Nei til Ultras!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
    Ikke verst Ronnie.

    SøderBrøder og HU er to forskjellige grupperinger.
    Vet at det er en egen gruppering som kaller seg Hammarby Ultras, men Söder Bröder kaller seg (har i hvert fall gjort mener jeg) for "Söder Bröder - Hammarby Ultras".

    Poenget er uansett at Söder Bröder er like mye Ultras som de grupperingene i Bajen som kaller seg selv Ultras.

    Kryp tilbake til hulen din nå. Ferdig med deg!
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

      Fra www.hammarbyultras.se:

      :: Om Hammarby Ultras

      Hammarby Ultras är samlingsnamnet för oss som håller med tifo i samband med Hammarbys fotbollsmatcher. Det finns medlemmar från Bajen Fans, Bara Bajare, Söder Bröder, Bajen Tumult, Inmortalez och Sigtuna Bajare. Folk från BUS & SMD hjälper till med jämna mellanrum.




      Historien om Söder Bröder kan leses her:


      Øverst i nettleservinduet får Rønnern støtte for sitt syn.
      Vidar Evje

      Kommentar

      • Loddet
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 325

        Har fulgt debatten en del, og har nå blitt fristet til å skrive et innlegg..

        Man kan si hva man vil anngående UFCs navn og klær. Etter min mening spiller dette ingen rolle, så lenge man ikke oppfører seg i strid med lover og regler. Videre mener jeg at grupperinger, større organiserte som UFC KGG el mindre løst sammensatte som min egen, definitivt er positivt. Jeg er 100% sikker på at de er med på 1. at det kommer flere på kamp 2. skaper mer liv. Hvis noen så ham-kam matchen, så burde man virkelig skjønne hva jeg mener. Livet UFC er med på skape på RB tribunen er veldig veldig bra.

        Spesielt de som før ikke alltid var på kamp, føler definitivt presset fra grupperingene de er en del av om at de er nødt til å komme (unskyldninger som "jeg er fyllesjuk" el "dama har bursdag", holder ikke lenger.

        Det jeg derimot er redd for, er hvis denne latterlige demoniseringa av UFC fortsetter. UFC er definitivt harmløse, og definitivt en lojal del av KFL. Hvis de som er så jævlig kritiske til UFC fortsetter, samtidig som tidligere latterlig trakaseringing fra bla politiets side mot UFC fortsetter, da er jeg redd for et splittet KFL. Jeg vil faktisk gå så langt å si det er forståelig hvis UFC ikke gidder å bli behandlet som dritt, og trekker seg ut som en frittstående gruppering utenfor KFL (hverken tror eller håper dette vil skje).

        Som fast innventar på felt C, vil jeg til slutt ønske UFC hjertelig velkommen tilbake til der dere har deres røtter, når deres tid på RB er over. Dere har definitivt vært med på å gjøre KFL større og bedre.

        mvh mr_e - som fryder seg over UFCs innsats på seventh nation army. Der har mange i KFL noe å lære..

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Vet at det er en egen gruppering som kaller seg Hammarby Ultras, men Söder Bröder kaller seg (har i hvert fall gjort mener jeg) for "Söder Bröder - Hammarby Ultras".

          Poenget er uansett at Söder Bröder er like mye Ultras som de grupperingene i Bajen som kaller seg selv Ultras.

          Kryp tilbake til hulen din nå. Ferdig med deg!
          Søder Brøder kaller seg ikke "Søder Brøder - Hammarby Ultras"
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            Opprinnelig skrevet av mr_e
            Det jeg derimot er redd for, er hvis denne latterlige demoniseringa av UFC fortsetter.
            Legg merke til at det er noen få som er veldig skeptiske, mens brorparten her er positivt eller nøytralt innstilt til dem. Ingen grunn for dem til å føle seg hverken demonisert eller utstøtt.
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • King_Raymond
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4987

              Opprinnelig skrevet av Rønnern
              Legg merke til at det er noen få som er veldig skeptiske, mens brorparten her er positivt eller nøytralt innstilt til dem. Ingen grunn for dem til å føle seg hverken demonisert eller utstøtt.
              Brorparten er positivt eller nøytralt innstilt til oss sier du? Artig type du...
              Ultras Felt C Lillestrøm

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Herregud. Det er IKKE ultras i KFL vis man tenker på hva ultras rundt om i verden står for, og det er jeg stolt over!

                Noen som vil ha en avstemning over om ultras er et harryfenomen eller noe som hjelper supporterne?
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • LSK_er_best
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Sep 2005
                  • 84

                  hvis de hadde kaldt seg for noe annet enn noe somkan knytte seg til Ultras fans fra Italia og andre land så hadde det ikke vært noen debatt i det hele tatt... så det er jo egentlig bare en stor undergruppering... vi har jo Råholt kanaris Team scooter og KGG uten at det blir noen store protester ut av det...:lsk:
                  Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så...

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                    Søder Brøder kaller seg ikke "Søder Brøder - Hammarby Ultras"
                    Linken under sier noe annet:


                    Men, Kongen veit hva han snakker om. Söder Bröder er ikke Ultras, de er vanlige, uengasjerte juletrær...
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                      Brorparten er positivt eller nøytralt innstilt til oss sier du? Artig type du...
                      Artig ja, det er jeg.

                      Dere får langt flere støtterop enn motsatt, men et par av dere leser jo alt i verste mening, så det kan være vanskelig å komme gjennom og forstå hvordan det er i deres verden.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • Fugla..
                        Utestengt
                        • Jul 2006
                        • 62

                        "

                        Under samma år växte samarbetet med Bara Bajare, Inmortalez och Bajen Tumult, supportergrupper som också bildade Bajen Fans (?) tifogrupp. Det större samarbetet blev bildandet av Hammarby Ultras."

                        Der står det at de forskjellige gruppene i Bajen, hjelper til med tifo, og når det gjelder tifo er en gruppe som kaller seg Hammarby Ultras, når de står samlet om å lage en tifo.

                        Kommentar

                        • ChriZza
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 4265

                          Sjekk tittelen på siden Rønnern linker til..

                          Kommentar

                          • Fugla..
                            Utestengt
                            • Jul 2006
                            • 62

                            Ja? Vis du går ut av den artikkelen, og inn på de vanlige sidene deres, så står det bare "Søderbrøder". Er rett og slett for å forklare at SB er en del av Tifo-gruppa, og tifo-gruppa heter Hammarby Ultras.

                            Kommentar

                            • Dinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2006
                              • 884

                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Artig ja, det er jeg.

                              Dere får langt flere støtterop enn motsatt, men et par av dere leser jo alt i verste mening, så det kan være vanskelig å komme gjennom og forstå hvordan det er i deres verden.
                              Det er sant i hva du sier, men det negative overspeiler ofte det positive. Og ikke bare fra UFCs stanpunkt men også den gjennerelle LSK supporteren. Men, kritikk og ros noteres ned i bakhodet som vi vil, jeg i det minste, prøve å bruke til forbedring.

                              Men, det som er problemet er at det gang på gang kommer ubegrensede negative kommentarer som ikke gavner verken oss i UFC eller andre å lese. Synsing og negative utspill som kun forverrer situasjonen i stede for å forbedre den, eller i det minste vise realiteten.

                              Jeg utfordrer dere som er usikre på UFC snakke med oss, diskutere face to face, hvis det absolutt skal være så vanskelig å akseptere vårt ståsted. Jeg er alltid glad i en fotballprat og en tribunekultur prat. Her inne er det umulig å komme til konklusjoner.
                              twitter @amundsakis
                              ΘΥΡΑ 13

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                Opprinnelig skrevet av Dinho88
                                Jeg utfordrer dere som er usikre på UFC snakke med oss, diskutere face to face...
                                Støtter den fullt ut. Gutta i UFRB er langt mer medgjørlige og ikke fullt så eplekjekke IRL, enn hva noen av dem kan gi inntrykk av her på forumet.

                                En glimrende mulighet åpner seg borte mot Start. Stå sammen med UFRB og opplev den unisone støtten til laget. De synger ikke så høyt, men de synger faen meg hele tiden.

                                Og skulle Allah ville det slik at LSK scorer, så byr Kongen på en stor bamseklem!
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • King_Raymond
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4987

                                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  Linken under sier noe annet:


                                  Men, Kongen veit hva han snakker om. Söder Bröder er ikke Ultras, de er vanlige, uengasjerte juletrær...
                                  Jeg har ikke sagt at dem ikke er Ultras. Hammarby Ultras fungerer som tifo gruppa til Bajen, og noen av medlemmene til Søder Brøder er med der.

                                  UFC kaller seg ikke "UFC - Fugla Tifo" selv om noen av UFC medlemmene er med i Fugla Tifo...
                                  Ultras Felt C Lillestrøm

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                    Jeg har ikke sagt at dem ikke er Ultras.
                                    Det var jo det som var det opprinnelige spørsmålet her.

                                    Du og VK som henger dere opp i at jeg bruker en heading fra Söder Bröder sin hjemmeside, nemlig Hammarby Ultras.
                                    Poenget er fremdeles at Söder Bröder er en Ultrasgruppering, men kjenner jeg deg rett så kommer det vel ytterligere kverulering fra deg.

                                    Jeg har bedre ting å gjøre enn å bruke tid på trass.

                                    Farvel.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • supermike
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Apr 2006
                                      • 45

                                      ?

                                      På mange måter har vel denne langtekkelige diskusjonen gått lenge nok, men jeg greier ikke dy meg. Etter å ha lest om kanari - ladies, ultras, team ditt og datt, bajen - tifo, søderbrøder osv, mener jeg det er betimelig å spørre om det ikke holder å støtte laget sitt? Er det ikke sportsklubben vi holder med a? eller er eksponeringen av seg selv så uuutrooolig viktig? For min del holder det å være medlem av kfl - det betyr at jeg holder med fugla. Jeg trenger ikke mer enn det. Det er på grensen til latterlig (kanskje også litt trist) å være vitne til denne umodne gruppe - bølgen som rir romerike om dagen. Men det er klart, det er absolutt mulig å vokse denne barnesykdommen av seg. Lykke til!:lsk:

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        Opprinnelig skrevet av supermike
                                        PFor min del holder det å være medlem av kfl - det betyr at jeg holder med fugla. Jeg trenger ikke mer enn det.
                                        Grupperingene er medlemmer av KFL (noen unntak finnes kanskje?). Men det som skapes i tillegg er jo et enda nærere sosialt nettverk, noe som er positivt med hensyn til at likesinnede søker sammen.

                                        De pusher hverandre på turer internt og litt vennlig rivalisering mot andre grupperinger for å få dem til å stille.

                                        Og for noen så betyr det å være med i en gruppering at de faktisk tør å åpne kjeften. De fleste medlemmene av UFRB har vært aktive Kanaris i mange år, men det er først etter at de begynte å søke sammen at de har bidratt med å lage liv.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

                                          Opprinnelig skrevet av supermike
                                          mener jeg det er betimelig å spørre om det ikke holder å støtte laget sitt? Er det ikke sportsklubben vi holder med a? eller er eksponeringen av seg selv så uuutrooolig viktig? For min del holder det å være medlem av kfl - det betyr at jeg holder med fugla. :
                                          Nettopp. Det er dette jeg har spurt om en del ganger nå, men man blir enten latterliggjort, eller bare ignorert.

                                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                          Grupperingene er medlemmer av KFL (noen unntak finnes kanskje?). Men det som skapes i tillegg er jo et enda nærere sosialt nettverk, noe som er positivt med hensyn til at likesinnede søker sammen.

                                          De pusher hverandre på turer internt og litt vennlig rivalisering mot andre grupperinger for å få dem til å stille.

                                          Og for noen så betyr det å være med i en gruppering at de faktisk tør å åpne kjeften. De fleste medlemmene av UFRB har vært aktive Kanaris i mange år, men det er først etter at de begynte å søke sammen at de har bidratt med å lage liv.
                                          DETTE er bra, men trenger man gruppering for å få til det? Meg og min kompisgjeng trenger da ikke noen gruppering for å pushe hverandre på turer.
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                                          Kommentar

                                          Working...