Straffeutmåling ovenfor UFC
Collapse
X
-
All ære til LSK som tør å vise hvor skapet skal stå og sette ned foten, når ting
begynner å bli en vane forbrytelse rundt på Norske arenaer.
Når ble to gangers blussing en vane forbrytelse? Tenk deg om ett par ganger før du bruker et uttrykk som det.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av ketilFørst: Er det bare jeg som stusser ved dette resonnementet: Siden vi ikke har regler på bortebane, så tar vi en hjemmel fra Åråsen sitt tribunereglement og finner på en sanksjon?
Nei, synes det er riktig at det blir reagert på. UFC representerte på lik linje som resten av kanaris som dro til Molde, kanarifansen. Da skal man oppføre seg, hjemme såvel som borte.Kommentar
-
Så hvis f.ek.s sønnen din (ikke vet jeg om du har eller ikke har en, men la oss si rent hypotetisk her..) hadde gjort noe galt hos noen andre så hadde det vært greit siden det ikke var hjemme?
Nei, synes det er riktig at det blir reagert på. UFC representerte på lik linje som resten av kanaris som dro til Molde, kanarifansen. Da skal man oppføre seg, hjemme såvel som borte.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Chrizza:
Fugl1120 svarte for meg. Skjønte du poenget mitt? At noen bør ta "straffen" sin er en ting, men resonnementet kan ikke være at, "har vi ikke hjemmel, kan vi gjøre hva vi vil". Det er faktisk det motsatte som er utgangspunkt, at de ikke kan straffes siden det ikke finnes noen hjemmel. Reglementet gjelder faktisk bare for Åråsen.
Kan man forresten trekke noen presedensvirkninger fra dette vedtaket? Eller er dette første skritt i prosessen hvor vi alle kan ende opp som Josef K, sånn evig vandrende???Last edited by ketil; 28.09.2006, 19:38.Kommentar
-
Ang regelbrudd UFC har gjort, var vel dette egentlig det lille påskuddet LSK trengte for å sette en stopper for denne gruppen. I følge dem selv har de ikke gjort noe galt, det er forsåvidt riktig. Men senest på siste hjemmekamp fikk de også oppmerksomheten igjen rettet mot seg, da de måtte fjerne en banner før kamp start. Det er forstålig at ufc vil markere seg, men når de har ett falkeblikk rettet mot seg, så er dette så forferdelig idiotisk gjort at jeg rettogslett vrir meg i skam/latter. Men men... . :lsk:Forza Flisbyn!Kommentar
-
Ja, ja... Drøy straff synes nå jeg. Nå blir det spennende å se om klubben og KFL har baller til å ta alle regelbrudd i fremtiden like alvorlig, selvom det skulle komme fra andre enkeltpersoner eller kameratgjenger. Har man lagt en list her for fremtiden er det jo greit...
Men det har de desverre ikke..... :???:
Og det vet vel de fleste.....Kommentar
-
Folk kan være uenig i UFCs atferd og virkemidler.
Men husk at dette er ildsjeler som har ofra mye tid og innsats for klubben i sitt hjerte. Mye mer enn den gjennomsnittlige supporter, uten at de er unike eller bedre enn alle andre.
De har ikke stått bak voldsepisoder av noen art (så vidt meg bekjent). Det eneste de har gjort er å ha en annerledes supporterstil og å kjempe for noe de har trodd på, bruken av bluss. De har vært villig til å betale av sine beskjedne ungdomslommebøker for å dekke eventuelle bøter for den saken de trodde på. Løftebruddet i forhold til LSK og KFL var ufint og det skal de straffes for, i tillegg til at de har gjort noe som LSK og KFL ikke ønsker, nemlig blussing.
Nå har UFC har fått en straff. En straff som de aller fleste mener er i tøffeste laget.
Jeg ber da om at folk slutter å hovere eller le av UFCs straff, eller komme med mer reine drittbemerkninger. Slike meldinger vil bli vurdert slettet.RoyVaadal.Kommentar
-
Det eneste vi gjorde var å si at så lenge de er utestengt fra LSKs arrangementer, så kan ikke vi ha de på våre arrangementer heller->FuglaTifo osv.
PetterKommentar
-
Kommentar
-
Per Mathisen sier i dagbladet (http://www.dagbladet.no/sport/2006/09/29/478208.html), på spørsmål om hvem som er utestengt, at LSK kommer til å nekte hele UFC, samt "de som tilkjennegir seg å være sympatisører", adgang til Åråsen. Det må da være å gå et par meter over streken.Kommentar
-
Ønsker bare å bekrefte at jeg og en til (hvis han ønsker det skriver han hvem han er selv), ikke lenger er en del av UFC. Dette fordi vi også er medlemer av FuglaTifo, og har etter blussingen i Molde, bestemt oss for at vi heller skal gi 110% for FuglaTifo, bla fordi FuglaTifo er en del av KFL og vi dermed føler vi må holde oss til en av delene pga diverse hendelser.
Jeg har flere kompiser i UFC, og ønsker derfor de lykke til videre, og jeg håper de lykkes med å gi den veldig gode vokale støtten de har gitt til Lillestrøm sportsklubb så fort de er klare for det igjen.
Jeg støtter delevis/på noen punkter UFCs syn på tribunekultur (vokalstøtte, flagg osv), men ser at noen av "punktene" UFC står for, ikke vil fungere på Åråsen stadion, og jeg kommer til å forholde meg til LSK og KFLs regler.
Ole NordbyKommentar
-
Så det er greit for alle medlemmer av UFC å melde seg ut nå og da få gå på kamp igjen med det første??
Er ikke dette litt spekualtivt Nordby?Kommentar
-
Her legger et medlem seg langflat og har som eneste ønske å gjøre en jobb for klubb og fans,så blir han møtt med et surt oppstøt?
Meget voksent og sjarmerende innlegg av Nordby. Håper alle i UFC følger etter. Her har man verdens mulighet til å markere at klubben er viktigere enn prestisje,klær og ultraskultur.Kommentar
-
Raus type du fugla,NOT!
Her legger et medlem seg langflat og har som eneste ønske å gjøre en jobb for klubb og fans,så blir han møtt med et surt oppstøt?
Meget voksent og sjarmerende innlegg av Nordby. Håper alle i UFC følger etter. Her har man verdens mulighet til å markere at klubben er viktigere enn prestisje,klær og ultraskultur.
Skjønner hva "fugla" mener. Som medlem av UFC så må man først sone straffen sin på lik linje med resten av UFC. Hvis ikke så blir det bare teit.Kommentar
Kommentar