Kanarifansen vokser og blir både større og bedre.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Per Arne
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2347

    #41
    Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
    Jeg har bare på følelsen av de bare er der for å håndtere det organisatoriske, at det kanskje ikke er så mye Kreativ tenking i forhold til hva som skjer på tribunen. Det er jo derfor vi har en TIFO gruppe, men jeg tror vi med stort hell kunne "ansette", eller fordele noen flere oppgaver slik at flere gjør noe enn at noen gjør alt.

    Det er ikke det at de ikke legger sjela i arbeidet, det er mer at de kanskje fokuserer på feil ting.
    Hei Ballkunster!

    Jeg leser dine innlegg med interesse, og jeg likte det du skreiv om at fornyelse kommer ofte fra nye folk, eller folk utenfra. Folk som har opplevd andre ting.

    Jeg anser megsjøl som en av disse. Altså en ny bidragsyter til Kanarifansen og miljøet rundt Lillestrøm Sportsklubb. Det var i fjor jeg begynte å snuse nærmere på hvordan jeg kunne komme med idéer og bidrag, og det første jeg la merke til er at de jeg møtte/snakka med (altså i KFL-styret) var helt åpne for forslag og innspill. Dørene til KFL sto den gang, som nå, på vidt gap og jeg fikk et inntrykk av at de oppriktig ønsket å ta i mot det jeg måtte ha av finurlige idéer.
    De kunne vært inneslutta, de kunne vært overlegne, men var - og er - helt åpne for alt som kan hjelpe Kanarifansen med å hjelpe LSK.

    Dét er ikke å ha feil fokus.

    Derfor går Kanaribussen fra Råholt til Lillestrøm hver eneste hjemmekamp.
    Derfor er det flere fans her i år enn i fjor.
    Derfor reiser flere herfra på bortekamper.
    Derfor deltar flere for å støtte laget, klubben, og kanarifansen.

    KFL (styret, tifogruppa, humbug&kanari-red., kafédamer..) yter hjelp når det blir etterspurt, for å tilfredsstille sine medlemmers engasjement, det skal jeg skrive under på!

    Dét er ikke å ha feil fokus.

    Videre, jeg mener det ikke er feil fokus å:

    - arrangere LSK-kafé på lørdagstreninga
    - med LSK-shopen stå for billettsalg til semifinale, cupfinale, seriestart mm
    - ta ansvaret for å bedre en mangelfull personmarkeds-satsning hos LSK (tankesmie om hvordan få flere folk på åråsen og flere til å melde seg inn i KFL.. arbeidet ser vi jo bærer frukter. I tillegg til å presse på for en egen ansatt med personmarkedet som arbeidsområde. Den personen sitter i LSKs kontorer i dag.)

    Det var litt av det som KFL har fokus på utenfor stadion, og det krever sine ressurser. Jeg håper også det har noe for seg i dine øyne, i tillegg til å få bedre stemning på tribunen.

    ...noe man også jobber hardt for å få til. Bare se her:

    - Egen sanggruppe, hvis formål er å samle forsangere, og forsangerfeltene til diskusjon rundt tribuneliv. Verbalt som visuelt (bevegelser som sidelengshopping, holde rundt hverandre-type ting.. du husker kanskje Tromsø-kampen i fjor med Forza Fugla inn med kula). Å stimulere andre til å bli med på denne diskusjonen, til å foreslå ting, lage sanger..
    Sangmøter blir avholdt, både interne gruppemøter, men ikke minst åpne møter før kamper. Et "stormøte" ble også avholdt. For ikke å glemme et sangverksted-initiativet. Ble ikke den helt store suksessen men (det er visst noe som heter internett ).
    Lambada? Et produkt av sanggruppas arbeid.
    Gruppa blei forma i fjor vår.

    Altså, mange initiativ har blitt tatt. Et kanarifelt II på RB var i praksis virksomt allerede i seriestarten mot RBK, etter en god stund med tankevirksomhet rundt det. Av ulike årsaker ble resultatet katastrofalt ift. det man hadde tenkt. Dette ble det brukt kreativ tenking på, påny i sommer, og det ble enda bedre planlagt (av KFL), lagt tilrette for (av KFL/LSK), og gjennomført (av UFC m/flere) denne gangen.

    Det er jævlig bra at du har idéer om hvordan Kanarifansen kan utnytte sin størrelse (størrelsen på feltet har vært ganske stor - det er medlemstallet som nå også har blitt stort (ref. den tidligere nevnte tankesmia (eller Aksjonsgruppa som den heter))).
    Det som hadde vært enda bedre var om du tok kontakt med KFL, for eksempel gjennom nettsida her, eller telefonnumra du finner her. Som jeg sa, en åpen, oppmuntrende, og støttende supporterklubb er det ingen tvil om at LSK har!
    Last edited by Rønnern; 26.09.2006, 22:52.
    Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

    Kommentar

    • Ballkunstneren
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 780

      #42
      Opprinnelig skrevet av gulost
      Hei Ballkunster!

      Jeg leser dine innlegg med interesse, og jeg likte det du skreiv om at fornyelse kommer ofte fra nye folk, eller folk utenfra. Folk som har opplevd andre ting.

      Jeg anser megsjøl som en av disse. Altså en ny bidragsyter til Kanarifansen og miljøet rundt Lillestrøm Sportsklubb.

      De kunne vært inneslutta, de kunne vært overlegne, men var - og er - helt åpne for alt som kan hjelpe Kanarifansen med å hjelpe LSK.

      Derfor går Kanaribussen fra Råholt til Lillestrøm hver eneste hjemmekamp.
      Derfor er det flere fans her i år enn i fjor.
      Derfor reiser flere herfra på bortekamper.
      Derfor deltar flere for å støtte laget, klubben, og kanarifansen.

      KFL (styret, tifogruppa, humbug&kanari-red., kafédamer..) yter hjelp når det blir etterspurt, for å tilfredsstille sine medlemmers engasjement, det skal jeg skrive under på!

      - Egen sanggruppe, hvis formål er å samle forsangere, og forsangerfeltene til diskusjon rundt tribuneliv. Verbalt som visuelt (bevegelser som sidelengshopping, holde rundt hverandre-type ting.. du husker kanskje Tromsø-kampen i fjor med Forza Fugla inn med kula). Å stimulere andre til å bli med på denne diskusjonen, til å foreslå ting, lage sanger..
      Sangmøter blir avholdt, både interne gruppemøter, men ikke minst åpne møter før kamper. Et "stormøte" ble også avholdt. For ikke å glemme et sangverksted-initiativet. Ble ikke den helt store suksessen men (det er visst noe som heter internett ).
      Lambada? Et produkt av sanggruppas arbeid.
      Gruppa blei forma i fjor vår.

      Det er jævlig bra at du har idéer om hvordan Kanarifansen kan utnytte sin størrelse (størrelsen på feltet har vært ganske stor - det er medlemstallet som nå også har blitt stort (ref. den tidligere nevnte tankesmia (eller Aksjonsgruppa som den heter))).
      Det som hadde vært enda bedre var om du tok kontakt med KFL, for eksempel gjennom nettsida her, eller telefonnumra du finner her. Som jeg sa, en åpen, oppmuntrende, og støttende supporterklubb er det ingen tvil om at vi har!
      Det er sant det. Jeg har også lyst til å være i en posisjon hvor jeg kan påvirke, hjelpe til eller bidra med nye ideer. Jeg har sendt en mail til Petter nå og venter på tilbakemelding. Gleder meg allerede...:lsk:

      Det er klart at det er viktig å tenke på å få flere folk på kampene og hvordan man kan få folk dit. Det er jeg også takknemlig for. Hadde ikke like morro å være Kanarifan uten alle sammen der. Jeg tror kanskje jeg har et annet fokus akkurat nå og føler kanskje at det ikke er så mye å hente på å åf flere folk til kamp. Men kanskje heller vil at disse skal bidra til en enda bedre stemning på stadion. (Om det er Mulig! )

      Et vervesystem ville kanskje ikke være så dumt. Med kanskje noe småpremier for de som verver venner i KFL, det må seff være krav at man holder disse medlemenne aktive i KFL, at de ikke bare melder inn venna sine for å få noen småpremier eller for å øke medlemstallet til KFL.

      Uansett... Glad for tilbakemelding Takker... (Endelig en som tar forumet litt seriøst og ikke bare slenger møkk)
      Last edited by Ballkunstneren; 26.09.2006, 23:01.

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        #43
        jeg må nesten slenge meg på forrige innlegg!

        Du ballkunstnern, du viser et engasjement som jeg ikke har sett på lenge, og det er kjempebra! (ber om unnskyld dersom mitt innlegg i en annen tråd du startet ble oppfattet feil, eller jeg kom feil ut der).

        Dette er det kanarifansen trenger! Engasjement! Håper vi kan dra sammen for fugla!

        (edit: jeg bor jo laaaangt unna åråasen, men gleder meg til å komme hjem og gå på kamp igjen)
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • Ranakanaris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 487

          #44
          bra ballkunstneren, da er du en ressurs for KFL og LSK, ikke en som sitter å klager på nett over det som blir gjort, eller ikke gjort. Da for jeg ønske deg lykke til, og stå på, selv når du måtte høre og lese om klager på dem som som styrer og steller i KFL.

          Kommentar

          • Per Arne
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2347

            #45
            Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
            Det er sant det. Jeg har også lyst til å være i en posisjon hvor jeg kan påvirke, hjelpe til eller bidra med nye ideer. Jeg har sendt en mail til Petter nå og venter på tilbakemelding. Gleder meg allerede...:lsk:

            Det er klart at det er viktig å tenke på å få flere folk på kampene og hvordan man kan få folk dit. Det er jeg også takknemlig for. Hadde ikke like morro å være Kanarifan uten alle sammen der. Jeg tror kanskje jeg har et annet fokus akkurat nå og føler kanskje at det ikke er så mye å hente på å åf flere folk til kamp. Men kanskje heller vil at disse skal bidra til en enda bedre stemning på stadion. (Om det er Mulig! )

            Et vervesystem ville kanskje ikke være så dumt. Med kanskje noe småpremier for de som verver venner i KFL, det må seff være krav at man holder disse medlemenne aktive i KFL, at de ikke bare melder inn venna sine for å få noen småpremier eller for å øke medlemstallet til KFL.

            Uansett... Glad for tilbakemelding Takker... (Endelig en som tar forumet litt seriøst og ikke bare slenger møkk)
            Se her da, idéene kommer jo som perler på en snor.

            Det høres ut som du har noe å gjøre i sanggruppa, minst =) Men har man en idé til hva det enn måtte være så er det ikke så langt mellom de som driver med medlemsting, styreting, tifoting, osv.. Alle hjelper alle.

            Nå høres jeg kanskje i overkant positiv ut. Det er jo frivillighetsarbeid alt sammen, og man blir sliten i hode, skulder, kne og tå gjennom en hel sesong. Men nettopp derfor er det så deilig å kunne nyte godt av hjelpsomhet, når du trenger den selv. Også gir du tilbake når du kan så andre kan glede seg på samme måten, og å ha med deg å gjøre =)

            Jeg glemte å nevne Tursjef Tony som en som virkelig også fortjener ros for sin hjelpsomhet overfor utkant-kanaris, med å gjøre det enklere for å oss å bli med på bortetura. Han ga oss på Råholt en gratistur som premie i fuglafrokost-lotteriet vårt også.. en megamann som er med når regnestykket til Råholt Kanaris gjøres opp med gode tall, og mange store opplevelser!

            Sant det du sier at det er ekstra moro å stå på kanarifeltet jo flere folk på stadion det er. Og helt enig i at det er en evig utfordring å ha aktive kanarifans, og et drivende engasjert kanarifelt.
            Etter noen labre kamper (tenk bare hva som er laber stemning for oss i dag) tok vi tak i det i sanggruppa, idéen spiret med utg. pkt i to-stangsen med "Advarsel: Støysone" på, og ble fort en "Aksjon kanarifeltet 06," som Tony foreslo, og tok ansvaret for å sette i gang. Jeg føler meg sikker på at du har noe å komme med både til dette, og andre initiativ.. noen du selv sitter og grunner på? (Og det er jo flere av dere på sangforumet som dette gjelder), Da vil jeg bare si at dere ikke må nøle med å ta kontakt med noen moderatorer på forumet - de kan vise til sanggruppa (jeg må innrømme at sanggruppa har vært for bortgjemt! Men vi leser forumet vårt). Eller rett og slett ta kontakt med meg, siden jeg er med der, og har kasta meg rundt og skriver som en vårkåt kattunge her nå, midt oppi alt annet.

            Den røde tråden her er altså:

            "Finns det några fler svängar att ta ut?
            Sålänge det är ont om idéer lär dom aldrig ta slut"
            Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

            Kommentar

            • iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

              #46
              Du sier jo noe selv Per Arne, for få som vet om at vi har sanggruppe.

              Lag feks en egen tråd om dette for å annonsere/rekruttere litt? Er jo mange dyktige låtskrivere, og sikker musikk kyndige mennesker utenom de som har vist seg frem allerede.
              Kanarifugla flyr høyt i år!

              Kommentar

              • Per Arne
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2347

                #47
                Opprinnelig skrevet av iL
                Du sier jo noe selv Per Arne, for få som vet om at vi har sanggruppe.

                Lag feks en egen tråd om dette for å annonsere/rekruttere litt? Er jo mange dyktige låtskrivere, og sikker musikk kyndige mennesker utenom de som har vist seg frem allerede.
                Det er ikke det at info fra Sanggruppa ikke har kommi ut på sangforumet. Det er bare blitt altfor sjeldent. Det står på gjøre-lista, fortsatt, altså.
                Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                Kommentar

                • Ballkunstneren
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 780

                  #48
                  Synes det er veldig mye som er gjemt i KFL, jeg fant for eksempel først i dag når TIFO gruppa driver på etter å ha søkt gjennom KFL.no temmelig grundig. Det kunne være en ide å ha en kalender på forsiden som viser når forskjellige ting skjer. Som lørdagskafeen, sanggruppa, tifogruppa, årsmøter & andre møter.

                  Skal prøve å slenge noe ut på sangforumet hvis jeg finner det neida... Skal gjøre det...

                  Kommentar

                  • Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2600

                    #49
                    Til Ballkunstneren igjen:

                    Synes det er flott at du ser ut til å ville bidra kreativt og ivrig for å gjøre KFL bedre, og at du ikke har lagt an til en sånn debatt som jeg var redd for etter det første innlegget ditt.

                    Håper forresten ikke at du siktet til innlegget mitt da du skrev om slenging av møkk. Jeg ble nok provosert av enkelte ting ved innlegget, men føler at jeg holdt meg innenfor saklighetens grenser.

                    ...og kommer jeg på ideer for å gjøre tribunelivet bedre, så nøler jeg neppe med å poste dem Det er en oppfordring du skal ha for, og som folk bør ta til etteretning. Det er bedre med 34 dårlige, og ett glimrende forslag, enn ingen forslag overhodet.
                    Ferdigskåra

                    Kommentar

                    Working...