Nei til Ultras!
Collapse
X
-
-
man støtter laget med å motsi dems regler?man ødlegger tiltroen til KFL...både du( syns du er en orlight fyr) og jeg eLSKer LSK..la oss da akseptere NFF relger..selom faktisk mye av dems regler er tragiske...men når dt gjelder bluss, er det faktisk farlig..kan nevne en sitvasjon da ei venninne av meg holdte på å dø fordi hu på en kamp i sverige hvor d var bluss..hun har astma og fikk all røyken i ansiktet......d her dreier seg om sunn fornuft..d vet jeg att du også mener eLSK klubben din og støtt demKommentar
-
Så når nøff eventuellt innfører at du må sitte på Åråsen så aksepterer du det også? Iom at man må følge nøffs regler som du skriver.Kommentar
-
Kommentar
-
Nå er det ikke meningen å rippe opp i temaer som er diskutert i det uendelige. Nå er det derimot slik at jeg har fulgt denne debatten over enn lengre periode, og føler meg forpliktet, da jeg også er “på vei inn” i Lsk supportermiljø, og heve stemmen. Enkelte momenter bør nevnes:
1. Når det gjelder begrepet Ultras anser jeg det totalt utdatert å hevde begrepet som “ladet” kun fordi enkelte grupperinger missbruker det. Sosialisme som benevnelse brukes til tross for at sosialisme som politisk bevegelse kan fortolkes i en rekke ulike nyanser. Ultras er et begrep, et ord som utelukkende betyr engasjement. Det resterende meningsinnholdet som enkelte av dere tilleggere det, er utelukkende basert på fordommer og manglende evne til å stille ting i perspektiv. Begrepet “feminist” er også ladet, men det forhindrer ikke at enhver kvinne betegner seg som feminst, da med vidt forskjellige betydning. Jeg ser derfor ikke en eneste legitim grunn til at man ikke kan benytte seg av denne betegneslen, og her virker det som om enkelte fullstendig går Nffs snusfornuftige ærend.
2. Enkelte ser det også som særdeles problematisk at mindre grupperinger popper opp fra den store masse. Interessant nok skjer dette forholdsvis parallelt med kanarifansens vekst. Tilfeldig? Selvfølgelig ikke. For det første kommer det som en konsekvens av at bredden i menneskemassen øker propesjonalt med mengden. Jo flere som kommer inn, jo flere interesser vil også denne gruppen famne. For det andre kommer det som en konsekvens av manglende “integrasjon”. Økt medlemsmasse betyr flere og ulike interesser, som videre minker den reelle følelse av gruppe tilhørighet for hver enkelt. Av denne grunn oppstår det behov for tilknytning til likesinnede hos et økende antall mennesker. At dette dyrkes med navn, klær, atferd osv, understreker bare behovet hos den enkelte.
Skal kanarifansen vokse videre, er tilretteleggelse av største viktighet. Vi skal og må være enn klubb for alle, og innenfor denne gruppen bør de ulike interesser også få dyrkes. At vi som klubb klarer å "støte ut" noe som i så stor grad er ett positivt tilskudd på tribunen, synes jeg er utelukkende trist. Kontroll har man over de man står nær, ikke de man skyver bort. Jeg må også le av den voksende “bekymringen” for bluss på norske tribuner. I europeisk målestokk registreres det knapt et skadeomfang knyttet til nødbluss, og da lover er til for å følges, er de også til for å bøyes. Kreativiteten kan kanskje enkelte gangner koke over, og si da gjerne i fra. En reaksjon av den type vi så her, er derimot fullstendig skivebom. Jeg synes det er flott at vi som supporterklubb har et nært forhold til administrasjon. Men jeg synes det er trist at vi ikke enda større grad kjemper for våre egne, istedenfor å sende ut ofrelam. Som dere sikkert har lagt merke til på andre fora, er vi ikke akkurat i vinden for tiden(noe jeg normalsett driter i), men personlig synes jeg det er flaut at vi i økende grad ser ut til å ende opp som enn søndagsskole for tillatt oppførsel. Det mangler jo nå bare at vi for Fair fans prisen av Nff..
Så jo at det oppsto mindre “tumulter” på Røkkeløkka. Nå var det jo ikke noe alvorlig som skjedde, men HVIS det hadde blitt utdelt slag og det var usikkerhet om hvem som slo først og hvorfor: kunne da hele styret ha blitt utvist i ubestemt tid?
Kommentar
-
Jeg synes det er flott at vi som supporterklubb har et nært forhold til administrasjon. Men jeg synes det er trist at vi ikke enda større grad kjemper for våre egne, istedenfor å sende ut ofrelam. Som dere sikkert har lagt merke til på andre fora, er vi ikke akkurat i vinden for tiden(noe jeg normalsett driter i), men personlig synes jeg det er flaut at vi i økende grad ser ut til å ende opp som enn søndagsskole for tillatt oppførsel. Det mangler jo nå bare at vi for Fair fans prisen av Nff.
Når det er sagt så synes jeg det er helt riktig av KFL å ikke kjempe for medlemmene av UFC lenger. Og når jeg skriver lenger, så har KFL kjempa for UFC i lang tid. Som du sikkert vet er ikke dette første gangen UFC har blussa og det er heller ikke første gangen UFC er blitt fremstilt som uroelementer i media. Gang på gang har sentrale medlemmer i KFL gått god for UFC. Men nok ble nok for enkelte når UFCs medlemmer bryter en tillit de er blitt gitt fra de som forsvarer dem i tykt og tynt. Man kan ikke ha lojalitet til folk som pisser en oppover ryggen, da får de kjempe sin egen kamp.
Og det at Kjernen, Unge Enga, Sac og de andre kjøttpøkkene som får harding så fort se ser en video fra Bajen Ultras eller får muligheten til å dra av et bluss, ler av oss og kalles oss søndagsskole og FairFans, er en hedersbetegnelse for KFL. KFL skal skille seg vesentlig fra Kjernen og de andre blussronkernes "supporterkodeks".
Dersom tanken på KFL som søndagsskolesupportere er det som skal til for at du forblir på "vei inn", så er det vel strengt tatt neppe noe tap for KFL.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Noen debutanter som slår denne?
Meget godt innlegg, du trekker frem mange gode poeng. Diskusjonen ligger jo i der du skriver "lover er til for å følges, men også til for å bøyes". Personlig er jeg enig med deg, men jeg ser likevel kritikernes grunn til å reagere på måten det ble gjort på. Med et såpass sta forbund som NFF er det likevel tilnærmet umulig for supportere å oppnå noe ved å hele tiden uttrykke at vi ønsker bluss på norske tribuner. Jeg forstår reaksjonen om at noe er nødt til å skje, men jeg synes det er rart at LSK ikke følger det reglementet de hadde satt opp for hjemmebane også på bortebane. Straffen er under hver kritikk, men det er vel også flertallet her enige i. Synes vi nå kan slå en strek over hele greia, UFC har gitt uttrykk for at de vil ta sin straff og de mest ampre virker til å ha fått roet seg ned og godtatt beklagelsen fra UFC.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Når det er sagt så synes jeg det er helt riktig av KFL å ikke kjempe for medlemmene av UFC lenger. Og når jeg skriver lenger, så har KFL kjempa for UFC i lang tid. Som du sikkert vet er ikke dette første gangen UFC har blussa og det er heller ikke første gangen UFC er blitt fremstilt som uroelementer i media. Gang på gang har sentrale medlemmer i KFL gått god for UFC. Men nok ble nok for enkelte når UFCs medlemmer bryter en tillit de er blitt gitt fra de som forsvarer dem i tykt og tynt. Man kan ikke ha lojalitet til folk som pisser en oppover ryggen, da får de kjempe sin egen kamp.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Poenget til denne Brutalis er dog at KFL ikke kjemper for UFC sin trang til å blusse på kampene. Det finnes viktigere ting å kjempe for, retten til å blusse er ikke et av dem. Den kampen får UFC ta selv.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
-
Spennende at du er den første som forteller at LSK fikk bot for blussinga i rl. Hvor har du dette fra Ronnie? Er det noe du tror eller vet? Jeg bare spør siden verken LSK, KFL eller noen andre har nevnt noe om dette.Kommentar
-
LSK fikk bot for blussinga i RL-Tønsberg, det er bekreftet. Det har vært kjent en god stund det nå.
PetterKommentar
-
Kommentar
-
Var det for blussing eller kasting av stjerneskudd på RL-delegaten?Kommentar
-
Det har vært kjent en stund at det ble bot for blussinga i RL. Det er uansett ikke noe poeng her, men det faktum at KFL lenge har kjempa for UFC og snakket varmt for gutta der (som tross alt ikke har hverken drept noen eller gjort noe annet faenskap enn at de har dratt av noen bluss) og da blir det dumt å snakke om manglende lojalitet internt i fansen eller logring for LSK.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
-
Det er rett og slett svakt at dette ikke har blitt nevnt, i det minste for oss Kanaris på Forumet. Dette har jo vært et svært viktig element i blussekampen til UFC. De har hevdet det har vært en sovende regel. Når det ganske nylig har kommet bøter så må det opplyses om tydelig, nettopp for å få UFC og andre til å tenke seg om enda en gang.
Hvis det er nevnt tidligere så regner jeg med at noen kan hoste opp et sitat fra Forumet.RoyVaadal.Kommentar
-
En fra UFC skrev følgende:
Bøter
Også i dette innlegget ser vi at de er klar over risikoen:
BøterMvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kommentar