jeg.

Kommentar

• mr.sandass
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2005
                            • 972

Dette innlegget her er til alle dere som tydlivis syns det er jævlig gøy og ødlegge for KFL. Dere plasserer dere bakerst på felt c og det eneste dere gjør er og stå å syte! Faen og jeg syns dere er unødvendige.
                            Jeg blir så ekstremt frustrert når UFC, Scooter,Brasseberget osv osv står og prøver å holde en sang i livet mens dere står og herper.

Vær så snill og ta den jævla kaffen deres og sett dere ned et annet sted på stadion. Dere har tydeligvis ikke en dritt og gjøre på et syngende stå felt!

Nå som jeg har fått ut frustrasjonen min så kan jeg slenge med no annet også.

Ikke missforstå det jeg nettopp har skrevet. Det er alltid flott med supportere som stiller opp på hver eneste kamp og er der å følger vår kjære sportsklubb. Men de som ikke synger kan også gjøre dette fra sittetribuner. Vi har tre stk flott tribuner å velge mellom.
                            Kan ikke dere som ikke synger og som står på feltet, være så snill og sette dere på disse tribunene neste gang.

I aller beste hensikt
                            www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• DreptKjendis
                              Juniormedlem
                              Bøffel
                              • Apr 2006
                              • 27

Sitter fast på felt F med en liten gjeng, og må bare si at derfra opplevdes "bli med å hoppe hvis du elsker lillestrøm" helt enormt etter 2-0 idag.

Var putselig langt ifra alene om å synge med der borte, og aldri har vel flere faktisk HOPPA med på Åråsen !!!?????

Fungerer riktignok selvsagt best i skikkelig medgang og etter mål, men de forskjellige variantene der vi får med hele stadion synes jeg blir bedre og bedre for hver storkamp. Og det gjør meg glad at utviklingen faktisk går i retning av at det er "akseptert" å synge på sittan.

Da vi for 3 år siden flytta fra KFL-feltet og over til sesong på felt F fikk vi beskjed om å sitte ned og roe oss av mannen bak på årets første kamp, idag er den samme mannen en av de som stadig oftere henger seg på når vi synger med.

Takk for bra jobbing folkens og stå på videre med det jeg nevner her, for vi drømmer vel alle om den dagen da hele stadion synger !

Kommentar

• King_Raymond
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4987

Stemningen i går var ikke like bra som den har vært tidligere i år synes jeg (bortsett fra de siste 10 minuttene som var vannvittige). "Problemet" med storkamper som i går blir at det kommer masse folk som ikke står på feltet til vanlig og som ikke er vant til å synge å hoppe i 90 minutter...

Argentina sangen begynner virkelig å sitte, men jeg føler at det er en sang som ikke når så høy lydtopp, bortsett fra når alle skriker LSK tilslutt. Før pause så synes jeg det var byssanlull sim trøkket best....
                                Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• mr.Jordbakke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3845

Hvorfor nedhysjing av felt C, når de vi starter sanger? Da går det f**n meg 5 minutter før Tommy & Co klarer å dra igang ny sang. :???:
                                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                                  Mr.Jordbakke

Kommentar

• ulfpulf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2511

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                    "Problemet" med storkamper som i går blir at det kommer masse folk som ikke står på feltet til vanlig og som ikke er vant til å synge å hoppe i 90 minutter...
                                    Jepp.
                                    Siden jeg visste det var utsolgt i går, kom jeg ekstra tidlig.
                                    Jeg stilte meg øverst på felt B, som jeg pleier.
                                    De fleste som kom rett etter meg, så ut til å være - som du sier - folk som ikke står på feltet til vanlig, i vanlige klær uten klubbeffekter (eller merketøy ).
                                    De kom opp trappa mellom B og C og fordelte seg aller øverst.
                                    Teorien min er at siden det har vært utsolgt overalt ellers, har de kjøpt billetter til Kanari-feltet og havnet der uten at det egentlig var det de hadde planlagt.

Forresten, ros til midtre og nedre felt C (UFC og omegn) som startet synginga fra jeg kom, en time og et kvarter før kampstart og holdt det gående. Imponerende. Og avgjørende for at det var så bra synging under oppvarminga.

En siste ting om synginga:
                                    "Vi er med" er så innarbeidet nå at forsangerne ikke behøver å ha lange foredrag om hvordan det skal gjøres. Det fungerte fint i førsteomgangen, men skar seg i andre da felt A brukte så lang tid at hele greia døde ut i klapping og andre sanger.
                                    Jeg vet at endel ikke liker ropet, men det har en misjon. Det er som i militæret: Befalet skriker ikke "Rett!" direkte, men roper "Første tropp!" først, så alle følger med.
                                    Etter "Vi er med" er alltid flere med på rop og sanger.

Kommentar

• ChriZza
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 4265

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                      Hvorfor nedhysjing av felt C, når de vi starter sanger? Da går det f**n meg 5 minutter før Tommy & Co klarer å dra igang ny sang. :???:
                                      Mulig det var fordi de var i ferd med å dra igang noe annet. Det har jeg sett ved flere anledninger ihvertfall.. (bl. a. når vi er midt i "Felt a/b/c er vi med")
                                      Sier ikke det er felt C som starter opp andre sanger hver gang. Vi hadde bl.annet en wannabe forsanger på felt B som prøvde å starte opp Argentina-sangen hvert femte minutt...

Kan jo tilstå at jeg ble frelst av Argentina-sangen i Trondheim, og synes den er konge!
                                      Men ingen grunn til å synge den såå mange ganger for det vel?
                                      (Mulig han wannabe forsangeren hadde noe med den saken å gjøre..)
                                      Synes også den er best med sambatromming. Med vanlig tromming kan vi like gjerne synge "byssanlull"...

"Vi er med!" skaper også vanvittig trøkk når den funker, men synes den bør gå max 2 ganger pr match så det ikke blir for mye.

Ellers må jeg si det nesten var flaut å stå på felt B igår. Makan..
                                      De som stod bak meg (og holdt kjeft 90% av kampen) sa det selv: "Tror ikke vi er skapt for å stå her"
                                      Flott de vet det selv.. Gjør noe med det!
                                      Så rundt meg et par ganger under kampen, og var kanskje hver tredje person i øyeblikkelig nærhet (bortsett fra de jeg stod med såklart ) som åpna kjeften.
                                      Jeg mener ihvertfall det er liten vits å stå på feltet om du ikke en gang gidder å stemme i på "Forza Fugla"..

Strålende kveld igår uansett
                                      Stemninga var jo alt i alt veldig bra. Men vi kan klare bedre!
                                      Var spesielt morsomt da det til og med var folk som ble med å hoppe på SS. Sånt varmer

Kommentar

• KFL109
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1958

King_Raymond og ulfpulf har vel allerede pekt på et par særdeles viktige momenter for at det kanskje ikke blei maks-trøkk i går.

Stappfullt felt betyr også en del turister. Dels folk som ellers ville ha kjøpt andre plasser jfr. ulfpulfs teori, dels fans som (på oppfordring) har tatt med seg venner og bekjente som ikke er på alle kampa.

Det i seg sjøl forklarer at de ikke kan synge av full hals.

Et annet moment er at vi har kjørt inn jævlig mange forskjellige sanger de to siste sesongene. De mest trofaste (les: også bortekamper), og dedikerte fans i undergruppene som lever og ånder for Fugla døgnet rundt har lært seg disse raskt, men det er en god del andre folk på feltet som er fans - men allikevel ikke har større engasjement for klubben enn å møte opp på kampene.

Man skal faktisk høre sangene noen runder før man plukker dem opp, og står du på en del av feltet hvor det er få som kan sangene kreves det litt mot til for å trøkke til. Følelsen av å høre sin egen stemme veldig tydelig kan være skremmende for de som ikke har reist land og strand rundt i flere år.

Den nye ole-ola-sangen (ja, sjøl jeg som leser en del forum og har sett en håndfull Fugla-kamper i min karriere har detti av det som etter min mening har blitt et eget stammespråk om hva sangene heter...) blei trøkt opp (teksten) før bortekampen mot trøndra. Den kunne med fordel ha stått på det skrivet som blei delt ut i går også.

Dere som står sammen med andre beinharde fans midt på og foran på de forskjellige seksjonene skal heller ikke undervurdere det faktum at - til tross for at dere gjør en jævlig bra innsats - stemmer bærer hovedsakelig framover.
                                        Tre-fire rader bak dere er det ikke alltid like lett å få tak i verken melodi eller tekst.

Sjøl stod jeg ganske langt opp på Felt C (som vanlig), ut mot sittedelen. Faktisk opplevde jeg at engasjementet var høyere enn det ofte er der ellers - mot såkalt svakere motstand/lag med mindre publikumsappell.

I forhold til drittslenging mot egne spillere er det viktigste å fungere som en motfaktor og påpeke faktafeila. Det er vanskeligere å stønne over Sundgot for de rundt meg hvis jeg to ganger rett før har ropt "Glimrende, Arild". Av og til kan det derfor være et pluss å krydre sangene og ropa med noen positive tilrop, og jeg oppfordrer mine medsupportere til å gjøre det samme. Vær også tydelig verbalt hvis du er uenig i noen av mishagsytringene som måtte komme.

Til gjengjeld skal jeg svikte litt i knærne av og til på hoppesangene.
                                        Vidar Evje

Kommentar

Working...