Straffeutmåling ovenfor UFC

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7056

    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
    Når det er sagt, tror jeg også man generelt kan si at både kollektiv avstraffelse og tidsubestemte straffer strider mot de mest grunnleggende rettsstatsprinsipper, og at det derfor hadde vært greit om klubben presiserte vedtaket sitt ganske snart. Utestengelse av personer som ikke var i Molde, syns jeg personlig høres tricky ut.
    Nå vil man kunne hevde at UFCs snedige plan med å bruke flagg for å skjule hvem som sto bak blussingen ligger til grunn for LSKs kollektive variant. Derfor ville det vel også vært mest realt dersom de ansvarlige hadde holdt opp hånda og tilstått, slik at dette ikke gikk ut over flere enn strengt talt nødvendig.

    Utestengelse av folk som ikke var i Molde er jeg enig i at er tricky.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • kaaanari
      Utestengt
      • Sep 2006
      • 21

      Forhåpentligvis betyr på ubestemt tid for evig og alltid. La oss stenge døra og kaste nøkkelen.

      Kommentar

      • e.d
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 688

        Opprinnelig skrevet av trigz
        Nå vil man kunne hevde at UFCs snedige plan med å bruke flagg for å skjule hvem som sto bak blussingen ligger til grunn for LSKs kollektive variant. Derfor ville det vel også vært mest realt dersom de ansvarlige hadde holdt opp hånda og tilstått, slik at dette ikke gikk ut over flere enn strengt talt nødvendig.

        Utestengelse av folk som ikke var i Molde er jeg enig i at er tricky.
        Selv om de ansvarlige for blussinga rekker opp hånden så tror jeg ikke det spiller noen rolle for straffeutmålingen. Jeg tror uansett LSK vil opprettholde utestengelsen av alle i UFC fordi de vil bli kvitt UFC en gang for alle.
        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          Denne saken minner faktisk litt om LSK sitt regelbrudd ifjor. LSK fikk vite at de ikke hadde lov å pålegge folk å kjøpe skjerf og flagg for å få billetter til kampen, men valgte likevell å ta sjansen og gjøre dette til tross for trusler fra NFF og NSA.
          De begrunnet det med at det ville se bedre ut med en sving i gult, og at det var derfor de gjorde det. På samme måte som enkelte her mener Bluss vil gjøre supporter opplevelsen bedre.
          Snakk om å skyte seg selv i foten.

          Og til de som mener klubben er større enn alt; hver og en av de som gidder å betale penger for å komme inn på Åråsen, eller til og med alle de 450000 som gidder å se de på TV er større enn klubben. Uten disse ville aldri klubben spilt i tippeligaen.
          Last edited by Totti21; 28.09.2006, 11:18.

          Kommentar

          • Woia
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Sep 2005
            • 108

            Nå må f*** meg LSK og KFL bruke huet

            Å utestenge UFC fra kampene var en jævla idiotisk avgjørelse!
            Hvis LSK og KFL vil øke snittet på tilskuere er dette ikke en måte å gjøre det på. Ønsker LSK en supporter gjeng som klapper og synger kun i medgang, eller norges beste supportere somlager liv uansett hva?
            Hva vil skje på RB nå?
            La oss tenke på de vanlige familiene som drar på kamp og sitter f.eks på rainbow tribunene. Avgjørende ting får å trekke til seg tilskuere som "kommer i blandt" er ofte tribuneliv. Mange føler at de like så godt kan se kampen på TV siden det ikke er noe særlig atmosfære på stadioene i norge. Men i Italia, Spania, Portugal osv drar hele familier for å delta i feiringene og se på det sinnsyke tribune livet som ultrasene der nede lager.
            Men hvis lsk vil ha "1/3" mindre flagg, hopping osv Så greit, vær så god....... Hvis lsk vil bli en storklubb i Europa må de tollerere Ultras.
            UFC blussa enda de ikke fikk lov, greit... la de få den jævla boten på 15000 da. Tror neppe de vil gjøre noe slikt igjen etter den summen med det første.

            Jeg er ganske sikker på at stemningen neste kamp på åråsen vil dårligere nå pga denne elendige avgjørelsen.

            Synes også folk i forumen her kan slutte å rakke ned på UFC uansett hva faen de gjør. Først var det et tema om at de hadde bannere som det stod "ultras" på, så var det et tema at de dekket til ansikta med skjerf, osv osv osv osv.
            Bare fortsett å slikk rævva til NFF og KFL-styret dere....

            Og til deg Rønnern, ikke sett meg i karantene igjen nå

            Hilsen en IKKE UFC.
            slap that ho like a domino

            Kommentar

            • Bondekanari
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Mar 2004
              • 146

              Opprinnelig skrevet av Woia
              Ønsker LSK en supporter gjeng som klapper og synger kun i medgang, eller norges beste supportere somlager liv uansett hva?
              Slik du ser på resten av KFL?

              Opprinnelig skrevet av Woia
              Men hvis lsk vil ha "1/3" mindre flagg, hopping osv Så greit, vær så god.......
              UFC står ikke for 1/3 av hoppingen i KFL. Mulig det stemmer med flagg, men hold hoppingen utenfor.

              Forøvrig er jeg ikke så sikker på at stemningen faller til neste kamp. Som det går frem her på forumet er de aller fleste enige i avgjørelsen som er tatt.

              Kommentar

              • samba-fotball
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Mar 2006
                • 14

                Respekt for de som offrer litt tribunekultur i dette landet.

                Mvh
                Christianssand - En by over alt!
                IK Start <3

                Kommentar

                • 10.09.50
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1410

                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Nå vil man kunne hevde at UFCs snedige plan med å bruke flagg for å skjule hvem som sto bak blussingen ligger til grunn for LSKs kollektive variant. Derfor ville det vel også vært mest realt dersom de ansvarlige hadde holdt opp hånda og tilstått, slik at dette ikke gikk ut over flere enn strengt talt nødvendig.
                  Enig. Og med mindre enkeltpersoner skulle stå frem med en annen historie, tror jeg ikke det er noe i veien for å utestenge alle som var på tur med UFC til Molde. Ut fra hva som har versert på forumet virker det nokså opplagt at alle har visst om blussingen - og stått sammen om den.

                  Men der tror jeg også jeg ville satt strek. Etter min oppfatning ville den mest elegante løsning - slik saken står nå - vært at klubben utestengte hele turfølget fra Åråsen for tre kamper. Hvilket vel skulle være resten av sesongen, og en naturlig strek for det hele. Hvis ikke LSK spille om gullet mot Lyn i siste serierunde, da. I så fall ville jeg rundhåndet delt ut benådninger. Å utestenge Lillestrømsupportere fra en gullkamp er ikke straff. Det er tortur.

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                    Å utestenge Lillestrømsupportere fra en gullkamp er ikke straff. Det er tortur.
                    Amen..

                    Kommentar

                    • SKB Bergen
                      Juniormedlem
                      • Sep 2006
                      • 0

                      skjønner ikke problemet.UFC blussa og de sier de skal ta boten.eneste problemet med bluss er den jævla bota fra nff. I en så bra supporterklubb som kfl er på vei til å bli nå,må dere har rom for ultras.Nevn en stor respektert supporterklubb uten ultras?? slutt å sug pikken til nff,de er ikke interessert i supporterkultur.det opptimale for dem er tennissupportere,som klapper for mål.snart får vi ikke lenger lov å stå på kampene.dere som klager på litt blussing nå er de første som setter seg når de blir bedt om det...

                      Kommentar

                      • Christa
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 326

                        Opprinnelig skrevet av SKB Bergen
                        skjønner ikke problemet.UFC blussa og de sier de skal ta boten.eneste problemet med bluss er den jævla bota fra nff. I en så bra supporterklubb som kfl er på vei til å bli nå,må dere har rom for ultras.Nevn en stor respektert supporterklubb uten ultras?? slutt å sug pikken til nff,de er ikke interessert i supporterkultur.det opptimale for dem er tennissupportere,som klapper for mål.snart får vi ikke lenger lov å stå på kampene.dere som klager på litt blussing nå er de første som setter seg når de blir bedt om det...
                        Dette dreier seg ikke om blussinga som handling. Dette dreier seg om avtalebrudd med LSK og KFL. Tror nok noen snart må orke å lese seg gjennom trådene på forumet her

                        Kommentar

                        • Ghostwriter
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2006
                          • 254

                          Mitt tips til UFC: Ta straffen som menn, og kom tilbake i KFL som en ressurs i fremtiden. Ikke kom tilbake som UFC, men kom tilbake som medlemmer i KFL.

                          Kommentar

                          • Fjeller'n
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 905

                            Opprinnelig skrevet av Songwriter
                            Mitt tips til UFC: Ta straffen som menn, og kom tilbake i KFL som en ressurs i fremtiden. Ikke kom tilbake som UFC, men kom tilbake som medlemmer i KFL.
                            Det er vel det LSK vil også. Antar formuleringen"ubestemt tid" avhenger av dette. Enkeltmenneskene vil være velkomne, mens grupperingen "UFC" vil være uønsket i evig tid.


                            Stian
                            "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                            Kommentar

                            • christoffer
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2004
                              • 326

                              Gratulerer KFL og LSK med en voksen avgjørelse, hadde det ikke vært for kfl ville aldri ufc eksistert.

                              Felt c er en fryd uten UFC!!

                              PS:I sommer sto en av ufc gutta å fyrte opp en bluss på strømmen storsenter tribunen, gutten løp som en liten unge når Per Mathisen så han.. Skikkelig tøffing han gitt...:lsk:

                              Kommentar

                              • RoyVaadal
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 4055

                                Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                                Det er vel det LSK vil også. Antar formuleringen"ubestemt tid" avhenger av dette. Enkeltmenneskene vil være velkomne, mens grupperingen "UFC" vil være uønsket i evig tid.
                                Hvis det er det LSK mener, så bør de si det.
                                Nå har de ikke fortalt verken om det er forskjell på behandlingen av enkeltpersoner i UFC og UFC som gruppe, eller hvor lenge utestengelsen gjelder.

                                Hva vil LSK oppnå med formuleringa ubestemt tid?
                                Dette blir bare spekulasjoner, men kanskje de ønsker å utestenge UFC for alltid (som Fjeller'n sier). Ved å kalle det for ubestemt tid i stedet så slipper de en masse rabalder både fra media og andre. Samtidig er dette verre enn verst for de som får en slik dom på seg, for de veit ikke hvordan de skal forholde seg til den.
                                RoyVaadal.

                                Kommentar

                                • Messias
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2005
                                  • 624

                                  Straffen var litt i drøyeste laget mener nå jeg...
                                  Last edited by Rønnern; 28.09.2006, 14:21.

                                  Kommentar

                                  • LSK-supp.
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 1023

                                    slapp av! Alle møter nok opp på kamp uansett, bare ikke som organisert gruppe.

                                    Voksen avgjørelse av styret i KFL.
                                    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                    Kommentar

                                    • maurakanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2005
                                      • 637

                                      Denne straffen var på sin plass!!!!! Regner med at den vil vare ut sesongen, dvs de siste tre hjemmekampene. Så nå folkens , nå har vi anledning til å vise at KFL kan lage like god stemning uten UFC.

                                      Dette er andre gang det blir blusset fra UFC. Det hjelper lit e om spillerne blir tente eller ikke, der er IKKE lov, så enkelt er det. Videre er dette en episode som "endelig" ga LSK sjansen til å utestenge UFC. Ved et par anledninger i våres, ble de ransaket av politiet etter kampene, mye pga bannerne sine. De fikk de beholde, med hjelp fra KFL, som gikk god for dem til LSK. Dette er jo også en uheldig episode for den jevne tilskuer, da det blir oppfattet som negativt at politiet er oppe hos KFL.. Videre prøver de å skille seg ut med egne klesstiler. De som er så opptatt av det visuelle, burde jo alle gått i gult. Det gir vel en litt bedre visuell effekt, enn at alle skal gå i forskjellige farger. Se feks når klanen er på besøk.. Ikke mange uten blått der . I lys av alle sånne hendelser, er LSK lei av å måtte bruke ressurser på denne gruppen, og derfor har de valgt å utestenge den. De kan jo ikke gi de en sjanse til , og en sjanse til, og kanskje enda en til i evigheter. Noe måtte gjøres, og det er nå gjort!

                                      Så får vi se om og når de kommer tilbake, og om de da klarer og oppføre seg. Hvis ikke blir det nok " livstid "

                                      Ps: Dere kan jo møtes å se kampene på pub da, så kan dere blusse litt samtidig. Det er jo det som er viktigst , eller??
                                      VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                      Kommentar

                                      • MagnetMagne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2004
                                        • 446

                                        Kan man ikke prøve å holde en litt saklig diskusjon i denna tråden her... Gjør ikke saken noe bedre om man skjeller ut UFC etter noter. I en gruppe bestående av 5000 medlemmer, så vil det selvfølgelig være forskjellig syn på saker og ting.... Håper nå at UFC tar sin straff på en god måte, og kommer tilbake sterkere enn før. Har et ønske om at KFL skal bli en helhet igjen uten splittelser. Det er da vi er aller best...

                                        La oss holde sammen nå, så er det ingen umulighet at hele KFL skal kunne komme styrket ut av denne saken, selv etter UFC's "comeback". Er et poeng her alle må huske... Vi elsker alle samme klubb! Det bør være grunn god nok til at vi skal kunne akseptere og respektere hverandre i framtiden...
                                        Snart neste hælj.....

                                        Always Hardcore
                                        TS05

                                        Kommentar

                                        • ketil
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Feb 2004
                                          • 246

                                          Først: Er det bare jeg som stusser ved dette resonnementet: Siden vi ikke har regler på bortebane, så tar vi en hjemmel fra Åråsen sitt tribunereglement og finner på en sanksjon?

                                          Så: Hva er egentlig Åråsen? Privat eiendom? En halv-offentlig innretning? Ett offentlig sted? Og uansett, hvilke regler gjelder? Det er iallfall helt klinkende klart at man fra at noe er under privat eie, kan trekke en slutning om at her har man full råderett. Jeg er ikke så skråsikker på hvor langt LSK kan trekke sitt (antagelige) kommende argument, "at jo dette er vår eiendom, vårt område". Det er ikke fritt fram å sparke noen fra sitte eget firma osv.

                                          Deretter: Hvor er forutberengeligheten i dette? Bør KFL være bekjent av at LSK benytter samme prinsipper for rettergang som Stalin hadde vært stolt av? Greit nok at man sanksjonerer overtramp på regler, det følger jo sånn iallfall delvis av det foreliggende tribunereglement. (Selv om det er rimelige krøkkete skrevet, hva må være oppfylt for at sanksjonene skal iverksettes? Det er vel ikke helt sikkert at alle brudd på reglene der fører til noen form for sanksjon- det ser nå iallfall ikke sånn ut...)

                                          Kommentar

                                          Working...