Ultras -å kalle en spade for en spade

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kaaanari
    Utestengt
    • Sep 2006
    • 21

    Ultras -å kalle en spade for en spade

    Som Lillestrømsupporter gjennom mange år har jeg tilbrakt mange fine stunder på Åråsen. Jeg har også bevitnet hvordan både arena og supportere har endret seg gjennom disse årene. Da jeg begynte å gå på åråsen var kanarifansen en liten gruppe som holdt til under speakerbua, og vi ungene syntes det var rasende festlig med alle de morsomme kommentarene som ble slengt under kamp, særlig til en viss RBK-trener. Siden den tid har vi fått en stadion som er fantastisk intim, og etter manges mening den beste klubbfotball-arenaen i Norge. Kampene på Åråsen mot Vif er det nærmeste man kommer britisk stemning i Norge. I tillegg har supportergjengen vokst, og kniver nå om å være den ledende i landet.

    Siden mine ungdomsdager på Åråsen har jeg også studert en del i utlandet, og er nå etablert gjennom flere år i hovedstaden. Dette har medført at jeg har sirkulert i litt andre miljøer enn på Martins og en del andre, la oss være ærlige: litt sirompa inngrodde lillestrøm-miljøer. Det som i hvert fall er sikkert er at jeg hvor enn jeg er ønsker å kunne være stolt av LSK og alt som har med klubben å gjøre. Jeg ønsker at når jeg treffer en Vif-supporter, så skal jeg kunne sable ham ned med argumenter om hvor gode LSK er både på banen og på tribunen

    DESSVERRE… ser det nå ut til at noen har bestemt seg for å drive egen virksomhet (delvis) utkledd Lillestrøms stolte, gule drakt. Det gjelder de såkalte ultras, først å fremst representert ved noen som tydeligvis ser kampene fra felt C. Dette idiotiske fenomenet som fremstår for meg som en gjeng med drittunger ute etter litt barnslig spenning er vi bare nødt til å bli kvitt. Jeg håper vi kan få med oss LSK ledelsen, KFL og andre parter med på dette. Når jeg leser i forumet ser jeg argumenter som sier at UFC bare er en uskyldig, ikke voldelig, ikke politisk gruppe som bare skal være snille å heie på Lillestrøm. SÅ HVORFOR I HELVETE kalle seg Ultras, et belastet navn som assosieres med voldelige høyreekstreme krefter. Gi meg et godt svar på det. Det skal jo heller ikke mer enn en liten kikk på UFC.COM til før man finner linker til diverse voldelige grupperinger i Europa, og litt mer uskyldig, men alvorlig nok: Et fyldig bildealbum og diverse videoer fra skandalekampen mellom Hammarby og Djurgården. Vil vi ha liknende tilstander på Norske arenaer??? Vil dere som fremmer dette at LSK skal miste poeng fordi tilreisende pøbler fra Boulogne-boys og liknende skal komme å ha det gøy på Åråsen. Ja nettopp Hammarby, eller Hammarby ultars virker jo som selve hovedforbildet, og etter litt kikking på youtube.com var det ikke vanskelig å finne ut hvor de drar på studietur. Jo da, de drar og kikker på Lazio-Roma, samt for å delta i gateslagene før og etter match. Jommen sa jeg uskyldige smågutter. I tillegg så har jo UFC et svært vennligsinnet emblem: en person med hette og tørkle foran munnen. Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan dette har blitt tillatt helt til nå, hva driver egentlig LSK-ledelsen med??? Og dere i UFC, som mener at dere driver slik uskyldig virksomhet. Hvis så mot all formodning er sant…..hva så med de som rekrutteres inn i deres miljø. Er dere virkelig så naive at dere ikke tror at en del tvilsomme personer synes dette ser og høres gøy ut. Vil vi at åråsen skal bli utfoldelsesområde for Romerikes ustabile personligheter og løse hunder?????VIL VI DET?? Tror dere dette skaper gode holdninger og gir LSK gode muligheter til å hente inn sponsorkroner. La oss stoppe dette før det blir ubehagelig.

    La Åråsen bli et fort med intens synging og fantastisk stemning, men også et sted hvor alle som er oppvokst rundt og føler tilhørighet til Lillestrøm kan trives. Et sted der folk kan ta med barn og barnebarn på kamp for å verve neste generasjons supportere.
    Last edited by kaaanari; 19.09.2006, 15:57.
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Veldig bra, en slik tråd har vi virkelig manglet her på Forumet. Du kommer med veldig gode innspill i en alltid like spennende debatt!

    Kommentar

    • Matti
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 895

      #3
      Hviklen sinnsforvirred skadet person er du? UFC.com har da for faen ikke noe med Ultras Felt C og gjøre? "Not to be confused with the British football firm and Casual cultures" Ref. Wikipedia.org. Ber deg tilegne deg litt kunnskap og fakta før du braser ut og lirer av deg en hel del svada og piss som ikke hører noen plass hjemme. Håper ledelsen i Lillestrøm stenger deg ute på livstid, du kan umulig være spesielt psykisk oppegående, ergo en trussel for sikkerheten. Slenger også med noen viktige punkter som omhandler Ultras-grupperingers mentalitet:
      • Never stop singing during the whole match, no matter the result;
      • Never sit down during matches (as opposed to armchair fans);
      • Follow as many games possible, regardless of costs or distances;
      • Loyalty to the Curva (the stand in which the group is located).
      Hvis du fortsatt synes dette er veldig fælt bør du oppsøke psykololog snarest.


      Edit: Og for all del, ALDRI begi deg ut på en diskusjon på vegne av Lillestrøm med en Vif-supporter, tør ikke tenke på hvilken flau fadese det ville blitt, og du ser jo også ut til å bedrive VM i fakta-feil og svada. Per i dag viker du som en skadet mann som ikke vil gjøre annen enn det motsatte av din misjon, altså og sette LIllestrøm i et meget dårlig lys.

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Av en eller annen syk grunn har jeg nå lest hele innlegget ditt. Og en ting må jeg bare si, i UFC kjenner alle hverandre og vi tar selvsagt ikke inn tilfeldige personer.

        Kommentar

        • holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

          #5
          Amen! Helt enig med trådstarter, og mange meget gode poenger.

          Vi har riktig nok mange tråder som er for/mot/med Ultras, men her settes det ord på hva jeg har tenkt i lengre tid. Ultrasfenomenet blir for meg litt på samme måte som 12åringer som har lært seg et nytt "kult" ord, men som de ikke helt forstår innholdet av selv.

          MEN: Inntil det motsatte er bevist ,så har jeg ingen problemer med å se på samtlige av Ultrasene til kanaris som en gjeng som kun ønsker klubben vel. Dog liker jeg ikke "flørtingen" med fenomenet ultras.
          Hilsen Anders

          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

          Kommentar

          • Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

            #6
            I utgangspunktet er jeg jævlig lite keen på å delta i en debatt om detta, men jeg tillater meg selv å sitere en god kompis, som skriver mye på dette forumet, men som jeg av hensyn til han ikke ønsker å nevne nicket til (du kan gjøre det selv kompis, du veit godt hvem du er).

            "ultras-gutta minner meg mest om en gjeng skjetteklassinger som har lært seg et nytt ord"

            Et nydelig sitat. Mon tro om hoppe/synge/danse-gutta skjønner den, da...

            EDIT: Dette var mitt innlegg nummer 666, og jaggu trur jeg ikke enkelte kommer til å se på meg som satan etter detta innlegget:twisted:
            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

            Kommentar

            • Fridtjof
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2005
              • 2120

              #7
              DÆVEN... Det skal sies at det ikke er Holmiz som kom med dette utsagnet jeg siterte, men han var tilstede da han som sa det, sa det.
              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4377

                #8
                Opprinnelig skrevet av holmiz
                Amen! Helt enig med trådstarter, og mange meget gode poenger.

                .
                Jeg også, heia heia trådstarteren!! Godt at noen endelig tar opp dette med den forferdelige gruppa UFC

                Virkelig mange gode poenger!
                ..................

                Kommentar

                • Kef1r
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 730

                  #9
                  herregud hvor mange tråder skal vi ha om NEI TIL ULTRAS ? begynner å lure på folk på forumet her. Må da holde med 1 tråd ! ? eller tror folk at ufc kutter ut pga det blir 100 tråder som er mot de på forumet ?

                  Jeg har stått sammen med ufc en haug av kamper ikke sett/hørt noooe galt fre de, men når de sto på felt c var det de bak som er litt av eldre typen som lager kødd på kamper, som ikke gjør annet enn å klage 2x 45 det er sånne ting som burde tas opp. at folk skal klage på egene supportere som lager god stemmning å støtter laget 100% skjønner ikke jeg vitsen med. Den dagen ufc gjør noe som er HELVETTES galt kan jeg skjønne dere, men før det syns jeg de skal ha ros !

                  Kommentar

                  • Fugla- patriot83
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2005
                    • 1241

                    #10
                    I går stod jeg for første gangblant UFC-gutta på RB (Fikk ikke billett til feltet) og jeg skjønner ikke alt dette "mmmm..skeptisk"-pratet. Det er jo bare en kompisgjeng som fokuserer på å lage et helvetes liv på kampene. Det var jo moro å stå der. Fikk prata med noen av kara der og de var kjempetrivelige. Jeg ELSKER det livet de lager på tribunen og det motiverer en selv til å lage stemning på tribunen.

                    UFC tilføyer Ultras-begrepet stolthet etter min mening. De har gode holdninger. De er IMOT VOLD. De er FOR Å LAGE ELEKTRISK STEMNING på kamper.

                    Ja til den linja UFC har lagt seg på!

                    Mvh,
                    fugla- patriot83 - for evig og alltid mot vold og rasisme, men for å heie gutta på banen frem!
                    -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                    Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                    En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                    Kommentar

                    • holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                      DÆVEN... Det skal sies at det ikke er Holmiz som kom med dette utsagnet jeg siterte, men han var tilstede da han som sa det, sa det.
                      Hehe ja kan stemme det. Men jeg har hørt noe liknende fra flere hold. Uansett, jeg ville bare uttrykke at jeg er ening med trådstarter, og på ingen måte delta videre i diskusjonen for/mot ultras.
                      Hilsen Anders

                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                      Kommentar

                      • Fridtjof
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2005
                        • 2120

                        #12
                        Poenget mitt (og jeg regner med at mange er enige med meg) er at "Ultras" er et belastet ord, som jeg ikke trur klubben er tjent med.

                        Ikke kom og fortell meg at dere heier no mer enn meg på kampene. Det er bare piss. Forskjellen er at jeg ikke bruker ord og uttrykk som sees ned på i fotballverden.
                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                        Kommentar

                        • holmiz
                          The kjøkken-kanariz
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6064

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                          Poenget mitt (og jeg regner med at mange er enige med meg) er at "Ultras" er et belastet ord, som jeg ikke trur klubben er tjent med.
                          Kunne ikke sagt det bedre sjøl, og med det melder jeg meg av diskusjonen. Jeg er hverken for eller mot Ultras, men missliker flørtinga med et belastet ord. Sånn er det, og sånn blir det!

                          mvh Holmiz
                          Hilsen Anders

                          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                          Kommentar

                          • Ballkunstneren
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 780

                            #14
                            Enige om å være uenige

                            Opprinnelig skrevet av kaaanari
                            DESSVERRE… ser det nå ut til at noen har bestemt seg for å drive egen virksomhet (delvis) utkledd Lillestrøms stolte, gule drakt. Det gjelder de såkalte ultras, først å fremst representert ved noen som tydeligvis ser kampene fra felt C. Dette idiotiske fenomenet som fremstår for meg som en gjeng med drittunger ute etter litt barnslig spenning er vi bare nødt til å bli kvitt. Jeg håper vi kan få med oss LSK ledelsen, KFL og andre parter med på dette. Når jeg leser i forumet ser jeg argumenter som sier at UFC bare er en uskyldig, ikke voldelig, ikke politisk gruppe som bare skal være snille å heie på Lillestrøm. SÅ HVORFOR I HELVETE kalle seg Ultras, et belastet navn som assosieres med voldelige høyreekstreme krefter.
                            Er det mulig å droppe dette temaet nå eller! Idiot... Vi har helt sikkert hatt denne diskusjonen 14 ganger før på forumet! Jeg er forresten ikke medlem av en Ultras gruppe... men synes det er fett at UFC står for så mye bra... Jeg håper du kanskje tar turen bort til RB selv og kanskje finner ut hvem de er...

                            Vi er enige om å være uenige...

                            Kommentar

                            • soont
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Feb 2004
                              • 97

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                              Er det mulig å droppe dette temaet nå eller! Idiot... Vi har helt sikkert hatt denne diskusjonen 14 ganger før på forumet! Jeg er forresten ikke medlem av en Ultras gruppe... men synes det er fett at UFC står for så mye bra... Jeg håper du kanskje tar turen bort til RB selv og kanskje finner ut hvem de er...

                              Vi er enige om å være uenige...
                              Hvis et tema kommer opp og opp og opp og opp igjen så reflekterer vel dette bare at "poteten" er het. Ikke bare i 2005,april eller i sommer,men hele tiden.
                              Jeg begynner å bli lei av hobbymoderatorer som skal diktere debattforum!
                              Kjør debatt!

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #16
                                Problemet er vel ikke å diskutere det, men at det er nøyaktig de samme argumentene som blir brukt hver gang.

                                Kommentar

                                • SkLiA
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Mar 2006
                                  • 128

                                  #17
                                  Heia UFC
                                  (`’·.¸(`’·.¸...................................... .¸.·’´)¸.·’´)
                                  «´`·♥1917 Lillestrøm Sportsklubb 2012♥·´`»
                                  (¸.·’´(¸.·’´'''''''''''''''''''''''''''''''''''''' ''''''''''''''`’·.¸)`’·.¸)

                                  Kommentar

                                  • sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

                                    #18
                                    Jeg må nok be dere fortsette i denne tråden:

                                    Tribunekultur, tifo, stemningstråder og diskusjoner om utvikling av Kanari-Fansen.


                                    Denne tråden låses.

                                    Petter

                                    Kommentar

                                    Working...