Straffeutmåling ovenfor UFC

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ballkunstneren
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 780

    Per mathisen sier videre i Artikkelen: "Det holder at de er sympatisører med gruppa. Da ønsker vi dem ikke på Åråsen."

    Les selv. Overskriften er jo også. LSK vet ikke hvem de utestenger.

    25 supportere nektet på Åråsen. LSK vet ikke hvem alle er.

    Kommentar

    • Ballkunstneren
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 780

      Opprinnelig skrevet av Nordby
      Vis jeg ikke tar feil så er du (ballkunstneren) broren til en av de utestengte (som fortsatt er med i UFC), og selvfølgelig er de sure på meg nå fordi jeg trakk meg. Så at du mener dette er ikke noe rart

      Men jeg er en representant for FuglaTifo, og når ting blir som dette, så måtte det bli sånn (at jeg trakk meg fra UFC). Jeg sa også klart å tydlig ifra, med en gang jeg fikk høre om blussinga at jeg var helt imot dette.

      Jeg syns LSK er viktigst, og det er klubben i mitt hjerte, og dermed blir dette det riktige for meg. Hva andre medlemer i UFC gjør er ikke lenger mitt bord.
      Hvis du kommer inn på kamper og ikke jeg så blir jeg hvertfall ikke glad... Kan ha litt med broren min å gjøre ja... Hvis du var imot blussinga så var det jo greit. Da skal jeg være enig med deg... Men har du vært med før? Var jo ikke første gang??

      Per Mathisen sier forresten til Dagbladet at: "Målet til Lillestrøm er at UFC-folka nå skal gå i seg selv, og innrette seg etter Kanari-Fansens regler. Det er en forutsetning for at de skal få komme inn på Åråsen igjen.

      - Når vi er trygge på at de innordner seg etter KFLs regler, kan de komme tilbake. Det skal være trygt å gå på Åråsen, dette er tross alt en minoritet blant tilskuerne våre, sier Mathisen.


      Som innrømmer at LSK mest av alt ønsker at gruppa forsvinner og at utbrytersupporterne igjen går tilbake til Kanari-Fansens felt."

      Så jeg regner med at du får komme tilbake så fort du ønsker å gjøre det Per sier.

      Han utrykker også at han vil at gruppen UFC skal bryte opp og forsvinne.

      Tror dette kan være vanskelig i og med at dette er en vennegjeng så mye som en gruppe og at de ikke kommer til å stå sammen i fremtiden er nok en smule optimistisk.

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        Opprinnelig skrevet av Nordby
        Vis jeg ikke tar feil så er du (ballkunstneren) broren til en av de utestengte (som fortsatt er med i UFC), og selvfølgelig er de sure på meg nå fordi jeg trakk meg. Så at du mener dette er ikke noe rart

        Men jeg er en representant for FuglaTifo, og når ting blir som dette, så måtte det bli sånn (at jeg trakk meg fra UFC). Jeg sa også klart å tydlig ifra, med en gang jeg fikk høre om blussinga at jeg var helt imot dette.

        Jeg syns LSK er viktigst, og det er klubben i mitt hjerte, og dermed blir dette det riktige for meg. Hva andre medlemer i UFC gjør er ikke lenger mitt bord.
        Poenget er at UFC ble straffet som en gruppe, da hjelper det ikke å løpe med halen mellom beina å si i ettertid at du var imot blussinga. Alle som var med i UFC da hendelsen skjedde skal straffes på lik linje, innkludert deg selv. At du er med i FuglaTifo bryr meg i ræva, om LSK trekker seg på kravene fra en enkeltperson er det en skandale. Det handler om å ta ansvar for din grupperings handlinger, og det burde du gjøre som alle de andre. Jeg tror heller ikke noe på at du var sterkt imot bruk av bluss, da jeg har sett på forumet at du tidligere har gitt utrrykk for at du synes bluss er drit kult. Hvis du kan gi meg håndfaste bevis fra de andre i UFC om at du klart og tydelig var imot det, så skal jeg beklage min påstand.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • Ballkunstneren
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 780

          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          Poenget er at UFC ble straffet som en gruppe, da hjelper det ikke å løpe med halen mellom beina å si i ettertid at du var imot blussinga. Alle som var med i UFC da hendelsen skjedde skal straffes på lik linje, innkludert deg selv. At du er med i FuglaTifo bryr meg i ræva, om LSK trekker seg på kravene fra en enkeltperson er det en skandale. Det handler om å ta ansvar for din grupperings handlinger, og det burde du gjøre som alle de andre. Jeg tror heller ikke noe på at du var sterkt imot bruk av bluss, da jeg har sett på forumet at du tidligere har gitt utrrykk for at du synes bluss er drit kult. Hvis du kan gi meg håndfaste bevis fra de andre i UFC om at du klart og tydelig var imot det, så skal jeg beklage min påstand.
          Jeg tror også på tilgivelse. Hvis de gjør som Perern sier så synes jeg det er greit at de får komme tilbake. Så lenge de behandler alle likt. Nå har Nordby tatt sitt valg. Hvis LSK da slipper ham inn så regner jeg med at de slipper inn de andre som gjør det samme.

          Kommentar

          • robbie_fanzine
            Juniormedlem
            Bøffel
            • Jul 2006
            • 24

            Feil straff

            Det er greit at man skal reagere utifra at man bryte lover som NFF har fastsatt.. Men hvis man først skal straffe noen, så må man ta tak i saken som en skikkelig sak og ikke dømme en straff som kan gå utover uskyldige.... Bruk video fra molde, bilder, vitner osv... Ikke ta alle under en kam.... Det kan være folk som liker og være med i en ultras gruppe for og heie eller for og drive med storslått tifo innenfor de lovelige rammene, og som sikkert ble tatt like mye på senga av blussingen i molde som alle andre i kfl.. Disse kan jo ikke straffes... En annen ting som er helt feil er at mann ikke kan straffe sympitasører av ultras, man har ytringsfrihet i Norge og kan sympatisere hva man vil så lenge man ikke utøver det... Det er mange som syns det er stilig og fasinerende å se på de ekstreme blusse showene i syd - europa og ønsker det i norge, men det betyr ikke at de utøver det for det... Man kan ikke straffe folk p.g.a meninger... Dette strider i mot norsk lov...

            Den siste tingen som er helt feil er straffe utmålingen, det er helt latterlig og straffe noe på ubestemt tid..... Man kan setter dager, måneder eller år... men ikke ubestem tid......

            Så tilslutt vil jeg si, hvis dette skal være en sak som skal være seriøs og man skal ha respekt for, så fiks opp i saken på skikkelig måte og finn de skyldige og straff dem og ikke la uskyldige bli straffet.... Supporter Norge ler av denne farsen av en indre rettsak som strider mot norsk lov.... ikke dritt oss mer ut en det som er gjort, det holdt med det som sto i Dagbladet i dag...

            Hilsen: robbie_fanzine:lsk:

            Kommentar

            • LSK-jenta
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2004
              • 656

              Opprinnelig skrevet av Nordby
              Ønsker bare å bekrefte at jeg og en til (hvis han ønsker det skriver han hvem han er selv), ikke lenger er en del av UFC. Dette fordi vi også er medlemer av FuglaTifo, og har etter blussingen i Molde, bestemt oss for at vi heller skal gi 110% for FuglaTifo, bla fordi FuglaTifo er en del av KFL og vi dermed føler vi må holde oss til en av delene pga diverse hendelser.

              Jeg har flere kompiser i UFC, og ønsker derfor de lykke til videre, og jeg håper de lykkes med å gi den veldig gode vokale støtten de har gitt til Lillestrøm sportsklubb så fort de er klare for det igjen.

              Jeg støtter delevis/på noen punkter UFCs syn på tribunekultur (vokalstøtte, flagg osv), men ser at noen av "punktene" UFC står for, ikke vil fungere på Åråsen stadion, og jeg kommer til å forholde meg til LSK og KFLs regler.

              Ole Nordby
              En klapp på skulderen til deg Ole, det er godt å høre at du setter klubben høyest.
              Håper de andre som er medlemmer i UFC setter KFL/LSK like høyt som det Ole her har gjort, melder seg ut av UFC og tar supporterartikklene sine ut av skapet og legger de klare.
              Så gleder jeg meg til å både se og høre dere på feltet sammen med oss, som enkeltpersoner og som en del av KFL når straffen er ferdig.
              Yvonne

              Kommentar

              • FUGlinho
                KFL styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2454

                noen som har lest de kommentarene under?

                Casuals...?


                Skrevet av: Molde , 29.09.2006 kl. 11:59
                Noen av disse UFC gutta var også ute på byen i Molde lørdagen før kampen, jeg kom borti noen av disse. Det virker som om de er casuals? De er jo bare ute etter bråk. De angrep hvertfall noen av mine kamerater uten grunn. Dette er noen som på godt norsk kalles Idioter.
                Kim
                Styremedlem KFL

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  Jeg kan garantere med 100% sikkerhet at ingen fra UFC var i Molde på lørdag. Alle UFC-medlemmer som var i Molde tok buss på søndag.

                  Kommentar

                  • KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

                    Det er et par ting jeg finner svært merkelig i forhold til straffeutmålinga ovenfor UFC. Som flere har påpekt er "ubestemt tid" veldig vanskelig å forholde seg til. Parallellen blir vel forvaring i forhold til norsk rettssystem, noe som av naturlige årsaker brukes svært sjelden. Det er ingenting i regelbruddet til UFC som forsvarer at det ikke gis en klar, avgrenset straff.

                    Det andre momentet er at det ikke dømmes etter tribunereglementet - hvor tre kampers karantene hadde vært fasiten. Greit nok at reglementet er skrevet for Åråsen, men det ville vel allikevel være en naturlig ting å mene at strafferammene kunne brukes også i dette tilfellet?

                    Blussing på Åråsen - tre kampers karantene i henhold til tribunereglementet.
                    Blussing andre baner (hvor den lokale arrangøren også har et visst ansvar) - utestengelse på ubestemt tid.

                    Eneste grunn til å se positivt på ubestemt tid er hvis man har hatt et uttrykt ønske om å kunne lempe på straffeutmåling for angrende syndere á la Nordby, men da burde formuleringen vært "maksimalt 3 kampers utestengelse".
                    Vidar Evje

                    Kommentar

                    • KFL109
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1958

                      Opprinnelig skrevet av LSK-jenta
                      Håper de andre som er medlemmer (...) melder seg ut av UFC og tar supporterartikklene sine ut av skapet og legger de klare.
                      Så gleder jeg meg til å både se og høre dere på feltet sammen med oss, som enkeltpersoner og som en del av KFL når straffen er ferdig.
                      Hadde ikke hatt noe imot dette egentlig, men i lys av den redegjørelsen UFC har kommet med nå i etterkant kan man ikke sette andre krav til UFC enn til andre grupper i KFL.
                      Vidar Evje

                      Kommentar

                      • Kef1r
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 730

                        håper bare jeg kommer inn i dag siden jeg pleier å stå sammen med ufc på kamp. jeg var ikke i molde en gang så burde gå greit.

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          Opprinnelig skrevet av Kef1r
                          håper bare jeg kommer inn i dag siden jeg pleier å stå sammen med ufc på kamp. jeg var ikke i molde en gang så burde gå greit.
                          Hvis du kler deg ut i LSK-drakt og betaler inngangsbillett, er det sikkert ingen som kjenner deg igjen uansett.

                          Kommentar

                          • Kef1r
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 730

                            hva jeg går i skal vel ikke ha en dritt å si eller ?

                            Kommentar

                            • mr.Jordbakke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3845

                              Opprinnelig skrevet av Kef1r
                              hva jeg går i skal vel ikke ha en dritt å si eller ?
                              Kan hende jeg reagerer hvis du kommer i Stabæk-drakt...
                              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                              Mvh
                              Mr.Jordbakke

                              Kommentar

                              • Thomas fugl
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Nov 2003
                                • 137

                                ja okey de fyrte av ett par nødbluss uten nevneverdig stor risiko.

                                noe forøvrig de aller fleste kritikerene syns er driit fett.

                                alle vet at dette ikke er snakk om causals.

                                så konklusjonen må være at de gjorde noe som ikke er lov å i strid med hva som er bestemt av KFL/LSK uavhengig om man er enig i det. de tar straffa også finner vi noe annet å henge oss opp i.

                                er ingen ufc sympatisør da jeg syns det minner om en gutteklubb med klubbhus på RB. men å bruke alle kaloriene på dem og to stusselige bluss er det bare bønder som gjør.
                                - Venter på en ny storhetstid

                                Kommentar

                                • KanariEngel
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Jun 2006
                                  • 154

                                  bluss

                                  Opprinnelig skrevet av Thomas fugl
                                  noe forøvrig de aller fleste kritikerene syns er driit fett.
                                  For meg blir det like dumt som å ha glow sticks på "rave" parties.

                                  Skjønner ikke hva som er så kult, vi har gjort det endel ganger, andre har gjort det mange ganger, det var kult første, andre og tredje gang... Altså jeg syns man skal prøve å finne på noe nytt. Hadde vært greit at "kjedelige" kfl blusser(hvis man ser bort fra regelbrudd), men dere som er/var med i UFC burde jo hvertfall tenke nytt.

                                  Kruttet er funnet opp, finn på no nytt!
                                  Last edited by KanariEngel; 01.10.2006, 13:22.
                                  Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

                                  Kommentar

                                  • ketil
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Feb 2004
                                    • 246

                                    Jeg er absolutt enig med deg KFL109. Har prøvd å ta opp den tråden, øhh, litt tidligere i tråden, men folk flest er visst opptatt av korsfest, korsfest. Vedtaket fra LSK om utestengelse er fjernet fra førstesiden ser det ut som, men det så ikke ut som KFL gjorde noe særlig for å påpeke de åpenbare overgrepene fra LSK sin side. Det vet jeg vel ikke om jeg synes noe særlig om.

                                    Kommentar

                                    • tyren2000
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Oct 2005
                                      • 44

                                      Det er vel kanskje på tide å innse at LSK & KFL vil ha full kontroll på supporter utviklingen rundt Lillestrøm SK
                                      LSK prøvde dette da vi startet opp KFL på 80/90 tallet
                                      og KFL har neppe noe intresse av en gruppe supportere på Åråsen de IKKE har full kontroll over, så hva gjør man ????? man forbyr & utestenger i ett forsøk på tvinge folk tilbake på plass igjen så man igjen kan få full kontroll,
                                      Det viser jo reaksjonen at man utstenger en hel gruppe mennesker, også de med sympatier, en reaksjon som nærmer seg en hvis grense
                                      ja missforstå meg rett...........

                                      Kommentar

                                      • King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

                                        sakset fra lsk.no

                                        UFC utestenges
                                        Styret i LSK har besluttet å utestenge UFC som gruppe fra våre kamper på Åråsen på ubestemt tid.
                                        Bakgrunnen er bruk av bluss under bortekampen mot Molde.
                                        Det ble tidligere i et møte med representanter for UFC etter bruk av bluss gitt en advarsel om at gjentagelse av dette ville føre til utestengelse.
                                        I påvente av reaksjoner fra NFF avventer vi med å gi en mer konkret lengde og form på utestengelsen.
                                        Vi vil også oppfordre arrangørene av våre bortekamper til å følge opp utestengelsen.

                                        Styret i Lillestrøm Sportsklubb
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        • tyren2000
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Oct 2005
                                          • 44

                                          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                          sakset fra lsk.no

                                          UFC utestenges
                                          Styret i LSK har besluttet å utestenge UFC som gruppe fra våre kamper på Åråsen på ubestemt tid.
                                          Bakgrunnen er bruk av bluss under bortekampen mot Molde.
                                          Det ble tidligere i et møte med representanter for UFC etter bruk av bluss gitt en advarsel om at gjentagelse av dette ville føre til utestengelse.
                                          I påvente av reaksjoner fra NFF avventer vi med å gi en mer konkret lengde og form på utestengelsen.
                                          Vi vil også oppfordre arrangørene av våre bortekamper til å følge opp utestengelsen.

                                          Styret i Lillestrøm Sportsklubb
                                          Står ingenting om enkelt persjoner her????

                                          Kommentar

                                          Working...