Aksjon på onsdag mot nazihets!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

Opprinnelig skrevet av chrissp
    Hva med en banner der det står "Ikke kødd med Uwe"?
    Hehe, Det hadde jo egentlig vært ganske bra.

Men det er vel ofte sånn at når man taper og har mulighet til å legge til en bismak ovenfor motstanderen som har vunnet, så gjør man ofte det. Vi kan klage på David Nielsen og nazi-hets. Men over tid, vinner man mer på å holde kjeft og gratulere motstanderen med seieren.

Kommentar

• Ballkunstneren
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 780

Moralsk Viktig

Det er viktig med en slik markering for å vise at det ikke er akseptabelt og at sånt ikke skal foregå på en fotballbane eller noe annet sted. Vi lever i en tid hvor norge blir mer og mer internasjonalt og da er det viktig å vise toleranse og vennlighet. Jeg håper virkelig vi kan få til noe.

Noe som hadde gjort saken lettere er om alle blir enige om hva vi skal gjøre også lager vi alle noe selv hjemme som vi tar med, i stedet for at TIFO gruppa må lide under dette. TIFO gruppa kan jo lage et stort banner eller noe, men sånne småting klarer til og med jeg.

Hva sier dere?? Klare for markering??

(Jeg forstår heller ikke argumentet at ingen vet om det, er det ingen som leser nettavisen eller fxtv?? Regner med at de fleste som er interesert i fotball vet om det. Vi bør kanskje si ifra til fjøra før vi gjør det slik at TV2 filmer oss og at vi kommer på TV)
      Last edited by Ballkunstneren; 20.08.2006, 22:36. Begrunnelse: Kom på noe mer... :D

Kommentar

• Kimito
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 2602

At nordmenn flest er fiedtlig innstilt til tyskere gjør jo bare markeringen riktigere. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er så negativ Crissp. Det er greit at KFL ikke gjør alt rett og riktig i verden. Jeg har irritert meg over, og argumentert mot, same- og homohets i KFL tidligere.

Men dette gjør det jo bare viktigere å holde en slik markering. Både for å peke på at tyskerhets er rasisme, samt prøve å få ryddet opp litt i egne rekker. At vi har Uwe som trener og at dette er mye av grunnen til at det reageres mot rasismen som tildeles han (og Müller) er jo naturlig, men ikke nødvendigvis hyklersk, slik du virker til å antyde.

Det viktige er at markeringen gjøres på generelt grunnlag, men på bakgrunn av episodene med Stabæk og Start, ikke som hevn mot noen av lagene, eller som markering mot teite sørlendinger og bæringer. Heller ikke som en snurt reaksjon på at vi ble angrepet, men som en påminnelse om en viktig sak på et tidspunkt som passer, i lys av nylig inntrufne episoder.

Er ikke det udelt positivt da?
        Ferdigskåra

Kommentar

• chrissp
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 2403

Opprinnelig skrevet av Kimito
          At nordmenn flest er fiedtlig innstilt til tyskere gjør jo bare markeringen riktigere.
          Det var en spøk....

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er så negativ Crissp.
          Fordi det lukter dårlig taper lang vei her.

At vi har Uwe som trener og at dette er mye av grunnen til at det reageres mot rasismen som tildeles han (og Müller) er jo naturlig, men ikke nødvendigvis hyklersk, slik du virker til å antyde.
          Synes det er hyklersk ja. I tillegg mer hyklersk når sikkert halvparten av de som har skrevet her, ville gitt faen hvis vi hadde vunnet.

Er ikke det udelt positivt da?
          Okey da. Gi meg et rødt kort ved inngangen, så skal jeg holde det opp jeg.
          Bølerkanaris

Kommentar

• Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2602

Hmm...den spøken med nordmenn flest og tyskere...synes nå å huske at jeg har opplevd et og annet ukvemsord rettet mot tyskere opp gjennom tiden. At folk faktisk benytter muligheten på flere stadioner, og flere steder på banen, for å markere tyskhet som negativitet, gjør i alle fall sitt til at jeg ikke umiddelbart oppfatter spøken din.

Synes markeringen er en god idé selv om du kanskje har rett i at alle ikke hadde engasjert seg om vi hadde vunnet den kampen. Postiv markering er nå positiv markering i mine øyne.
            Ferdigskåra

Kommentar

• Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

Denne karen

http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Upham

ville muligens verdt berettiget å kaste litt skitt når han ser en tysker. For øvrig er det komplett uakseptabelt.

At noen drittunger i Stabæk og Kristiansand som aldri har opplevd WW2 (og trolig ikke opplevd mye annet heller i sine ynkelige liv) brisker seg mot våre to tyskere, som begge er såpass unge at de aldri har opplevd WW2 og som selvfølgelig ikke på noen måte kan bebreides for noe annet enn å gjøre en virkelig god jobb for et fotballag på andre siden av banen, er kort fortalt en skam for norsk fotball. Slå ned på det, NFF.
              NFF MÅ sette et eksempel her slik at andre klubber og andre "fans" fatter at dette ikke er OK oppførsel, ellers vil jo den kommende generasjonen som går og ser fotball se at dette kan man gjøre, og at det går upåaktet hen.

Ønsker vi det?
              Last edited by Hamburg & Kanari; 20.08.2006, 23:14.
              LSK Norges beste lag

Kommentar

• Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

Det er faktisk ganske mye verre å kalle en uskyldig tysker for nazist, enn å kalle en mørkhudet for neger.
                Nå har det blitt brukt mot tyske innslag i toppen av norsk fotball, så jeg kan vanskelig se at saken ikke er aktuell nå.
                Knurr...

Kommentar

• MoBee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 958

Lurer på hva som hadde skjedd hvis OO hadde fått Nigger etter seg fra tribunen. Da tror jeg ikke folk hadde tenkt på om vi dto frem som dårlige tapere eller ikke. Dette stikker like dypt, og bør markeres på en eller annen måte. Vi trenger ikke ta av men, "ikke kødd med Uwe!" er kjempefint for meg.

Forøvrig er jeg dritt lei av at folk ikke tar all rasisme like seriøst som mot mørkhuda. Det finnes ikke "omvendt rasisme", bare rasisme.

Kommentar

• Fugla
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 1718

Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                    Det er faktisk ganske mye verre å kalle en uskyldig tysker for nazist, enn å kalle en mørkhudet for neger.
                    Nå har det blitt brukt mot tyske innslag i toppen av norsk fotball, så jeg kan vanskelig se at saken ikke er aktuell nå.
                    Nå er vel "neger" også et ord som har blitt konstantert av språkforskere her til lands at ikke er et rasisitisk uttrykk...
                    Homer Simpson.

www.ultrassarp.no

Kommentar

• mr.leipsland
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Mar 2005
                      • 6

Når dere tar denne nazikampanjen så kan dere jo slenge med ett par linjer om rasismen, personhetsen og truslene som florerer på dette forumet?

Kommentar

• Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

Opprinnelig skrevet av mr.leipsland
                        Når dere tar denne nazikampanjen så kan dere jo slenge med ett par linjer om rasismen, personhetsen og truslene som florerer på dette forumet?
                        Hvilken rasisme på dette forumet? Personhets er noe Uwe får hver eneste uke, både fra egne "supportere" og motstanderne, ingen som kicker på det.
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

Opprinnelig skrevet av mr.leipsland
                          Det finnes ikke slikt her, dvs det gjør ikke det etter at jeg hiver ut folk.

Bruk den røde varseltrekanten hvis du ser innlegg som er over streken.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Petter Ø
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3008

Jeg støtter en aksjon, men jeg mener det viktigste er å passe på i våre egne rekker og på åråsen generellt at ingen kommer med rase, homo eller annen usaklig hets. Synes vi bør vise gode holdninger på åråsen og eventuellt invitere Mot eller andre organisasjoner til å delta oftere. Så kan vi oppfordre andre klubber/supportere til å gjøre det samme.

Det finnes alltid et fåtall idioter på tribunen uansett hvor man drar, men 1 idiot er 1 idiot for mange.
                            Petter Ø - Kreativ Kanaris
                            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

Jeg synes fortsatt det vil være helt bak mål å ha en markering bak mål på Ullevaal onsdag...

Dette er en liten fjert av en sak, en dustete episode som helt sikkert ikke handler om ideologi eller "stikker så dypt", som enkelte mener å vite.
                              Gjennomføres en slik aksjon vil vi gi enda mer oppmerksomhet til et par idioter som sikkert allerede er mer enn fornøyde med den oppmerksomheten de har fått.
                              Nei, la oss heve oss over dette!

mvh
                              Gammer`n
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Marianne
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2005
                                • 179

Og da rydder vi opp i egne rekker når vi først er igang, eller hva? Jeg regner med at alle synes det er like viktig?

Kommentar

• MoBee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2004
                                  • 958

Hva med en litt humoristisk men alvorlig ment markering.

"ikke mobb kameraten min!"

:lsk:

Kommentar

• Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

Opprinnelig skrevet av MoBee
                                    Hva med en litt humoristisk men alvorlig ment markering.

"ikke mobb kameraten min!"

:lsk:
                                    Hva med "Ikke mobb føreren vår!"?

Kommentar

• tHuLu
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 730

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Hva med "Ikke mobb føreren vår!"?
                                      Sånn bare for å ta noen assosiasjoner til nazismen vi også? Vet det blir en positiv assosiasjon, men den kan veldig fort slå tilbake som dobbeltmoralsk...
                                      For det er bedre å værra døv enn vålenga!

Kommentar

• Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

Vi skal ikke se bort fra at Rösler får noen tilrop på onsdag også. Følgende er skrevet av "Lynrask" på Bastionens forum "Får Lyn(les Edu)den samme starten mot fula som mot stabuk,vinner vi greit. For de har ikke en Nannskog,Gunnarson eller en ilter liten brasse,som gjør livet surt for enver. Koren har tankene i en annen klubb,Mifsund krangler med "mini hitler",Occean har blitt tribunesliter og laget slipper inn flest mål på de siste 25 min. Så her blir det seier. "

Kommentar

• okb
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 2377

..er vi fortsatt i mindretall vi som ønsker at man nå starter holdningsskapende arbeid rundt nevnte tema? Det selvsagt også for våre egne, men i tillegg for å vise omverdenen at Kanari-Fansen bryr seg, og at slikt ikke tolereres.

Noen mener dette blir dobbeltmoralsk siden vi også helt sikkert har personer som står for samme holdninger. Det er da det blir enda viktigere å reagere, synes jeg.
                                          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

Working...