Svensk synspunkt på Åråsen og KFL!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

Svensk synspunkt på Åråsen og KFL!

"LSK klacken höll verkligen en hög klass och i mitt tycke mycket bättre än våra svenska klackar"

Sidan du letar efter kan inte hittas. Använd sök- eller navigeringsmenyn för att hitta rätt sida och uppdatera dina bokmärken

Jeg kan ikke huske å ha sett denne på forumet? Artig artikkel av en svenske som var og så LSK-Newcastle. Tydelig imponert av Åråsen og Kanarifansen.
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

Hm. Tror den ligger på forumet fra før, jeg har iværtfall lest den

Bra skrevet, hygglig skrevet=)

Kommentar

• scages
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 1292

Saxet1: "Hur som helst några tiotusental träd senare så ser vi något som man förmodligen bara kan skåda i Norge. Det står en gubbe i femtioårsåldern bakom väggrensträcket och läser en trevlig tidning. När vi kommer lite närmare ser vi att han, utan att skämmas, står och läser en porrblaska. Det är sådant som bara norrmännen ger sig på. Stå mitt ute i ingenstans på en landsväg och kolla på porr. Unikt!"

Saxet2:"Så händer det en sak som bara kan hända i Norge. Speakern ber om allas uppmärksamhet. De har nämligen hittat en nokia mobil som är svart, liten, repig och återfås mot beskrivning. Undrar om den rättfärdige ägaren verkligen fick tillbaka sin mobil... "

Dette er bare så deilig å lese!

Ellers:
      -"När matchen väl sparkar igång fortsatte LSK klacken mer eller mindre dominera läktarfajten men matchen blev det motsatta."

-"När LSK klacken väl sjöng och trummade a’la brajjen vis blev vi något utmanövrerade. LSK klacken höll verkligen en hög klass och i mitt tycke mycket bättre än våra svenska klackar."

-"LSK fansen i sin tur trummar vidare på sin trumma och sjunger på bra. De lyfter sitt lag vidare som ser väldigt tröttkört ut"

-"LSK klacken sjöng på bra för att vara underläge och vi på bortasektionen fick stundtals igång ett rätt så bra tryck."

FORZA KFL.
      Last edited by scages; 14.08.2006, 09:28.

Kommentar

• veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

Morsomt var det også å lese att han brukte en god del setninger på å beskrive "later som vi scorer mål"!
        Og han undrer seg hva det var snakk om, hehe!! Bara i Norge!

Kommentar

• Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

Opprinnelig skrevet av veiron
          "LSK klacken höll verkligen en hög klass och i mitt tycke mycket bättre än våra svenska klackar"

Sidan du letar efter kan inte hittas. Använd sök- eller navigeringsmenyn för att hitta rätt sida och uppdatera dina bokmärken

Jeg kan ikke huske å ha sett denne på forumet? Artig artikkel av en svenske som var og så LSK-Newcastle. Tydelig imponert av Åråsen og Kanarifansen.
          Den ble lagt ut på Forumet noen dager etter kampen. Morsom lesning!

Kommentar

• sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

Opprinnelig skrevet av veiron

La du ikke merke til mitt innlegg nummer 1000......

Blir ikke noe champis på deg - så det så

En svensk "geordie" skriver om turen til Åråsen:

Resekrönika Lilleström - Newcastle:

......"Tjugo minuter senare anländer vi till Lilleström och Åråsen. Det första som slår en är hur proffesionellt det känns. Här har vi ett lag i Oslos utkant som har sin egna arena med sina egna butiker. Den må inte vara stor men det är modernt med en stor parkering intill. Tanken som slår än hur mycket efter våra kära svenska klubbar ligger. Här har vi en arena som har en publik kapacitet som ligger runt 10 000 men den är minst fem, sex gånger bättre än alla arenor som jag stött på i Sverige. Som svensk får man redan skämmas över vår betongklump till nationalarena .......

..."När LSK klacken väl sjöng och trummade a’la brajjen vis blev vi något utmanövrerade. LSK klacken höll verkligen en hög klass och i mitt tycke mycket bättre än våra svenska klackar....

...När matchen väl sparkar igång fortsatte LSK klacken mer eller mindre dominera läktarfajten men matchen blev det motsatta...."

..."LSK klacken har varit tystare de senaste minuterna men så plötsligt bryter det ut ett enormt jubel. Detta trots att det inte händer ett skit i matchen. Då står man där och ser motståndar klacken bara helt spontant bryta ut i ett megajubel som om de vunnit NM guldet (eller vad det nu heter på norska)...... "

..."Någon minut senare händer det igen och då precis efter det att en viss Emre klivit in i händelsernas centrum. Han får tag i bollen på högerkanten och kliver in och det ser ut som om han dribblar för mycket men plötsligt lättar han bara in en fin boll som går rakt i nät och 3-0 är ett faktum. Några sekunder efter jublandet på bortaläktaren så bryter LSK fansen ut i ett större jubel. Vad handlar det här om egentligen? Ingen som vet... "

Hele artikkelen/reiseskildringen:

http://www.svenskafans.com/england/a....asp?id=130033

Edit: WOW, innlegg nummer 1000. Dette må feires. A glas of bubbly, anyone?.

Kommentar

Working...