Straffeutmåling ovenfor UFC

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ballkunstneren
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 780

    #21
    Opprinnelig skrevet av petter
    Jeg antar selvfølgelig at dersom de "skyldige" står frem, så er de som blir straffet, og ikke hele gruppen. Men igjen, dette er LSKs bord.

    Petter
    Hadde du giddi å spørre?

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #22
      Som sagt tidligere, kommer UFC nå med en uttalelse i forbindelse med LSKs straffeutmåling:

      I tribunereglementet har UFC brutt punkt 5, som lyder slik:

      "All form for pyroteknisk bruk er ikke tillatt (kan søkes om tillatelse til dette hos stadions eier, politi, brannvesen og NFF)."

      UFC har nå blitt utestengt på ubestemt tid. Men videre i reglementet kan man lese følgende:

      "Dersom personer tas i å bryte reglementet gjennomføres følgende:

      1. gangs regelbrudd: 3 kampers karantene
      2. gangs regelbrudd: 5 kampers karantene
      3. gangs eller flere regelbrudd: Karantene bestemmes i hvert enkelt tilfelle av klubbens styre."

      Dette var UFCs første brudd på dette reglementet. Hvorfor blir ikke UFC straffet etter tribunereglementet LSK og KFL er enige om å følge?

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #23
        Jeg kan ikke si annet enn: BRA!

        La oss ikke få undergrupper som ødelegger for hele KFL - vi har brukt lang tid på å bli norges udiskutablet beste og mest ryddige supportergruppering - la ikke dette bli ødelagt!

        Godt håndtert av LSK.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Ballkunstneren
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 780

          #24
          Opprinnelig skrevet av Lars
          Som sagt tidligere, kommer UFC nå med en uttalelse i forbindelse med LSKs straffeutmåling:

          I tribunereglementet har UFC brutt punkt 5, som lyder slik:

          "All form for pyroteknisk bruk er ikke tillatt (kan søkes om tillatelse til dette hos stadions eier, politi, brannvesen og NFF)."

          UFC har nå blitt utestengt på ubestemt tid. Men videre i reglementet kan man lese følgende:

          "Dersom personer tas i å bryte reglementet gjennomføres følgende:

          1. gangs regelbrudd: 3 kampers karantene
          2. gangs regelbrudd: 5 kampers karantene
          3. gangs eller flere regelbrudd: Karantene bestemmes i hvert enkelt tilfelle av klubbens styre."

          Dette var UFCs første brudd på dette reglementet. Hvorfor blir ikke UFC straffet etter tribunereglementet LSK og KFL er enige om å følge?
          Er vel tredje gangen de har blusset på en offisiell match, men det var vel kanskje før regelen dukket opp?

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            #25
            Opprinnelig skrevet av Lars
            Som sagt tidligere, kommer UFC nå med en uttalelse i forbindelse med LSKs straffeutmåling:

            I tribunereglementet har UFC brutt punkt 5, som lyder slik:

            "All form for pyroteknisk bruk er ikke tillatt (kan søkes om tillatelse til dette hos stadions eier, politi, brannvesen og NFF)."

            UFC har nå blitt utestengt på ubestemt tid. Men videre i reglementet kan man lese følgende:

            "Dersom personer tas i å bryte reglementet gjennomføres følgende:

            1. gangs regelbrudd: 3 kampers karantene
            2. gangs regelbrudd: 5 kampers karantene
            3. gangs eller flere regelbrudd: Karantene bestemmes i hvert enkelt tilfelle av klubbens styre."

            Dette var UFCs første brudd på dette reglementet. Hvorfor blir ikke UFC straffet etter tribunereglementet LSK og KFL er enige om å følge?
            Ifølge LSK så er tribunereglementet for Åråsen stadion, og jeg skal vel gi dem det, det står øverst på reglementet.

            Petter

            Kommentar

            • LSK-jenta
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2004
              • 656

              #26
              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
              Det antydes her at dersom man hadde visst hvem som hadde blusset så kanskje bare den/de hadde blitt utestengt. Så velger man en kollektiv avstraffelse og det kan jo forsvares med at de andre skjuler noen som har gjort noe galt. Men da bør man kanskje vurdere å gi noen mulighet til å si hvem det er eller at de skyldige i blussingen tar på seg ansvaret, og dermed fritar de andre.
              Er det sånn at folk må "melde seg" for at bare noen skal straffes?
              Men det er vel lite sannsynlig at man navngir enkeltpersoner når det virker som det var planlagt av gruppa?
              Hvis ikke har vel MFK full tilgang på å finne bilder av hvem som gjorde det hvis det er ønskelig?
              Hvis ikke så ble det jo tatt masse bilder av alle som stod rundt!
              Yvonne

              Kommentar

              • Ballkunstneren
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 780

                #27
                Opprinnelig skrevet av petter
                Ifølge LSK så er tribunereglementet for Åråsen stadion, og jeg skal vel gi dem det, det står øverst på reglementet.

                Petter
                Sant det...

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #28
                  Hva skal egentlig til for at UFC kommer inn i varmen igjen? Eller er dette ett forsøk på å utradere UFC for godt? Dette var ett spørsmål til KFL.

                  Så ett spørsmål til UFC, Hvordan gjør dere nå? Er UFC viktigere enn klubben? Kommer dere til lage helvettte eller kommer dere til å respektere avgjørelsen og konsentrere dere om å støtte fugla i en viktig fotballhøst? Gjør dere det tror jeg dere tjener mye på det.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #29
                    UFC er overhodet ikke viktigere enn klubben. Vi respekterer avgjørelsen, men hadde håpet på en mer presis straffeutmåling. Straffen som har kommet er vanskelig å forholde seg til.

                    Kommentar

                    • LSK-jenta
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2004
                      • 656

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Lars

                      Om vi blusser i framtida kommer det til å få enda større konsekvenser enn det fikk denne gangen. Det er vi fullstendig klar over. Er det noen som oppriktig tror at vi gidder å utsette oss for noe sånt?
                      Hvorfor skal vi ikke tro det, når dere visste før kampen i Molde at det kom til å få større konsekvenser enn sist gang?
                      Yvonne

                      Kommentar

                      • Ranakanaris
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 488

                        #31
                        ja, jeg tror desverre ikke ufc har lært enda. Siden dem ikke klarer engang å komme med så mye som med en beklagelse og unnskyldning så sier vel det litt.

                        Kommentar

                        • Per Arne
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2347

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                          Det antydes her at dersom man hadde visst hvem som hadde blusset så kanskje bare den/de hadde blitt utestengt. Så velger man en kollektiv avstraffelse og det kan jo forsvares med at de andre skjuler noen som har gjort noe galt. Men da bør man kanskje vurdere å gi noen mulighet til å si hvem det er eller at de skyldige i blussingen tar på seg ansvaret, og dermed fritar de andre.
                          Det lukter litt sånn av begrepet "ubestemt tid," synes jeg. Det er opp til hver enkelt av dem. Jeg har ikke noe innsikt i hva UFC beskjeftiger seg med til hverdags, så jeg veit ikke hva jeg har gått glipp av der - men når det gjelder tribuneinnsats så er det ikke noe å tape på å være ihuga kanarifan, og det er det jo fritt fram for å være, for enhver.
                          Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                          Kommentar

                          • tHuLu
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 730

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av petter
                            Kanari-Fansen vil følgelig nekte UFCs medlemmer tilgang til våre arrangement i samme periode.
                            Kanari-Fansen vil også nekte UFCs medlemmer tilgang til andre ting innad i KFL, som feks FuglaTifo og sang-gruppa.
                            Gjelder dette forumet også?

                            Forøvrig så vil jeg gratulere med avgjørelsen, vi trenger stramme linjer og får en gang for alle vist hvordan vi vil ha det i Lillestrøm.
                            For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              UFC er overhodet ikke viktigere enn klubben. Vi respekterer avgjørelsen, men hadde håpet på en mer presis straffeutmåling. Straffen som har kommet er vanskelig å forholde seg til.
                              Det skjønner jeg godt, jeg synes dere fortjente straff, jeg synes til og med at det var riktig med utestengelse. Men jeg hadde helst sett at Klubben/KFL ikke hadde gått ut med noe før det var enighet om hvor lang straff det ble.
                              Hva er planen nå? Skal dere bare leve i det uvisse frem til dere får en SMS hvor det står Velkommen inn?
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • Kølla Riisa
                                Seniormedlem
                                • Jun 2004
                                • 1021

                                #35
                                Her ser vi nok en gang hva slags respekt ufc og deres tilhengere har i forhold til KFL og LSK.
                                Han er ikke med i UFC men i Ultras Nidaros.

                                Kommentar

                                • King_Raymond
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4987

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av xeR
                                  Det skjønner jeg godt, jeg synes dere fortjente straff, jeg synes til og med at det var riktig med utestengelse. Men jeg hadde helst sett at Klubben/KFL ikke hadde gått ut med noe før det var enighet om hvor lang straff det ble.
                                  Hva er planen nå? Skal dere bare leve i det uvisse frem til dere får en SMS hvor det står Velkommen inn?
                                  Vi kommer ikke til å akseptere noe mer enn straffeforseelse for første gang.
                                  Last edited by King_Raymond; 27.09.2006, 21:30.
                                  Ultras Felt C Lillestrøm

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                    Vi kommer ikke til å akseptere noe mer enn straffeforseelse for første gang.
                                    Den der er jeg enig i. hvis man bruker det som ett argument for å få dere utestengt på ubestemt tid at det regelverket gjelder på åråsen , så lurer jeg på hvilket regelverk som gjelder på bortebane.
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      #38
                                      Ja, ja... Drøy straff synes nå jeg. Nå blir det spennende å se om klubben og KFL har baller til å ta alle regelbrudd i fremtiden like alvorlig, selvom det skulle komme fra andre enkeltpersoner eller kameratgjenger. Har man lagt en list her for fremtiden er det jo greit...

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7089

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                        Vi kommer ikke til å akseptere noe mer enn straffeforseelse for første gang.
                                        Ser vi helt nøkternt på det er LSK et privat selskap, og Åråsen stadion er klubbens eiendom. Ethvert utested, for eksempel, står i sin rett til å utestenge folk man ikke ønsker å ha tilstede ved sine arrangementer, LSK ditto.

                                        Derfor spør jeg: Hvordan skal dere vise at dere ikke aksepterer LSKs straffeutmåling?
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • King_Raymond
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4987

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                                          Ja, ja... Drøy straff synes nå jeg. Nå blir det spennende å se om klubben og KFL har baller til å ta alle regelbrudd i fremtiden like alvorlig, selvom det skulle komme fra andre enkeltpersoner eller kameratgjenger. Har man lagt en list her for fremtiden er det jo greit...
                                          Du er ikke den eneste som er spent!
                                          Ultras Felt C Lillestrøm

                                          Kommentar

                                          Working...