Sandefjordspolitiet forbereder seg

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vestfold Kanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Oct 2004
    • 4583

Sandefjordspolitiet forbereder seg

på høyrisikokamper...

Sakset fra ultrasfeltcs tribunekulturforum:

I papirutgaven til Sandefjords Blad i dag er det to helsiders oppslag om hvordan politiet forbereder seg på "høyrisikokampene" mot LSK og VIF.

Til hjemmekampene mot LSK og VIF dobler politiet i sandefjord antall politifolk i byen og rundt stadion.

Leder for ordensavdelingen i sandefjord-politiet Lars Reiersen lover full beredskap i sesongens to siste hjemmekamper.

I følge Reiersen er det sagt fra Lillestrøm at ingen av deres supportere trenger særlig oppmerksomhet. Reiersen tror ikke noe på dette, som han sier så fikk de samme meldingen fra Brann og Start, men likevel kom det bråkmakere.

"Vi skal ikke under noen omstendigheter bli tatt på senga. Derfor har vi hele apparatet klart, og slår til øyeblikkelig dersom det blir bråk". Kan Reiersen fortelle.

I "faktaboksen" kan det leses at:

* Lillestrøm, brann, VIF og Rosenborg offisielt har casuals. I følge politiet finnes det mindre miljøer i Start og Ham-Kam.

* I Sandefjord, Molde, Fredrikstad, Stabæk, Lyn, Odd, Tromsø og Viking finnes det i følge politiet ikke noen casuals.

* "Casuals" er et engelsk begrep som benyttes av politiet på bråkmakere og pøbler i fotballmiljøet.

*"Casuals" er i fotballmiljøet for å slåss og lage bråk. De er ikke opptatt av fotball.

* De har en egen kleskodeks. Blant de mest iøynefallende er en rutete caps.

* bråkmakerne opptrer alltid i gjenger.

Reiersen kan også fortelle at bortesupportera skal fotfølges fra de inntar byen til de drar hjem igjen. Sivile spanere følger med inne på alle puber bortefans oppholder seg på. Mens uniformert politi vil være synlig i bybildet hele dagen. "I tillegg vil vi forsøke å "gjete"supporterne opp til stadion. Dette for å unngå uheldige episoder på vei til stadion" avslutter Reiersen.
    LOUD
    PROUD
    ULTRA

• Nr.10
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 597

Leste det i stad. Det er helt utrolig! Politiet i Sandefjord distriktet har nok lite å gjøre om dagen. Bra vi sysselsetter dem med noe da..
    Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

RÅGG 19116

Kommentar

• sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

Og da Gratulerer jeg både avis og snut i Sandefjord med ypperlig etteretningsarbeide.

Nå ser jeg frem til turen, og er spent på behandlingen som venter.

Petter

Kommentar

• mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

Opprinnelig skrevet av petter
        Nå ser jeg frem til turen, og er spent på behandlingen som venter.
        Snakker vi gummikuler, vannkanoner og tåregass? Kanskje en og annen batong?
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
        Mr.Jordbakke

Kommentar

• KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
          Sannsynligvis full stripping med hulromsundersøkelse. Var det ikke der bak UFC hadde gjemt blussa de smugla inn i Molde, eller var det bare noe jeg drømte? :twisted:
          Vidar Evje

Kommentar

• MobBoss
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 900

ja dette ser jo ut til å bli en herlig tur.... hører jeg blålys eskorte ut og inn fra byen og politi med skjold utenfor puben?

Invicta

Ingen er større en klubben

Kommentar

• Ballkunstneren
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 780

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              Høres ut som et party det!!

Kommentar

• Dinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2006
                • 884

Leste at det vanligvis var 60 sikkerhets annsatte på Sandefjord stadion, men mot LSK skulle de minst dobble anntallet.. og mot enga kanskje tredobble
                twitter @amundsakis
                ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• Di Merda
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Feb 2006
                  • 105

Var nettopp i Sandefjord med Viking. Om man ikke har supporterklær på seg på stadion, så rapporterer politiet om casuals på tribunen, og gir beskjed til et styremedlem i supporterklubben din, eller sikkerhetssjefen om han er med.

Lykke til, Sandefjord er en drittby når det kommer til å overdramatisere ting.
                  Viking Stavanger

Kommentar

• André
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2006
                    • 419

ok, kan jo være litt plagsomt med 20 politi folk etter seg konstant i sandefjord, men da ser de jo at vi er snille kanari fugler fra lillestrøm.
                    Your life
                    A game
                    turn it up, turn it up!

Kommentar

• King_Raymond
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4987

Uffameg, håper ikke det blir masse bråk, pleier ofte å bli det i høyrisiko kamper som: Glasgow-Celtic, Olympiakos-Panathinaikos, Boca Juniors-River Plate og Sandefjord-LSK.
                      Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4400

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                        Uffameg, håper ikke det blir masse bråk, pleier ofte å bli det i høyrisiko kamper som: Glasgow-Celtic, Olympiakos-Panathinaikos, Boca Juniors-River Plate og Sandefjord-LSK.
                        Helt klart! Best å ikke ta noen som helst sjanser her.
                        ..................

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Oct 2004
                          • 4583

LOUD
                          PROUD
                          ULTRA

Kommentar

• gj
                            Seniormedlem
                            • Nov 2003
                            • 3360

Jeg bare spør meg hvorfor Sandefjords-politiet har en annen virkelighetsoppfatning enn mange andre politistasjoner rundt omkring. Det kan være mange motiver ute og går.

I artikkelen hevdes det at Sandefjord ikke har noe "casualsmiljø".

Var det ikke noe bråk i Bergen mellom Sandefjord- og Brann-supportere da lagene spilte kvalikk i 2002..?

Ellers er det jo ikke negativt med synlig politi. Håper bare ikke de er fristet til å overreagere overfor den menige kanari.

Kommentar

• ulfpulf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2511

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                              Som det ble referert øverst i tråden, står det i faktaboksen (Les også: -> Dette er casuals):

* "Casuals" er et engelsk begrep som benyttes av politiet på bråkmakere og pøbler i fotballmiljøet.
                              * "Casuals" er i fotballmiljøet for å slåss og lage bråk. De er ikke opptatt av fotball.
                              * Bråkmakerne er svært upopulære i fotballmiljøet, både hos egne og gjestende lags supportere.
                              * De har en egen kleskodeks. Blant de mest iøynefallende er en rutete caps.
                              * Bråkmakerne opptrer alltid i gjenger.
                              * Offisielt finnes det "casuals" i Brann, Vålerenga, Rosenborg og Lillestrøm. Brann og Vålerengas bråkmakere er mest beryktet.
                              * Politiet mener at det også finnes mindre miljøer i Start og Ham-Kam.
                              * I Sandefjord, Molde, Fredrikstad, Stabæk, Lyn, Odd, Tromsø og Viking finnes det – ifølge politiet – ikke noen "casuals".

Her står det at det er offisielt at Lillestrøm har bråkmakere som er i fotballmiljøet for å slåss og lage bråk.
                              Det er en påstand jeg ville likt å se Sandefjords Blad dokumentere.
                              Hva er "offisielt"? At det har stått i avisen? I Sandefjords Blad?

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Oct 2004
                                • 4583

Var ikke bråk mellom Sandefjord og Brann i kvaliken i Bergen, var mere det at flere Sandefjordsupportere ble banket opp/overfalt av bergensere.
                                LOUD
                                PROUD
                                ULTRA

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Oct 2004
                                  • 4583

LOUD
                                  PROUD
                                  ULTRA

Kommentar

• sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

Fy for katta, her har vi en snut som er glad i å uttale seg til media. Trodde vi alle var enige om at seminkjole-pakket ikke skulle få oppmerksomhet fra supportere, klubbene og ikke minst politiet. Denne Reiersen virker fremstår som en uvitende og lite oppdatert politimann, og jeg håper jeg får truffet han i lys av min stilling som leder av KFL.

Det må være de farlige slåsskjempene i UFC de refererer til, for det å tenne bluss er virkelig så farlig at man må bruke skattepenga på å ha doble vakter når mektige LSK kommer på besøk.
                                    Jeg synes det hele begynner å bli drøyt nå, og ordensmakten må virkelig være såpass oppegående at de klarer å skille ganske vesentlige ting fra hverandre.

Petter
                                    Last edited by sniper; 12.10.2006, 11:10. Begrunnelse: litt ufin

Kommentar

• Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

Opprinnelig skrevet av petter
                                      Det må være de farlige slåsskjempene i UFC de refererer til...
                                      Det er vel litne tvil om at det er UFC som det hintes til. Ryktene om casuals skjøt fart etter at UFC begynte å leke motepoliti på tribunen

Uansett, dette er tåpelig, vi er rooligans, ikke hooligans.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Errevs
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Jun 2005
                                        • 200

hva med å bruke politiet der de trengs?

Kommentar

Working...