Bør alle stille i klubbens farger på kamper?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kølla Riisa
    Seniormedlem
    • Jun 2004
    • 1021

    #21
    I England er det jo mange som går med merkeklær og kryderer det med et skjerf. Kanskje ikke merkene som SI og Burberry, men merker som Fred Perry, lacoste sneakers og lignende er veldig utbredt.

    Personlig liker jeg D&G veldig godt, og føler ikke at det sender ut noen spesielle signaler.

    Det er forsatt ett fritt land og folk kan gå med hva man vil.

    Kan LSK nekte folk med spesielle merker egentlig? Noen som kan reglementet her?

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #22
      Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
      Det er forsatt ett fritt land og folk kan gå med hva man vil.

      Kan LSK nekte folk med spesielle merker egentlig? Noen som kan reglementet her?
      Igjen, bra innstilling når man skal gå i dialog med mennesker som i utgangspunktet er skeptiske til dere, blant annet med bakgrunn i casualsuniformeringen deres.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • Kølla Riisa
        Seniormedlem
        • Jun 2004
        • 1021

        #23
        Igjen, bra innstilling når man skal gå i dialog med mennesker som i utgangspunktet er skeptiske til dere, blant annet med bakgrunn i casualsuniformeringen deres.
        Jeg bare spurte bare åssen reglementet var rundt dette.

        Men synes du det er greit at LSK skal fortelle folk hvordan man skal gå på kamp?

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #24
          Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
          Men synes du det er greit at LSK skal fortelle folk hvordan man skal gå på kamp?
          LSK forteller ingen hva man skal ha på seg på Åråsen. Kanskje med unntak av symboler og tekst som åpenbart er støtende og rasistisk.

          Det er noen flere, utenom UFC, som foretrekker sivlie klær fremfor "karnevalsfargene til LSK" når de er på Åråsen. Og jeg ser ikke at de får noe pes.

          Mulig det er jeg som har lett for det, men jeg vet at dersom jeg var en av de som er blitt identifisert som potensiell bråkemaker, basert på blant annet bekledning, grupperingsnavn og logo, så ville det ikke kostet meg fem kalorier å bytte stil på de kommende kampene.

          Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å finne frem en drakt, en LSK-effekt eller lignende som ville fjernet den delen av skepsisen. Så viktig ville det ikke vært for meg å være pen og stilig kledd på fotballkamp (pen er kanskje uoppnåelig for meg uansett).

          Men, så er jeg heller ingen sossegutt som definerer meg selv ut fra hva jeg har på meg.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • Kølla Riisa
            Seniormedlem
            • Jun 2004
            • 1021

            #25
            LSK forteller ingen hva man skal ha på seg på Åråsen. Kanskje med unntak av symboler og tekst som åpenbart er støtende og rasistisk.
            Og der er jeg enig, politikk har ingenting å gjøre på Åråsen.

            Mulig det er jeg som har lett for det, men jeg vet at dersom jeg var en av de som er blitt identifisert som potensiell bråkemaker, basert på blant annet bekledning, grupperingsnavn og logo, så ville det ikke kostet meg fem kalorier å bytte stil på de kommende kampene.
            Ja, kanskje noen gjør det, kanskje andre ikke gjør det. Heldigvis er det opp til hver enkelt hva de vil velge selv.

            Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å finne frem en drakt, en LSK-effekt eller lignende som ville fjernet den delen av skepsisen. Så viktig ville det ikke vært for meg å være pen og stilig kledd på fotballkamp (pen er kanskje uoppnåelig for meg uansett).
            Jeg går ganske ofte med skjerf, og det ligger i kortene at det blir LSK-skjerf fremover.

            Men, så er jeg heller ingen sossegutt som definerer meg selv ut fra hva jeg har på meg.
            Sossegutt faktisk, der føler jeg at du treff spikeren på hodet.

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #26
              Dette har da et enkelt svar.

              Burde man stille i LSKs farger? ja

              Må man stille i LSKs farger? nei

              Skal vær enkelt velge dette selv? ja
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #27
                Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                Ja, kanskje noen gjør det, kanskje andre ikke gjør det. Heldigvis er det opp til hver enkelt hva de vil velge selv.
                Jeg ser at dere fortsette å hamre inn budskapet om fritt valg og individualitet. Jeg vil påstå at det ikke er helt tilfeldig at på det bildet vi ser av UFC i Dagbladet i dag, så er de aller fleste kledd sivilt.

                De av dere som er lederskikkelser, er langt på vei de som avgjør hva resten av gruppen kler seg i. Dersom Kongen eller VK plutselig får en draktfetisj (Kongen i slimfit, nammm), så vil garantert mange av de andre followers følge etter.

                Man blir sosialisert inn i en gruppe og de frie valgene er blott ikke så frie lenger.

                Dette var dog en liten digresjon og det gleder meg oppriktig å høre at dere skal i dialog med LSK. Håper å se flere av dere på feltet snart. Med eller uten D&G, så lenge dere synger mye (som dere alltid gjør), så skal jeg la det ligge.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • maurakanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2005
                  • 638

                  #28
                  Det er akkurat dette som rønnern sier her:
                  Mulig det er jeg som har lett for det, men jeg vet at dersom jeg var en av de som er blitt identifisert som potensiell bråkemaker, basert på blant annet bekledning, grupperingsnavn og logo, så ville det ikke kostet meg fem kalorier å bytte stil på de kommende kampene.

                  Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å finne frem en drakt, en LSK-effekt eller lignende som ville fjernet den delen av skepsisen. Så viktig ville det ikke vært for meg å være pen og stilig kledd på fotballkamp (pen er kanskje uoppnåelig for meg uansett).
                  som er et av problemene til ufc i sitt forhold til LSK.
                  De kler seg stort sett i klær som forbindes med casuals, og da får de også mye oppmerksomhet (men det er vel det de vil ha) . Man må ikke gå i drakt, men hadde de hatt en "vanlig" genser , jakke e.l hadde det ikke vært noe problem.

                  Men dere : Man er på kamp for å støtte sitt lag, man elsker klubben sin, hva er problemet med å ha på seg de stolte farger (gult og svart) på kampdager. Har alltid på drakt og skjerf, det er obligatorisk på kamper her i gården!!
                  VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                  Kommentar

                  • LSK-supp.
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 1023

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Fuglefar
                    Enig med deg. Folk må da få gå på kamp i hvilke klær de bare vill. Dessuten tror jeg at noen har missforstått hva som er casuals. Har en følelse at noen ser for seg folk med hettegenser som er trukket langt ned over panna. At det er det som er de voldelige supporterene.

                    Stå på UFC. Håper å se dere på Åråsen så fort som mulig, ned hopping synging og mange mange mål til fugla.
                    Skal ikke starte noen debatt, men jeg må få lov til å svare på dette.

                    Selvfølgelig skal folk få lov til å gå med hva slags klær de vil på fotballkamp, skulle bare mangle.

                    Men når flertallet i en gruppering går med klær som vanligvis brukes som "uniformering" av casualsgrupper, må man få lov å reagere.

                    Da snakker man pent kledde gutter med merker som f.eks stone island, cp company og burberry.

                    Går selv alltid "pent kledd", men når store deler av en større gruppe går "pent kledd" er det ikke lenger tilfeldig, da er det uniformering.
                    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      De av dere som er lederskikkelser, er langt på vei de som avgjør hva resten av gruppen kler seg i. Dersom Kongen eller VK plutselig får en draktfetisj (Kongen i slimfit, nammm), så vil garantert mange av de andre followers følge etter.
                      VK brukte drakt i Molde. :lsk:

                      Kommentar

                      • Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

                        #31
                        Stemmer det gitt, fikk våte blikk fra Lars hele veien hjem fra molde

                        Har forøvrig brukt LSK klær de 3 siste kampene. Folk må fortsatt få lov til å bruke hva man vil på match. Men enkelte her inne tror jo man er bråkmakere hvis man har på seg noe annet enn gult og sort. Det er fortsatt kun et fåtall som bruker merkeklær alà lloyd osv.
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                          Stemmer det gitt, fikk våte blikk fra Lars hele veien hjem fra molde
                          Hei, stor idrett der i gården.

                          Når får vi se Kongen i slimfit? Tør jeg, tør han
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Når får vi se Kongen i slimfit? Tør jeg, tør han
                            Trodde alt var slimfit på dere
                            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                            Mvh
                            Mr.Jordbakke

                            Kommentar

                            • King_Raymond
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4987

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Hei, stor idrett der i gården.

                              Når får vi se Kongen i slimfit? Tør jeg, tør han
                              Den dagen du kommer i hel Burberry dress skal jeg kjøpe med slimfit drakt i størrelse medium
                              Ultras Felt C Lillestrøm

                              Kommentar

                              • GulMann
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Sep 2006
                                • 43

                                #35
                                Forstår ikke hva problemet med å gå i gut og sort er.
                                Er ikke fargene kule nok?, liker man ikke klubben? vil man ikke vise sin støtte?
                                eller er det rett å slett flaut å bruke klubbens farger.

                                Og for enkelte har dt jo blitt slik at skal det først være i nærheten av klubbens farger, skal det helst ha et annet merke navn en LSK

                                Enkelt er mere interesert i å profilere seg selv eller egene organisering fremfor klubben.
                                Har alltid profilert meg i fargene til klubb, og LSK supporter utstyr.
                                Har et bra tilfelle jeg husker på dette med å markere farger på kamp.
                                jeg og en kompis dro på HAM-KAM - LSK på briskeby i 93-94
                                han hadde ikke supporter utstyr så han kledde seg naken, og tullet hele kroppen inn i et gedigent gult laken.

                                Vis hvem man holder med og vær stolt av det.

                                Kommentar

                                • stolte bønder
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Nov 2005
                                  • 76

                                  #36
                                  jeg synes folk skal kunne bestemme hva de skal ha på seg selv...
                                  har folk lyst til å komme med fred perry og burberry merker, må de da for faen meg få lov til det! Og de som kommer som juletrær får også lov til det! ingen som kan komme å si hva du skal ha på deg og ikke ha på deg!

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    #37
                                    Sagt det før, sier det igjen... Helst ser jeg alle i Drakt, iaffal i noe gult/svart, men folk må få bestemme selv hva de har på seg uten videre pes fra andre. Blir en litt barnslig diskusjon..
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • e.d
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 688

                                      #38
                                      for 30 år siden eller når det var så var det ingen som gikk med drakt på stadion. Så var det et lyst hode som kom på ideen om at supporterne kunne gå med drakt som viser deres tilhørigehet. Dette lyset hodet var ikke en av supporterne. Det er ihvertfall helt sikkert.

                                      Det var sikkert en i markedsavdelingen i en av klubbene som skjønte at her var det penger å tjene på supporterne. Og dette har blitt en storindustri og mange som ikke liker å gå med drakt kanskje egentlig er imot det pga at fotballen og fotballkulturen gjøres om til storindustri hvor det er kapitalismen som råder. Og derfor så liker de å vise sin støtte og tilhørighet til klubben på sine egne premisser, og ikke på kapitalkreftenes premisser, og dette har jeg full respekt for.
                                      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av e.d
                                        Og derfor så liker de å vise sin støtte og tilhørighet til klubben på sine egne premisser, og ikke på kapitalkreftenes premisser, og dette har jeg full respekt for.
                                        Kapitalkreftene bak Burberry er ikke like sterke?

                                        Kommentar

                                        • sigurdsen
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 1822

                                          #40
                                          Har man en gul eller svart genser eventuelt noen lsk effekter så ta på det på kamp, men kan ikke stille krav til å kjøpe seg drakt det koster jo litt penger

                                          Kommentar

                                          Working...