Hvis jeg begrunnet min skeptiske holding til deres gruppe med at jeg har sett bedre Ultras i Italia, så hadde jeg hatt et problem. Årsaken er at jeg har sett faktiske ultras og dere har ingenting med ultras å gjøre. Jeg har altså ikke sett bedre ultras enn dere, jeg har sett ultras og jeg har sett dere. To vidt forskjellige ting. Så her handler det ikke om bedre og dårligere, men snarere faktisk og plagiat.
Jeg er fortsatt spent på hva manifestet deres er. I Italia ville et typisk manifest sagt nei til moderne fotball, nei til navn på draktene, nei til at ledere i klubber også er ledere i andre sentrale stillinger innenfor fotballen. At det ikke er lov å kjøpe spillere midt i sesongen, bare før. Slike ting.
Har jeg fortstått det riktig når jeg påstår at deres forhold til Ultras er dette: ....sang, hopping, flaggvifting og pyro for å skape en intensiv innramming....
Det er vel og bra det, men dette er jo bare en liten del av ultra-mentalitet.
Jeg er fortsatt spent på hva manifestet deres er. I Italia ville et typisk manifest sagt nei til moderne fotball, nei til navn på draktene, nei til at ledere i klubber også er ledere i andre sentrale stillinger innenfor fotballen. At det ikke er lov å kjøpe spillere midt i sesongen, bare før. Slike ting.
Har jeg fortstått det riktig når jeg påstår at deres forhold til Ultras er dette: ....sang, hopping, flaggvifting og pyro for å skape en intensiv innramming....
Det er vel og bra det, men dette er jo bare en liten del av ultra-mentalitet.
Kommentar