Straffeutmåling ovenfor UFC

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    Opprinnelig skrevet av MagnetMagne
    Gjør ikke saken noe bedre om man skjeller ut UFC etter noter. I en gruppe bestående av 5000 medlemmer, så vil det selvfølgelig være forskjellig syn på saker og ting.... Håper nå at UFC tar sin straff på en god måte, og kommer tilbake sterkere enn før. Har et ønske om at KFL skal bli en helhet igjen uten splittelser. Det er da vi er aller best...
    Støtter denne fullt ut. Jeg er ingen tilhenger av full konfrontasjon og jeg håper i det lengste at det er mulighet for forsoning. Tror fremdeles ikke at UFC noen gang blir å se igjen på Åråsen, men håper noen av dem kommer tilbake til KFL og bidrar positivt.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • allez
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Jun 2006
      • 11

      All ære til LSK som tør å vise hvor skapet skal stå og sette ned foten, når ting
      begynner å bli en vane forbrytelse rundt på Norske arenaer.




      Når ble to gangers blussing en vane forbrytelse? Tenk deg om ett par ganger før du bruker et uttrykk som det.

      Kommentar

      • ChriZza
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 4265

        Opprinnelig skrevet av ketil
        Først: Er det bare jeg som stusser ved dette resonnementet: Siden vi ikke har regler på bortebane, så tar vi en hjemmel fra Åråsen sitt tribunereglement og finner på en sanksjon?
        Så hvis f.ek.s sønnen din (ikke vet jeg om du har eller ikke har en, men la oss si rent hypotetisk her..) hadde gjort noe galt hos noen andre så hadde det vært greit siden det ikke var hjemme?
        Nei, synes det er riktig at det blir reagert på. UFC representerte på lik linje som resten av kanaris som dro til Molde, kanarifansen. Da skal man oppføre seg, hjemme såvel som borte.

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          Opprinnelig skrevet av ChriZza
          Så hvis f.ek.s sønnen din (ikke vet jeg om du har eller ikke har en, men la oss si rent hypotetisk her..) hadde gjort noe galt hos noen andre så hadde det vært greit siden det ikke var hjemme?
          Nei, synes det er riktig at det blir reagert på. UFC representerte på lik linje som resten av kanaris som dro til Molde, kanarifansen. Da skal man oppføre seg, hjemme såvel som borte.
          Slik jeg leste det så presiserte Petter at UFC ikke kunne kreve 1 straff i reglementet fordi dette gjalt på Åråsen. Hvis jeg følger ditt eksempel og sier at straffen for sønnen hjemme var 1 dag uten data. Er det da rimelig at hvis sønnen gjør noe galt hos andre skal han miste data'n sin, samtidig som han aldri får lov til å kjøpe en ny av staten. For det er det enkelte her mener, at UFC aldri burde få komme tilbake på Åråsen. Jeg mener straffevilkårene burde være like enten det er borte eller hjemme. Tillitsbruddet og bruddet på reglene er jo akkurat det samme.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • Ballkunstneren
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 780

            Opprinnelig skrevet av maurakanari
            Dette er andre gang det blir blusset fra UFC.
            Hvis du hadde lest hele tråden så hadde du sett at jeg skrev at det er tredje gang de blusser.

            Kommentar

            • iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              For det er det enkelte her mener, at UFC aldri burde få komme tilbake på Åråsen.
              Hæ? Er det noen i denne tråden som mener det?
              Kanarifugla flyr høyt i år!

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                Opprinnelig skrevet av kaaanari
                Forhåpentligvis betyr på ubestemt tid for evig og alltid. La oss stenge døra og kaste nøkkelen.
                Opprinnelig skrevet av iL
                Hæ? Er det noen i denne tråden som mener det?
                Jepp.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • ketil
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Feb 2004
                  • 246

                  Chrizza:

                  Fugl1120 svarte for meg. Skjønte du poenget mitt? At noen bør ta "straffen" sin er en ting, men resonnementet kan ikke være at, "har vi ikke hjemmel, kan vi gjøre hva vi vil". Det er faktisk det motsatte som er utgangspunkt, at de ikke kan straffes siden det ikke finnes noen hjemmel. Reglementet gjelder faktisk bare for Åråsen.

                  Kan man forresten trekke noen presedensvirkninger fra dette vedtaket? Eller er dette første skritt i prosessen hvor vi alle kan ende opp som Josef K, sånn evig vandrende???
                  Last edited by ketil; 28.09.2006, 19:38.

                  Kommentar

                  • Frøkna
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Apr 2006
                    • 129

                    Ang regelbrudd UFC har gjort, var vel dette egentlig det lille påskuddet LSK trengte for å sette en stopper for denne gruppen. I følge dem selv har de ikke gjort noe galt, det er forsåvidt riktig. Men senest på siste hjemmekamp fikk de også oppmerksomheten igjen rettet mot seg, da de måtte fjerne en banner før kamp start. Det er forstålig at ufc vil markere seg, men når de har ett falkeblikk rettet mot seg, så er dette så forferdelig idiotisk gjort at jeg rettogslett vrir meg i skam/latter. Men men... . :lsk:
                    Forza Flisbyn!

                    Kommentar

                    • iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                      Jepp.
                      ikke av de innleggene jeg ser.
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                      Kommentar

                      • Bærumskanari
                        Medlem
                        Bøffel
                        • Apr 2006
                        • 36

                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                        Ja, ja... Drøy straff synes nå jeg. Nå blir det spennende å se om klubben og KFL har baller til å ta alle regelbrudd i fremtiden like alvorlig, selvom det skulle komme fra andre enkeltpersoner eller kameratgjenger. Har man lagt en list her for fremtiden er det jo greit...

                        Men det har de desverre ikke..... :???:

                        Og det vet vel de fleste.....

                        Kommentar

                        • RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

                          Folk kan være uenig i UFCs atferd og virkemidler.
                          Men husk at dette er ildsjeler som har ofra mye tid og innsats for klubben i sitt hjerte. Mye mer enn den gjennomsnittlige supporter, uten at de er unike eller bedre enn alle andre.
                          De har ikke stått bak voldsepisoder av noen art (så vidt meg bekjent). Det eneste de har gjort er å ha en annerledes supporterstil og å kjempe for noe de har trodd på, bruken av bluss. De har vært villig til å betale av sine beskjedne ungdomslommebøker for å dekke eventuelle bøter for den saken de trodde på. Løftebruddet i forhold til LSK og KFL var ufint og det skal de straffes for, i tillegg til at de har gjort noe som LSK og KFL ikke ønsker, nemlig blussing.

                          Nå har UFC har fått en straff. En straff som de aller fleste mener er i tøffeste laget.

                          Jeg ber da om at folk slutter å hovere eller le av UFCs straff, eller komme med mer reine drittbemerkninger. Slike meldinger vil bli vurdert slettet.
                          RoyVaadal.

                          Kommentar

                          • tyren2000
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Oct 2005
                            • 44

                            Det hadde morsomt å hvite vilken rolle styret til KFL hadde under straffeutmålingen
                            jeg tviler vel meget sterkt på at KFL styret ikke hadde en hvis innflytelse eller la noen føringer på straffen av UFC

                            Kommentar

                            • sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

                              Opprinnelig skrevet av tyren2000
                              Det hadde morsomt å hvite vilken rolle styret til KFL hadde under straffeutmålingen
                              jeg tviler vel meget sterkt på at KFL styret ikke hadde en hvis innflytelse eller la noen føringer på straffen av UFC
                              Ingen føringer, ei heller ingen innflytelse på straffeutmålingen fra KFL mot LSK.
                              Det eneste vi gjorde var å si at så lenge de er utestengt fra LSKs arrangementer, så kan ikke vi ha de på våre arrangementer heller->FuglaTifo osv.

                              Petter

                              Kommentar

                              • Ballkunstneren
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 780

                                Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                Jeg ber da om at folk slutter å hovere eller le av UFCs straff, eller komme med mer reine drittbemerkninger. Slike meldinger vil bli vurdert slettet.

                                Jeg brukte faktisk den trekant-knappen for første gang i går.

                                Kommentar

                                • Marianne
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Sep 2005
                                  • 179

                                  Per Mathisen sier i dagbladet (http://www.dagbladet.no/sport/2006/09/29/478208.html), på spørsmål om hvem som er utestengt, at LSK kommer til å nekte hele UFC, samt "de som tilkjennegir seg å være sympatisører", adgang til Åråsen. Det må da være å gå et par meter over streken.

                                  Kommentar

                                  • ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

                                    Ønsker bare å bekrefte at jeg og en til (hvis han ønsker det skriver han hvem han er selv), ikke lenger er en del av UFC. Dette fordi vi også er medlemer av FuglaTifo, og har etter blussingen i Molde, bestemt oss for at vi heller skal gi 110% for FuglaTifo, bla fordi FuglaTifo er en del av KFL og vi dermed føler vi må holde oss til en av delene pga diverse hendelser.

                                    Jeg har flere kompiser i UFC, og ønsker derfor de lykke til videre, og jeg håper de lykkes med å gi den veldig gode vokale støtten de har gitt til Lillestrøm sportsklubb så fort de er klare for det igjen.

                                    Jeg støtter delevis/på noen punkter UFCs syn på tribunekultur (vokalstøtte, flagg osv), men ser at noen av "punktene" UFC står for, ikke vil fungere på Åråsen stadion, og jeg kommer til å forholde meg til LSK og KFLs regler.

                                    Ole Nordby

                                    Kommentar

                                    • Fugla
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 1718

                                      Så det er greit for alle medlemmer av UFC å melde seg ut nå og da få gå på kamp igjen med det første??

                                      Er ikke dette litt spekualtivt Nordby?
                                      Homer Simpson.



                                      www.ultrassarp.no

                                      Kommentar

                                      • soont
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Feb 2004
                                        • 97

                                        Opprinnelig skrevet av Fugla
                                        Så det er greit for alle medlemmer av UFC å melde seg ut nå og da få gå på kamp igjen med det første??

                                        Er ikke dette litt spekualtivt Nordby?
                                        Raus type du fugla,NOT!
                                        Her legger et medlem seg langflat og har som eneste ønske å gjøre en jobb for klubb og fans,så blir han møtt med et surt oppstøt?

                                        Meget voksent og sjarmerende innlegg av Nordby. Håper alle i UFC følger etter. Her har man verdens mulighet til å markere at klubben er viktigere enn prestisje,klær og ultraskultur.

                                        Kommentar

                                        • Gyras
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Nov 2003
                                          • 62

                                          Opprinnelig skrevet av soont
                                          Raus type du fugla,NOT!
                                          Her legger et medlem seg langflat og har som eneste ønske å gjøre en jobb for klubb og fans,så blir han møtt med et surt oppstøt?

                                          Meget voksent og sjarmerende innlegg av Nordby. Håper alle i UFC følger etter. Her har man verdens mulighet til å markere at klubben er viktigere enn prestisje,klær og ultraskultur.

                                          Skjønner hva "fugla" mener. Som medlem av UFC så må man først sone straffen sin på lik linje med resten av UFC. Hvis ikke så blir det bare teit.

                                          Kommentar

                                          Working...