Nå må man slutte og klage over at det er teit å gå i gul trøye på lsk-match, sånn jeg synes det er til å lese mellom linjene på de fleste innleggene til ultrasene. Det hadde sett passe dust ut om alle på åråsen hadde ulike farger... Det er ingen som sier at man må ha gule sokker, bukse, sko osv, men la nå folk få gå på match i lsk-drakta si. Kjenner jeg hisser meg opp over alle disse nye ultras'ene, som er så sinnsykt hippe og kule, og har en sarkastisk tone overfor de som går i lsk-drakt og er fra lillestrøm og omegn, og ikke hopper og flagger HELE kampen! Det må være lov å være en gjennomsnittsmann, og ikke ultras, uten å bli sett på som en dårlig supporter.. Selv synes jeg finskjorte-gutta gjør en bra innsats på stadion, men det er det mange gultrøye-karer som også gjør, forskjellen er at ufc er super-ivrige på forumet, samt å profilere seg på nettet, og drigjennom prøve å skape en gjengs oppfatning av at ufc er det eneste som funker.. Jeg blir sliten av alt detta ufc-maset!
Nei til Ultras!
Collapse
X
-
Gøy lesning. Min oppfatning er totalt motsatt av det du skriver.
Hele tråden består jo av folk som klager på folk som ikke går i gul drakt.
UFC er forøvrig ivrig både på nett og IRL
Det jeg prøver å få igjennom er jo nettopp det at folk må få lov til å kle seg i akkurat det dem vil. Vi i UFC oppfordrer også folk til å bruke fargene til Sportsklubben mere, men det er da fortsatt lov til å kle seg i hva man vil her i landet? Eller? (Politiske/rasistiske "klær" bør man unngå).Kommentar
-
Nå må man slutte og klage over at det er teit å gå i gul trøye på lsk-match, sånn jeg synes det er til å lese mellom linjene på de fleste innleggene til ultrasene. Det hadde sett passe dust ut om alle på åråsen hadde ulike farger... Det er ingen som sier at man må ha gule sokker, bukse, sko osv, men la nå folk få gå på match i lsk-drakta si. Kjenner jeg hisser meg opp over alle disse nye ultras'ene, som er så sinnsykt hippe og kule, og har en sarkastisk tone overfor de som går i lsk-drakt og er fra lillestrøm og omegn, og ikke hopper og flagger HELE kampen! Det må være lov å være en gjennomsnittsmann, og ikke ultras, uten å bli sett på som en dårlig supporter.. Selv synes jeg finskjorte-gutta gjør en bra innsats på stadion, men det er det mange gultrøye-karer som også gjør, forskjellen er at ufc er super-ivrige på forumet, samt å profilere seg på nettet, og drigjennom prøve å skape en gjengs oppfatning av at ufc er det eneste som funker.. Jeg blir sliten av alt detta ufc-maset!Kommentar
-
Big time!
Sees på match i dag, med eller uten diadora drakt med skikkelig kvalitetKommentar
-
Jeg synes nesten det er flaut å se på Lillestrøm-kamper for tiden. Ikke flaut for min egen del, for jeg er ikke LSK-supporter, men på vegne av kanarifansen og klubben. Det er snart ikke en eneste norsk sang igjen hvis det fortsetter, det eneste jeg hører er:
"Forza fuglan, alé, alé"
"Popopopo" - White Stripes-sangen som Roma Ultras adopterte etter å ha hørt Club Brugge bruke den som scoringsjiggle. Forskjellen er at Roma ultras har en virkelig slagkraftig punchline (Biancoazzurro bastardo) i stedet for å bare nynne, slik som tilfellet er her.
Det leder meg til neste problem: tilknytningen til ultras. Jeg har vært i Italia 6-7 ganger og sett fotball. Jeg har havnet i konflikter mellom ultras, jeg har blitt truffet av all verdens ting som har blitt kastet og jeg har fått i meg store mengder tåregass pga ultras. Tro meg, kanarafansen har ingenting med ultras å gjøre. Ingenting. Jeg ser overhodet ingen link i det hele tatt. Hvis dere tror at det har noe med å "være veldig glad i laget sitt" så må dere bare legge det fra dere så fort som bare mulig. Dere har vel ikke noe ultras-manifest heller. Nei, jeg tenkte meg nesten det.
"Frihet for ultras" - et banner som utløste oppgitt latter hos meg. Den visuelle kontrasten mellom en pappagutt i fine klær og det jeg kjenner som en ultra. Det er så komplett ulogisk å stå der å snakke om frihet for ultras når man selv ikke er i nærheten av å være en ultra. Og jeg vet helt ærlig ikke om det er noe dere ønsker å bli forbundet med heller.. Jeg personlig har voldsom respekt for de etter å ha snakket med en del ultras, etter å ha satt meg inn i historien deres og fordi de skaper en sinnsyk atmosfære, men samtidig ser jeg at det ikke er noe man uten videre har lyst til å bli kalt. F.eks fordi jeg sto midt mellom høyreekstreme og venstreradikale i Livorno da Roma var på besøk. Det har i alle fall ingen verdens ting med kanarifansen å gjøre.
Kanarifansen har alltid slått meg som en vennlig gruppe supportere som gir laget sitt veldig bra støtte, men plutselig slo disse ultra-greiene mot meg. Dere sier dere ikke skal være voldelige, dere sier dere ikke skal lage bråk, men det dere ikke skjønner er at dere samtidig avstår fra alt som er ultras. Likevel vil dere være ultras.
1. Dere har ingenting med ultras å gjøre og "fortjener" således ikke å bruke tittelen.
2. Jeg kan ikke se hvorfor dere har lyst til å bli forbundet med ultras. Det har rett og slett ingen verdens ting med kanarifansen å gjøre. De står fordi verdier jeg ikke forbinder med kanarifansen, en høyt respektert gruppe i Norge.
Kan dere ikke bare fortsette å være en av norges dominante supportergrupper uten å kalle dere selv "ultras" og synge italienske sanger. Det fungerer bare ikke.
Lykke til med sesongavslutningen!Kommentar
-
Dere sier dere ikke skal være voldelige, dere sier dere ikke skal lage bråk, men det dere ikke skjønner er at dere samtidig avstår fra alt som er ultras.
F.eks fordi jeg sto midt mellom høyreekstreme og venstreradikale i Livorno da Roma var på besøk. Det har i alle fall ingen verdens ting med kanarifansen å gjøre.
UFC er jo ikke på det samme nivå som Ultras-gruppene i Italia, var det du skulle frem til?Kommentar
-
[quote=Blakk;110865]
Nei, kanarifansen må bli værende. :!:Kommentar
-
Hvis jeg bare hadde vært der i løpet av ett eneste år, ville det forandret det faktum at dere ikke er ultras, selv om dere prøver å være det?
PS: Kanari-Fansen blir alltid værendeKommentar
-
Bra innlegg.. "Fordi jeg har sett bedre Ultrasgrupper enn dere så kan ikke dere være det"
Du har ihvertfall rett i at vi ikke når opp til verken Livorno(Ekstremt venstre) eller RomaUltras(Roma har et par grupper som er ekstremt høyre) når det gjelder politikk
Siden du utgir deg for ikke å være Lillestrømsupporter er jeg spent på hvor ofte du har sett KFL/UFC live, iom at du later som du har så fantastisk god kjennskap til Lillestrøms supportermiljø.
Tradizione DistinzioneKommentar
-
Kan vi ikke bare kutte ut dette styret om ultras eller ikke. La nå de få være det da. Ikke vie de så mye oppmerksomhet, det er jo det de vil. Igår trur jeg jeg så 2 av 30 i drakter, mange hadde heller ikke skjerf. De mener jo det visuelle er viktig , og bruker derfor flagg. Jeg mener også at det er viktig å kle seg i gult på åråsen. Er ikke det visuelt??? Istedet for å gå i nøytrale klær, betalt av mamma. Det er det som ser kult ut på tv, når hele feltet er gult, gjerne hele stadion. Skjerf burde hvertfall være en selvfølge, i og med at noen av sangene er " opp med skjerfa" Tenk om kun halvparten hadde hatt det, hadde sett ut som vi var rimelig få da. Nei, la oss ikle oss klubbens farger, stå sammen for sportsklubben. Jeg driter i grupperingene, fugla skal støttes til gull. Nå er det for mye "uro" både med dette maset, og i klubben men Koren, Mifsud. Nå må vi få fokus på det som er viktig , og det er at fugla vinner kamper!!!!!VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!Kommentar
-
Min appell: La grupperingene leve!-- Lenge Leve Lillestrøm!! --
Galskap er bare begynnelsen når du blir med...
En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.Kommentar
-
Kommentar
-
Jeg så Liverpool live 7 ganger ifjor og de spillte bedre fotball en Lillestrøm så vi burdte legge ned sportsklubben!Last edited by Rønnern; 24.08.2006, 21:04. Begrunnelse: Fikset vanvittig, håpløs, på grensen til advarsel, dårlig quoting.Kommentar
-
Dæven heller da maurakanari. Er da lov og kle seg i det man vil? Og nei, er ikke muttern som kjøper klær til meg heller. Men kansje mora di kjøper drakt til deg.Forøvrig så skal jeg kjøpe meg drakt når jeg syns at drakta er fin og se påKommentar
-
jeg har drakt å bruker det også på kamper, men vis det er noen som vil gå uten drakt så la dem få lov til det da..Kommentar
-
å de som klager på flagg, at vi skal ta dem ned. vær så snill gå ett annet stedKommentar
-
Kommentar
Kommentar