Stemningstråd LSK-Brann

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

Kanskje vi skulle kjørt en audition alla Idol for å avgjøre hvem som slipper inn på feltet. Deltagerene må igjennom både en syngedel og en hoppedel og avsluttes med å hoppe og synge samtidig
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Christa
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 326

Som en av de som alltid står rett bak Tommy på felt B, må jeg si meg enig i mye av det som sies her.

Hva i heiteste hadde vi fått på feltet i går? Det var folk som aldri har stått der før, lettkledde berter med ingen annen hensikt enn å kritisere andre for at det ble for trangt eller klage over varmen og jobben til Tommy. Eller rett og slett bare står der for å vise seg fram.

Det var flere ganger at følgende setning ble uttalt: "Vi må ikke hoppe sånn azz.. Sminka renner så fælt." "Herregud.. azz.. ikke dytt a'" Hvorfor går du på kamp da? Hvis du er så fordømt redd for utseendet ditt kan du vel sette deg på sittetribunen. Du kan da ikke forvente å få stå på feltet i fred når det er så tettpakket som det var i går? Og hva skal folk stå rett bak Tommy for hvis de bare skal kritisere det han gjør? Nei. Finn et annet sted der dere kan jåle dere i fred for oss andre som er hoppende og syngende supportere.

Ang. stemninga i går vil jeg vel egentlig bare si det på denne måten.. Det er håpløst å få dratt i gang et felt som består av lettkledde og ikke syngende berter med andre hensikter enn å se fotball.

Forresten.. Kjempe ros til Dan Anton og Rambekk i går da de begynte å oppildne oss etter det første målet.. Det var som om de sa: Syng!! Vi trenger dere!!

Moro når sånt skjer..
      Last edited by Christa; 03.08.2006, 10:14.

Kommentar

• ulfpulf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2506

NRK tekst-TV bruker en fjerdedel av siden om kampen til å fortelle om sangen for Mifsud.
        Morsomt.

- Vi har Michael Mifsud, runget over Åråsen etter at spissen hadde kommet inn og avgjort kampen i løpet av de ti siste minuttene.

Kommentar

• King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

Angående "Vi er med" sangen så synes jeg den har fungert bra de siste 3 kampene, men det tar altfor lang tid på a-feltet med den sangen. Alle kan den sangen nå, så man trenger ikke å bruke 2 minutter på å forklare at man skal skrike VI ER MED så høyt man kan. Synes også det var helt feil å prøve å dra igang denne sangen etter vi hadde fått 2-0. Hensikten med denne sangen er å prøve å dra med alle, men etter vi gikk opp til 2-0 så trengte man ikke en sang som denne får å få med folk.
          Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
            Angående "Vi er med" sangen så synes jeg den har fungert bra de siste 3 kampene, men det tar altfor lang tid på a-feltet med den sangen. Alle kan den sangen nå, så man trenger ikke å bruke 2 minutter på å forklare at man skal skrike VI ER MED så høyt man kan. Synes også det var helt feil å prøve å dra igang denne sangen etter vi hadde fått 2-0. Hensikten med denne sangen er å prøve å dra med alle, men etter vi gikk opp til 2-0 så trengte man ikke en sang som denne får å få med folk.
            I går var det så mange nye, at det slett ikke hadde vært dumt med en innføring. Sleit skikkelig med stemmen i går og overlot forsangerjobben til Pæra i andre omgang, så vi får skylde på litt urutinert opptreden fra den jyplingen.

Angående timing, så er jeg enig med deg. Den bør brukes når det er tendenser til å bli litt dødt på feltet og helst ikke når det skjer mye på banen.
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

Jeg som andre har nevnt er skuffa over KFL i går, det virka som om toppen 50% sang i 1. omgang, 2. omgang ble merkelig nok mye bedre.

Det var MANGE som sto der som åpenbart ikke hadde stått der før. På forsanger feltet på felt A sto det en dame med grått hår, antagligvis nærmere 60, når jeg kom, som så vidt gadd og flytte seg.
              Foran meg sto det noen eldre karer som titta rundt seg og lurte på hva som skjedde.

Vet ikke helt hva vi skal gjøre for og få bukt med dette problemet, men det hjelper kanskje med medlemssjekk?
              Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• ChriZza
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 4265

Opprinnelig skrevet av iL
                ......men det hjelper kanskje med medlemssjekk?
                Hjelper ikke det når man ikke må være medlem av KFL for å kjøpe billetter på feltet.

Kommentar

• Kef1r
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 730

jeg står på øvre felt c.. de fleste ganger var ikke så mye klaging i går som det pleier.. jeg sa i fra til 3 stk at dem heller kunne støtte fugla enn og klage. han ene holdt kjeft i 5 min så var det pån igjen hah. latterlige gamle sure folk.

Kommentar

• iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

Opprinnelig skrevet av ChriZza
                    Hjelper ikke det når man ikke må være medlem av KFL for å kjøpe billetter på feltet.

Javel, hvordan skal de håndtere det da? Såvidt jeg vet blir det medlemsjekk utover høsten.

Kommentar

• ChriZza
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 4265

Det går ann å kjøpe billett på feltet uten å være medlem, men da betaler du litt mer om jeg ikke tar helt feil.

Kommentar

• Speeder
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 951

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        . Sleit skikkelig med stemmen i går og overlot forsangerjobben til Pæra i andre omgang, så vi får skylde på litt urutinert opptreden fra den jyplingen.
                        Han blir så glad i å skrike så fort han klarer å stå å vingle oppe på rekkverket, vet du. Han glemmer jo helt å begynne på ropet
                        Tore Galgerud

Kommentar

• Ted Nugent
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 851

Det som skjedde i går er noe som sjelden skjer, nemlig at det blir utsolgt uten at det er skrevet masse om at det helt sikkert blir utsolgt på forhånd i avisene. Dermed kommer det en rekke mennesker og skal kjøpe sittebillett og når det er utsolgt må de kjøpe på feltet i stedet. Selv sto jeg ved siden av en pensjonist høyt oppe på felt C i går. Jeg var til tider bekymret for om han skulle overleve kampen.

Kommentar

• iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

Så da er jo KFL like dårlige til å kjøpe som alle andre.

Snodig at det ikke er feltet som blir fylt opp først.

Kommentar

• Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                              Mot Brann var det, som Rønner'n nevner, veldig mange som ikke kunne ropet. Da det første gang ble skreket "FELT A, ER DERE MED?!" så var det maks 30 stykker som svarte. Det var ekstremt dårlig ytterst på Felt A, INGEN som sang gjennom hele kampen. Da forsangeren (var det Pæra du kalte han? ) skulle instruere de som ikke kjente til sangen, ble mange oppgitt over all skrikinga hans. Og da han endelig var klar til å sette i gang igjen, startet Felt B og C på en ny sang. Jeg inbiller meg at Felt A er det feltet hvor det kommer flest som ikke har vært på kamp før, og derfor tar det lengst tid å få kjørt inn sangen der.
                              Lauken er vår venn!

Kommentar

• Trondeo
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3062

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                Mot Brann var det, som Rønner'n nevner, veldig mange som ikke kunne ropet. Da det første gang ble skreket "FELT A, ER DERE MED?!" så var det maks 30 stykker som svarte. Det var ekstremt dårlig ytterst på Felt A, INGEN som sang gjennom hele kampen. Da forsangeren (var det Pæra du kalte han?:wink: ) skulle instruere de som ikke kjente til sangen, ble mange oppgitt over all skrikinga hans. Og da han endelig var klar til å sette i gang igjen, startet Felt B og C på en ny sang. Jeg inbiller meg at Felt A er det feltet hvor det kommer flest som ikke har vært på kamp før, og derfor tar det lengst tid å få kjørt inn sangen der.
                                Merk at dette foregikk rett etter den 2. scoringen! Lite passende med det ropet der da Men får håpe at mange har lært seg ropet nå, til andre fremtidige kamper. Merker utrolig stor forskjell fra felt a til b og c.

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Oct 2004
                                  • 4583

Eneste muligheten til å unngå utvanninga som skjer nå er at kfl kjører knallhardt på at feltet er for syngende og dem som vil bidra. Dette må gjøres før det er for sent og vi havner der klanen er nå.

I tillegg bør det innføres at feltet kun er for medlemmer av kfl!
                                  LOUD
                                  PROUD
                                  ULTRA

Kommentar

• Per Arne
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2347

Er vi med, eller ikke?

"Pæra," det er visst meg.

Jeg skal være ærlig med dere, og si at jeg ikke var fornøyd med egen opptreden på "vi-er-med", i går.
                                    Tidsbruken der skyldes ikke at jeg holdt noen innføring, Ulf og Raymond. Jeg veit veldig godt at den er innkjørt - herregud, vi har jo blåst dere over til felt H de to siste kampa (kanskje vi sågar skal ta æren for at skuddet til Robbie satt der det satt i cupen mot Lyn? ).

Kampen i går viste likevel at dét ikke blir noen rutine!
                                    Det var utrolig mange gratispassasjerer hos oss i går, og jeg mistenker ikke mange av dem for å synge i dusjen. Men jeg håper de går rundt og nynner på "Ole-ola" i dag, slik jeg hørte noen på flyplassen dagen etter nederlaget i Trondheim. Eller "storhetsklubb"-låta for den saks skyld, og at de har lyst til å komme igjen og synge/hoppe/veive med på ordentlig de neste gangene.

Jeg må gi honnør til de gutta som sto ytterst mot sideveggen og hoppa og var med, dritbra å se.. håper jeg ser dere der igjen. Og gamlefar på rad 17 som tilslutt følte for å gynge litt han også. Sånt varmer. Faktisk var det mange rundt om som måtte hoppe for seg selv. Honnør!
                                    Vi kommer ihvertfall en smule lurere tilbake mot Fredrikstad neste lørdag. På gjenhør da, Fugla-freaks.
                                    Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

Kommentar

• heidar
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2131

Dagens positive: Snakka med en kar fra Bryne som var på sommerferie, og hadde dratt med seg kona på kamp. De hadde fått billett på feltet, og var voldsomt imponert over trøkket og synginga, og sa at det var en stor opplevelse. Den stakkars mannen skjønte jo ingenting når jeg sa at det var så mye tammere enn Newcastle-kampen
                                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                        Eneste muligheten til å unngå utvanninga som skjer nå er at kfl kjører knallhardt på at feltet er for syngende og dem som vil bidra. Dette må gjøres før det er for sent og vi havner der klanen er nå.

I tillegg bør det innføres at feltet kun er for medlemmer av kfl!
                                        Dette er tullball.

Apebergets problemer kommer av massiv hype og identitetssøkende bønder fra utkants-Norge. Dem har ikke hatt et jævla clue på hvordan de skal organisere forsangere og en total mangel på fornyelse både på sanger og f.eks. tromme.

At det er en og annen kamp hvor det kommer turister kan vi leve med. So what, de fleste av dem holdt med Fugla og mange av dem fikk sikkert en kul opplevelse. Dersom de blir et evigvarende problem, så kan vi ta en diskusjon på det, men så langt har vi ikke kommet ennå.

Feltet er også for medlemmer av LSK, det har ligget som en grunnsten for den avtalen KFL laget med LSK den gangen vi fikk feltet.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

Enig med Rønnern her, disse turistene kommer er potensielle diehard fans hvis de blir backa opp. Tror neppe mange av de står på feltet igjen hvis de svinger innom forumet her...
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

Working...