Bør alle stille i klubbens farger på kamper?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Bør alle stille i klubbens farger på kamper?

    Noen mener at alle må gå i LSK-farger eller offisielle supporterartikler for å være gode supportere på kamper.
    Andre mener at man like gjerne kan bruke vanlige klær, eller klær som har blitt koblet til casualsmiljøer uten at det i seg selv er noe problem.

    Kjør debatt.
    Last edited by RoyVaadal; 26.09.2006, 07:51.
    RoyVaadal.
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    #2
    i utgangspkt ja, men folk får selv velge hva de går i. Ett stadion i gult skaper mye bedre visuelt effekt enn visse andre rekvisitter diskutert i en annen tråd.

    Mvh en som alltid stiller i enten hjemmedrakt eller bortedrakt.
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • Fridtjof
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2005
      • 2120

      #3
      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
      Noen mener at alle bør gå i LSK-farger eller offisielle supporterartikler.
      Andre mener at man like gjerne kan bruke vanlige klær, eller klær som har blitt koblet til casualsmiljøer uten at det i seg selv er noe problem.

      Kjør debatt.
      Dette syns jeg var et noe ledende spørsmål Roy. Virker som at du har dine personlige meninger om folk som ikke stiller med offisielle supporterartikler på kamp, og at du stiller spørsmålet ut fra det.
      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

      Kommentar

      • vEgz
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Aug 2006
        • 130

        #4
        Jeg har dessverre verken hjemme eller bortedrakt, men skjerf og "Forza Fugla" jakka! Blir da svart og gult , det som er viktigst

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #5
          Opprinnelig skrevet av Fridtjof
          Dette syns jeg var et noe ledende spørsmål Roy. Virker som at du har dine personlige meninger om folk som ikke stiller med offisielle supporterartikler på kamp, og at du stiller spørsmålet ut fra det.
          Tja. Godt mulig. Har du endringsforslag til formulering så kan jeg ta den inn i åpningsinnlegget.
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

            #6
            Vel, i utgangspunktet føler jeg at det holder med den første setningen. Med den andre setningen der kan fort enkelte la seg rive med av irrelevante diskusjoner, slik som den om UFC som har vært het i dag.

            "Noen mener at alle bør gå i LSK-farger eller offisielle supporterartikler."

            Enig eller uenig?
            Kjør debatt
            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #7
              Opprinnelig skrevet av Fridtjof
              "Noen mener at alle bør gå i LSK-farger eller offisielle supporterartikler."

              Enig eller uenig?
              Kjør debatt
              Tja. Jeg liker å tydeliggjøre hvorfor det er to sider av saken.

              Når du er først er inne på hva som er min personlige mening så kan jeg jo ta den med det samme.

              Jeg er ikke fanatisk opptatt av at folk må være gul og svart fra topp til tå, og i offisielle supporterartikler. Men jeg synes vel at en eller annen markering er en fordel. Og hvis man har et herlig hjemmesnekra flagg som man vaier med og ellers ingen Fuglaeffekter så er dette vel så bra som å bare stå i ro med Fugladrakt, synes jeg.

              Har ellers ikke noe problem med at folk kler seg snobbete eller i fine merkeklær, men jeg hadde helst sett at folk unngikk de mest kjente merkene som har blitt et velkjent kjennetegn for casuals og fotballhooligans.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • Fridtjof
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2005
                • 2120

                #8
                Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                Tja. Jeg liker å tydeliggjøre hvorfor det er to sider av saken.
                Jeg skjønner godt det, men du drar ut en rekke tilsynelatende negative aspekter ved den ene siden, men etterlater den andre siden helt åpen. Derav ordvalget "ledende" spørsmål
                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                Kommentar

                • Snerten
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2006
                  • 458

                  #9
                  Jeg er av den oppfatning at folk burde få gå i det dem selv føler seg komfertabel i på kamp, men må også legge til at feltet ser penest ut kledd i gult og svart.

                  Personlig så er drakta og skjerfet alltid med på kamp.
                  Evig LSK

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                    Jeg skjønner godt det, men du drar ut en rekke tilsynelatende negative aspekter ved den ene siden, men etterlater den andre siden helt åpen. Derav ordvalget "ledende" spørsmål
                    Nå tror jeg kanskje du kan bli mer fornøyd. Se på åpningsinnlegget nå.
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • Vinje
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Feb 2006
                      • 110

                      #11
                      Skal det virkelig bli slik at man MÅ gå i lagets farger for å komme inn på stadion? Er man stemplet som casual dersom man ikke har det spor av Gult og sort på seg når man skal på Åråsen?

                      Dette blir for meg en helt tåpelig debatt. Folk må få ha på seg de klærne de vil når de går på kamp! BASTA
                      Det var min mening, og den er alltid riktig!

                      Kommentar

                      • Kef1r
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 730

                        #12
                        jeg går i hva jeg vil jeg så det er greit.. om jeg går i Burberry eller reklame drakta til lsk er vel samma F ? f.eks ?

                        jeg går noen ganger med drakt skjerf osv jeg så men syns folk skal få velge hva de vil gå med selv.

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #13
                          nei.

                          men saken stiller seg annerledes når man er i en gruppering.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • Kef1r
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 730

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av iL
                            nei.

                            men saken stiller seg annerledes når man er i en gruppering.
                            gjør den ?? hvis en hel gruppering vil gå i skinn bukser må de få lov til det eller ?

                            Kommentar

                            • iL
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 10771

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Vinje
                              Skal det virkelig bli slik at man MÅ gå i lagets farger for å komme inn på stadion? Er man stemplet som casual dersom man ikke har det spor av Gult og sort på seg når man skal på Åråsen?

                              Dette blir for meg en helt tåpelig debatt. Folk må få ha på seg de klærne de vil når de går på kamp! BASTA
                              Hvis du tror det er så enkelt, så har du virkelig ikke satt deg inn i debatten.
                              Kanarifugla flyr høyt i år!

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                                Hva klær angår står vi selvfølgeluig fast på at folk kan gå med akkurat hva dem vil på fotballkamp.

                                Det er en egen tråd for den debatten.
                                Nå er det jo fra andre bekreftet at enkelte medlemmer i UFC er veldig bevisste på hva slags klær de har på seg på fotballkamper og at det ikke akkurat er tilfeldigheter eller "fritt valg" som gjør at dere ser ut som dratt rett ut av Football Factory.

                                Dog beviser disse uttalelsene at noen av dere ennå ikke skjønner at man sender ut signaler, enten man liker det eller ikke.

                                Trolig er alder og modenhet et moment i denne sammenheng.
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • Kølla Riisa
                                  Seniormedlem
                                  • Jun 2004
                                  • 1021

                                  #17
                                  Dog beviser disse uttalelsene at noen av dere ennå ikke skjønner at man sender ut signaler, enten man liker det eller ikke.

                                  Trolig er alder og modenhet et moment i denne sammenheng.
                                  Jeg skjønner godt at man sender ut spesielle signaler, spesielt når man opptrer i gruppe.

                                  Men jeg synes det blir feil og bli diktert på hva man skal gå med, går man med disse merkene så blir de utvannet til slutt. Sånn er i mange andre land og jeg sikker på at det komemr til å bli sånn i Norge etterhvert også.

                                  Kommentar

                                  • Ballkunstneren
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2006
                                    • 780

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av JhnY
                                    Nok engang, det er ikke så mange så mange i ufc som går "pent kledd" det er mange som ikke går i klubbens farger eller noe ja. Som feks Jack&jones klær feks. Det er ikke så mye "Pent kledd" i ufc som folk skal ha det til.
                                    Det må jeg støtte opp under. Det var bare en liten gruppe i UFC som hoppet på denne bølgen. Men det er på vei ut igjen...

                                    Uansett så er ikke denne gruppen noe farlig. Jeg kjenner flere av dem selv. Og med god grunn

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                                      Men jeg synes det blir feil og bli diktert på hva man skal gå med, går man med disse merkene så blir de utvannet til slutt. Sånn er i mange andre land og jeg sikker på at det komemr til å bli sånn i Norge etterhvert også.
                                      Så det hele dreier seg altså om trassalder?

                                      Jeg ser heller ikke at den utvanningsgreia funker veldig bra. Heller ikke i mange andre land.

                                      En morsom sak er at politiet i England nylig hadde en "Operation Burberry" i forbindelse med en aksjon mot hooligans knyttet til Millwall. Tydelig at Burberry har blitt ekstremt vannet ut der...[1]

                                      Men, lykke til gutter, det er rett innstilling når dere går inn i dialog med LSK.

                                      [1] http://www.dailymail.co.uk/pages/liv...n_page_id=1770
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      • Fuglefar
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2006
                                        • 202

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                                        Hva klær angår står vi selvfølgeluig fast på at folk kan gå med akkurat hva dem vil på fotballkamp.

                                        Det er en egen tråd for den debatten.
                                        Enig med deg. Folk må da få gå på kamp i hvilke klær de bare vill. Dessuten tror jeg at noen har missforstått hva som er casuals. Har en følelse at noen ser for seg folk med hettegenser som er trukket langt ned over panna. At det er det som er de voldelige supporterene.

                                        Stå på UFC. Håper å se dere på Åråsen så fort som mulig, ned hopping synging og mange mange mål til fugla.
                                        Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                        Kommentar

                                        Working...