Kanarifansen vokser og blir både større og bedre.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #21
    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Det sier seg selv at da KFL tok i bruk tromme, så måtte ledende personer som Mykle, Tony og Tommy være med på det. Uten at de var med på det, ville aldri tromma blitt akseptert. Og at initiativene kom fra Mykle og Tony er det ingen tvil om.
    La oss skille på to ting. De som iverksetter en idé og de som har idéene og forslagene til noe.

    Som du sier så er det litt begrensa hvem som har makt til å iverksette gode forslag, men det er ikke nødvendigvis disse som står bak de gode idéene og forslagene.

    Uten at jeg kjenner historien så er det jo fullt mulig at UFC, KGG eller Team Scooter eller andre var de som presset på for bruken av tromme, og at uten deres initiativ eller massivt press så hadde aldri trommebruken blitt noe av.

    Jeg kjenner ikke historien og har derfor ingen formening om hvem som egentlig var idégründerne til tromma. Men det blir feil å være så kategorisk å hevde at ingen andre enn de tre nevnte personer har hatt betydning for å innføre tromma. Det er jo ikke akkurat noen ny idé.
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • Ranakanaris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 488

      #22
      jeg lurer egentlig på hva du mener KFL skal fornye seg på. Jeg synes det kommer nye flagg, sanger og personer inn som medlemmer i KFL i ett kjør. Så jeg klarer desverre ikke å se hva som er galt i KFL sitt styre og stell.

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #23
        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
        Jeg kjenner ikke historien og har derfor ingen formening om hvem som egentlig var idégründerne til tromma. Men det blir feil å være så kategorisk å hevde at ingen andre enn de tre nevnte personer har hatt betydning for å innføre tromma. Det er jo ikke akkurat noen ny idé.
        Dersom du ikke kjenner historien, hvorfor uttale seg?

        Tromma kom etter initiativ først og fremst fra Tommy og Tony. Mykle var småskeptisk, men han ble kjapt overbevist. Og uten å ha de tre på laget, ville det vært meningsløst å prøve å innføre tromme. Mykle hadde vel gått bananas ovenfor eventuelle trommere og Tommy hadde fått med seg feltet på andre sanger. Noen få leder, de fleste av oss følger etter.

        Dette skjedde før KGG, Team Scooter eller UFC så dagens lys. Det var vel i de tider hvor Mykle fremdeles hjalp forløperen til UFC, nemlig Vestfold Kanaris, med å sette opp busser til Åråsen og diverse bortekamper.

        Utakk er verdens lønn?
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • Ballkunstneren
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 780

          #24
          Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
          jeg lurer egentlig på hva du mener KFL skal fornye seg på. Jeg synes det kommer nye flagg, sanger og personer inn som medlemmer i KFL i ett kjør. Så jeg klarer desverre ikke å se hva som er galt i KFL sitt styre og stell.
          De fleste to stangsene og flaggene er vel egentlig fra disse undergruppene. Og flere har hengt seg på etterpå. I tillegg til at de mest ihugga "uavhengige" KFene har laget noen. Tifo gruppa er vel ikke gærne de heller

          Det gjelder vel også sanger.
          Last edited by Ballkunstneren; 26.09.2006, 16:06.

          Kommentar

          • Ranakanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 488

            #25
            Er det ikke sånn KFL fungerer?? Folk kommer med ideer på flagg og sanger, og så blir dem brukt hvis folk synes det er bra. Jeg vet egentlig ikke hva du mer forlanger av dem som styrer og steller i KFL.

            Kommentar

            • Ballkunstneren
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 780

              #26
              Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
              Er det ikke sånn KFL fungerer?? Folk kommer med ideer på flagg og sanger, og så blir dem brukt hvis folk synes det er bra. Jeg vet egentlig ikke hva du mer forlanger av dem som styrer og steller i KFL.
              Initiativ? Men jeg ville ikke at detta skulle være en verdensmester i TIFO & flagg, tromme tråd, men har folk flest tenkt til å være med på det som har skjedd og har KFL tenkt til å motivere sine medlemmer til å gjøre mer?
              Last edited by Ballkunstneren; 26.09.2006, 16:36.

              Kommentar

              • Ranakanaris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 488

                #27
                Initiativ til hva??

                Jeg sier det igjen: Hvis det er noen som synes att dem som styrer og steller i KFL gjør en dårlig jobb, og føler att dem kan gjøre jobben bedre. Så møter dere opp til neste årsmøte og legg fram din sak. Hvis ikke, så er det bare å holde kjeft. Nytter ikke kun å sitte her å klage på Styret i KFL når man ikke selv tør å brette om ermene for å ta tak i en slik utakknemelig jobb som det egentlig er.

                Nei, jeg hyller og beundrer dem som styrer og steller i KFL.

                Kommentar

                • Ranakanaris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 488

                  #28
                  Da for du stille deg til innsats som motivator da, tror du helt sikkert kan få den stillingen. Ikke forvent att andre skal gjøre en jobb som ingen veit om. Foreslår herved Ballkunsteren til motivator!!!

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Tromma kom etter initiativ først og fremst fra Tommy og Tony.
                    Da skal de ha skryt i massevis for at de tok lederrollen med å innføre dette, og også å innføre det på en god måte.

                    Men å gi dem all æren for nytenkning i forhold til tromme blir vel litt latterlig så lenge enkeltpersoner har foreslått dette med jevne mellomrom siden midten av 90-tallet.
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • soont
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Feb 2004
                      • 97

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                      Initiativ til hva??

                      Jeg sier det igjen: Hvis det er noen som synes att dem som styrer og steller i KFL gjør en dårlig jobb, og føler att dem kan gjøre jobben bedre. Så møter dere opp til neste årsmøte og legg fram din sak. Hvis ikke, så er det bare å holde kjeft. .
                      Bra forslag. I tillegg bør det innføres forbud mot å være uenig på forumet.

                      Kommentar

                      • Kimito
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 2601

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                        Uansett så var ikke innlegget mitt Nøytralt, det var min mening.

                        Nå er det din tur til å si din... okey?
                        Regner med at dette var til meg?

                        Jeg ba ikke om et nøytralt innlegg, men påpeker at du ikke legger opp til en nyansert debatt. Det er en vesensforskjell.

                        Min mening gjør jeg vel ganske grundig rede for i det første innlegget. Mer detaljert føler jeg ikke at det er riktig av meg å argumentere da jeg i lang tid har bodd i Bergen, slik at kontakten min med KFL nå, i hovedsak går gjennom elektroniske kanaler.
                        Ferdigskåra

                        Kommentar

                        • Ranakanaris
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 488

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av soont
                          Bra forslag. I tillegg bør det innføres forbud mot å være uenig på forumet.


                          vær gjerne uenig om saker og ting, men å hentyde att dem som styrer og steller i KFL gjør en dårlig jobb, blir litt for dumt når man ser hva slags innsatts og fritid dem legger ned på jobben. Tipper att man er stor i kjeften før man for virkelig for se jobben som legges ned i KFL. Men etter å ha prøvd det selv så finner man nok ut att det er slett ikke en jobb som er så enkel. Så istedenfor å klage så kan man heller stille seg til disposisjon for KFL.

                          Kommentar

                          • Ballkunstneren
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 780

                            #33
                            Organsisatorisk

                            Jeg har bare på følelsen av de bare er der for å håndtere det organisatoriske, at det kanskje ikke er så mye Kreativ tenking i forhold til hva som skjer på tribunen. Det er jo derfor vi har en TIFO gruppe, men jeg tror vi med stort hell kunne "ansette", eller fordele noen flere oppgaver slik at flere gjør noe enn at noen gjør alt.

                            Det er ikke det at de ikke legger sjela i arbeidet, det er mer at de kanskje fokuserer på feil ting.

                            Kommentar

                            • Harvest
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2006
                              • 855

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                              Jeg har bare på følelsen av de bare er der for å håndtere det organisatoriske, at det kanskje ikke er så mye Kreativ tenking i forhold til hva som skjer på tribunen. Det er jo derfor vi har en TIFO gruppe, men jeg tror vi med stort hell kunne "ansette", eller fordele noen flere oppgaver slik at flere gjør noe enn at noen gjør alt.

                              Det er ikke det at de ikke legger sjela i arbeidet, det er mer at de kanskje fokuserer på feil ting.
                              Da kan jo du melde deg for styret og fikse på ting som ikke blir gjort riktig, hvis det er så enkelt.
                              Iron Maiden's gonna get you.

                              Kommentar

                              • Ballkunstneren
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 780

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Harvest
                                Da kan jo du melde deg for styret og fikse på ting som ikke blir gjort riktig, hvis det er så enkelt.
                                Greit... Jeg melder meg... Tviler på at de vil ha meg, men... Hadde vært dødsfett å være i Styret der!

                                Kommentar

                                • sniper
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 5254

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                  Greit... Jeg melder meg... Tviler på at de vil ha meg, men... Hadde vært dødsfett å være i Styret der!
                                  Send meg en mail da, vi trenger folk hele tiden.

                                  petter[AT]kanari-fansen.no

                                  Petter

                                  Kommentar

                                  • iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                    Greit... Jeg melder meg... Tviler på at de vil ha meg, men... Hadde vært dødsfett å være i Styret der!
                                    Minner meg om den "ta-studier-reklame" på kino for en stund siden. "Du er dust ass" "Nei du er dust!".
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                                    Kommentar

                                    • sniper
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 5254

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                      Greit... Jeg melder meg... Tviler på at de vil ha meg, men... Hadde vært dødsfett å være i Styret der!
                                      Forøvrig ikke like fett alltid. Ikke fett nå om dagen. Kunne godt spart meg for det ekstra-arbeidet dette blir. Samme med alt styret med sikkerhet før vif-kampene. Men det er vel slik det er. Alt i alt så er det veldig givende.

                                      Petter

                                      Kommentar

                                      • Ballkunstneren
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2006
                                        • 780

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av petter
                                        Send meg en mail da, vi trenger folk hele tiden.

                                        petter[AT]kanari-fansen.no

                                        Petter
                                        Da var det gjort håper du har noe spennende til meg

                                        Opprinnelig skrevet av petter
                                        Forøvrig ikke like fett alltid. Ikke fett nå om dagen. Kunne godt spart meg for det ekstra-arbeidet dette blir. Samme med alt styret med sikkerhet før vif-kampene. Men det er vel slik det er. Alt i alt så er det veldig givende.

                                        Petter
                                        Det er vel bare voksesmerter , roer seg vel etterhvert...
                                        Last edited by Ballkunstneren; 26.09.2006, 22:26.

                                        Kommentar

                                        • Harvest
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2006
                                          • 855

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                          Greit... Jeg melder meg... Tviler på at de vil ha meg, men... Hadde vært dødsfett å være i Styret der!
                                          Flott!
                                          Iron Maiden's gonna get you.

                                          Kommentar

                                          Working...